Компетентність — набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці. Компетенція — суспільно визнаний рівень знань, умінь, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини.
Інформатика - шкільний предмет, що орієнтований на форми, методи роботи, притаманні компетентнісному підходу. Інтерактивні форми навчання є невід’ємною частиною роботи вчителів інформатики. Індивідуальна робота кожного учня на персональному комп’ютері поєднується з груповою роботою під час вивчення нового матеріалу, роботи над проектами, роботи в мережі Інтернет. Використання комп’ютерної техніки та мультимедійних засобів, які рекомендовані на інших предметах, є звичайними засобами навчання на уроках інформатики. Однією з ключових компетенцій є інформаційна компетенція, яка водночас для предмета «Інформатика» є предметною.
У Державному стандарті введено та розкрито значення таких понять як: Ключова компетентність. Громадянська компетентність. Загальнокультурна компетентність. Здоров’язбережувальна компетентністьІнформаційно-комунікаційна компетентність. Міжпредметна компетентність. Міжпредметна естетична компетентність. Проектно-технологічна компетентність. Соціальна компетентність. Предметна (галузева) компетентність
Ключовими освітніми компетентностями є такі: Ціннісно-смислова компетентність. Загальнокультурна компетентність Навчально-пізнавальна компетентність. Компетентність творчої діяльностіКомунікативна компетентність Соціально-трудова компетентність Інформаційна компетентність. Компетентність самоосвіти
Формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:- вільне володіння державною мовою;- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;- математична компетентність;- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;- інноваційність;- екологічна компетентність;- інформаційно-комунікаційна компетентність;- навчання впродовж життя;- громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;- культурна компетентність;- підприємливість та фінансова грамотність;
Діяльнісний підхід — спрямованість освітнього процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти.