Формування компетентності учнів шляхом застосування міжпредметних зв’язків

Про матеріал
узагальнений досвід майстра виробничого навчання з теми "Формування компетентності учнів шляхом застосування міжпредметних зв’язків"
Перегляд файлу

 

Узагальнений досвід майстра виробничого навчання з професії «Опоряджувальник будівельний»

на тему:

 

«Формування компетентності учнів шляхом застосування міжпредметних зв’язків»

 

Актуальність досвіду

Проблема реалізації міжпредметних зв’язків не нова, однак у наш час вона звучить з особливою силою щодо виробничого навчання в професійній освіті.  Робота щодо створення поурочних міжпредметних зв’язків і застосування їх в навчальному процесі професійно-технічних навчальних закладів підносить на високий рівень професійну майстерність усіх членів колективу, сприяє педагогічній освіті майстрів, стимулює педагогів до взаємодопомоги, взаємонавчання і творчих пошуків. Система міжпредметних зв’язків полегшує і об’єктивізує внутрішньоучилищний контроль, а застосування синтезованих завдань для перевірки сформованості в учнів міжпредметних зв’язків має велике діагностичне значення. Ці зв’язки є важливим фактором удосконалення процесу навчання в цілому, на всіх його рівнях. Вони побуджають педагога  до самоосвіти, творчості і взаємодії з іншими педагогами. Це забезпечує підвищенню їх майстерності і згуртуванню педагогічного колективу у вирішенні єдиних завдань навчання.

 

Теоретична база досвіду

На уроках виробничого навчання, а точніше в його процесі відображається зв’язок між технологією штукатурних чи лицювальних робіт з матеріалознавством, охороною праці, кресленням, економікою, електротехнікою, фізичною культурою, основами правових знань. Таким чином виробниче навчання є завершальним етапом попереднього вивчення всіх вище вказаних теоретичних предметів.

Саме на виробничому навчанні отриманні теоретичні знання з спецтехнології застосовуються на практиці, в свою чергу спецтехнологія тісно пов’язана з матеріалознавством та охороною праці, тому що як теоретично так і практично потрібно знати і вміти виконувати всі технологічні процеси,бути добре ознайомленим з правилами охорони праці при їх виконанні, а також знати властивості матеріалів, і склад розчинів з якими працюєш. Електротехніка пов’язана з виробничим навчанням, спецтехнологією і кресленням, бо в процесі роботи необхідно вміти читати будівельні креслення, знати будову всіх електроінструментів та будівельних машин та механізмів, з метою запобігання травматизму під час їх експлуатації.

Вивчення  предметів основи правових знань та основи економіки дають змогу кваліфікованому робітнику вміти доцільно, з економічної точки зору, вираховувати кількість необхідних матеріалів, ощадливість їх використання в певних умовах з врахуванням вартості і обсягу робіт.

Отже,  міжпредметні  зв’язки –  це  особливо  значущий  у  сучасних  умовах  наукової інтеграції фактор формування  змісту  і  структури,  навчального  предмета,  а  сама  структура навчального  предмета  слугує  одним  з  об’єктивних  джерел  різноманіття  їхніх  видів  і функцій.

 

Технологія досвіду

 

Бас Світлана Вікторівна працює майстром виробничого навчання з професії «Опоряджувальник будівельний» в ліцеї  з 2005  року.

        Вона - висококваліфікований спеціаліст, працьовита і наполеглива, дисциплінована, відповідальна, сумлінно виконує професійні обов’язки, завжди у пошуку нового.

        Уроки виробничого навчання проводить на високому  професійному  рівні. Дає учням міцні знання, вміння та навички, вчить їх самостійності та відповідальності при прийнятті рішень, вчить домагатися  результатів у професійній діяльності. Якісно організовує навчальний процес, сприяє розвитку творчої діяльності , значну увагу приділяє застосуванню передових методів праці, сучасних технологій та обладнання, правильній організації робочих місць учнів, раціональному розміщенню інструментів.

     Працює над методичною проблемою: «Формування компетентності учнів шляхом застосування міжпредметних зв’язків».

Вирішення проблеми міжпредметних зв’язків відіграє важливу роль при визначенні змісту, методів і організації процесу навчання. Одним із прийомів, які використовує Світлана Вікторівна для  активізації навчального процесу під час реалізації міжпредметних зв’язків є використання певних видів проблемних ситуацій, проблемного викладу навчального матеріалу, запитань, завдань, задач, які підвищують самостійну діяльність учнів на уроках виробничого навчання, розробляє комплексні завдання для проходження виробничої практики.

 Майстер вважає, що включаючись у трудовий процес,  виконання лабораторно-практичних робіт, учень повинен керуватися певною системою правил, інструктивних вказівок, які регламентують послідовність проведення роботи.  Бас С.В. вчить учнів самостійно  складати  і застосовувати  інструкційні і інструкційно- технологічні карти під час виробничого навчання,  привчає їх до планування і самоконтролю своєї роботи, спонукає до самостійного планування діяльності.

Практикує міжпредметні діагностичні і прогностичні задачі, для розв’язання яких учням необхідні знання з різних предметів.  Це задачі на діагностику причин браку продукції, несправності обладнання, пояснення причинно-наслідкових зв’язків у невідомих явищах і процесах, коли необхідно встановити невідому причину певного наслідку.

Таким чином  в учнів виробляється професійна самостійність, розширення виробничо-технічного світогляду, розвиток творчого мислення, що забезпечує достатню результативність праці, про що свідчать результати  кваліфікаційної атестації  учнів – високий та достатній рівень навчальних досягнень учнів з професійно – практичної підготовки   складає 80 відсотків.     

     Велику увагу приділяє матеріально -технічному та навчально - методичному забезпеченню професії. Активно працює над розробкою КМЗ відповідно до оновлених програм та ДС ПТО.Опанувала та широко використовує в педагогічній практиці комп'ютерні технології, розробляє мультимедійні презентації, інструкційні картки та тестові завдання в електронному вигляді.

Основний принцип роботи Бас Світлани Вікторівни  – від відомого –до невідомого, від простого до складного. Під час підготовки до уроку  ретельно продумує зміст, форми та методи проведення уроку, його структуру, залежну від мети, яка ставиться перед учнями. Вона вміло підбирає необхідну наочність, прилади та матеріали.Велике значення для узагальнення знань мають комплексні наочні посібники такі, як плакати, моделі, макети, кінофільми, діафільми та інші, які дозволять учням наглядно побачити ту сукупність знань з різних предметів, яку розкриває те чи інше питання міжпредметного змісту.

 

Майстер брала активну участь у проведенні відкритих уроків та майстер-класів на базі ліцею, зокрема «Опорядження поверхні декоративною штукатуркою», «Оклеювання поверхонь шпалерами», «Оштукатурення колон та пілястр”.

У обласному конкурсі фахової майстерності серед майстрів з професії «Маляр» зайняла ІІІ місце та нагороджена грамотою.  Їй притаманні високий професіоналізм і компетентність, глибоке знання своєї справи і любов до професії.

Результативність досвіду

 

Застосування міжпредметних звязків на уроках виробничого навчання дозволяє підготувати робітника з якісно новим рівнем мислення;  удосконалює  процес навчання в цілому, на всіх його рівнях; дозволяє вміло, творчо вирішувати проблеми виробничого характеру, оволодівати необхідними практичними навичками відповідно до сучасних вимог.

 

Результативність рівня навчальних досягнень учнів з професії

 

 

 

Саме міжпредметні  зв’язки  сприяють  реалізації  всіх  функцій  навчання:  освітньої, розвивальної  і виховної. Ці функції здійснюються у взаємозв’язку  і взаємодоповнюють один одного.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бас Світлана
Додано
11 листопада 2019
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку