Мета: удосконалювати навички ходьби, бігу, стрибків з висоти, кидання і ловіння м’ячів, орієнтування у просторі; розвивати фізичні якості: швидкість, спритність, витривалість, силу, окомір;
стимулювати активність кожної дитини з урахуванням її індивідуальних можливостей, забезпечувати диференційований підхід до оцінки результатів її дій, надати можливість відчути задоволення і радість від рухів у спільній діяльності; вільно і природно використовувати набуті рухові уміння й навички, виявляти творчість, самостійність, активність, ініціативність у руховій діяльності; підтримувати бадьорий, радісний настрій;
виховувати у дітей бажання займатися фізичними вправами.
ХІД РОЗВАГИ:
До бабусі у гості поїдемо на потязі.
1. Рухлива гра малої рухливості «Потяг».
Зміст гри: вибирають двох кондукторів. Інші діти шикуються у колону, кладуть руки один одному на плечі чи на пояс. Кондуктори перевіряють квитки.
За сигналом потяг починає рухатись повільно, потім швидше. Пізніше оголошуються станції, на яких діти розходяться, відпочивають. За сигналом кондукторів діти знову швидко шикуються і продовжують рух.
Правила гри: діяти за сигналами.
Лічилка до гри: Трікі-трілі, трілі-кон,
Сіли троє у вагон,
Поїхали у Китай,
Пити там солодкий чай.
- От і приїхали до бабусі. Тільки-но обнялися, поцілувалися з бабусею, сіли за стіл поласувати смачнющими бабусиними стравами, як з’явився котик.
2. Рухлива гра середньої рухливості «Білий котик».
Зміст гри: діти-пташки стоять у великому колі, у центрі якого на стільчику спить кіт. Пташки промовляють слова:
Білий котик спить на лаві
Серед нашого двора,
Прилетіли пташенята
Та як крикнуть раптом «Кра!»
і, взявшись за руки, ступаючи дрібними повільними кроками, підходять до кота,а кіт розплющує очі, кричить «Няв!» і ловить дітей. Після кількох програвань вибирають іншого кота.
Правила гри: кіт не розплющує очей, поки не почує слово «Кра!», після якого має право ловити пташенят. Зловленим вважається той, до кого кіт доторкнувся. Зловлений продовжує грати.
Лічилка до гри: Кіт-воркіт біля воріт
Чеше лапкою живіт,
Лови!
- Бабуся розказала діткам, як колись увечері побачила лисичку, яка прийшла до курника.
3. Рухлива гра великої рухливості «Лисиця в курнику».
Зміст гри: у грі є лисиця і кури. На одному боці зали (майданчика) перед лінією ставлять лави. Це – курник. На протилежному боці – обруч (нора для лисиці). Середина зали – подвір’я. Кури знаходяться у курнику.
За сигналом вихователя кури зістрибують з лави (діти повинні м’яко приземлятися, опускатися на пальці, на напівзігнуті у колінах ноги), ходять по подвір’ю, шукають собі їжу. За сигналом вихователя «Лисиця!» кури тікають до курника, злітаючи на сідало (стають на лаву).
Правила гри: кури тікають лише після сигналу вихователя. Лисиця не має права ловити курей за лінією. Після того, як лисиця піймає двох курей, вибирають іншу лисицю.
Лічилка до гри: Лисичка-сестричка
Ішла до курей,
Лисичка-сестричка торкнулась дверей,
А там не курчата – Рябко спочивав…
Гав!
У бабусі у селі дуже багато роботи. Навесні ми будемо допомагати садити картоплю, а восени – збирати її.
4. Естафета «Садіння картоплі» - біг.
Зміст гри: гравці діляться на дві команди. Вони стають у колонах за лінією старту, на протилежному боці навпроти кожної команди розкладають по три обручі один за одним. Перші діти у командах тримають у руках відерця з трьома картоплинами.
За сигналом вихователя біжать до обручів і садять у кожний обруч по одній картоплині, оббігають кубик, повертаються назад і передають відерце наступному гравцю, а самі стають у кінець команди.
Діти, які отримали пусте відерце, біжать і збирають картоплю, повертаються назад, передають наступним учасникам, ті – розкладають картоплю і т.д.
Перемагає команда, яка раніше посадила і зібрала картоплю.
- На городі у бабусі ростуть різні овочі і фрукти (Які?) Особливо подобається дітям ходити з бабусею по кавуни, а потім їх розрізати і смакувати. А коли кавунів багато родить, то треба на допомогу кликати друзів.
5. Змагання «Вантаження кавунів».
Зміст гри: діти шикуються у дві шеренги обличчям до середини. Відстань між дітьми у шеренгах – 2 кроки. Біля направляючих та замикаючих кожної команди покладені обручі. У обручах біля направляючих лежать 8-10 кавунів (м’ячів) за кількістю дітей (або більше) у кожній команді.
За сигналом вихователя «Почали!» перші гравці кожної команди подають по черзі кавуни один одному, а останній гравець складає їх в обруч біля себе.
Виграє та команда, яка швидше переправить усі кавуни з одного обруча в інший.
-Увечері вся сім’я збирається біля хати, розмовляє, вечеряє, тільки комарі заважають. Треба їх піймати.
6. Рухлива гра середньої рухливості «Злови комара» - стрибки.
Зміст гри: діти утворюють коло. У центрі кола стоїть вихователь, у якого на вудочці прив’язаний м’яч (комар). Треба підстрибнути і піймати комара. Гра продовжується доти, поки не зловлять комара декілька дітей.
Правила гри: ловити комара тільки обома руками, підстрибуючи на обох ногах на місці. Коло повинно бути рівним і не звужуватись.
6. Рухлива гра малої рухливості «Тиша».
Зміст гри: діти ходять по колу і промовляють за вихователем слова:
Тишина біля двора,
Не колишеться вода,
Не шумить трава,
Засинає дітвора…
На останні слова діти присідають, закривають очі. Гра повторюється кілька разів.