З досвіду роботи вчителя інформатики. Матеріал призначений для використання під час майстер класів та виступів. Формування компетентності учнів
на уроках інформатики
Формування ключових компетентностей учнів на уроках інформатики. Формування компетентності учнів на уроках інформатики
Номер слайду 2
Компетентність — набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці. Компетенція — суспільно визнаний рівень знань, умінь, навичок, ставлень у певній сфері діяльності людини.
Номер слайду 3
Інформатика - шкільний предмет, що орієнтований на форми, методи роботи, притаманні компетентнісному підходу. Інтерактивні форми навчання є невід’ємною частиною роботи вчителів інформатики. Індивідуальна робота кожного учня на персональному комп’ютері поєднується з груповою роботою під час вивчення нового матеріалу, роботи над проектами, роботи в мережі Інтернет. Використання комп’ютерної техніки та мультимедійних засобів, які рекомендовані на інших предметах, є звичайними засобами навчання на уроках інформатики. Однією з ключових компетенцій є інформаційна компетенція, яка водночас для предмета «Інформатика» є предметною.
Номер слайду 4
Формування всіх ключових компетенцій здійснюється на кожному уроці. Учитель спрямовує процес навчання на формування певної компетенції.
Номер слайду 5
Через зміст та форми роботи на окремих уроках ми формуємо предметні компетності, а через них – надпредметні та ключові.
Номер слайду 6
У Державному стандарті введено та розкрито значення таких понять як: Ключова компетентність. Громадянська компетентність. Загальнокультурна компетентність. Здоров’язбережувальна компетентністьІнформаційно-комунікаційна компетентність. Міжпредметна компетентність. Міжпредметна естетична компетентність. Проектно-технологічна компетентність. Соціальна компетентність. Предметна (галузева) компетентність
Номер слайду 7
Ключова компетентність— спеціально структурований комплекс характеристик (якостей) особистості, що дає можливість їй ефективно діяти у різних сферах життєдіяльності і належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів.
Формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності:- вільне володіння державною мовою;- здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами;- математична компетентність;- компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій;- інноваційність;- екологічна компетентність;- інформаційно-комунікаційна компетентність;- навчання впродовж життя;- громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей;- культурна компетентність;- підприємливість та фінансова грамотність;
Номер слайду 10
Схеми формування ключових компетентностей на уроках інформатики Соціальна компетентність Комунікативна компетентність Компетентність творчої діяльності Компетентність самоосвіти
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Завданнями навчання інформатики в школі є формування в учнів навичок і вмінь проводити основні операції з інформаційними об’єктами.
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Діяльнісний підхід — спрямованість освітнього процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застосування на практиці здобутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формування здібностей до колективної діяльності та самоосвіти.
Компетентнісний підхід — спрямованість освітнього процесу на досягнення результатів, якими є ієрархічно підпорядковані ключова, загальнопредметна і предметна (галузева) компетентності.
Номер слайду 20
Підготовка рефератів, брошур, презентацій та відеороликів
Номер слайду 21
Особистісно зорієнтований підхід — спрямованість освітнього процесу на взаємодію і плідний розвиток особистості педагога та його учнів на основі рівності у спілкуванні та партнерства у навчанні.
Номер слайду 22
Підготовка та участь в різноманітних конкурсах, олімпіадах, турнірах.