"Формування комунікативної компетенції за допомогою дидактичних казок на уроках англійської мови"

Про матеріал
В даній статті я підготувала дидактичні казки, які є незамінимим засобом для підтримки інтересу до вивчення англійської мови. Використання дидактичної казки на уроці має кілька переваг: - казка допомагає створити ситуацію успіху; - стимулює розвиток мовленнєвих здібностей; - сприяє засвоєнню мовного та граматичного матеріалу в легкій ненав'язливій формі; - позитивно впливає на розвиток психологічних функцій дитини; - робить складний навчальний процес більш цікавим і захоплюючим.
Перегляд файлу

Формування комунікативної компетенції за допомогою дидактичних казок на уроках англійської мови.

На початковому етапі вивчення іноземної мови дуже важливо закласти основи комунікативної компетенції, оскільки мова виступає засобом спілкування. Головне завдання вчителя навчити учнів розуміти іноземну мову на слух – аудіювання, вміти висловлювати свої думки і почуття – говоріння. Від того наскільки вдало буде відбуватися навчання на цьому етапі, залежить успіх в опануванні англійської мови на всіх наступних етапах. Вивчаючи іноземну мову в ранньому шкільному віці, дитина вбирає чужу мову як щось природнє, швидше розуміє ситуацію, ніж висловлювання іноземною мовою з певної теми. Сильно розвинена підсвідома пам'ять виступає вагомим аргументом доцільності вивчення англійської мови в ранньому шкільному віці, оскільки, те, що запам’яталося в цьому віці, вже не забудеться або за необхідності легко встановлюється.

Вміння грамотно навчати дітей в ранньому шкільному віці спілкуватися іноземною мовою, які ще мало володіють комунікативними навичками на рідній мові, -  завдання далеко непросте. Любов до предмета дуже тісно пов’язана з відчуттям психологічного комфорту, радості від спілкування, яке створює вчитель на уроці. Ось чому вчителю іноземної мови в початкових класах потрібен постійний  розвиток творчого потенціалу, пошук новітніх педагогічних технологій, адже саме вміле використання таких методик забезпечить успіх у вивченні іноземної мови. Що ж цікавить дитину? Звичайно, гра і казка. Дитині має бути цікаво брати участь в організованій педагогом діяльності і саме використання дидактичних казок на уроках англійської мови допомагає учням активно сприймати інформацію, здійснювати різноманітні розумові операції, а саме: аналізувати, синтезувати, узагальнювати, шукати аналогії, критично мислити, комбінувати, шукати нові способи вирішення ситуацій.

Дидактичні ігри мають на меті здійснювати навчання дітей для вирішення певних завдань, поставлених вчителем, засобами активної захоплюючої ігрової діяльності.

Використання дидактичних казок корисне і доцільне, адже воно:

  • стимулює розвиток мовленнєвих здібностей,допомагає говорити навіть мовчазних і сором’язливих дітей;
  • запобігає фізичному та розумовому перевантаженню;
  • сприяє засвоєнню мовного та граматичного матеріалу у легкій ненав’язливій формі;
  • позитивно впливає на розвиток психологічних функцій дитини: пам'ять, увагу, мислення, сприйняття, уяву.

Використовуючи ігрові форми роботи, вчитель з одного боку задовільняє потребу дитини гратися, а з іншого  - забезпечує умови для успішного вивчення іноземної мови.

Розвитку комунікативних навичок в легкій та ненав’язливій формі сприяє

казка. Сучасний вчитель повинен бути творчим і саме казка прийде йому на

 допомогу і допоможе зробити складний та одноманітний процес цікавим і

захоплюючим.

В даній статті я підготувала приклади казок, які я застосовую у своїй практиці. Казка є незамінним засобом для підтримання інтересу до вивчення іноземної мови. І як показує практика, навіть дітям з невисокими здібностями набагато легше зрозуміти і запам’ятати лексичний, граматичний, фонетичний матеріал за допомогою казки.

Пори року, погода

На етапі введення в іншомовне середовище до  теми «Пори року. Погода» доцільно використовувати казку. Вчитель демонструє наочні картки пір року, а діти хором перекладають їх. Так як кожна пора року характеризується певною погодою, то діти за допомогою наочності допомагають вчителеві знайти правильний прикметник, що описує ту чи іншу пору року,наприклад: вчитель каже: “Winter”, діти шукають малюнок на дошці з відповідною погодою  “cold”, вчитель каже: “Summer” , діти шукають  “hot”. Таким чином діти стають співоповідачами казки, яка надовго закарбовується у їхній пам’яті. В кінці казки я застосовую драматизацію діалогу та окремих сцен. Діти самостійно обирають якою порою року хочуть бути і розповідають діалог: “Winter is cold, autumn is windy, spring is rainy, summer is hot”.

4 seasons.jpg

В одному царстві жили чотири сестрички:”Winter”( “Зима”), “Spring”( “Весна”), “Summer”(“Літо”) і  “Autumn”( “Осінь”). Вони були приязні і жили дружньо. Сестричка “Winter” завжди була “cold” (холодною), сестричка “Spring” завжди була “rainy” (дощовою), сестричка “Summer” була “hot” (жаркою), а сестричка “Autumn” була “windy”(вітряною). Проте зла чаклунка не дрімала, не любила вона сестер і наклала закляття на сестричку “Winter”, перетворивши її на шматочок льоду. Розвіяти злі чари могли тільки самі сестри, але вони не знали як. Маленький чарівник прийшов їм на допомогу, оскільки сестри дуже тужили за своєю сестричкою. Йому вдалося скласти вірша за допомогою сестричок і чари злої чаклунки розвіялись.

                                             Winter is cold                                 

                                     Autumn is windу

                                              Spring is rainy

                                               Summer is hot

 

 

Казка «В зоопарку»

Дні тижня. Тварини

Казку про дні тижні і тварини доцільно використовувати на етапі повторення вивченого матеріалу, коли діти вже ознайомлені з днями тижня. Вчитель готує картки з написами днів тижня і малюнки тварин. Оскільки діти полюбляють ходити до зоопарку, то вони залюбки допоможуть вчителеві підібрати до кожного дня тижня правильну тваринку, щоб запрацював зоопарк. Діти відчувають себе помічниками вчителя і переживають почуття задоволення від навчання.

animals.jpg

Жили собі в одному царстві тваринки зоопарку. Діти дуже любили відвідувати цей зоопарк, оскільки тут мешкали дуже цікаві тварини. Але в цьому зоопарку існували дуже строгі правила. В один день можна було побачити тільки один вид тварин. Тварини не могли самі визначитись хто в який день буде і тому попросили лікаря “Айболита” допомогти їм. Згодом до зоопарку прибув лікар “Айболит” і склав чіткий графік роботи зоопарку.

“On Mondays ( по понеділках)  – you can see monkeys(мавпи);

On Tuesdays (по вівторках)  –you can see tigers ( тигри):

On Wednesdays ( по середах) – you can see crocodiles(крокодили);

On Thursdays ( по четвергах) – you can see elephants (слони);

On Fridays ( по п’ятницях) – you can see zebras (зебри);

On Saturdays ( по суботах) – you can see lions (леви);

On Sundays (по неділях) – you can see parrots (папуги)”

Зоопарк працював сім днів на тиждень, а діти любувались своїми улюбленими тваринами.

 

Казка про двох братів

Кострукції “have” та “has”

Дану казку доцільно використовувати на етапі вивчення граматичного матеріалу “have”, “has”. Вчитель в цікавій формі може допомогти учням засвоїти правильне вживання “have, has” в особах. Для закріплення даного матеріалу можна застосувати рольову гру, вибравши в класі два брата “Have” та “Has”, інші діти будуть грати роль особових займенників, які шукають свого братика. Така гра стимулює позитивні емоції, збільшує мотивацію до вивчення англійської мови.

брати.jpg

Жили собі у країні Граматики два брати: старший брат “Have” і молодший брат “Has”.  Любили вони усе собі присвоювати і притягувати. І так вони постійно між собою сперечались, що кому належить, що мешканці країни Граматики “I”, “He”, “She”, “It”, “We”, “You”, “They” вирішили втрутитись в їх суперечку і поділили їх. Так як старший брат був “Have”, то з ним дружили” I”, “We”, “You”, “They”. А молодший братик “Has” завжди дружив з “He”, “She”, “It” . Так стали вони жити в мирі і дружбі, допомагали один одному.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Parfan Oksana Zinoviivna
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
19 травня 2023
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку