Формули скороченого множення мають велике значення не тільки для розв'язування конкретних математичних задач, але і для розвитку логічного мислення учнів, почуття то, що кожне явище має не тільки зовнішні почуття, але і внутрішні.
Нижче приводиться таблиця – тренажер « Формул скороченого множення». Ця таблиця дає можливість учням краще вивчити формули, вміти використовувати їх при розв'язуванні конкретних математичних задач.
Інструкція до таблиці: учень прикладає лист до обробленої колонки, напроти кожної строки записується недостача частина тотожності (оброблену колонку приділяє вчитель)
Тренувальна таблиця « Формули скороченого множення»
Підготувала вчитель математики
Димчогло Катерина Степанівна
Формули скороченого множення мають велике значення не тільки для розв’язування конкретних математичних задач, але і для розвитку логічного мислення учнів, почуття то, що кожне явище має не тільки зовнішні почуття, але і внутрішні.
Нижче приводиться таблиця – тренажер « Формул скороченого множення». Ця таблиця дає можливість учням краще вивчити формули, вміти використовувати їх при розв’язуванні конкретних математичних задач.
Інструкція до таблиці: учень прикладає лист до обробленої колонки, напроти кожної строки записується недостача частина тотожності (оброблену колонку приділяє вчитель)
Nз/п |
а |
b |
c |
d |
1 |
(a + b)(a - b) |
(a +b)(a2 -ab +b2) |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
a2 +2ab + b2 |
2 |
a2 +2ab + b2 |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
(a + b)(a - b) |
(a + b)(a - b) |
3 |
(a +b)(a2 -ab +b2) |
(a + b)(a - b) |
a3 - 3a2b +3ab2 - b3 |
(a +b)(a2 -ab +b2) |
4 |
a2 -2ab + b2 |
a2 +2ab + b2 |
a2 +2ab + b2 |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
5 |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
a3 -3a2b +3ab2 - b3 |
(a +b)(a2 -ab +b2) |
a2 -2ab + b2 |
6 |
a2 +2ab + b2 |
a2 -2ab + b2 |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
7 |
a2 -2ab + b2 |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
a2 +2ab + b2 |
a2 +2ab + b2 |
8 |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
(a + b)(a - b) |
(a + b)(a - b) |
(a + b)(a - b) |
9 |
(a + b)(a - b) |
a2 +2ab + b2 |
a2 -2ab + b2 |
(a +b)(a2 -ab +b2) |
10 |
(a +b)(a2 -ab +b2) |
(a - b)(a2 +ab +b2) |
a3 - 3a2b +3ab2 -b3 |
a2 -2ab + b2 |
11 |
a2 -2ab + b2 |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
(a +b)(a2 -ab +b2) |
a3 - 3a2b +3ab2 -b3 |
12 |
a2 +2ab + b2 |
a2 -2ab + b2 |
(a + b)(a - b) |
(a + b)(a - b) |
13 |
a3 - 3a2b +3ab2 -b3 |
a2 +2ab + b2 |
a2 +2ab + b2 |
a2 +2ab + b2 |
14 |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
a2 +2ab + b2 |
(a +b)(a2 -ab +b2) |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
15 |
a2 -2ab + b2 |
a3 - 3a2b +3ab2 -b3 |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
16 |
(a + b)(a - b) |
(a + b)(a - b) |
a2 +2ab + b2 |
a2 +2ab + b2 |
17 |
a2 +2ab + b2 |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
a3 - 3a2b +3ab2 -b3 |
(a + b)(a - b) |
18 |
(a +b)(a2 -ab +b2) |
a2 -2ab + b2 |
(a + b)(a - b) |
a3 - 3a2b +3ab2 -b3 |
19 |
(a + b)(a - b) |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
a2 +2ab + b2 |
a2 +2ab + b2 |
20 |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
(a +b)(a2 -ab +b2) |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
(a + b)(a - b) |
21 |
a2 +2ab + b2 |
a2 -2ab + b2 |
a3 - 3a2b +3ab2 -b3 |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
22 |
a3 - 3a2b +3ab2 -b3 |
(a + b)(a - b) |
a2 +2ab + b2 |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
23 |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
(a -b)(a2 +ab +b2) |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
a2 -2ab + b2 |
24 |
a2 -2ab + b2 |
a2 +2ab + b2 |
(a + b)(a - b) |
a3 - 3a2b +3ab2 -b3 |
25 |
(a + b)(a - b) |
a3 + 3a2b +3ab2 +b3 |
a2 -2ab + b2 |
(a +b)(a2 -ab +b2) |