Форми земної поверхні

Про матеріал
Цей урок з предмету "Я досліджую світ" допоможе учням пізнати різноманітні форми земної поверхні, збагатить їх знання про світ та допоможе розвинути вміння працювати в команді та використовувати інноваційні технології для навчання та досліджень.
Перегляд файлу

Розробка уроку з предмету

“Я досліджую світ” у 4 класі

згідно Типової освітньої програми,

розробленої під керівництвом Савченко О.Я., 3-4 клас,

згідно підручника “Я досліджую світ” для 4 класу, авт. Савченко О.Я.

УРОК 72

Тема уроку: Форми земної поверхні України

Мета уроку:

 - ознайомити учнів з різноманітними формами земної поверхні та їх особливостями;

- познайомити учнів з методами дослідження форм рельєфу;

- ознайомити здобувачів освіти з інноваційними технологіями, що допомагають досліджувати земну поверхню;

- розвивати навички спостереження, аналізу та систематизації інформації;

-  застосування інформаційних технологій для навчання та досліджень;

- закріпити знання учнів про форми земної поверхні України: гори, рівнини, долини, плоскогір'я, низовини та інші;

 - виховувати у здобувачів освіти шанобливе ставлення до природи;

- виховувати в учнів природничо-наукову та здоров’язбережувальну компетентності.

Обладнання для уроку:

Інтерактивна дошка, мультимедійна дошка, комп’ютер, телевізор, 3D окуляри, шоломи віртуальної реальності, ілюстрації, карти, кольоровий папір, картон, пластиліну, солоне тісто, нитки, клей, пластилін, роздатковий матеріал.

Методи роботи та активності на уроці:

- Бесіда: обговорення теми уроку, стимулювання попередніх знань учнів про форми земної поверхні;

- Гра “Мозковий штурм”: діти малюють   різні форми земної поверхні, використовуючи паперові аркуші та комп’ютер;

- Метод швидкого опитування “Мікрофон”;

- Гра "Рухливий бібліотекар": учні отримують картки з питаннями про різні форми земної поверхні України, обговорюють та відповідають на питання відповідно до своїх карток;

- Використання ілюстрацій та карт: показ і пояснення різних форм земної поверхні з використанням карт та ілюстрацій;

- Гра "Знайди форму": учні діляться на групи та змагаються в ігровій формі, де необхідно впізнати форму земної поверхні України на фотографіях;

- Практичне дослідження: використання карт для визначення форм земної поверхні в різних регіонах світу;

- Використання мультимедійних засобів: показ відео-екскурсії до різних форм земної поверхні, віртуальна екскурсія або 3D окуляри, або шоломи віртуальної реальності, фото-, відеозйомка з дронів , робота за комп’ютером у графічних редакторах;

- Творчі завдання: створення макетів земної поверхні України з використанням природних матеріалів, складання ребусів та загадок, створення лепбука,   створення інтелект-карти на тему “Гірські породи”, використовуючи інтерактивну дошку.

Інноваційні технології, використані на уроці:

- Геоінформаційні системи (ГІС): використання спеціальних програм для аналізу і візуалізації географічних даних та карт;

- Метод використання QR-кодування: виконання завдання на комп’ютерах : роздрукувати пазли і скласти з них картинку за темою уроку;

- Використання дронів: демонстрація можливостей дронів у дослідженні земної поверхні, зняття висотних знімків та панорам.

- Використання віртуальної реальності (VR): запрошення учнів у віртуальні подорожі до різних географічних об'єктів та форм земної поверхні України.

- Інтерактивні дошки: Використання спеціальних дошок для інтерактивних вправ та завдань, пов'язаних із земною поверхнею, рельєфом.

Хід уроку:

  1. Вступ (3 хв)

Попередньо: надсилання покликання учням у месенджер.

Приєднання до онлайн-платформи, привітання учнів, перевірка готовності до уроку.

  1. Бесіда та повторення попередніх знань (5 хвилин)

Метод "Мозковий штурм":

Учні отримують завдання намалювати і назвати різні форми земної поверхні, наприклад, гори, озера, плато, острови тощо (частина дітей працює, малюючи на паперових аркушах, частина - у графічному редакторі на комп’ютерах). Після цього діти демонструють свої малюнки та називають їх.

  1. Актуалізація знань (10 хв)

Пояснення теми уроку та його мети.

Вивчення нового матеріалу з використанням ілюстрацій, карт, презентації та відео.

- Метод Мікрофон: показ слайдів на мультимедійній дошці з різними формами земної поверхні (гори, рівнини, долини, острови, океани тощо) і швидкі відповіді учнів на вибіркове звертання вчителя (Дод.1)

  1. Основна частина уроку (15 хв)

-  Метод "Рухливий бібліотекар":

Учні діляться на групи (попередньо створені вчителем у месенджері групи по 4-5 учнів). Кожна група отримує картки з питаннями про різні форми земної поверхні (наприклад, "Яка форма земної поверхні мають Карпати?", "Що таке плато?", "Назвіть приклад острова" тощо).

Учні обговорюють у онлайн-групах завдання та відповідають усно на питання відповідно до своїх карток на загал на уроці.

- Метод використання QR-кодування: частина учнів, наприклад, хлопці, працюють за комп’ютерами, перейшовши за QR-кодом і виконують завдання: роздрукувати пазли і скласти з них картинку на тему “Рельєф і гірські породи” (Дод.2),

а дівчатка тим часом складають ребуси до ключових слів теми уроку (наприклад, рельєф, височина, гірський  тощо).

Після виконання демонструють результати своїх робіт на загал.

 - Складання загадок: діти знову діляться на групи, створені у месенджері,  отримують від вчителя картки з світлинами  різних форм рельєфу (по 2 шт., вчитель демонструє картки на екрані) і складають загадки згідно даних світлин (завдання на швидкість: яка команда швидше і якісніше справиться - та і перемагає: самооцінювання команд, усно), (Дод.4)

Руханка (2 хв, пісня “Десь по світу”, пов’язана з описом української природи, вчитель пропонує учням піднятись і порухатись, із ввімкненими камерами, звісно), (Дод.3)

-  Інноваційна технологія Віртуальна екскурсія або, як варіант - 3D окуляри, чи шоломи віртуальної реальності (при наявності):

Учитель демонструє  віртуальну екскурсію до різних місць на земній поверхні, показуючи різні форми ландшафту( Дод.5)

Учні активно спостерігають та записують враження про те, що побачили.

- Гра "Знайди форму" ( робота з комп’ютерними програмами, виконання запропонованих вчителем завдань-ігор);

- Практичне дослідження з використанням ГІС та карт - (використання спеціальних програм для аналізу і візуалізації географічних даних та карт, самостійне дослідження попередньо вдома,  перегляд і розповідь своїх спостережень);

- Практичне дослідження з використанням дронів та віртуальної реальності ( розповіді здобувачів освіти згідно попередньої підготовки вдома (за наявності) використання та спостереження за дронами  та переглядом отриманого під час зйомки відео та фото за допомогою 3D окулярів, чи шоломів віртуальної реальності (при наявності), або загальним переглядом на уроці ;

  1. Рефлексія (7 хв)

Здобувачі освіти, за власним бажанням, обирають для себе картку із завданням для роботи (вчитель демонструє 3 види карток на екрані):

-  Творче завдання зі створення макетів рельєфу (з кольорового паперу, картону, пластиліну, солоного тіста, ниток, клею тощо)

- Створення лепбука  на тему “Форми рельєфу” (закінчення початого на попередньому уроці)

- Створення інтелект-карти на тему “Форми земної поверхні”, використовуючи інтерактивну дошку із допоміжними запитаннями (Дод.6)

  1. Підсумок уроку (3 хв)

Оголошення домашнього завдання, пояснення.

Прощання з учнями.

Домашнє завдання

За власним вибором учня:

- Учні мають дослідити форми земної поверхні своєї місцевості, зробити фотографії та підготувати невелику презентацію про виявлені форми для наступного уроку.

- Учні (за бажанням) отримують картки з малюнками різних форм земної поверхні України та мають описати ці місця, додатково дізнаючись про них більше інформації.

Підведення підсумків уроку:

Дана форма розробки уроку для 4 класу з предмету "Я досліджую світ" допоможе залучити учнів до активного навчання та дослідження форм земної поверхні з використанням інноваційних технологій, що зробить урок цікавим та пізнавальним.

Використання інноваційних технологій та методів внесе цікаву родзинку в перебіг дистанційного уроку і сприятиме зацікавленню здобувачів освіти у вивченні нової теми.

Віртуальна екскурсія дозволить учням зануритися в різні ландшафти світу та зробить урок більш захоплюючим. Метод "Рухливий бібліотекар" допомагає активізувати учнів, розвивати навички комунікації та співпраці. Метод "Мозковий штурм" стимулює творче мислення учнів та допомагає їм систематизувати інформацію. Використання інформаційних технологій (наприклад, проектора для демонстрації відеоролика або комп'ютера для проведення віртуальної екскурсії) робить урок більш сучасним та цікавим для учнів.

Цей урок з предмету "Я досліджую світ" допоможе учням пізнати різноманітні форми земної поверхні, збагатить їх знання про світ та допоможе розвинути вміння працювати в команді та використовувати інноваційні технології для навчання та досліджень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Метод Мікрофон: показ слайдів на мультимедійній дошці з різними формами земної поверхні (гори, рівнини, долини, острови, океани тощо) і швидкі відповіді учнів на вибіркове звертання вчителя.

Приклади запитань:

- Які форми земної поверхні зображено?

- Які з них ви спостерігали? Де?

- Може ви були у горах? Де саме?

- Ми бачимо на фотографіях і малюнках форми поверхні рідного краю. Які це форми ?

- Що ви знаєте про форми земної поверхні України?

- Як ви думаєте, для чого люди позначають на карті рівнини, височини, гори різними кольорами?

-  Яке це має значення?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

 

Покликання на завдання з QR-кодування

 

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Svitlana/4_klass/priroda/04_zemna_poverchnia/image001.jpg

 

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Svitlana/4_klass/priroda/04_zemna_poverchnia/image003.jpg

 

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Svitlana/4_klass/priroda/04_zemna_poverchnia/image004.jpg

 

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Svitlana/4_klass/priroda/04_zemna_poverchnia/image005.jpg

 

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Svitlana/4_klass/priroda/04_zemna_poverchnia/image006.jpg

 

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Svitlana/4_klass/priroda/04_zemna_poverchnia/image007.jpg

 

https://disted.edu.vn.ua/media/images/Svitlana/4_klass/priroda/04_zemna_poverchnia/image008.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

Покликання на пісню для руханки:

 

https://www.youtube.com/watch?v=z0MZD29r_QQ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 4

Картки з світлинами  різних форм рельєфу

IMG_256

IMG_256

IMG_256

 

 

IMG_256

 

 

 

IMG_256

 

 

IMG_256

 

 

 

IMG_256

 

IMG_256

 

 

 

 

Додаток 5

 

Покликання на віртуальну екскурсію:

 

https://www.youtube.com/watch?v=MdDesRLS5s4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 6

Створення інтелект-карти на тему “ Форми земної поверхні України ”, використовуючи інтерактивну дошку із допоміжними запитаннями:

 

- Великі простори суші з майже рівною поверхнею - це ...

- Низовини на карті позначаються ...  кольором.

- Підвищення на рівнині - це ... 

- Горб має таку будову ...

- Великі і глибокі, з крутими схилами заглиблення називаються ...

- Яри з пологими і зарослими рослинними схилами називають... 

- Ряд гір називають ...

- Гори України - це... 

- Понижена ділянка місцевості між вершинами гір - це...

-  Похила чи крута сторона гори, горба - це...

-  Найвища точка гори - це...

 

 

 

docx
Додано
3 лютого
Переглядів
170
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку