Тема. Форма і конструкція новорічної іграшки.
Моделювання та конструювання новорічної іграшки.
Презентація ескізного проекту .
Мета. Формування предметних компетентностей: забезпечити застосування знань про виготовлення шаблонів, моделювання та конструювання виробів, презентувати шаблони.
Фрмування ключових компетентностей: уміння вчитися, уміння самостійно створювати умови для реалізації власних навчальних занять уроку.
Спілкування рідною мовою, уміння використовувати рідну мову для побудови взаємовигідної комунікації з учасниками проекту.
Ініціативність і підприємливість: уміння приймати відповідні рішення від яких залежить успіх проекту.
Математична компетентність: уміння виконувати математичні підрахунки під час використання певних матеріалів і елементів об’єкта проектування.
Обладнання: картон, папір, ножиці, клей, ноутбук, проектор, дошка, ялинка з ватману.
Основні поняття: шаблон, новорічні іграшки
Тип уроку: формування практичних умінь і навичок.
Хід уроку.
І. Організаційний момент.
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку. Створення в класі творчої атмосфери.
Епіграф уроку «Ніколи не соромся запитувати про те, чого не знає»
Шановні учні, сьогодні наш клас не просто приміщення де навчаються діти. Він перетворився на невеличку майстерню Святого Миколая. Як ви знаєте у Святого Миколая є маленькі помічники. Діти, як вини звуться?. Так, Правильно. Маленькі Миколайчики, які допомагають виготовляти іграшки для слухняних діток. Пригадайте, як ви щороку чекаєте на прихід Святого Миколая. Всюди панує святковий настій, вас переповнює передчуття магії та свята. Процес підготовки до свята приносить не менше радості, ніж сама зустріч свята. Традиція прикрашати ялинку подобається і дітям, і дорослим. Ще одне круте заняття – майструвати іграшки для ялинки своїми руками.
ІІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду учнів.
Щоб налаштуватись на святковий лад переглянемо презентацію про історію новорічної іграшки. Можливо ви знайдете іграшки, які є у вас вдома.
( перегляд презентації).
ІІІ. Повідомлення теми. Організація спільного з учнями формування мети й завдання уроку.
Завдання та запитання |
Відповідь учня |
Яка мета нашого уроку? |
|
Що потрібно зробити протягом уроку? |
|
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
Які якості потрібно виявити сьогодні на уроці?
Яку особисту мету ви можете поставити на цей урок?
Хочу дізнатися….
Хочу зробити…..
Бажаю здійснити…..
V. Практична робота.
Під час виконання практичної роботи повторимо правила безпечної праці при користуванні ножицями.
1. Ножиці слід передавати …
(з замкненими лезами, кільцями від себе).
2. Під час роботи з ножицями не можна …
(розмахувати ними, підходити до працюючого).
3. На робочому місці слід дотримуватись …
(чистоти та порядку).
Учні отримують кольоровий картон, папір, ножиці, клей, шаблони новорічних прикрас з білого паперу. Кожен шаблон у окремому фай лику, щоб учням краще орієнтуватися у них. На дошці прикріплена велика ялинка з паперу. Під час виконання практичної роботи, для створення святкового настрою, звучать новорічні пісні та колядки. Учні виготовляють з картону прикраси та прикріплюють до ялинки. Так вини бачать як будуть виглядати їхні прикраси на ялинці із фетру.
VI. Підбиття підсумків уроку.
Діти, дайте відповіді на запитання.
1. Що нового дізналися на уроці?
2.З яким матеріалом ви працювали?
3.Чи задоволені ви роботою:
А) На уроці я працював активно чи пасивно?
Б) Сьогодні на уроці я старався чи не старався?
В) Мій настрій покращився чи погіршився?
Г) На уроці у мене все вдалося чи щось не вдалося?
Оцінюємо учнів
Проектуєте та виготовляєте вироби
Застосовуєте технології декоративно – ужиткового мистецва
Виявляєте самозарадність у освітньому процесі
VII. Домашнє завдання.
Підготувати матеріали та інструменти для практичної роботи «Виготовлення новорічної прикраси із фетру».