"формування і вихвання компетентної та конкурентноспроможної особистості шляхом застосування сучасних педагогічних технологій"

Про матеріал
Цей документ покликаний допомогти класному керівникові у формуванні та вихованні конкурентноспроможної особистості шляхом застосування сучасних педагогічних технологій.
Перегляд файлу

Карасинський ЗЗСО І-ІІ ступенів

Клесівської селищної ради

Сарненського району

Рівненської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Формування і виховання компетентної та конкурентоспроможної особистості шляхом застосування сучасних педагогічних технологій»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував: Михайлицький С.М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Карасин – 2019

 

Гарний учитель може навчити інших

навіть того, чого сам не вміє.

(Т.Котарбінський, польський філософ)

  

 

Самоосвіта- частина безперервної освіти, це активна пізнавальна діяльність, яка відбувається за особистої ініціативи людини у формі колективної чи індивідуальної самостійної роботи щодо оволодіння знаннями, уміннями та навичками.

 У концепції загальної середньої освіти вказано на необхідність розв’язання проблеми підготовки вчителя, який усвідомлює свою соціальну відповідальність, постійно дбає про своє особистісне та професійне зростання, уміє розв’язати нові педагогічні завдання. У комплексі професійної підготовки вчителя одне з головних місць посідає самоосвіта.

 Вчитель, що постійно вчиться – здатен долати виклики, що ставить сучасний світ перед школою.

 Кожен день приносить все нові і нові сподівання від роботи навчальних закладів, так як освічена людина стає одним з основних джерел стратегічних ресурсів людського капіталу. Освіта, яка вчить жити успішно, має велику цінність.

 Тому формування і виховання компетентної і конкурентоспроможної  особистості стає на перший план в навчальному процесі. Сьогодення диктує, що суспільству потрібна професійно-компетентна молодь, яка вміє приймати рішення, брати відповідальність на себе, адаптуватися в нестабільних умовах, здатна до ризику, орієнтована на успіх, саморегуляцію. Досягнути такого фінішного результату неможливо без застосування сучасних педагогічних технологій поряд з традиційними.

 Потенціал, наприклад, продуктивних методик і технологій є дуже високим і реалізація його безпосереднім чином впливає на досягнення такого результату навчання як компетентність.

 Головним є не предмет, якому ви навчаєте, а особистість, яку ви формуєте. Не предмет формує особистість, а вчитель своєю діяльністю, пов’язаною з вивченням предмета. Сьогодні активний учень – завтра активний член суспільства.

 В процесі навчання потрібно ставити учнів у ситуації, котрі вимагають виявлення та пояснення розбіжностей між фактами, що спостерігаються, та наявними знаннями.

 Слід якомога частіше використовувати питання «чому?», щоб навчити мислити причинно: розуміння причинно-наслідкових зв’язків є обов’язковою умовою розвивального навчання.

 В підсумку стало зрозуміло, що насправді знає не той хто переказує, а той хто засвоює на практиці.

 Потрібно привчати учнів думати та діяти самостійно, поступово відходити  від механічних переказів, дослівного відтворення.

 Творче мислення розвивається всебічним аналізом проблем, частіше потрібно практикувати творчі завдання.

 Щоб сформувати в учнів необхідні життєві компетенції, вони повинні бути повноправними учасниками і творцями уроку, а це допоможе зробити впровадження в навчальний процес інтерактивних технологій. Саме поєднання життєвої компетенції та інтерактивних технологій допомагає виховати громадян, які зможуть жити й продуктивно працювати в суспільстві. І звичайно, на сучасному етапі розвитку суспільства невід’ємною складовою навчального процесу є розвиток інформаційно-комунікативних вмінь та навичок учнів. Тому варто активно впроваджувати в навчання комп’ютерні технології. Урок слід будувати таким чином, щоб учні не тільки отримували знання, а й уміли бачити головне, уміли робити висновки, самостійно здобувати знання за допомогою спостережень.

 Уроки слід будувати на підставі рівноправного партнерства і спілкування на творчих засадах з використанням інтерактивних форм та методів. У своїй роботі я використовую такі форми та методи: робота в групах, робота в парах, «Мозковий штурм», «Незакінчене речення», «Вибери правильне твердження», моделювання ситуації, дискусія, метод передбачення, асоціативний ключ тощо, в результаті чого учні постійно знаходяться в дії, а це допомагає їм розвивати комунікативну компетенцію, удосконалювати вміння висловлювати власну позицію.

 Робота над даною науково-методичною проблемою поширюється і на позакласну діяльність. Серед головних форм впровадження є виховні заходи, диспути, свята, виховні проекти.  

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
22 листопада 2021
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку