Формування ключових компетентностей засобами ІКТ на уроках англійської мови

Про матеріал
В розробці дані практичні матеріали по розвитку ключових компетентностей учнів на уроках англійської мови
Перегляд файлу

 

 

 

Формування ключових компетентностей учнів засобами ІКТ на уроках англійської мови

 

 

 

 

Виконала:

Вчитель англійської мови

Барвінківської ЗОШ І-ІІІ ст. № 2

Євсюкова Ю.В.

 

 

 Основною метою навчання іноземним мовам в сучасній школі є формування і розвиток комунікативної компетенції учнів. Комунікативний підхід передбачає навчання спілкуванню і формування здатності до міжкультурної взаємодії.

 Специфіка предмета іноземна мова полягає в тому, що провідним компонентом змісту навчання іноземних мов є не основи наук, а способи діяльності - навчання різним видам мовної діяльності: говорінню, сприйняття і розуміння мови на слух, читання та письма.

Використання ІКТ у навчальному процесі, комп'ютерної підтримки у викладанні англійської мови дозволяє внести кардинально нове у звичайні форми роботи вчителя, сприяє цікавому і повнішому, всебічному розкриттю, зрозумілішому поданню навіть дуже складного навчального матеріалу, і тим самим сприяє значному скороченню навчального часу для успішного засвоєння теми.

На уроках англійської мови я використовую ІКТ для пошуку та отримання додаткової інформації; розширення та поглиблення знань з використанням системи Інтернет, більш повного задоволення особистісно-орієнтованих запитів учнів; формування та закріплення навичок, прийомів, способів, умінь їх застосування; комплексного застосування ІКТ з іншими видами дидактичних засобів.

Навчання фонетики і читанню

На початковому етапі вивчення іноземної мови дуже важливо правильно і грамотно навчити віимовляти звуки. Саме  фонетична сторона володіння мовами впливає на правильне сприйняття мовних одиниць та формування загальної культури мови. При навчанні фонетики в основному використовую відеоматеріали з вимовою звуків для повторення, пісні, фізкукльтхвилинки,   аудіо додаток до підручника озвучені носіями мови.

 Також дуже важливо враховувати вікові особливості та рівень володіння мовою. Читання - це невід’ємна частина при вивченні мови. На уроках в 2 класі використовую мультимедійні презентації для розвитку навичок читання. Найбільш доступним засобом для створення власних комп'ютерних навчальних презентацій є програма Power Point. Презентація може стати своєрідним планом уроку, його логічною структурою, тобто може бути використана на будь-якому етапі уроку або на будь-якому типі уроку, будь то: вивчення нового матеріалу або закріплення, контроль знань або домашнє завдання та ін.

На уроках в 3 класі для удосконалення навичок читання використовую відеоролики з субтитрами.

У середніх та старших класах, коли навички читання уже сформовані, за допомогою презентацій, автентичних джерел, Інтернету вчимося працювати з текстами. Таким чином учні вчаться :

  •                               читати з метою вибіркового отримання інформації;
  •                               визначати тему та основні ідеї тексту;
  •                               формулювати своє ставлення до прочитаного;
  •                               користуватися Google-перекладачем, або іншими онлайн перекладачами.

Навчання аудіюванню

 Аудіювання — це розуміння сприйнятого на слух усного мовлення. У реальних умовах комунікації на аудіювання припадає від 40 до 50% часу. Основні завдання навчання аудіюванню:

  •          формування фонетичних навичок аудіювання;
  •          контроль правильності розуміння прослуханого тексту;
  •          вміння розуміти автентичну мову.

 У своїй роботі я також використовую можливості ІКТ для вирішення комплексних завдань, тому для тренування умінь і навичок аудіювання використовуються мультимедійні уроки і завдання. Джерелами таких завдань є аудіо додатки до підручників та Інтернет. Інтернет - багате джерело аудіо та відео записів. Під час аудіювання використовую різні вправи:

  •            прослухайте слово, словосполучення, фразу і повторіть їх;
  •            послухайте текст і перерозподіліть ілюстрації, подані у неправильній послідовності;
  •            прослухайте загадку і відгадайте її.
  •            послухайте текст і розкажіть, яку картину ви уявляєте;
  •            послухайте текст, серед написаних на дошці речень знайдіть ті, які відповідають його змісту, у зошитах запишіть їх номери;
  •            прослухайте текст і доповніть речення;
  •            прослухайте текст і виконайте тестове завдання;
  •            прослухайте текст і визначте правдиве чи неправдиве речення та ін.

Навчання говорінню

Говоріння – це активний, продуктивний вид мовленнєвої діяльності, який забезпечує усне спілкування іноземною мовою в двох формах (діалогічній та монологічній) і ґрунтується на механізмах формування і формулювання думки.

Задачі навчання говорінню:

  •         формування фонетичних навичок говоріння;
  •         організація спілкування в парах і невеликих групах з використанням рольових ігор;
  •         уміння повідомити, пояснити, схвалити, переконати, привітати, дати опис і т.д.

 На уроках широко використовую наочні матеріали для розвитку навичок говоріння. Для цього в нагоді стає комп’ютер, телевізор інтернет Це і опис предметів, зовнішності, рис характерів героїв, кімнати, будинку, їжі, професій та багато іншого. Діти в парах відпрацьовують діалогічне мовлення.

Навчання письма

У навчанні письма виділяються три етапи:

- оволодіння каліграфією;   

- оволодіння орфографією із залученням матеріалу, опрацьованого усно;  

- оволодіння писемним мовленням як засобом спілкування.

Для кожного з етапів характерні різні типи і види вправ. Так, на етапі формування орфографічних навичок використовую вправи

- звуко-буквений аналіз слова; групування слів з однаковими звуками;  

- групування слів на основні протиставлень;  

- списування за зразком;  

- списування з різними завданнями (підкреслити букву, буквосполучення, слова з однією і тією ж орфограмою);  

- групування слів із використанням схем;  

- написання слів за заданими першими літерами.   

Основною метою другого стану, поряд з орфографічними навичками, є формування лексико-граматичної правильності письма. На цьому етапі найбільш поширеними визначаються такі види вправ: 

- вправи на запитання – відповіді з частковою зміною мовного матеріалу;  

- на трансформацію мовного зразка;   - на підстановку;   - на розширення та скорочення;  

- диктанти.   

Мета третього етапу в навчанні письма і писемного мовлення – формування дій, що забезпечують виклад мовного матеріалу в письмовій формі навчання. Характерними видами вправ на цьому етапі можуть бути:   відповіді на запитання, складання запитань до тексту;   складання плану до прочитаного тексту; переказ за планом; складання листа другові за зразком;  резюме до тексту; розповідь з придуманим початком (кінцем);   переказ тексту;   написання розгорнутого плану, тез для усного висловлювання. 

На першому і другому етапах використовую роздатковий матеріал, взятий з Інтернету або виконаний в програмі Word, мультимедійні презентації, картинки. На третьому етапі даю теми учням, які необхідно опрацювати за допомогою комп’ютера, телефону та Інтернету і скласти повідомлення(Рецепт, улюблений герой, відомий ведучий, відома професія, молодіжні субкультури і т. д.)

При навчанні граматики та лексики використовую відео, що допомагає учням швидше і легше запам’ятати матеріал.

 В дистанційному навчанні використовую платформу Zoom, Viber, онлайн-тести на сайті «На урок», програму для відпрацювання слів Quizlete, You – tube для запису пояснень до уроку.

Таким чином використання ІКТ під час вивчення англійської мови дозволяє:

  • Відійти від традиційних форм навчання.
  • Підвищити індивідуалізацію навчальної діяльності учнів.
  • Оптимізувати засвоєння мовних структур та граматичних правил.
  • Подолати монотонність заняття при формуванні мовленевої та комунікативної компетенції учнів.
  • Сприяє розвитку читання, аудіювання, письма, мовлення.
  • Сприяє оволодінню усним спонтанним мовленням, розвитку критичного мислення

 

doc
Додано
1 березня 2021
Переглядів
710
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку