Урок ЯДС "Орієнтування на місцевості"

Про матеріал
Конспект уроку ЯДС на свіжому повітрі. Предмет: Я досліджую світ (природознавство). Мова навчання: українська. Тема уроку: «Орієнтування на місцевості». Тип уроку: урок – подорож. Цілі уроку: 1. Навчальні: - закріпити знання та вміння учнів з орієнтування на місцевості за Сонцем, компасом та за місцевими природними ознаками, - правильно користуватися компасом, -продовжити формування навичок роботи у групах. 2. Розвиваючі: - розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, - активізувати розумову діяльність учнів під час уроку. 3. Виховні: - виховувати дбайливе ставлення до природи, - виховувати почуття взаємодії людини та природи, - виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Конспект уроку ЯДС на свіжому повітрі.

Предмет: Я досліджую світ (природознавство).

Мова навчання: українська.

Тема уроку: «Орієнтування на місцевості».

Тип уроку: урок – подорож.

 

Цілі уроку:

1. Навчальні:

- закріпити знання та вміння учнів з орієнтування на місцевості за Сонцем, компасом та за місцевими природними ознаками,

- правильно користуватися компасом,

-продовжити формування навичок роботи у групах.

 

2. Розвиваючі:

  - розвивати спостережливість, увагу, пам'ять,

- активізувати розумову діяльність учнів під час уроку.

 

3. Виховні:

- виховувати дбайливе ставлення до природи,

- виховувати почуття взаємодії людини та природи,

- виховувати пізнавальний інтерес.

 

Хід уроку:

1. Інструктаж з техніки безпеки.

2. Підсумки фенологічних спостережень.

3. Мотивація навчальної діяльності.

Беру я рюкзак,

Веселих друзів

І знання багаж.

Встаю я раніше

І в дорогу вирушаю.

 

- Сьогодні ми вирушимо з вами у захоплюючу подорож. А почнемо його із давньогрецького міфу.

(Звучить спокійна музика)

- Колись на березі синього моря, на острові Крит, жив цар Мінос зі своєю дочкою, прекрасною та мудрою Аріадною. У його володіннях збудували великий білий палац, в якому було влаштовано лабіринт. У центрі лабіринту жило чудовисько – Мінотавр.

    Кожні дев'ять років сім юнаків та сім дівчат були змушені вирушати до лабіринту. Хто не міг знайти дорогу назад з лабіринту, того чудовисько вбивало. Така ж доля чекала і царевича Тесея.

 

- Припустіть, чи зміг Тесей вибратися з лабіринту? Яким чином?

 

- Але покохала Тесея прекрасна Аріадна. Дала вона йому великий клубок ниток. Прив'язав Тесей край нитки біля входу в лабіринт і знайшов по ній дорогу назад.

    З того часу мандрівники називають орієнтири – дороговказом Аріадни.

 

4. Формулювання теми уроку

- Що ми називаємо орієнтирами? (Помітні тіла природи)

- Що означає «орієнтуватися»? (Орієнтуватися – визначати своє місце розташування щодо будь-яких предметів, а також сторін горизонту.)

 

5. Актуалізація опорних знань

– Які існують способи орієнтування? (За Сонцем, за компасом, за місцевими природними ознаками.)

– Назвіть основні сторони горизонту? Проміжні?

6. Перевірка домашнього завдання

- Розкажіть, як ви визначили місце розташування нашої школи щодо вашого будинку.

7. Робота за темою уроку

1) Визначте сторони горизонту за Сонцем.

2) Повторення правил використання компаса.

 

Є компас і можна йти за скарбом.

Але ні, не поспішай, постривай!

Без знань дорога довга і важка.

Як компас працює не знаю, біда!

Друзі,допоможіть,скоріше підкажіть,

Дорогу компасом мені прокладіть.

 

(Учень показує, кожна дитина тримає компас і повторює за ним.)

• Покласти компас на долоню.

• Звільнити стрілку компаса від запобіжника.

• Повернути корпус компаса так, щоб кінець синьої частини стрілки збігався із покажчиком С – північ.

3) Визначення місцезнаходження об'єктів за допомогою компасу.

(На землі лежать покажчики (малюнки) школи, кінотеатру, автобусної зупинки, магазину.)

- Хлопці, визначте за компасом місцезнаходження цих об'єктів.

4) Фізкультхвилинка.

  (Ходьба з підніманням рук)

Ми крокуємо, крокуємо.

Руки вище піднімаємо,

Голову не опускаємо.

Дихаємо рівно, глибоко.

(Нахили вперед, руками торкнутися землі, випрямитись, підняти руки вгору.)

 

Випало пташеня з гнізда.

Тихо пташеняти беремо

І назад у дупло кладемо.

(Біг на шкарпетках.)

Попереду з-за куща

Дивиться хитра лисиця.

Ми лисицю обхитрімо,

На шкарпетках побіжимо.

(Нахили вперед у русі)

На галявину ми заходимо,

Багато ягід там знаходимо.

Суниця так запашна,

Що не ліньки нам нахилитися.

5) Орієнтування за місцевими природними ознаками.

- Як бути, якщо ви заблукали в лісі і не можете скористатися компасом?

(Потрібно вміти користуватися «природними компасами»)

Цей маленький робітник

Змалку працювати звик,

Тягне мушок, соломинки

До великої хатинки,

Бо працює тяжко – важко

У мурашнику (мурашка).

 (Мурашки будують будиночки з південного боку дерева. Пологий схил розташований на південь, крутий на північ.)

На весні веселить,

Влітку холодить,

Восени живить,

Взимку зігріває. (Дерево)

 (З півночі гілок у дерева мало, і з півдня ростуть вони густо.)

М'який, а не пух,

Зелений, а не трава. (Мох)

(Мох росте на деревах із північного боку)

Снітися вночі павуку

Чудо-юдо на суку.

Довгий дзьоб і два крила.

 Прилетить, погані справи.

 А кого павук боїться?

 Вгадали? Це ... (синиця)

(Визначити сторони горизонту можна за напрямом польоту птахів. Восени вони летять на південь, а навесні на північ)

 Клейкі бруньки,

 Зелені листочки.

 З білого боку

 Стоїть під горою. (Береза)

(Кора берези завжди біліша і чистіша з південного боку. Тріщини, нерівності, нарости знаходяться з північного боку дерева.)

 

8. Практичне завдання (групова робота)

- Зараз настав час, коли ми можемо вирушити у подорож «Чарівна стріла». Для цього ми поділимося на команди.

* 1 команд – «Південний вітер».

* 2 команда - "Північний вітер".

* 3 команда - "Західний вітер".

* 4 команда – «Східний вітер»

 

(Кожна команда отримує лист з індивідуальною схемою пересування.)

Завдання 1 команди:

• 2 кроки на північ

• 11 кроків на схід

• 5 кроків на північний схід

• 16 кроків на захід

Завдання 2 команди:

• 5 кроків на південь

• 6 кроків на південний схід

• 7 кроків на схід

• 8 кроків на північний захід

Завдання 3 команди:

• 5 кроків на південний захід

• 12 кроків на схід

• 10 кроків на північ

• 6 кроків на схід

Завдання 4 команди:

• 10 кроків на захід

• 7 кроків на північний схід

• 10 кроків на схід

• 5 кроків на північ

8. Підсумок уроку

- Які види орієнтування ви знаєте?

- Яке орієнтування буде найточнішим? Чому?

 

Гра «Правильно – неправильно»

(Розповідають діти, клас відповідає і доводить, якщо не згоден.)

 Річні кільця ширші

З південного боку беріз.

 Це знають у всьому світі –

 Говорю я вам серйозно. (Вірно)

 Завзятий молодець на стежці стоїть,

 Але куди піти, він ніяк не вирішить.

 Посередині стежки сірий камінь лежить,

 Ти його роздивися, з півдня мохом він покритий. (Неправильно)

 Поруч із каменем дуби на галявині шумлять:

 «Наші гілки, хлопці, вкажуть вам шлях.

 Ви гуляйте, не бійтеся, нехай покине вас смуток.

 З півдня багато гілок, і довших, і пишніших.

 В ту сторону йти, будь сміливішим і розумнішим.» (Вірно)

 Полудень літній, полудень спекотний,

 Сонце світить за спиною.

 Літо дарує нам подарунки,

 Праворуч – захід, південь – за мною. (Невірно, ліворуч захід)

9. Рефлексія "Комплімент"

(Діти оцінюють внесок один одного в урок і дякують один одному: комплімент-похвала, комплімент діловим якостям, комплемент у почуттях.)

docx
Додано
4 лютого
Переглядів
199
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку