Введення та опрацювання звуків / ʊə / /jʊə/
І.Сприйняття, ознайомлення.
1. Попереднє аудіювання звуків у фразах: There is a tourist. He is poor. Tourist wants to travel in Europe.
2.Гімнастика язика та пояснення артикуляції звука:
Say / ʊə /, / jʊə /, / ʊə /, / jʊə /, / ʊə /.Look at the picture. There is a tourist. He wants to go to Europe. But tourist is not sure. Because he is poor.
II. Імітація, осмислення.
3.Відпрацювання звука в різних позиціях: Look at the card and repeat after me: / ʊə / /j ʊə / cure, sure, pure, fury, during, poor, moor, tourist, Europe.
4.Вичленення звука з мовленнєвого потоку: How many times do you hear/ ʊə //j ʊə /
There is a tourist.(1)
He wants to go to Europe.(1)
But tourist is not sure.(2)
Because he is poor.(1)
III. Диференціація, відтворення, корекція.
5.Диференціація: Listen carefully and say which sound is odd – in the first, second or in the third word:
Sure-deer-poor
Moor-tourist-pear
Where-Europe-cure
6.Відтворення: Repeat a rhyme/patter/proverb:
Slow but sure.