Формування громадянських цінностей учнівської молоді засобами суспільних дисциплін

Про матеріал
Колективні форми взаємодії, що сприяють формуванню громадянської компетентності учнів на уроках історії: 1.Групові та парні види роботи. 2.Рольові ігри. 3.Дискусії. 4.Проєктна робота.
Перегляд файлу

Формування громадянських цінностей учнівської молоді засобами суспільних дисциплін

 Сучасна українська освіта має мету формувати нові  життєві компетентній, а  бути гнучким та мати мобільну соціальну поведінку  це важлива складова громадянського суспільства.

  Формування і розвиток у громадян України громадянських компетентностей, спрямованих на утвердження і захист державності та демократії, здатності відстоювати свої права, відповідально ставитися до громадянських обов’язків, брати відповідальність за своє власне життя, за налагодження гармонійних стосунків між членами своєї сім’ї та за життя територіальної громади є метою громадянської освіти України. У Концепції розвитку громадянської освіти в Україні (затвердженої Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 р. № 710-р.) чітко визначені складові громадянських компетентностей [2]. В Державному стандарті базової середньої освіти відображено зміст громадянської освіти, а саме вказано обов’язкові результати навчання та орієнтири при оцінюванні результатів учнів з громадянської та історичної освітньої галузі.

  Під компетентністю людини розуміють спеціальним шляхом структурований (організований)  набір знань, умінь, навичок і ставлень, що дають їй змогу ефективно здійснювати діяльність або виконувати певні функції, забезпечуючи розв’язання проблем і досягнення певних стандартів у галузі професії або виду діяльності. Такі набори знань, умінь, навичок і ставлень набуваються як протягом життя, так і у процесі навчання. Сформована компетентність дозволяє людині визначити, розпізнати і ефективно, успішно розв’язати, незалежно від ситуації, проблему, що є характерною для певної сфери чи виду діяльності. [1].

 Для сучасної освіти фомування відповідальної людини-громадянинина одне з першочергових завдань, для токої людини демократичне громадянське суспільство є основою для розкриття її потенціалу, задоволення суспільних та особистих інтересів.

 Громадянська компетентність це сукупність знань і досвіду , що використовується людиною у громадській суспільній діяльності. Формування громадянських цінностей  на уроках історії  є необхідним та важливим елементом європейської інтеграції  України.

 Згідно О.І. Пометун  громадянська компетентність передбачає такі здатності:

а) орієнтуватися в проблемах сучасного суспільно-політичного життя в Україні, знати процедури участі в діяльності політичних інститутів демократичної держави, органів місцевого самоврядування;

б) застосовувати процедури й технології захисту власних інтересів, прав і свобод своїх та інших громадян, виконання громадянських обов'язків у межах місцевої громади та держави загалом;

в) застосовувати способи та стратегії взаємодії з органами державної влади на користь собі й громадянському суспільству;

г) використовувати способи діяльності й моделі поведінки, що відповідають чинному законодавству України, задовольняють власні інтереси особи та захищають права людини й громадянина;

д) робити свідомий вибір та застосовувати демократичні технології прийняття індивідуальних і колективних рішень, враховуючи інтереси й потреби громадян, представників певної спільноти, суспільства та держави. [3]

Колективні форми взаємодії, що сприяють формуванню громадянської компетентності учнів на уроках історії:

1.Групові та парні види роботи.

2.Рольові ігри.

3.Дискусії.

4.Проєктна робота.

 

Громадянські компетентності учнівської молоді, які формуються засобами суспільних дисциплін:

– орієнтування у суспільно-політичному житті України;

– вміти застосовувати процедури й технології захисту власних інтересів, прав і свобод своїх та інших громадян; виконувати громадянський обов’язок у межах місцевої громади та держави загалом;

– застосовувати  способи  і  стратегії  взаємодії  з  органами  державної влади на користь собі й громадянському суспільству;

– використовувати  способи  діяльності  й  моделі  поведінки,  що відповідають  чинному  законодавству  України,  задовольняють  власні інтереси особи та захищають права людини й громадянина;

– робити  свідомий  вибір,  застосовувати  демократичні  технології прийняття  індивідуальних  та  колективних  рішень,  враховуючи інтереси  й  потреби  громадян,  представників  певної  спільноти, суспільства та держави.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел інформації

1.Забезпечення формування грома­дянської компетентності у сучасному змісті шкільної освіти (Підсумковий до­кумент робочої групи з розробки планів і програм проекту «Громадянська освіта -Україна» // Історія в школах України. — 2006.- С.10.

2.Концепція розвитку громадянської освіти в Україні, затверджена Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 3 жовтня 2018 р. № 710-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/710-2018-%D1%80#Text

3. Пометун О. І. Теорія та практика послідовної реалізації компетентнісного підходу в досвіді зарубіжних країн // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи. – К.: «К.І.С.», 2004. – С.67.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 червня
Переглядів
38
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку