Створення оптимальних умов
для формування
класу-родини,
що сприяє вільному та повному розкриттю всіх здібностей учня та їхньому розвитку
Формування
класу – родини – важливий засіб навчання і виховання
ЗМІСТ
Функції і напрямки роботи класного керівника ………………………. 3- 9 ст.
Творчий шлях……………………………………………………………..10 – 29 ст.
Висновки…………………………………………………………………. 30 ст.
На допомогу класному керівнику ……………………………………… 31 -48 ст.
Мета:
створення оптимальних умов
для формування
класу-родини,
що сприяє вільному та повному розкриттю всіх здібностей учня та їхньому розвитку
Функції класного керівника
початкової школи
Роль класного керівника
в організації виховної роботи з учнями
Основне призначення класного керівника зумовлене сучасним завданням, яке ставить перед собою суспільство:
Виходячи з теми, основними завданнями класного керівника я вважаю такі:
Напрямки роботи класного керівника з батьками
Діагностика виховання
Статут класу
1.Вчитися дружити і бути доброзичливими.
2. З повагою ставитись один до одного, поважати думку інших.
3. Сумлінно працювати на уроках та вдома.
4. Дорожити честю школи.
5. На перерві не бігати. Дотримуватись правил безпеки, щоб уникнути травм.
6. Не робити іншим такого, чого не хотіли б , щоб зробили вам.
7. Не говорити образливих слів, а коли вже сказали, то мати мужність вибачитися.
8. Уміти вибачати інших .
9. Буди ввічливими в розмові. Не перебивати однокласника, коли він відповідає. Не перебивати вчителя, коли він говорить.
10. У скрутну хвилину підтримувати один одного.
11. Не чіпати чужі особисті речі ( портфель, підручники, олівці, ручки).
12. Дотримуватись чистоти в приміщенні школи.
13. Бережно ставитись до шкільного майна.
14. Дотримуватись правил особистої гігієни.
Перелік документації ,
яку веде класний керівник
Вступ
У житті кожної людини, яка свого часу була учнем, помітну роль відігравав КЛАСНИЙ КЕРІВНИК
«Класний керівник - це особа, яка за дорученням народу має повсякденний доступ до найдорожчого народного багатства – душі, розуму, почуттів дітей, підлітків і юнаків. Перед ним, з одного боку, моральні цінності, створені, вистраждані протягом століть, з другого – багатство народу, його майбутнє, його надія – молоде покоління.
Класний керівник творить найбільше багатство суспільства – ЛЮДИНУ…»
В.О. Сухомлинський
Я давно замислювалась над тим , як малознайомих людей об’єднати в єдину класну родину. Свої перші кроки я розпочала з першого класу. Методами проб і помилок був цей шлях, тому що зацікавити потрібно не тільки дітей , але й їх батьків. Долучати до життя школи, класу. Наше суспільство давно живе життям, де кожен сам за себе. Але це треба змінювати. А де закладається фундамент суспільства ? У школі .
Школа — це майстерня, де формується думка підростаючого покоління, яке треба міцно тримати в руках, якщо не хочеш випустити з рук майбутнє. Тому я хотіла створити умови у класі такі, щоб дитина з радістю йшла до школи, любила навчатися, пізнавати. І для батьків, які б не соромилися приходити на батьківські збори, приймали активну участь у житті класу і школи. Тому, я вважаю, на даний день свою проблему актуальною.
А все починається з того, що у грудні місяці розпочинаються підготовчі заняття, які відвідають діти. З цих перших днів починається формуватися колектив . Вже тоді я починаю вивчати дітей. Придивляюсь до кожного. Відвідую заняття у дитячих садочках, де виховуються майбутні першокласники.
Перше знайомство з батьками відбувається на перших батьківських зборах. На цих зустрічах батьки заповнюють анкети, з яких я можу більше дізнатися:
Також батьки знайомляться одним з одним. Я розповідаю як готувати до шкільного життя дитину, підводжу підсумок про закінчення підготовчих занять.
Перше вересня …
Перший урок…
Перший клас…
У клас заходять першокласники зі своїми батьками. На мене дивляться 28 пар переляканих, здивованих оченят, так само дивляться і батьки. Діти, які приходили в свій рідний садочок, де їх чекали вихователі, які стали їм рідними немов мами, рідний стілець, ліжечко. Діти, які жили дитячим розпорядком дня, прийшли в нове для них приміщення, де їх зустріла нова людина. Що їх чекає в цьому новому для них домі? Будуть їх любити, плекати, оберігати ? Чи навпаки? Цей страх можна побачити в очах не тільки дітей , а і батьків. Батьки віддають тобі найдорожчий скарб своєї родини – дитину. І від того, як ти приймеш цей скарб, залежить життя всього класу.
Перший урок…
Я замислююсь як мені показати , що батьки зробили правильний вибір. Привели саме в мою школу своїх дітей, і доручили саме мені навчати і виховувати їх. Як мені цих малознайомих людей об’єднати і створити одну дружну родину? На уроці я розповідаю про школу, про шкільне життя , про те, які у школі затишні і чудові класи, яка велика і простора бібліотека, спортивна зала. Але саме головне , що з цього першого і самого головного дня починається у всіх нас нове життя – шкільне життя, де ми разом будемо навчатися, пізнавати багато нового про світ, про Україну, природу , математику, знайомитися з творами відомих українських письменників. А головне - навчимося дружити, поважати і любити один одного, підтримувати у будь - якій ситуації, як це відбувається в кожній родині. Родина - це найдорожче в житті кожної людини. Розповідаю дітям про те , що кожна родина - це найдорожчий скарб, який має кожна людина і тому завжди оберігає свій дім.
В українських домівках були свого роду обереги - це те, що захищало дім. На уроці ми з дітьми створюємо свій оберег – вінок.
В Україні вінки мали сонячну символіку. Вінок асоціювався з сонцем, котре сходить. Також це символ слави, перемоги, святості, щастя, успіху, могутності, миру, сонця.
Заздалегідь готую квіточки, на яких вписані ім’я дітей. Проводжу гру «Знайомство», де кожна дитина бере свою квіточку зі своїм ім’ям і приклеює до віночка.
Так діти запам’ятовують один одного , як кого звати. Також роблять перший крок у створенні класної родини. Спільна творча робота, свій внесок у створенні композиції - все це дає можливість мені, як класному керівнику, зробити перший крок для об’єднання чужих один одному , а також і мені людей. Але не треба забувати і про батьків, вони також є складовою класної родини. Для них я готую стрічки, на яких написані прізвища .
Батьки також беруть участь і оздоблюють наш віночок стрічками. Так я даю змогу познайомитися усім - і дітям і батькам.
Урок закінчено… Але робота, як класного керівника, тільки розпочалась. Треба підготуватися до уроків, до батьківських зборів, де в повному обсязі я зможу дізнатися про дітей, про батьків, про внутрішній світ кожної сім’ї . В нових умовах суспільного, освітнього й технічного розвитку законодавство України чітко визначає межі відповідальності сім'ї за навчання і виховання дітей: саме батьки чи особи, які їх замінюють, зобов'язані постійно дбати про своїх дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей, зміцнення фізичного здоров'я, отримання загальної освіти та інше.
Сім'я - це первинне природне середовище, джерело духовної та матеріальної підтримки для дитини. Серед багатьох функцій, які виконує сім'я, найважливіша - виховна. Сім'я не є ізольованим мікросередовищем: багатоканальні зв'язки з'єднують її з суспільством; різноманітні зовнішні чинники впливають на її виховну функцію. Важливе місце тут належить закладам освіти, педагогам, які завдяки фаховій освіті володіють необхідними психолого-педагогічними знаннями, професійними вміннями і навичками, виступають важливою складовою в педагогічному трикутнику "дитина - батьки - вчитель". Для цього я відвідую родини. Так я ближче стаю до них. Коли ти приходиш у гості , то квартира сама все розкаже. Також я можу спостерігати, як поводить себе дитина вдома, з батьками. І проаналізувати: дитина – вдома, дитина – у школі.
Це дає змогу мені зробити певні висновки стосовно виховання дитини її батьками. А також відвідування родини і помешкання показує, чи потребує ця родина соціального захисту, чи ні. Все це я фіксую у соціальній карті учня , а також в соціальному паспорті класу, де фіксуються всі соціальні категорії. Тому для себе я ставлю певні задачі для організації роботи з батьками учнів і здійснюю за такими основними напрямками:
Ці форми роботи дають дуже позитивні результати . Вивчення сімей учнів за запропонованими напрямками допомагає мені отримати узагальнені дані про атмосферу в сім'ї, характер сімейного виховання і взаємини в кожній конкретній родині. За результатами таких психолого-педагогічних досліджень я застосовую відповідні форми і методи роботи, планую зміст педагогічного всеобучу батьків класу, визначаю сім'ї, які вимагають педагогічної допомоги та корекції у вихованні дітей.
Перший день у школі дуже важливий.
Треба бути дуже обережним, щоб дитина не зненавиділа тебе, школу і навчання. На уроках я постійно говорю з дітьми, називаю їх по імені. Вислуховую, даю змогу виговоритися. Відразу аналізую характери дітей.
Зі свого досвіду роботи можу сказати, що спільна підготовка до творчих робіт об’єднує родини, дає змогу більше проводити свій час разом, тому на годинах спілкування прошу дітей разом з батьками зробити своє родове дерево, де будуть не тільки імена бабусь, дідусів, тіток і братів, а і фото рідних.
Також пропоную їм не просто показати своє дерево, а і приготувати повідомлення про свою родину. Проведення таких годин спілкування дуже важлива складова у створенні класу - родини . Кожен з учнів, коли готується до цього уроку, залучає своїх батьків, і атмосфера в родині змінюються, батьки починають розповідати своїй малечі, якими вони були маленькими, як проводили свій час з бабусею чи з дідусем. Таким чином цей урок мені, як вчителю так і класному керівнику, допомагає більше дізнатися про сім’ї.
Наступний аспект організації роботи з батьками - об'єднання батьків у згуртований колектив.
Батьківські збори - одна з основних форм педагогічного всеобучу батьків, найбільш визнана традиційна форма спілкування з ними. До батьківських зборів кожний класний керівник готується дуже ретельно. На зборах, як правило, зустрічаються дві сторони - педагог і батьки - для того, щоб вислухати один одного і обговорити дитячі проблеми . Тому, спираючись на свій досвід роботи, можу сказати, що батьківські збори треба проводити не більш 4 – 5 разів на рік і обов’язково до кожних зборів треба готуватися. За змістом батьківські збори поділяються на :
1. Організаційні ( проводяться на початку навчального року).
2. Підсумкові (кінець І і ІІ семестру).
3. Збори за тематикою педагогічного всеобучу ( вивчення досвіду виховання, ознайомлення з педагогічними рекомендаціями, пам’ятками, порадами, педагогічною літературою.
Можу додати, що я для себе обрала такий вид роботи до підготовки батьківських зборів . Він складається з етапів :
У своїй роботі я намагаюся проводити різні види батьківських зборів:
Зі свого досвіду роботи більш вдалими і корисними виявилися збори - конференції, «круглі столи», консультації з проблем родинного-сімейного виховання з психологом школи. Тому завжди ділюся своїм досвідом з учителями нашої школи. Раджу стосовно вибору батьківських зборів , їх тематики.
Але не тільки батьківські збори об’єднують класний колектив в одну дружну родину, а і:
Хочу сказати, що на таких зустрічах родини об’єднуються, згуртовуються, діляться своїм досвідом. А головне - вся сім’я приймає участь у житті класу і школи.
На спортивних змаганнях «Спорт у родині» я дізналась, що батьки моїх дітей ведуть здоровий спосіб життя і залучають до цього своїх дітей. Своїм прикладом вони показують, що шкідливі звички паління і алкоголь шкідливі для здоров’я у будь - якому віці. Радує мене те , що на такі свята приходять не тільки батьки, а й дідусі і бабусі, які також приймають участь у змаганнях.
У класі я проводжу різні свята:
«Мій день нарождення»
«Прощавай осінь!»
«Свято Миколая»
«Зустріч Нового року»
«Вечорниці»
«Нумо, дівчата»
«Хай живуть хороші мами всіх дівчаток і хлоп’ят »
«Прощавай, Букварику!»
До таких свят готуємось знову всією родиною, як класна родина , так і родина дитини. Завжди запрошую батьків і адміністрацію школи. Таким чином батьки бачать, що у житті класу зацікавлена не тільки вчителька, а і адміністрація школи.
Батьків класу я залучаю до життя школи. Запрошую їх на уроки для батьків, де вони можуть подивитися, як працюють їх діти на уроках, як відповідають, готуються до них, і як я сама готова до цих уроків, як викладаю матеріал. Таким чином ми разом з батьками , у яких є труднощі у допомозі по навчанню своїх дітей знаходимо рішення стосовно конкретної дитини. Також під час таких відвідувань батьки можуть спостерігати за поведінкою своїх дітей. Це також дуже важливий фактор.
За роки своєї роботи я впевнилась в тому , що згуртованість колективу відбувається також під час виїздів, екскурсій, походів . У першому класі , коли тільки ми починаємо звикати один до одного я пропоную дітям екскурсію до моря. Перший вихід класу дає мені змогу побачити чи навчені діти слухати мене і реагувати на мої вказівки. Я спостерігаю і придивляюсь до кожного. На екскурсії по місту я з дітьми обговорюю проблеми нашої планети. Говорю про забруднення , глобальне потепління, явища природи. На таких заходах діти вчаться бути спостережливими, уважними,співчутливими, а головне починають виховувати в собі головний фактор – любов до рідної землі, любов до матінки природи . Я не просто гуляю з ними, проводжу певні акції, про які говорю заздалегідь. Наприклад : «Завтра ми з вами відправимось до нашого моря. Йому потрібна допомога - прибирання берега».
Коли діти самі починають прибирати берег, вони аналізують і роблять висновки, що забруднювати навколишнє середовище дуже погано. Під час екскурсії я розповідаю про те, як шкодять морям і океанам танкери, кораблі, які ламаються, або попадають у шторм, що стає з тваринним світом водойм. Хочу наголосити на те, що під час прогулянки з класом ідуть і батьки - це невід’ємна складова у роботі з класом-родиною. Так діти бачать, що сучасні проблеми нашої землі, турбують не тільки їх вчительку, а і їх батьків.
Звертаю увагу на культурне виховання своїх учнів . Ми відвідуємо музей нашого міста ім. О.Білого, музей ІМТП, де працюють багато батьків моїх вихованців, міську дитячу бібліотеку, виставкову залу, де діти знайомляться з прекрасним світом книг і де можна побачити новаторські вироби сучасних майстрів. Все це тільки перші кроки в моїй нелегкій роботі у створені класу – родини.
Коли класний колектив більш згуртований , я роблю першу спробу виїзду за місто. Разом діти , батьки і я відвідуємо:
У цій роботі я відобразила деякі особливості роботи класного керівника. Структура роботи ґрунтується на цілях і завданнях, поставлених перед собою. Таким чином, проаналізувавши літературу з даної теми, я змогла виявити сутність діяльності класного керівника, яка полягає у вивченні учнів, організації і вихованні класного учнівського колективу, підвищенні якості знань і зміцненні дисципліни, організації та проведенні позаурочної та позакласної виховної роботи, координації виховної діяльності вчителів , роботи з батьками учнів. А також педагогічні вимоги до класного керівника:
Функція захисту учнів реалізується в роботі класного керівника з дітьми з неблагополучних сімей і постійним контролем над соціальним положенням кожного учня. Тісний зв'язок з соціальним педагогом, психологом школи та кафедрою з виховної роботи.
За роки моєї роботи в школі , а це 11 років, в моїй практиці зустрічались діти з «групи ризику». Один з таких - яскравий приклад учень Морозов Сергій. Сергій навчався з першого класу. Але вже з перших днів я зрозуміла, що ця дитина складна, як у психологічному відношенні, так і навчальному. Батьки хлопчика розлучились за рік до навчального року. Для дитини це було стресом. Сергійко жив з батьком, а на вихідні дитину забирала мати. Всі ці факти дуже погано впливали на психологічний стан дитини. З перших днів навчання у хлопчика не склались дружні стосунки з однокласниками, а також вчителями. Сергійко був агресивним, неврівноваженим. Я стала залучати Сергія до активного життя класу, більше хвалити за його роботу, приділяла більше уваги під час уроків, вислуховувала його.
Частіше відвідувала хлопчика вдома, зустрічалась з батьками, відслідковувала виконання домашнього завдання. Пізніше за допомогою я звернулась до психолога нашої школи , яка працювала не тільки з хлопчиком, а також з батьками. Їм були надані певні рекомендації.
У другому класі я зробила дуже ризикований крок. Я запропонувала Сергія «президентом» класу, і можу сказати, що цей крок був для мене правильним. Дитина повірила в себе, стала більш відповідальною, менше конфліктувала з дітьми, відповідально відносилась до виконання домашнього завдання, а також змінилась поведінка у хлопчика. Він став більш серйозним, менше конфліктував з однолітками, а також з вчителями. Батько Сергія залучив до футболу, де хлопчик також проявив себе з кращої сторони. На кінець четвертого класу хлопчик дуже змінився. Став більш урівноваженим, відповідальним. Батьки більше стали приділяти уваги сину , як у навчанні, та і у вихованні. Так я вела хлопчика з першого до четвертого класу, і можу сказати, що ця робота була дуже плідною і результативною.
ВИСНОВОК
Можна зробити висновок: діяльність класного керівника плідна й ефективна, якщо учні з радістю йдуть на контакт, готові до спільної роботи, добре сприймають матеріал. Це говорить про те, що педагог регулярно проводить з дітьми виховні, розвиваючі, пізнавальні та розважальні заходи, діти вже звикли до активної діяльності класного керівника.
Варто зазначити, що теоретичні функції, обов'язки і права класного керівника не залишаються тільки на сторінках підручника, а діють в сучасних школах. Незважаючи на всю складність і відповідальність роботи, мені вона доставляє дуже багато радості і приносить відчуття задоволення.
На допомогу класному керівнику
Діагностичні методи вивчення класного колективу
Починаючи роботу з дитячим колективом, як класному керівнику мені дуже важливо знати, як відносяться один до одного усі члени дитячого колективу. Значним для них буде колектив, в якому вони знаходяться довгий час разом, які основні складові взаємовідношення у класі. Для виявлення різних характеристик дитячого колективу я використовую слідуючі методи.
Соціометрія
Ціль соціометрії є - виявлення взаємовідношень між учнями у колективі і виявлення лідерів у класі. Кожен учень отримує список всього класу і виконує слідуючі завдання:
Завдання1. У тебе є гроші, сума яка дозволяє тобі купити подарунок тільки трьом однокласникам. Визнач, кому ти хотів би зробити подарунок.
Завдання2. Пройшло десять років після закінчення школи. У тебе з’явилась можливість зустрітися тільки з трьома однокласниками. З ким би ти хотів зустрітися? Запиши прізвища.
Завдання3. Ти виграв на виборах, у тебе є можливість сформувати свою команду для роботи. Обери трьох однокласників , яким ти можеш довіряти.
Фотографія класу
Учням класу пропонується виступити в особі «фотографа» і зробити кадр свого класу. Для цього кожен учень класу отримує лист білого паперу, на якому вони повинні розмістити всіх учнів і класного керівника, як на груповій фотографії. Кожне «фото» учні повинні підписати прізвищем своїх однокласників. Серед однокласників він повинен розташувати своє «фото» і «фото» класного керівника.
Аналізуя отримані фотографії, треба звернути увагу на те, на якому місці на фотографії учень розташував себе, своїх друзів, і класного керівника, з яким настроєм виконується ця робота.
Урок фізкультури
Учням пропонується вишикувати клас на урок фізкультури. Головні вимоги до учнів – вони не мають права вишикувати учнів за ростом . Дана методика дозволяє визначити ступінь самооцінки кожного учня, ступінь його важності в учнівському колективі.
Лист островитянину
Учням класу пропонується уявити себе, що вони знаходяться на безлюдному острові. Життя на острові складне, допомоги чекати нема звідки. Але раптом до берега прибиває пляшку . Ти повинен написати звернення-лист до людей, яким ти довіряєшся і яких ти любиш. Вони тобі допоможуть. Лист відправ з допомогою цієї пляшки.
Учні повинні написати лист тим людям, яким довіряють.
Класний керівник звертає увагу на те, яким буде зміст листа, до кого буде звернення.
Фільм про мій клас
Учням класу пропонується виступити у ролі режисера і зняти фільм про свій клас. Кожен кадр повинен мати текст . Для того, щоб фільм вийшов, кожен вигадує свою сюжетну лінію, час у фільмі і т.п. Щоб дітям було легше зняти фільм, вони повинні відповісти на питання:
Цю діагностичну методику можна використовувати у різних варіантах. Наприклад, можна провести класний кінофестиваль, на якому журі вибере декілька картин.
Ці фільми можна подивиться на підсумковому класному часі, або на батьківських зборах. Така робота учнів допоможе класному керівнику побачити цікаві і не завжди помітні моменти життя класного колективу.
Твір
Учням класу пропонується написати твір за темою : « Мій клас через 5 років», « Щоб могло б статись зі мною, якщо б я потрапив в інший клас», «Цікаві історії мого класу», «Проблема мого класу».
Якщо учні довіряють класному керівнику, то вони будуть відверті. А це дозволить побачити ті моменти, які треба, або виправити у системі класного колективу, або додати до нього щось більш цікаве.
Тематика батьківських зборів
Перший клас
Запрошуються : завуч, психолог , соціальний педагог, лікар або медсестра
Питання для обговорення:
Перед зборами варто провести анкетування учнів. У ході зборів аналізуються різноманітні педагогічні ситуації, проводиться анкетування батьків, індивідуальні бесіди класного керівника з батьками.
Питання для обговорення:
Питання для обговорення
«Ось і стали ми на рік дорослішими».
План роботи з родинами першокласників на навчальний рік
Серпень
1. Органiзацiйнi загальношкiльнi збори для батьків майбутніх першокласникiв.
Вересень
1. Відкриття школи «Батькiвськi університети».
2. Анкетування батьків.
3. Психолого-педагогiчнi обстеження дiтей.
4. Iндивiдуальнi консультації для батькiв.
Жовтень
1. Відкритий урок для батькiв.
2. Батькiвськi збори: “Успiшна адаптація першокласників до школи як умова гармонійного розвитку особистостi”.
3. Індивiдуальнi консультації для батькiв.
Листопад
1. Батьківський ринг “Що? Де? Як? Коли?”
2. Iндивiдуальнi консультації для батькiв.
Грудень
1. Перевірка техніки читання першокласників.
2. Iндивiдуальнi консультацiї для батькiв.
Січень
1. Батькiвськi збори “Швидке читання — запорука успішного навчання ”.
2. Iндивiдуальнi консультації для батькiв.
Лютий
1. Зустріч iз логопедом школи.
2. Iндивiдуальнi консультацiї для батькiв.
Березень
1. Батькiвськi збори “Формування графічних навичок письма ”.
2. Iндивiдуальнi консультацiї для батькiв.
Квiтень
1. Вiдкритий урок для батькiв.
2. Iндивiдуальнi консультацiї для батькiв.
Травень
1. Батькiвськi збори «Спiлкування у сiм’ї. Активне слухання».
2. Підсумок за рік.
2 – 4 клас
Орієнтовна тематика батьківських зборів
1. Режим дня учня – необхідна і важлива умова виховання.
2. „Виховання дитини – це не втішна забава, а завдання, яке потребує капіталовкладень, важких переживань, зусиль, безсонних ночей і багато-багато думок”.
3. Мистецтво родинного виховання.
4. Про родинну демократію.
5. Роль родини у вихованні моральних почуттів дитини.
6. Роль родини у формуванні національної свідомості учнів.
7. Роль сім'ї та школи у вихованні громадських почуттів учнівської молоді.
8. Спільна діяльність школи та родини щодо формування в учнів потреби самоосвіті, інтелектуальному саморозвитку, духовному та фізичному самовдосконаленні.
9. Зміст шкільної освіти та її пріоритетні напрями на сучасному етапі.
10. Роль родини у організації дозвілля дитини.
11. Вплив сім'ї на формування особистості дитини.
12. Як допомогти дітям добре вчитися.
13. Про виховання правдивості та чесності.
14. Виховання навичок та звичок культури поведінки у сім'ї.
15. Що і як читати дітям.
16. Про покарання та заохочення дітей у родині.
17. Щоб дитина залишалася оптимістом.
18. Раціональне харчування – запорука здоров'я дитини.
19. Суспільна праця дітей та дорослих у сім'ї.
20. Вчимо дітей поважати старших, бачити прекрасне, говорити правильно.
21. Лекція інспектора ДАІ для батьків „Вулиця і діти”. Як допомогти дітям оволодіти правилами дорожнього руху.
22. Пізнаємо світ разом із дорослими. Типи взаємин.
ПРОТОКОЛ № __
від « » _________ 20______року
Батьківських зборів ______ класу,
Голова батьківських зборів : _________________________
Секретар батьківських зборів : _______________________
Присутні на батьківських зборах ____ (батьки).
Порядок обговорення:
1. _________________________________________________________
2. _________________________________________________________
3. _________________________________________________________
4. _________________________________________________________
5. _________________________________________________________
Слухали наступних осіб:
1. _________________________________________________________
2. _________________________________________________________
Висловили пропозиції, зауваження:
1. _________________________________________________________
2. _________________________________________________________
3. _________________________________________________________
4. _________________________________________________________
Ухвалили пропозиції, зауваження:
1. _________________________________________________________
2. _________________________________________________________
3. _________________________________________________________
4. ___________________________________________________________
Голова зборів: ____________ (підпис, прізвище, ініціали)
Секретар зборів: _____________ (підпис, прізвище, ініціали)
Присутність батьків на батьківських зборах _______________.р.
№ п/п |
ПІП |
Підпис |
1 |
|
|
2 |
|
|
3 |
|
|
4 |
|
|
5 |
|
|
6 |
|
|
7 |
|
|
8 |
|
|
9 |
|
|
10 |
|
|
11 |
|
|
12 |
|
|
13 |
|
|
14 |
|
|
15 |
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|
|
21 |
|
|
22 |
|
|
23 |
|
|
24 |
|
|
25 |
|
|
26 |
|
|
27 |
|
|
28 |
|
|
29 |
|
|
30 |
|
|
31 |
|
|
32 |
|
|
33 |
|
|
34 |
|
|
35 |
|
|
36 |
|
|
Зразок
Анкета для батьків першокласників
(запишіть дані про вашу дитину)
Прізвище ____________________________Ім “я _______________
По батькові _______________________________________________
Рік ____________Число _________Місяць _____________________
Який дитсадок відвідував ( - ла)? ____________________________
Стан здоров’я _____________________________________________
Які гуртки відвідує ? _______________________________________
Що Вас турбує в поведінці дитини? __________________________
Чи караєте Ви дитину? Як? ________________________________
_________________________________________________________
Чи є брати і сестри ( вкажіть імена і вік) ______________________
Батько
Прізвище ________________________________________________
Ім’я___________________________________________________
По батькові _______________________________________________
Місце роботи _____________________________________________
Ким працює? _____________________________________________
№ телефону__ ___________________________________________
Адрес проживання ________________________________________
№ телефону (домашній)___________________________________
Мати
Прізвище ________________________________________________
Ім’я___________________________________________________
По батькові _______________________________________________
Місце роботи _____________________________________________
Ким працює? _____________________________________________
№ телефону__ ___________________________________________
Адрес проживання ________________________________________
№ телефону (домашній)____________________________________
Квартира власна ________________ (ні)
Наявність власної кімнати і учнівського куточка у дитини
Да НІ
ІНДИВІДУАЛЬНА КАРТА
роботи з учнем ______________ класу ______________________________
Класний керівник ______________________________ 20__ - 20__ н.р.
ПІБ дитини ______________________________________________________
дата народження ____________________
мешкає за адресою _______________________________________________
займається у гуртках, виявляє зацікавленість____________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Відомість про батьків або опікунів ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Відомість про житло неповнолітнього ____________________________________________________________________________________________________________________________________
Відомість про утримання і виховання батькам неповнолітнього
__________________________________________________________________________________________________________________________________
Матеріальна допомога, яку потребує учень ( в том числі і безкоштовне харчування)_______________________________________________________
Успішність учня (середній бал) : 1-й семестр ______, 2-й семестр ___________
Відвідування уроків:1-й семестр______________________
2-й семестр ______________________
Поведінка: 1-й семестр _____________________________________________________________
2-й семестр _____________________________________________________________
Проведена виховна робота з учнем та його батькам _________________________
__________________________________________________________________________________________
Класний керівник: ________________________________________________
Анкета для учнів
Лист проблем
(анкета для учнів 2 класу)
Учени_______ « ____» класа______________
Анкета для батьків
Програма сім’я
а) повна ; б) неповна
в) вікова складова ___________________________________
г) професія матері ___________________________________
батька___________________________________
д) освітній культурний рівень сім’ї_____________________
а) завжди мати; б) завжди батько;
в) і мати і батько; г) бабуся;
д) ніхто.
а) за погані оцінки; б) за неправду;
в) за невиконання домашніх обов’язків;
г) за неповагу до старших в сім’ї;
д) за погану поведінку;
е) за те , що марно витратив час….
а) матеріальне забезпечення _______________________________
б) житлові умови : окрема квартира
відсутність житла
в) наявність у дитини окремної кімнати.
а) оцінками дитини; б) відношенням батька до дитини;
в) відношенням дитини до вас;
г) сперечання дитини по будь якому випадку;
д) ви занадто багато працюєте і не маєте часу на свою дитину;
е) школа не достатньо приділяє увагу вихованню;
є) всім задоволені.
а) через кого з членів сім’ї підтримується зв'язок із школою;
б) скільки раз на тиждень ( місяць) ви відвідуєте школу _____________.
а) разом з дитиною; б) працюю;
в) у дитини своє коло друзів та захоплень; г) дивимося телебачення;
д) гуляємо разом; е) проводимо разом з родиною;є) батько забирає дитину
Анкета для батьків
а) Так б) Ні
а) Так б) Ні
3. Яким чином ви перевіряєте виконання домашніх завдань:
а) наявність зошитів, підручників;
б) наявність письмового виконання;
в) переказування вголос правил, відповідей, питань..
4. Скільки годин ваша дитина витрачає на виконання домашніх завдань? ___________________________________
5. Які навчальні предмети ваша дитина засвоює легко?
________________________________________________________
6. Чия потрібна вам допомога?
а) класного керівника б) вчителя предметника в) психолога г) соціального педагога
7. Чи є труднощі у дитини під час відповідей перед всім класом?
а) Так б) Ні
8. Наскільки серйозно ви ставитеся до вимог учителя, інструкцій підручників?
а) виконую весь об’єм досконально б) частково в) не звертаю уваги.
9. На що потрібно звернути увагу , з вашої точки зору, класному керівнику, педагогам, адміністрації?
____________________________________________________
_____________________________________________________
ДІАГНОСТИЧНА ПРОГРАМА ВИВЧЕННЯ РІВНЯ
ВИХОВАНОСТІ УЧНІВ 1 – 4 КЛАСІВ
|
Я оцінює себе з батьками |
Мене оцінює вчитель |
Підсумковий бал |
Зацікавленість:
|
|
|
|
Працездатність:
|
|
|
|
Бережне ставлення до природи:
|
|
|
|
Моє відношення до школи:
|
|
|
|
Красиве у моєму житті:
|
|
|
|
Моє відношення до себе
|
|
|
|
Оцінювання проводиться за 5-бальною системою:
5 - це є завжди
4 –часто
3 – рідко
2 – ніколи
1 – у мене друга позиція
10 заповідей для батьків
Ти дав їй життя, як вона може віддячити тобі? Вона дасть життя іншому, той - третьому, і це незворотній закон подяки.
ЛИСТ ЗМІСТОВОЇ ОЦІНКИ РЕЗУЛЬТАТІВ
НАВЧАННЯ ТА РОЗВИТКУ
УЧНЯ 1 – ____ КЛАСУ _________________________
___________________________________
(ПІП учня)
Навчання грамоти (читання)
|
Текс читає цілими словами, розуміє прочитане, на питання по тексту відповідає самостійно . Переказує прочитане, може самостійно скласти питання по тексту. В роботі зі звуковим аналізом слів працює самостійно. Вірші напам’ять декламує з інтонацію. |
В Д С П |
Навчання грамоти (письмо)
|
При списуванні тексту помилок не допускає, відслідковується каліграфія і з’єднення слів. Визначає абзаци. При написанні диктантів не допускає помилок. Знає поняття що таке речення, розрізню речення за інтонацію. Складає речення , вміє їх самостійно записати.. |
В Д С П |
Математика
|
Добре знає склад числа, швидко рахує в межах 10. Легко засвоїв 100. Визначає види задач, орієнтується в зошиті. Розрізнює геометричні фігури, називає їх відмінності. |
В Д С П |
Особливості характеру і поведінки
|
Єгор відвідував підготовчі курси, до школи прийшов підготовленим, активний на уроках, швидко запам’ятовує інформацію, вірші декламує з інтонацією, веселий, вихований, має багато друзів серед учнів класу. |
|
Рекомендації
|
У другому класі рекомендовано більше читати, списувати тексти, писати під диктовку, розв’язувати задачі. |
|
Переведено до 2 класу
____________________ р.
Директор школи _________________________
Класний керівник __________________________
1