Фізкультхвилинки - для Петрика і Даринки.

Про матеріал
Фізкультхвилинки- використовуємо під час уроків, для того, щоб учні могли відпочити та змінити від діяльності.
Перегляд файлу

http://ds216.dnepredu.com/uploads/editor/2299/97465/sitepage_74/images/34475173.jpg

 

             Фізкультхвилинки

 

Для Петрика і Даринки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                         

 

                                                                                                                                   Передмова

                                                           Здоровою може  вважатися людина, яка  відзначається

                                                           гармонійним фізичним і розумовим розвитком і добре   

                                                            адаптована  до оточуючого її фізичного та соціального    

                                                                    середовища.

                                                                                                                            (Г.Сигерист)

          

Більшу частину доби дитина  перебуває у  статичному положенні, тобто сидить:  у  школі  під  час  уроків;  удома,  коли  виконує  домашні завдання, читає, переглядає телепередачі або грається у комп’ютерні ігри. При  цьому  дитина  несе  велике  фізичне  навантаження.  Статичне навантаження  вступає  у  протиріччя  з  фізичним  розвитком  дитини.  Як наслідок    розвиток  перевтоми. 

У  дитини  знижується  працездатність, проявляються  негативні  емоції,  погіршується  самопочуття.  Дитина скаржиться на головний біль. Дехто з дітей починає порушувати правила поведінки на уроці.  Тому при виявленні в дітей перших ознак перевтоми необхідно робити перерви, під час яких діти б могли  виконувати нескладні фізичні вправи.  Такі перерви під час уроку (фізкультхвилинки) сприяють поліпшенню функціонування  мозку,  відновлюють  тонус  м’язів,  які  підтримують правильну поставу, знімають напругу з органів зору і слуху, з утомлених від письма пальців.  

Фізкультхвилинка включає 3-4 вправи, добре знайомі дітям і легкі для виконання.  Кожна  вправа  виконується  3-4  рази  в  середньому  темпі. Фізкультхвилинки проводяться, як правило, після 20-30 хв. роботи. Тривалість фізкультхвилинки 2-3 хвилини. Вправи  мають  добиратися  таким  чином,  щоб  протягом  дня цілеспрямовано навантажувалися і розслаблялися різні групи м’язів дітей: плечового  пояса,  спини,  тазостегнових  суглобів.  Необхідно  включати  в комплекс  вправи  для  відпочинку  очей,  дихальні  вправи,  вправи  на координацію рухів.

Організація фізкультурних хвилинок передбачає підготовку приміщення та учнів, які для виконання вправ повинні закрити книжки, зошити і покласти їх на середину парти, розшпилити комірці. Черговий відкриває фрамугу або кватирку. Добре, коли учні вміють проводити фізкультурні хвилинки самостійно. Проводити фізкультурні хвилинки може черговий або фізорг.  Вправи рекомендується виконувати стоячи біля парти або сидячи за партою.

Щоб  процес  виконання  фізичних  вправ  був  цікавим  для  дітей, необхідно час від часу змінювати вправи (кожні 2-3 тижні), виконувати їх під музику, включати танцювальні рухи.

 

 

Дітям  подобаються  фізкультхвилинки,  які  супроводжуються віршованими текстами. Щоб у дітей не збивався ритм дихання, їхні рухи були точними і сильними, при проведенні таких фізкультхвилинок учитель промовляє текст, а діти виконують вправи.

Під час виконання вправ дуже важливо забезпечити приплив свіжого повітря в клас.

http://forum.steelfactor.ru/uploads/profile/photo-42373.jpeg?_r=0

Фізкультхвилинки різних видів

Комплекс вправ 1 (сидячи за партою)

  1.                     Вихідне положення – руки на парті, витягнуті вперед; 

1-2 – підняти руки вгору, потягнутися; 

http://mama.darievna.ru/uploads/september-10/1244369606_malec.jpg3-4 – вернутися у вихідне положення, 2-3 рази.

2. Вихідне положення – руки за головою, лікті вперед; 

1-2-3 – лікті розвести в сторони, прогнутися.

3. Вихідне положення – руки за голову;

 1 – руки вгору, потягнутися;

 2 – у вихідне положення;

3-4 – те ж саме, 2-3 рази.

4. Вихідне положення – руки на пояс; 

1 – нахил вправо; 

2 – нахил вперед; 

3 – нахил вліво;

4 – вихідне положення те ж саме. Те ж саме у другий бік.  2-3 рази.

5. Вихідне положення – руки до плечей, лікті притиснути до тулуба; 

1-2-3-4 – обертання рук вперед; 5-6-7-8 – те ж саме назад, 2-3 рази.

Комплекс вправ 2 (стоячи за партою)

  1.                     Вихідне положення – основна стойка; 

1-2-3-4 – підняти руки вгору, стискаючи і розтискаючи пальці; 

5-6-7-8 – повільно руки вниз, стискаючи і розтискаючи пальці, 2 рази.

2. Вихідне положення – основна стойка;

1- дугами вперед руки вгору, потягнутися, вдих; 

http://psihol.edusite.ru/images/fizkul-tminutki.jpg2 –опустити руки, видих; 

3- круг головою вправо;

4- теж саме – вліво, 2-3 рази.

3. Вихідне положення – стійка, руки на пояс, 

1- праву ногу у бік на носок ,нахил вправо;

2 – вихідне положення;

3-4 – те ж саме – у другий бік,  2-3 рази.

4. Вихідне положення –  стоячи, руки на пояс, 

1- нахил назад; 

2 – вихідне положення;

3 – нахил вліво; 

4 – вихідне положення;

5 – нахил вперед;

6 – вихідне положення; 

7 – нахил вправо; 

8– вихідне положення ;2-3 рази.
5. Вихідне положення – стоячи, руки перед грудьми,

1 – руки вгору, піднятися на носочки;

 2 – руки на пояс; 

3 – руки вгору, піднятися на носочки; 

4 – вихідне положення ;2-3 рази.

 

http://www.volochysk-miskrada.info/img/fizkyltyra.gifКомплекс вправ 3 (для розвитку дихання)

  1.                     Вихідне положення – стати рівно, руки вниз;

1-2 – руки в сторони – вдихнути;

3-4 – різко обняти себе руками за плечі – видихнути. Повторити 3-4 рази.

2. Вихідне положення – стати рівно, руки вниз.

1-2 – руки в сторони – вдихнути;

3-4 – присісти, обняти руками коліна – видихнути.  Повторити 3-4 рази.

3.  Вдихнути широко відкритим ротом, видихнути носом.  Повторити 4-5 разів.

 

Комплекс вправ 4 (гімнастика для очей)

1. Швидко покліпати очима; заплющити очі та посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5.  Повторити 4 -5 разів.

 2. Міцно замружити очі.  Порахувати до 3, відкрити очі та подивитися вдалечінь.  Порахувати до 5. Повторити 4 – 5 разів.

3. У середньому темпі проробити 3 – 4 кругових рухів очима в правий бік, стільки ж само – у лівий.  Розслабивши очні м’язи, подивитися вдалечінь – на рахунок 1 – 6.  Повторити 1 – 2 рази.

 

Комплекс вправ 5 (для профілактики короткозорості)

  1. Вихідне положення – ноги на ширині плечей, руки в боки.

Кругові  рухи  руками  вперед  і  назад.  Весь  час  стежити  за  кінчиком

великого пальця. Повторити 3-4 рази.

2. Вихідне положення – сісти на стілець.

    Замружити і відкрити очі. Повторити 3-4 рази. Виконувати в середньому темпі. 

3. Витягнути руку вперед. 

    Подивитися на вказівний палець витягнутої руки на рахунок 1 – 4.      Потім перенести погляд вдалечінь на рахунок 1 – 6.      Повторити 4 – 5 разів.

 

http://mizgir.com.ua/wp-content/uploads/post_images/futbol1.jpg

Вправи з віршованими текстами

Фізкультхвилинки на уроках математики:

  1. Один, два – руки вище, вище голова.
    Три, чотири – руки тихо опустили.
    П’ять, шість, сім – стати тихо всім.

 

  1. Всі піднесли руки - раз,

І навшпиньки став весь клас.

Два – присіли, руки вниз.

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

http://www.hooping.org/wordpress/wp-content/uploads/avatars/8938/b50a7951b56928b35fb85c2afc31a4e9-bpfull.jpgЩоб ногам роботу дати.

Хто старався присідати –

Може вже відпочивати.

Нахились уперед, нахились назад.
І направо, і наліво,

3. Щоб нічого не боліло.

Один, два, три, чотири –

набираємося сили,

Нахились, повернись

І до друга посміхнись.

  1. Руки вгору піднесіть.
    Пальці швидко полічіть:
    Ліворуч – 5, праворуч – 5,
    Скільки разом? Як сказать?

http://przedszkoletuwima.edupage.org/files/dzieci_188(1).gif5.Руки вгору піднесіть
         І почнемо всі лічить.
        Скільки пальців на руці
        Хором скажемо усі.

  

  1. На пальчики встанемо –

До хмарин дістанемо.

(Ноги на ширині стопи, руки опущені.)

Один, два, один, два,

До хмарин дістанемо.

(Підняти руки через боки вгору, стати навшпиньки, потягнутися.)

Нахилитися вперед, не згинаючи ніг, витягуючи шию.

 

7. Один, два, три, чотири, п'ять –

Добре вміємрахувать!

(Стопи разом, руки на поясі.)

Скільки покажу грибочків,

Стільки ви зробіть стрибочків.

(Підстрибувати на місці на двох ногах.)

Один, два, три, чотири, п'ять,

Час усім відпочивать!

(Повторити першу вправу, сісти на місця.)

 

8. Ми писали, ми трудились, 

Наші руки вже стомились, 

А щоб гарно написати, 

Треба пальці розім’яти. 

Руки кілька раз тряхнемо 

http://pedpartnerstvo.ru/wp-content/uploads/2012/01/%D1%83%D0%BF%D1%8010.jpgІ писати знов почнемо.

9. Ми сьогодні рахували,

Притомились, посідали.

Раз, два, раз, два, раз -

Присідаємо гаразд!

Ми вже вправу закінчили,

Хай і руки відпочинуть!

Руки вгору,

підтягніться - раз, два, раз, два.

Щонайнижче

нахиліться - раз, два, раз, два.

10. Руки за голову ставимо сміло

И повертаємось вправо і вліво.

Зробимо чітко, діти, цю вправо

Двічі наліво, двічі направо –

Будемо мати гарну поставу.

http://tx.english-ch.com/teacher/shelle/soccer.jpg

11. Встали рівно біля парт.

Починаємо наш старт.

Руки вгору, руки вниз,

Подивились пильно скрізь.

Головою покрутили, 

Потім разом всі присіли. 

Піднялись, понагинались 

І здоровими зостались. 

12.  Руки на парти, пальці в кулак —

Зробимо вправу, ми, дітоньки, так: 

Пальці стискаємо і розтискаємо, 

Мов пластилін розминаємо. 

Будемо вправу із вами кінчати, 

Буде тепер нам легше писати. 

Фізкультхвилинки на використання таблиці множення

2 • 2 = 4 – Кіт живе в квартирі,

(Присісти, імітуючи кота.)

2  3 = 6 – Мишок він не їсть,

(Заперечувати почерговим помахом вказівних пальчиків обох рук.)

2  4 = 8 – Розлінився зовсім.

(Підняти руки вгору, потягнутися, стаючи навшпиньки.)

2  5 = 10 – Мама і дівчинка Леся

(Руки високо над головою.)

2  6=12 – З котиком сваряться:

(Руки нарівні грудей, зігнуті в ліктях і витягнуті вперед.)

2  7=14 –  "Якщо будеш лінуватися,

(Помах вказівним пальчиком правої руки, поклавши її на лікоть на долонюлівої і навпаки.)

2  8=16 – Можеш від нас геть податися".

(Потягнутися, стаючи навшпиньки.)

2  9=18 – Котик ліниво нявчить

(Помах в різні боки обома руками від середини грудей.)

2 • 10 = 20  – І за мишками біжить.

(Потягнутися, склавши пальчики в "замок" і виконуючи коловий рух.)

Мишки швиденько у нірки втікають,

(Біг на місці.)

А учні тихенько за парти сідають.

(Сісти за парти.)

 

 

З • 2 = 6 – До нас прийшов гість.

(Ходьба на місці. Підносити почергово праву і ліву руку до рота.0

З • 3 = 9 – Він буде з нами вечеряти.

(Почергово правою і лівою рукою імітувати описані рухи, відповідно нахи­ляючи тулуб в той чи інший бік.)

З • 4=12 – Коло гостя метушаться:

(Руки високо над головою.)

3  5=15 – Тато, мама, бабця

(Руки витягнуті вперед нарівні голови.)

3  6=18 – І маленька наша Настя.

(Руки в боки, нахил тулуба вперед.)

3  7 = 21– Ось уже кілька годин

(Присісти.)

З • 8 = 24 – Господарює у квартирі

(Розвести почергово праву і ліву руку від грудей.)

З • 9 = 27 – Та показує усім,

(Згинання і розгинання рук у ліктях на рівні грудей.)

3 • 10 = 30 – Чого вона вчиться.

(Розведення рук від грудей у різні сторони.)

Настуся гостя забавляє,

(Руки в боки, стрибки на правій, лівій і двох ногах разом чи танцювальні вправи.)

http://framboise78.free.fr/Enfants/corde_sauter.gifА ми за парти сідаєм.

(Сісти за парти.)

 

4 • 2 = 8 – Білченята в лісі

(Руки підняти високо над головою.)

4 • 3 = 12 – Підстрибують, веселяться.

(Стрибки на правій, лівій і обох ногах разом.

Підстрибувати, показуючи руками, як рвуть горішки.)

4 • 4=16 – Знайшли горішків шістнадцять.

(Ходьба на місці.)

4 • 5 = 20 – Тут батьки їх метушаться,

(Почергово правою і лівою рукою імітувати поділ на частини.)

4 • 6 = 24 – Щоб правильно поділили.

(Руки високо підняти над головою. Нахили голови вправо, вліво, вперед.)

4 • 7 = 28 – В дуплі на горісі

(Заперечувальний жест обома руками.)

4 • 8 = 32 – Йде розмова ділова:

(Руки витягнути вперед, долоньками доверху.)

4 • 9 = 36 – "Ледачий нехай не їсть", -

(Присісти.)

4 • 10 = 40 – Винесли ось такий вирок Малі білченята, їхні мама й тато.

(Встати.)

Білченята весело стрибають,

(Стати на пальчики, руки над головою.)

А учні тихенько за парти сідають.

(Сісти за парти.)

 

5 • 2 = 10 – Черешеньки висять.

(Руки підняти високо вгору.)

5-3 = 15 – Там діти юрмляться.

(Підстрибувати, ніби хочуть дотягтися до черешень.)

5 • 4 = 20 – У саду пташки гніздяться.

(Руки скласти у пригорщі, ніби гніздечко, і підняти вгору.)

5 • 5 = 25 – Діти вдячні їм за сад.

(Руки прикласти до грудей і нахилитися вперед - вклонитися.)

5 • 6 = 30 – Їх невтомні крильця

(Махи руками.)

5 • 7 = 35 – Годували пташенят.

(Витягнути голову вперед і нахилити її вправо, вліво, вперед.)

5 • 8 = 40 – Ось вже літо скоро.

(Витягнути руки вгору і махи вправо, вліво.)

5 • 9 = 45 – Діти залюбки з'їдять

(Почергово підносити до рота праву і ліву руку.)

5 • 10 = 50 – Фрукти, що дарує сад.

(Почергово правою і лівою рукою імітувати зривання фруктів.)

http://www.myjane.ru/pics/141108/2a.jpgВесело пташки в садочку літають,         

А діти тихенько за парти сідають.

(Сісти за парту.)

 

6 • 2 = 12 – Діти в школі вчаться.

(Стати рівненько біля парт, руки витягнути вздовж тулуба.)

6 • 3 = 18 – На перерві веселяться.

(Виконати танцювальні рухи.)

6 • 4 = 24 – Хочуть набратися сили

(Руки витягнути вгору і пальчики затиснути в кулаки, поперемінно згинати у ліктях і випрямляти, ніби піднімають гантелі.)

6 • 5 = 30 – Й на урок не запізнитись.

(Руки на поясі, біг на місці.)

6 • 6 = 36 –Учень у школі не гість.

(Поперемінні заперечувальні помахи вказівними пальчиками правої і лівої руки.)

6 • 7 = 42 – Кожен працює сповна.

(Вирівнятися, покласти рівно руку одну на другу перед грудьми.)

6 • 8 = 48 – Вчаться навіть звірі в лісі.

(Приставити кисті до голови і витягнути пальчики вгору, помахати ними.)

6 • 9 = 54 – Учні все зрозуміли

http://www.myjane.ru/pics/141108/5.jpg(Змах руками в сторони від середини грудей.)

6• 10 = 60 – Й математику вчать.

(Стати струнко.)

Усі тихенько сідають І працювати починають.

(Сісти за парту.)

 

7 • 2 = 14 – Зайчики бояться,

(Прикласти тремтячі руки до грудей, підняти плечі вгору.)

7 • 3 = 21 – Бо уже кілька годин тому

(Показати правою рукою "годинник " на зап'ясті лівої руки.)

7 • 4 = 28 – У густому лісі

(Руки витягнути вгору і розвести від середини в різні сторони.)

7 • 5 = 35 – Хтось зумів їх налякати.

(Прикласти тремтячі руки до грудей, підняти плечі вгору.)

7 • 6 = 42 – Йде обертом голова.

(Колові рухи головою вліво і вправо.)

 7 • 7 = 49 – Вовки виють в нетрях.

(Руки на поясі, голова витягнута вперед вгору.)

7 • 8 = 56 – Вовчик зайчика не з'їсть.

(Руки зігнути над головою, присісти, встати і заперечливо помахати

вказівним пальчиком правої руки.)

7 • 9 = 63 – Зайчик може утекти,

(Руки в боки, біг на місці.)

7 • 10 = 70 – Як не буде пустувати.

(Стати струнко біля парти.)

Усі зайчата втікають,

А учні тихенько за парти сідають.

(Сісти за парту.)

 

8 • 2=16 – Бджілоньки рояться.

(Крутитися, махаючи руками.)

8 • 3 = 24 – Липу наче обліпили.

(Обхопити почергово якнайдалі лівою рукою праве плече і правою рукою ліве.)

http://img.beatrisa.ru/forums/monthly_05_2009/user3/post84342_img1.jpg8 • 4 = 32 – Йде робота гуртова.

(Покрутитися, махаючи руками.)

8 • 5 =40 – Заберуть нектар скоро

(Кілька разів присісти і встати.)

8 • 6 = 48 –1 не втомилися зовсім.

(Покрутитися, махаючи руками.)

8 • 7 = 56- Хто із нас медку поїсть,

(Обертаючись, показати рукою на своїх друзів.)

8 • 8 = 64 – Набиратиметься сили.

(Простягнути руки вперед, стиснувши пальчики в кулачки.)

8 • 9 = 72 – 3 медом здоров'я до нас прибува.

(Пальці затиснути в кулачки, руки згинати в ліктях і випрямляти вгору,імітуючи піднімання штанги.)

8 • 10 = 80 – Ну а здоровий дає всьому лад.

(Розвести руки в боки від середини грудей.)

Бджілки у вулики дружно злітають, Учні тихенько за парти сідають.

(Сісти за парту.)

 

9 • 2=18 – Учні добре вчаться

http://z2.math.us.edu.pl/maturafr/francuski/regles/dessins/lucy1.gif(Стати струнко, покласти перед грудьми рівно праву руку на ліву.)

9 • 3 = 27 – І табличку знають всі.

(Розвести руки в боки від середини грудей долонями догори.)

9  4 = 36 – А це Незнайкам на злість.

(Стиснути кулачки, потрясти руками.)

9 • 5 = 45 – Вже й вони табличку вчать.

(Руки перед собою на відстані читання книжки.)

9 • 6 = 54 – Всі завдання поробили.

(Розвести руки в боки через верх від середини грудей.)

9 • 7 = 63 – Як Знайко, роби й ти.

(Повертаючись, показати рукою на своїх друзів.)

9 • 8 = 72 – І не болітиме голова,

(Обхопивши голову руками, нахиляти вліво і вправо.)

9 • 9 = 81 – І не сидітимеш кілька годин,

(Показати правою рукою "годинник " на зап'ясті лівої руки.)

9 • 10 = 90 – А все вийде легко й просто.

(Витягнути вперед долонями догори поперемінно праву і ліву руку від середини грудей.)

Всю табличку знаємо,

Роботу починаємо.

(Сісти за парту.)

http://www.toyboxtales.com/kweb-pics/s_nutgrl.gif

 


Фізкультхвилинки на уроках української мови:

1. Встаньте, діти, посміхніться,

http://s2.hubimg.com/u/682589_f260.jpgЗемлі нашій уклоніться

За щасливий день вчорашній.

Всі до сонця потягніться, 

Вліво, вправо нахиліться,

Веретенцем покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.

 

2.  Трава низенька-низенька, ( Всі присіли) 

Дерева високі-високі.(Піднімають руки вгору) 

http://yazarlikyazilimi.meb.gov.tr/Materyal/mersin/kasim2008/beden/Egzersiz%20Hareketleri/aerobics_lady_knee_to_a_ha.gifВітер дерева колише-гойдає(Обертаються) 

То вліво, то вправо нахиляє (Нахил вправо, вліво) 

То вгору, то назад, (Потягуються вгору, назад) 

То вниз нагинає. (Нагинаються вперед) 

Птахи летять – відлітають, (Махають руками) 

А учні тихенько за парти сідають.(Всі сідають).

 

  1. Встало вранці ясне сонце,

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися.

За промінчики взялися.

Нумо дружно присідати.

Сонечко розвеселяти.

Встали-сіли,встали-сіли!

Бачте,як розвеселили?!

Стало Сонце танцювати.

Нас до кола закликати.

Нумо,разом! Нумо,всі!

Потанцюймо по росі.

 

  1.  Ми берізки і кленці.

В нас маленькі стовбурці.(Встати)

Ми в стрункі стаєм рядки.

Виправляєм гілочки.(Руки поставили перед собою)

Ледь зіпялись з корінців,

Дістаємо промінців.(Руки підняти вгору)

Ми стискаєм їх вогонь

В зелені своїх долонь.(Стискають кулачки)

Хилять свіжі вітерці

Вліво - вправо стовбурці.(Нахили тулуба)

Ще й верхівки кожен ряд

Нахиля вперед-назад.(Вправи для шиї)

 

  1. Виростем великими(діти стають на пальці ніг, руки вгору).

Яблук нарвемо(імітують зривання яблук обома руками).

В кошики великі( розводять руки в сторони).

Ми їх складемо( присідають, імітуючи складання яблук).

 

  1. Ми  писали,ми трудились,

Наші руки вже стомились,

А щоб гарно написати,

Треба пальці розімяти.

Руки кілька раз тряхнемо,

І писати знов почнемо.

Відпочивши дружно враз

Приступив до праці клас.

 


Фізкультхвилинки – ігри

1.  Гра «Зіпсований телефон» (5 хвилин) 

Гра проводиться по рядах, де у кожному не менше 5 гравців.

Учитель або учень пошепки  говорить  першому  гравцеві  в 

кожному  ряді  одну і ту саму фразу (з теми уроку). Перший повертає голову вліво і шепоче другому і т. ін. Говорячи інше слово, гравець повертає голову вправо.

 

2 Гра « Будь уважним» ( для відпочинку м‘язів  шиї та очей)

Школярів заспокоїти, посадити рівно, запропонувати руки покласти на парту, заплющити очі і під повільний рахунок зробити кілька обертів головою : на « раз» - підборіддя торкається грудей; на « два» - голова нахиляється праворуч; на « три» - потилиця повисла над спиною; на « чотири» - голова нахиляється  ліворуч. ( Вправу виконуємо 3 – 4 рази).

Розплющити очі, подивитися  на парту і   сусіда.. За командою вчителя погляд перевести на стіну, потім у вікно, знайти за вікном предмет, розташований якомога далі. Учні дають відповідь на запитання:  «Який предмет ви побачили?»

 

3.  Гра «Назви слова на букву» (5 хвилин) 

http://www.animated-gifs.eu/kids-winnie-windel/0041.gifНеобхідно за чергою вставати та називати слова, які починаються на одну й ту саму букву. При цьому можна називати не лише іменники, але  й  дієслова,  прикметники,  інші  частини  мови.  Виграє  той,  хто назве більше слів.


Психологічна фізкультхвилинка

Здібність  людини  до  саморегуляції  стану,  до  психічної  перебудови забезпечує  і  її  ефективну  адаптацію  в  довкіллі,  в  стосунках  з  іншими. Навчати керувати своїм психофізичним станом треба починати з дитячих років.

1. « Морозиво»

 Ви всі любите морозиво.  Уявіть,  що ви  завітали  до  Снігової  Королеви.

Замерзли  і  стали  самі  схожі  на  морозиво.  Тіло,  руки,  ноги,  голова  скуті холодом… Брр… Але прийшов добрий чарівник і сказав: 

-  Заплющіть  очі!  Покладіть  руки  на  коліна.  Вам  зручно,  вам  ніщо  не заважає… Зараз почнемо відтавати. Зігріваються і відтають пальчики ніг, зігріваються і відтають ступні, зігріваються і розслабляються коліна. Тепло йде від пальчиків ніг вгору, ноги теплі, вони розслабляються. Зігріваються пальчики  рук.  Пальці  розслабляються.  Зігріваються  і  розслабляються долоні.  Зігріваються  і  розслабляються  кисті  рук.  Тепло  від  кистей піднімається  до ліктиків. Від ліктиків до плечей. Руки теплі, розслабились. Вам тепло. Тепло йде по всьому тілу, від животика піднімається до грудей, шиї,  голови.  Обличчю  жарко.  Обличчя  розслабилося,  ротик  відкрився, голова повисла. Розтануло морозиво, розтеклося солодкою калюжею по підлозі.

http://chapaevoschool.at.ua/Karandash.png

Розминки в картинках

http://1.bp.blogspot.com/-x67pkT3JNOs/UGW-vXbUAII/AAAAAAAAA2g/T1jaWE_lOZU/s1600/%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%85%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0+%D0%B7+%D0%BC%D0%B8%D1%88%D0%BA%D0%BE%D1%8E.png

http://4.bp.blogspot.com/-mvqOOdofLzM/UFssEb4pewI/AAAAAAAAAic/JVJJB2BU2tU/s1600/%D1%84%D1%96%D0%B7%D0%BA%D1%83%D0%BB%D1%8C%D1%82%D1%85%D0%B2%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0+%D0%B7+%D1%87%D0%B5%D1%80%D0%B5%D0%BF%D0%B0%D1%85%D0%BE%D1%8E.png

http://4.bp.blogspot.com/-vsVD3lqTAgQ/UGQWCVLek4I/AAAAAAAAAqU/_OxAx7bOy2A/s1600/%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B0+%D0%B7+%D1%97%D0%B6%D0%B0%D1%87%D0%BA%D0%BE%D0%BC.png


 

Тема: Урок-подорож з навчання грамоти, 1 клас

 

Тема: Звук [ф], позначення його буквою «еф».

Мета: Ознайомити дітей з новою буквою «еф», її звуковим значенням. Вчити правильно вимовляти звук [ф] під час читання в складах і словах, позначати на письмі буквою «еф». Розвивати фонематичний слух, вміння виконувати звуко – буквений аналіз, навики правильного, виразного, швидкого читання. Виховувати допитливість, наполегливість, повагу до людей різних професій, бережне ставлення до рослин та тварин.

Обладнання: ракета, плакати із завданнями, карта Сонячної системи, кожному на парту жовту або червону ракету, плакат з голосними та приголосними, картки із текстом (для групової роботи), грамоти учасникам подорожі.

Хід уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

  1. Розповідь учителя.
    • Сьогодні наш урок читання буде незвичайним. Ми здійснимо уявну подорож у космічний простір.
    • Завдання на уроці – повторити та закріпити вже набуті знання та познайомитись з новою буквою.
    • Уявімо, що наш клас – це космодром «Мирний». Тут буде проведено запуск космічного корабля «Буран». Дружба з буквами, вміння гарно, виразно читати допоможе вам здійснити цю цікаву мандрівку. А ще вашими помічниками мають стати уважність і кмітливість, старанність і наполегливість. Учні , які будуть найкраще працювати на уроці, отримають грамоти.

ІІІ. Повторення вивченого матеріалу.

  1. Станція «Стартова».
  • Перед тим, як стартувати, повторимо те, що ви вже вивчили. Якщо завдання будуть виконані правильно, відправляємось у космос.
  • Насамперед, пригадаємо, які звуки дають літери, що ми вже вивчили.
  • Я показую вам букву, а ви називаєте звук:

й л м н р в з ж д г ґ б

с ш т х к п ц ч щ

а о у е и і

  • Чим відрізняються літери чорні і червоні?
  • Скажіть, а чому літери записані у два рядки?
  1. А тепер пограємо у гру «Фотооко». Такі ігри розвивають в учнів увагу, пам’ять.
  • Отже, перед вами буде 2 стовпчики слів. Вам потрібно за короткий проміжок часу «сфотографувати» їх очима, тобто уважно прочитати і запам’ятати .
  • А коли я їх заберу, відповісти на мої запитання.
  1. На минулих уроках ми вивчали букву «ща». Отож, зараз ми прочитаємо чистомовку з цією буквою. Але читати будемо таким чином: у вас на партах є ракети – у одних жовтого кольору, а у інших червоного.

Учні із жовтими ракетами читають ліву частину, а учні із  червоними    ракетами – праву частину.

Дошка:

  • Ща – ща – ща – спіймали ляща.
  • Щі – щі – щі – ідуть із кухні пахощі.
  • Щу – щу – щу – зваріть смачного борщу.
  • Ощ – ощ – ощ – щедрий літній дощ.
  • Ащ – ащ – ащ – мама купила плащ.
  • Іщ – іщ – іщ – мене вкусив кліщ.
  1. Гра «Знайди зайве слово».
  • Молодці! Ви вправно справились із всіма завданнями. Можемо готуватися до злету!

Увага! Увага! Кожному члену екіпажу перевірити готовність до злету ракети. А що треба перевірити?

Діти:

  • чи рівні у нас спинки?
  • чи стоять ноги на підлозі?
  • чи є на парті все необхідне?

Завдання перевірних станцій виконано! Екіпаж! До злету готові?

Всі: Готові!

  • Починаємо відлік: 5, 4, 3, 2, 1…Пуск!
  • Наш космічний корабель стартував! Ми в космосі!

IV. Підготовча робота до ознайомлення з новою буквою.

Перед нами планета Сонячної системи Марс, яка має червоно – оранжевий колір і названа іменем бога війни.

Жителі цієї планети хочуть із вами познайомитись. А ще хочуть перевірити, чи знаєте ви добре рідну мову і чи любите читати. Тому вони посилають нам кодограми (листи) із завданнями:

Кодограма 1.

  1. Артикуляційно – слухові спостереження.

Послухайте уважно вірш і скажіть, який звук зустрічається найчастіше?

Фурчить, блищить на різні фарби

Фонтан великий у садку,

В нім водить флот веселий, гарний

Федько у білім фартушку.

  • Який звук найчастіше повторювався?
  • Які слова ви запам’ятали із звуком [ф]?
  • Подумайте, звук [ф] – голосний чи приголосний і доведіть свою думку.

Давайте прослідкуємо, як ми вимовляємо звук [ф]. Нижня губа притискається до верхніх зубів і цю перешкоду розриває струмінь повітря, утворюючи шум, без голосу!

Пам’ятайте, якщо подати голос, вийде дзвінкий звук [в]!

  • А тепер зробимо таку звукову зарядку. Уявіть, що всі ви – надуті повітряні кульки. А тепер з кульки виходить повітря [ф-ф-ф].
  • А тепер перевіримо щойно отримані вами знання. Пограємо в гру «Впіймай звук [ф]»

Фішка, вісім, фіалки, сарафан, носив, фарби, сонце, хвалько.

Кодограма 2

V. Ознайомлення з буквою.

  • Діти, може хтось з вас знає, якою буквою на письмі позначається звук [ф]?

Правильно, буквою «еф». Ось вона.  Ця буква складається з двох півовалів і прямої палички між ними.

  • А на що схожа вона?

А ще послухайте, які вірші приготували для вас Надійка і Юра.

На ялинці дві сороки,

Видно хатку між дерев.

Я стою, узявшись в боки,

Круглий, ніби буква «Ф».

Зустрівши букву «С» в четвер,

Взяла під руку буква «Р».

І повела на фіззарядку.

Я загадаю вам загадку.

Як зветься буква ця малята?

«Ф».

Діти, жителі планети Марс бачили і чули нас. І вони мені передають, що їм дуже подобається, як ви працюєте на уроці, як знаєте і любите свою українську мову.

Зоряним небом летить наш космічний корабель.

Ой, обережно! Вдалині з’явилось величезне яскраве Сонце! До нього близько летіти не можна. Там вогонь. Бо Сонце – це «розжарена» вогняна куля.

Давайте краще з сонечком ми відпочинемо.

Фізкультхвилинка

Встало вранці ясне Сонце.

Зазирнуло у віконце.

Ми до нього потяглися,

За промінчики взялися.

Нумо дружно присідати

Сонечко розвеселяти

Встали – сіли, встали – сіли!

Бачте, як розвеселили?!

Стало й Сонце танцювати,

Нас до кола закликати.

Нумо, разом! Нумо, всі!

Потанцюймо по росі!

VI. Робота із супутником букваря.

Наша ракета летить далі у дивосвіт. І ось я бачу найбільшу планету Сонячної системи – Юпітер. А на її скелях бачу завдання. Щоб полетіти далі, нам обов’язково їх треба виконати. Отож, розгорніть супутники букваря на с.72

Увага! Перед нами планета, на якій відбуваються найсильніші в Сонячній ситемі вітри і бурі. Бог моря – Нептун, на честь якого названа планета, теж дає нам свої завдання.

VII. Робота з букварем с.130.

Формування навичок читання.

  • Телеграф – зв’язок що передає та приймає повідомлення.
  • Телеграфіст – людина, яка працює на телеграфі.

VIII. Групова робота (диференціація).

Учні із жовтими ракетами працюють над реченням внизу на с.130. Із червоними ракетами працюють з текстами  на парті.

«Пихатий півень»

  1. Що побачив півень на небі?
  2. Чим хвалився півень?
  3. Що заподіяв дощ пихатому півневі?
  4. Чи гарно поводив себе півень?

Словникова робота

  • Фазан – великий промисловий птах з яскравим опіренням.
  • Фламінго – дуже красивий птах з довгою шиєю і довгими ногами.

Перевірка завдань одної і другої групи.

IX. Підсумок уроку.

Наш зоряний політ завершено. Ви з успіхом долали всі труднощі та випробування. Важким був шлях, але ви досягли мети: повторили вивчене і пізнали нове.

  • Що було важким у польоті?
  • Що було найцікавішим?
  • Чи втомила вас ця подорож?

Нагородження учасників подорожі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                       Список використаної літератури:

1. Байрачна М.М. Віршовані  фізкультхвилинки // Розкажіть онуку.-2003.-№10-11.-с.16

2. Бойченко  Т.  та  інші.  Як   виростити  дитину  здоровою:  Посібник  для батьків  учнів  молодшого  шкільного  віку. – К.: Прем’єр-Медіа,  2001. – 204 с.

3.

4.  Методическиерекомендации по организациивоспитательнойработы с учащимисяшестилетнеговозраста  в  условияхпродленного  дня  и  в школах-интернатах.-К., 1986. – С.81- 86.

5. Новосельський. “Фізична культура і здоров’я школярів.” Київ. Знання. 1984р.

6.  Н.А.  Козленко  “Школярам потрібно займ” Київ. Радянська школа. 1985р.

7.  В.М.  Качашкін.  “Методика  фізичного  виховання”.  Москва.  Просвіта. 1989р.

8.  М.Д.  Ріпа.  “Физическая  культура  и  спорт  в  общеобразовательнойшколе”. Москва. Просвіта. 1985р.

9. В.К. Балыевич. “Физическая культура для всех и для каждого”. Москва. ФІС. 1988р.

10. О.М. Ващенко, Т.І. Люріна, Л.В. Романенко.«Фізкультхвилинки у початкових класах». Київ : 2002. - 48 с. ;

http://farddownload.persiangig.com/1260272935.jpg

 

 

 

 

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Зміст

  1.       Передмова…………………………………………………………...4
  2.       Фізкультхвилинки різних видів……………………………………6
    1.   Комплекси вправ……………………………………………6
    2.   Вправи з віршованими текстами………………………….10
      1.      Фізкультхвилинки на уроках математики…………..10
      2.      Фізкультхвилинки з використанням таблиці множення…
      3.      Фізкультхвилинки на уроках української мови…….20
    3.   Фізкультхвилинки – ігри………………………………….23
    4.   Психологічна фізкультхвилинка………………………….24
    5.   Фізкультхвилинки на картинках………………………….25

   3.Урок-подорож з навчання грамоти.1клас………………….19-22

   4.Список літератури…………………………………………………27


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Бурбела Оксана
Додано
4 лютого
Переглядів
271
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку