«Формування екологічної культури дитини» Виховання екологічної культури молодших школярів.

Про матеріал
Довести до відома батьків нагальність виховання у дітей екологічної культури; розширювати і поглиблювати знання з проблеми; обговорити проблему формування екологічної культури; заохочувати батьків до збереження та примноження краси рідного краю; закликати бути гідним прикладом для своїх дітей стосовно до природи; сприяти підвищенню ролі сім'ї у вихованні любові та шанобливого ставлення до природи, формуванню правил екологічної взаємодії з навколишнім середовищем.
Перегляд файлу

БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ

«Формування екологічної культури дитини»

Виховання екологічної культури молодших школярів

 

Мета: 

  • довести до відома батьків нагальність виховання у дітей екологічної культури; розширювати і поглиблювати знання з проблеми;
  • обговорити проблему формування екологічної культури;
  • заохочувати батьків до збереження та примноження краси рідного краю;
  • закликати бути гідним прикладом для своїх дітей стосовно до природи;
  • сприяти підвищенню ролі сім'ї у вихованні любові та шанобливого ставлення до природи, формуванню правил екологічної взаємодії з навколишнім середовищем.


Обладнання: виставка малюнків за темою «Я з природою дружу» ;
Гасло:     Люби природу, ця любов взаємна!       

Хід зборів


І. Виступ учителя
— Стан навколишнього середовища України на сьогодні є критичним. За тривалістю життя населення Україна посідає 52-ге місце у світі. З 1991 року зареєстровано природне скорочення населення. Особливо вражають — показники смертності дітей ще на першому році життя. Що саме спричинює це?
Відповідь фахівців однозначна: забруднення навколишнього природного середовища.
     Життя на землі руйнує сама людина. За рік в атмосферу викидається до 200 млн. тонн вуглецю, 350 млн. тонн попелу. Людина дуже необдумано поводиться з неоціненним багатством природи — повітрям. У результаті тоншає озоновий шар, з'являються озонові діри. У ці діри потрапляють промені, що призводять до ракових захворювань, зменшується кількість кисню.Учені також стурбовані станом питної води. Хоча й створюються безвихідні виробництва із закритим циклом, що виключає спускання води в річки, на підприємствах будують ефективні очисні споруди, економно витрачають воду, проте проблема досить гостра.

 

       https://www.gorodnabire.ru/media/kunena/attachments/14905/11111.jpg

https://ukraine-office.eu/wp-content/uploads/2018/09/nature-conservation-480985_960_720.jpg


Зникають тварини, птахи. У такий спосіб було знищено морську корову. Цікава та корисна тварина. Її безформне тіло сягало 9 м завдовжки, важило до 40 т, а молоко було смачним та цілющим.
  Знищений мандрівний голуб. Цих птахів вбивали заради смачного м'яса. Меншає в Україні пугачів. За останні 150 років зникло 150 видів птахів.
    А скільки лиха накоїла аварія на Чорнобильській атомній електростанції? Радіаційне забруднення отримали ґрунт, вода, рослинність; страждають тварини, страждає Земля. Як наслідок — посухи, зниження родючості землі, підвищення захворювань. Отже, людина завдала багато збитків довкіллю — і це відчутно. Ми опинилися перед вибором: примножувати чи знищувати?

        На щастя, щодня стає дедалі більше людей, які намагаються зберегти все красиве на Землі.
На всій земній кулі питання охорони природи перебуває в центрі уваги громадськості. Існує Міжнародний союз охорони природи й природних ресурсів. В Україні створено обласні, районні, міські товариства охорони природи. Вони щорічно оголошують різноманітні акції щодо збереження природи. Існують санітарні станції та громадські організації, які займаються проблемами охорони довкілля.
     Але не слід чекати, що хтось прийде і посадить біля нашого будинку дерева, насіє квітів, прибере сміття, зробить наше довкілля красивим, корисним і чарівним. Уявімо, якщо кожний мешканець країни посадить дерево, то виросте новий ліс. Справа маленька, а користь велика.

                                                                     

   https://yt3.ggpht.com/a/AATXAJxlYhID32vb576GNdnLAReE9A0Zrd_KftFwLw=s900-c-k-c0xffffffff-no-rj-mo
 

 

ІІ. Діалог «Природа і ми»


● У чому, на вашу думку, виявляється любов дитини до природи?
● Чи вважаєте ви за потрібне бувати зі своєю дитиною на природі?
● Чи згодні ви з твердженням видатного педагога В. Сухомлинського, що природа є основою дитячого мислення, почуттів та творчості?
● Чи вважаєте ви за потрібне навчити дитину з раннього дитинства любити природу?
● У чому, на вашу думку, полягає сутність екологічної просвіти?
● Які форми співпраці сім'ї та школи в питанні формування екологічної відповідальності у дітей, на вашу думку, є найефективнішими?
● Яку допомогу ви можете надати класному керівникові в створенні умов для формування екологічної свідомості та мислення молодших школярів на основі активної життєвої позиції?
ІІІ. Підбиття підсумків, висновки

● Ураховуючи важливість проблеми формування ціннісного ставлення до навколишнього середовища, слід постійно приділяти увагу вихованню у дітей екологічної культури;
● вести тісну співпрацю «батьки — учні — учитель»;
● на конкретних прикладах доводити дітям, що в природі все взаємопов'язане;
● учити вибудовувати свої стосунки з довкіллям;
● уважати виховання у дітей любові до природи важливим напрямом виховної роботи;
● провести спільно з дітьми акції: «Увага! Первоцвіти!», «Чисте довкілля», «Годівничка для птахів», «Кожній пташці — будиночок», «Посади дерево», «Квіти мого дитинства».

У ч и т е л ь. Ми повинні пам'ятати, що закладені природою від народження допитливість, бажання пізнавати нове спонукають дитину до безкінечних запитань. Відповідайте на них грамотно, адже довкілля для дитини є могутнім джерелом живої казки. Дитяче серце відгукується на багато явищ навколишнього світу. Дитина відкриває для себе несподіване, красиве, таємниче, учиться спостерігати, дивуватися раніше не поміченому. Будьмо їй помічниками, добрим прикладом.

Пам'ятаймо, що природа — невичерпне й одвічне джерело естетичних, етичних засад, наш справжній друг, що потребує повсякденної уваги і турботи. Від нашого вміння жити в гармонії з навколишнім середовищем, від екологічної освіти, від сформованого екологічного мислення значною мірою залежить майбутній стан природи, а отже і майбутній світ, у якому житимуть наші діти.

Сіймо в їх серцях зернятка любові до природи, прищеплюймо бажання уважніше прислухатися і придивлятися до таємничої різноголосої мови живого світу, навчаймо бачити цей дивовижний світ, його живі картини. Допоможімо дітям визначити своє місце у ньому, зв'язки з живою природою. Вона є для нас основою всіх матеріальних благ, джерелом здоров'я та духовного багатства.
 

                                            Пам'ятка для батьків

Виховуйте у дитини любов до природи.
Будьте гарним прикладом для своєї дитини стосовно довкілля.
Вчіть дитину розумно взаємодіяти з природою: екологічно грамотно і безпечно для її власного здоров'я.
Формуйте у дитини громадянську позицію, відповідальність за долю нашого спільного дому — планети Земля.
Читайте та обговорюйте з дитиною книги з метою пізнання екології.
Вчіть дитину правильно оцінювати свої вчинки стосовно спілкування з природою.
Звертайте увагу дитини на проблему охорони навколишнього середовища.
Заохочуйте дитину частіше бувати на природі.
Вчіть дитину бачити, чути і розуміти природу.
Навчайте дитину вносити посильний вклад у справу збереження природи та примноження її багатств.

https://i.obozrevatel.com/2019/4/22/edshutterstock320151941.jpg?size=1080x562 

https://fc.vseosvita.ua/001l24-7522/014.jpghttps://s5.hostingkartinok.com/uploads/images/2014/01/ab2ee9b0a8d3f1306cd5db02ba6bf996.jpg

https://nbnews.com.ua/wp-content/uploads/2020/02/49-1.jpg

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Батьківські збори
Інкл
Додано
13 травня 2020
Переглядів
686
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку