Формування інформаційної компетентності учасників освітнього процесу засобами шкільної бібліотеки.

Про матеріал
методичний матеріал для збірки «Новій школі – новий зміст роботи бібліотеки», яку готувало ММО шкільних бібліотекарів міста під керівництвом методиста з бібліотечних фондів Заіки Н.І.
Перегляд файлу

Формування інформаційної компетентності учасників освітнього процесу засобами шкільної бібліотеки.

 Бібліотека – структурний підрозділ освітнього закладу, діяльність якого націлена на накопичення, оброблення, зберігання та поширення інформації  для забезпечення навчально-виховного процесу. Крім цього,  шкільна бібліотека сприяє загальному інтелектуальному розвитку учнів і професійному зростанню педагогічних кадрів, формує та вдосконалює інформаційну компетентність усіх учасників освітнього процесу. Сьогодні важко уявити ефективне виконання зазначених завдань без використання інформаційно-комунікаційних технологій. Цілком очевидно, що саме ІКТ допомагають зробити бібліотеку сучасною, розширити її інформаційний простір, трансформувати її інформаційний , науковий, соціокультурний центр знань та нових технологій.

 Сучасні інформаційні технології дедалі більше трансформують наш світ, Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій надають шкільному бібліотекару більше можливостей для творчості, стимулюють знаходити нові способи та форми впливу на розвиток читацької культури  учня, пропонують додаткові шляхи популяризації книги та читання.

 Використання ІКТ в роботі бібліотеки гііімназії дає можливість:

  • Розширити спектр бібліотечних послуг і надати доступ до електронних ресурсів;
  • Упровадити автоматизовану бібліотечно-інформаційну систему;
  • Створювати власні цифрові ресурси та інтегрувати бібліотечні продукти й послуги в інформаційно-освітній простір гімназії;
  • Створити та підтримувати веб-сторінку шкільної бібліотеки на сайті гімназії;
  • Висвітлювати інформацію про бібліотеку та ії діяльність на сторінках Всеукраїнської освітньої мережі –«Щоденник.ua»
  • Цікаво та ефективно популяризувати книги й читання;
  • Формувати інформаційну компетентність учасників освітнього процесу: дати учням ті знання і практичні навички , які допоможуть їм легко орієнтуватися в сучасних інформаційних потоках, навчити пошуку, відбору та правильному застосуванню одержаної інформації.

Бібліотека є базою для проведення практичних занять, уроків, педагогічних нарад, семінарів.

Психологи давно помітили, що сучасні діти – це діти екранної інформації. Інформація екрана монітора, інтерактивної дошки, проектора, телевізора сприймається ними набагато краще, ніж книжкова інформація. Тому ефективними будуть такі методи.

 ПРЕЗЕНТАЦІЇ.

Унікальним та сучасним способом ознайомлення з інформацією є презентації. Цей програмний продукт використовується як можливість демонстрації текстових матеріалів, фотографій, малюнків. Додається звукове оформлення, дикторський супровід,  відеофрагменти, анімація тощо.

 БУКТРЕЙЛЕРИ.

Це короткий відеоролик за мотивами книги, кліп по книзі. Метою створення буктрейлера є спонукання до прочитання книги. Його особливістю є те, що розповідь про книгу подається в образній, інтригуючій формі.

 СТОРІНКА «ШКІЛЬНА БІБЛІОТЕКА».

Сьогодні бібліотечний простір – це ще й візуальний простір бібліотеки. На Веб-сайті навчального закладу можна вести сторінку, де читачи можуть знайти для себе багато корисної інформації.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відмінності шкільної бібліотеки минулого і майбутнього

 

                 МИНУЛЕ                                                   МАЙБУТНЄ

Акцент на книгах

Акцент на користувачах

Отримання інформації

Створення та використання інформації

Мовчазні індивиди

Активні користувачи

Курсові роботи

Мультимедійні проекти

Традиційні столи і полиці

Онлайнові сервіси та цифрові ресурси

Навчання пошуку інформації

Навчання оцінювання і використання інформації

Поставлення програмних цілей

Допомога учням і викладачам у досягненні цілей

Систематизація інформації з набору правил

Допомога користувачам в систематизації інформації способами, які мають для них сенс

Бібліотеки були правозастосувателями авторських прав

Бібліотеки будуть консультантами інтелектуальної власності

Орієнтир на регламент, стандарти і методики

Акцент на комфорт, обслуговування і задоволення індивідуальних потреб користувачів

Розвиток друкованої грамотності

Розвиток різноманітної грамотності – друкованої, аудіальної, візуальної

 

 

Методичні рекомендації щодо формування інформаційно-комунікативної компетенції учасників освітнього процесу.

У бібліотеці:

-  Створити бази електронних документів тієї літератури, якої немає в бібліотечному фонді, або вона є в недостатній кількості, а також з найактуальніших питань сучасності

- Створити електронні каталоги, електронні тематичні списки літератури

- Розробити інструкції щодо безпечної роботи на комп`ютерах та мережі інтернет

- Створити фонд документів на електронних носіях  для навчально-виховної, наукової, творчої діяльності учнів та вчителів.

 

 

 

Інновації – необхідний елемент розвитку шкільної бібліотеки. Вони не тільки позитивно впливають на діалог між бібліотекою і читачем, а й дозволяють більш активно популяризовати фонд бібліотеки, швидше  обслуговувати користувачів та знаходити відповіді на різноманітні запити.

Активне використання інформаційно-комунікаційних технологій у популяризації книги, читання, діяльності бібліотеки суттєво впливає на підвищення інтересу до бібліотеки.

 

 

 

docx
Додано
20 грудня 2019
Переглядів
1602
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку