Формування математичної компетентності дошкільників ПАПКА ФОНД

Про матеріал
Програмовий зміст: вчити порівнювати рівні і нерівні групи предметів; розуміти й правильно вживати поняття один, багато, стільки — скільки, порівну; закріплювати лічбу в межах двох, вміння відносити останнє число до всієї групи предметів; ознайомити з геометричною фігурою квадрат методом порівняння його з кругом; формувати уміння обстежувати фігуру тактильно-руховим і зоровим способом; вчити порівнювати предмети за шириною; розвивати довільну увагу, вміння діяти за вказівкою вихователя; виховувати організованість.
Перегляд файлу

 

Kartinki_na_prozrachnom_fone_9_27051630-641x1024.png

Формування математичної компетентності  

дошкільників

 

ПАПКА ФОНД

images (4).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

images (1).jpgЗаняття  Тема. Золота рибка.

Заняття з математики.

Друга молодша група в дошкільному навчальному закладі

Програмовий зміст: вчити порівнювати рівні і нерівні групи предметів; розуміти й правильно вживати поняття один, багато, стільки — скільки, порівну; закріплювати лічбу в межах двох, вміння відносити останнє число до всієї групи предметів; ознайомити з геометричною фігурою квадрат методом порівняння його з кругом; формувати уміння обстежувати фігуру тактильно-руховим і зоровим способом; вчити порівнювати предмети за шириною; розвивати довільну увагу, вміння діяти за вказівкою вихователя; виховувати організованість.

Демонстраційний матеріал: рибка; жовті квіти; дві лілеї; дві рибки; геометричні фігури квадрати, круги за кількістю дітей; мішечок; велика й маленька качки; широкий та вузький струмочки.

Роздавальний матеріал: широкі й вузькі смужки; зайчики.

Хід заняття

— Жила-була в синій, прозорій річці чарівна маленька рибка. Одного разу завітала вона до дитячого садку. (Вітається.)

— Чи хотіли б ви вирушити в подорож на дно річки і розглянути, що там відбувається? Тож давайте перетворимося на рибок і попливемо.

— Що росте на річці? (Квіти.)

— Якого кольору квіти? (Жовтого.)

— Скільки їх? (Багато.)

— А це яка квіточка з’явилася? (Біла.)

— Це біла лілея. Скільки білих лілей? (Одна.)

— Погляньте, ще одна з’явилась біла лілея. Скільки їх тепер? (Усього 2 лілеї.)

— Підпливла до білих лілей рибка маленька. Скільки рибок? Чого більше — лілей чи рибок?

— Як перевірити? (Слід поставити лілеї в рядок, а під кожною лілеєю розмістити рибку.)

— Тепер видно, чого більше? Як зробити, щоб квітів і риб було порівну? (Знайти ще одну рибку.)

— Тепер риб порівну, або можна сказати, що рибок стільки, скільки й квітів.

Дидактична вправа «Чого “менше” — “більше”»

Умова. Прибрати одну рибку, одну квітку. Після цього діти кажуть, чого «більше», «менше» або «порівну».

— Попливли рибки на саме дно, сховалися від квітів до самих камінців і дістали камінці.

Діти піднімають круги.

— Якої форми камінці? (Круглої.)

— Що вміє робити круг?

— А я знайшла ще багато камінців. Вони теж схожі на круги? (Ні.)

Знайомство з квадратом.

— Побіг пальчик по кругу і не зупиняється, весело йому. (Діти обстежують круг.)

— А тепер візьміть квадрат. Біг пальчик і зупинився, побіг далі і знову зупинився, ще побіг і зупинився. Отже, бачимо, що котитись квадрат зовсім не вміє, падає, бо йому заважають куточки. У квадрата є сторони і кутки, а у круга їх немає.

Дидактична гра «Чарівний мішечок»

Діти витягають геометричну фігуру, називають її.

Рухлива гра «Дій за сигналом»

Вихователь підіймає червоний прапорець — пливуть рибки з круглим камінцем, синій прапорець — пливуть рибки з квадратним камінцем.

— Пограли рибки і випливли на берег річки. А хто їх там зустрічає? Скільки качок? Чи однакові вони за розміром?

— Качкам слід до друзів пливти: великим — широким струмком, маленьким — вузьким. (Порівняння струмків методом накладання.)

— Подивіться: зайчики поспішають назустріч качкам.

Робота з роздавальним матеріалом

Зайчики біжать спочатку широкою стежкою, а потім вузькою.

— Чи сподобалась вам подорож річкою?

— А що найбільше запам’яталось?

— Що сподобалось робити?

А зараз час перетворюватись знову на діток і повертатись до дитячого садка.

images (1).jpg

Конспект заняття з математики для середньої групи

«У нас в гостях лялька Даша»


Мета: вчити розрізняти множини 1,2,3,4,5; називаючи загальне число предметів: на основі наочного порівняння визначати, яке число більше, а яке менше. Вчити запам'ятовувати числа і знаходити стільки ж іграшок; орієнтуватися в просторі.

Закріплювати вміння розрізняти і називати геометричні фігури: коло, квадрат, трикутник, незважаючи на відмінності в кольорі, розмірі і просторовому розташуванні.Виховувати доброзичливість у дітей.


Матеріал й устаткування: моделі геометричних фігур: по 3 кола, квадрата, трикутника. Фігури різного виду, різних кольорів і розмірів. Набір іграшок: 10 груп іграшок, що складалися з 1-5 штук, заздалегідь розвішані на видних місцях групи.


Хід заняття:
Вихователь. До нас в гості прийшла лялька Даша. Вона принесла нам в подарунок багато геометричних фігур, які розмістила на дошці. Але вони все переплуталися, і Даша забула, як вони називаються. Давайте допоможемо Даші згадати їх назви.

Діти називають геометричні фігури її колір і розмір.

Вихователь. Діти, фігур багато, вони всі різного кольору. А розміром вони однакові чи ні? (Відповіді дітей - Ні. Вони великі і маленькі)

Вихователь. Діти, щоб легше було ляльці Даші розбиратися, де яка фігура, давайте наведемо «порядок» і розкладемо в ряд фігури одного виду.

Діти виконують завдання з поясненнями кольору і розміру фігури.

Вихователь. Діти, чому фігури різного кольору і розміру знаходяться в одному ряду? (Всі квадрати, трикутники, кола)

Вихователь. Чим фігури відрізняються в кожному ряду? (Колір, розмір)

Вихователь. А схожі ? (Відповіді дітей)

Давайте перерахуємо, скільки фігур в ряд? Тепер ляльці Даші буде легко запам'ятати їх назви.

Давайте з вами пограємо. Ви хочете? Ми пограємо в гру «Знайди таку ж фігуру», а лялька Даша буде спостерігати, хто не помиляється. Я буду показувати вам геометричну фігуру, а ви швидко будите знаходити її у себе на столі і показувати її мені, а кого я назву, повинен пояснити, чому саме її він показав?

- А тепер хтось із дітей буде показувати свою фігуру, а решта будуть такої ж знаходити її і називати


Повторюється гра 2-3 рази.


Вихователь. Молодці, добре ви впоралися із завданням. Ляльці теж сподобалося, як ви грали. Вона принесла скриньку. Що ж в ній? Дуже красиві, яскраві геометричні фігури. З ними можна пограти в гру «Знайди свій будиночок» хочете? (Відповіді дітей - так)

На підлозі лежать три обруча на великій відстані один від одного, всередині обруча лежить в 1 - трикутник, у 2 - коло, в 3 - квадрат. Дітям роздають по 1 геометричній фігурі. Діти розділені на 3 групи. Діти по колу бігають під музику, по закінченню музики повинні швидко знайти обруч, в якому знаходиться така ж геометрична фігура як у них в руках. При повторенні гри, геометричні фігури в обручі змінюються. (Повтор 2-3 рази)


Вихователь. Молодці, пограли всі добре і швидко знаходили свій будиночок. А тепер покладіть всі фігури назад у скриньку.


Діти сідають.


Вихователь. Ми з вами навчилися підбирати фігури однакової форми, а зараз будемо підбирати фігури однакові за розміром. У вас лежать картки, на верхню смужку покладіть всі маленькі кола, а на нижню – всі великі.


- Скільки фігур на верхній смужці?


- Скільки геометричних фігур на нижній смужці?


- Яке число більше (5)


- Яке менше число? (4)


Молодці всі впоралися із завданням. Прибирайте все геометричні фігури на піднос.

Вихователь. Нам лялька Даша принесла свої іграшки і розклала по групах. Давайте порахуємо яких іграшок по скільки. (Ігрова вправа «Знайди яких іграшок у нас 1,2,3,4,5»)

- Але рахувати будемо не всі разом, а я буду називати дітей і говорити, скільки іграшок необхідно знайти. Ті, кого я викличу повинен добре запам'ятати число.

Добре пограли і тепер ми знаємо, скільки яких іграшок у ляльки Даши.

Рефлексія. Чим ми сьогодні займалися? Що вам найбільше сподобалося?

images (1).jpg 

Тема. Числа й цифри у межах 5.

 Лінійне вимірювання.

Мета: пробуджувати в дітей інтерес до занять з математики. Поглибити знання про числа й цифри у межах 5; закріпитивміння лічити предмети, розташовані по колу, хаотично. Навчати порівнювати предмети за висотою зорово та за допомогою вимірювання (декількома умовними мірами). Знаходити закономірність і продовжувати ряд. Навчати дітей пояснювати, як вони досягли отриманого результату.

Підготовча робота: читання казки «Троє ведмедів».

Демонстраційний матеріал: схематичне зображення на дошці трьох стільців (червоний — висота 30 см, жовтий — 40 см, білий —50 см), умовні міри (15 шт. завдовжки 10 см), цифри до 9.

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка, умовні міри (15 шт. завдовжки 3 см — РЗ, кольорова вставка), лічильні палички, кольорові олівці.

 

Хід заняття

Діти, сьогодні королева Математика запрошує нас у нову подорож, а в якій казці ми побуваємо, ви дізнаєтесь, коли прослухаєте уривок з неї: «Дівчинка захотіла сісти і побачила біля столу

три стільці...» (Вихователь читає невеликий уривок з казки.)

Як називається ця казка? («Троє ведмедів».)

Чому ви так думаєте?

Робота з демонстраційним матеріалом.

Наше завдання — допомогти дівчинці визначити, на якому за розміром стільці їй буде зручно сидіти. (Вихователь звертає увагу дітей

на схематичне зображення стільців кольоровою крейдою на дошці).

Як ви гадаєте, на якому за розміром стільці дівчинці буде

зручно сидіти? Доведіть свій вибір.

Як визначити, який за кольором стілець найвищий? Який за

кольором стілець найнижчий?

Як перевірити, чи правильно ми визначили висоту стільців зорово? (Виміряти.)

Чим можна виміряти? Як можна назвати предмети, запропоновані вами для вимірювання?

Будь-який предмет, за допомогою якого можна виміряти величину, можна назвати умовною мірою.

Ми з вами виміряємо смужками. Як ми будемо називати ці

смужки? (Умовна міра.)

Виміряймо висоту білого стільця. Звідки треба починати відкладати міри?

Як треба прикладати міру до краю стільця? (Так, щоб край

міри збігався з краєм стільця.)

 

Чи можна робити між мірами відстань або накладати міри

одну на одну? Чому? (Між мірами не має бути вільного місця, але

й накладати міри одну на одну теж не можна, оскільки отримаємо неправильний результат.)

Скільки вийшло мір у білому стільці? (Педагог викликає дитину викласти міри та полічити їхню кількість, результат позначити відповідною цифрою. Використовується незакінчений зразок,

біля дошки вимірюється висота тільки найменшого стільця.)

1 завдання «Визнач, де чий стілець»

Виміряйте висоту всіх стільців у робочому зошиті, кількість мір

у кожному позначте відповідною цифрою за допомогою стрілочок.

А тепер перевірмо, як ви виконали завдання.

Яка висота стільця з кругом? (2 умовні міри.)

Яка висота стільця з трикутником? (3 умовні міри.)

Яке число менше — 2 чи 3? На скільки? Яке число більше?

На скільки?

Який стілець вищий? Який нижчий? Чому ви так думаєте?

Яка висота стільця з квадратом? (4 умовні міри.)

Яке число більше — 3 чи 4? На скільки? Яке число менше?

На скільки?

З якою геометричною фігурою стілець найвищий? Найнижчий? Чому ви так вважаєте?

Як ви це визначили? (Перевірка та оцінювання результатів.)

На якому за висотою стільці буде зручно сидіти дівчинці? Доведіть, що він найнижчий.

Фізкультхвилинка

2 завдання «Полічи»

Допоможіть Маші полічити речі у будинку ведмедів. Скільки

предметів налічила дівчинка? Позначте їхню кількість відповідною цифрою, використайте стрілочки. (Перевірка та оцінювання результатів.)

3 завдання «Продовж ряд»

Потрібно допомогти дівчинці вибратися з лісу. Продовжте верхню доріжку з лічильних паличок (або намалюйте олівцем) зазразком.

Як розташована перша паличка? Яку фігуру нагадують двіінші?

У який бік спрямована вершина кута? Як розташована третяпаличка?

У який бік спрямована вершина другого кута? (Якщо дитинашвидко виклала верхню доріжку, запропонуйте продовжити нижню.) (Перевірка та оцінювання результатів.)

Дівчинка з вашою допомогою швидко дісталася додому.

Дідусь і бабуся вам дуже вдячні за допомогу. На цьому наша подорож закінчилася.

Чим було цікаве сьогоднішнє заняття?

images (1).jpg

Тема. Поділ цілого на дві рівні частини.

Орієнтування у просторі.

Мета: виховувати в дітей інтерес до нового. Навчати поділяти геометричні фігури на дві рівні частини, визначати та називати частини та їхню форму, порівнювати ціле й частини. Розвивати логічне мислення, уміння відтворювати в мовленні дію та результат. Навчати визначати словом розташування предметів (зліва, справа, позаду, попереду, вгорі, внизу). Навчати розповідати про труднощі, які виникали в процесі дій.

Підготовча робота: читання казки «Двоє жадібних ведмежат».

Демонстраційний матеріал: муляж головки сиру.

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка, 2—3 круги діаметром 6 см, кольорові олівці.

Хід заняття

Розгляньте уважно малюнок і визначте, куди цього разу запрошує нас королева Математика. З якої казки ці ведмеді? Чому ви так думаєте?

1 завдання «Поділи навпіл» .

Чому ведмежата не змогли поділити сир між собою? Чому вони виявили жадібність? (Тому що не вміли поділяти предмети на дві рівні частини.)

Навчімо ведмежат поділяти предмети навпіл. Робота з роздавальним матеріалом.

Знайдіть спосіб, як поділити сир на дві рівні частини. На якугеометричну фігуру схожий сир?

Як можна поділити круг на 2 рівні частини? (Вихователь пропонує дітям спробувати поділити модель круга навпіл. Дитина, яка правильно виконала завдання, показує й розповідає іншим, як це зробити, або це робить вихователь.) На скільки частин поділили круг? Чи рівні за величиною вийшли частини? Як це перевірити? (Прикласти одну до одної.)

Якщо частини вийшли рівні за величиною, чи можна їх назвати половинами?

Скільки половин потрібно, щоб скласти ціле? Що більше —

половина чи ціле? Що менше?

Якщо поділити круг на 2 рівні частини, чи можна назвати

кожну «одна друга» (1/2)? Чому?

Що більше — «одна друга» (1/2) чи ціле? Що менше? Як перевірити?

Фізкультхвилинка

2 завдання «Полічи, скільки яблук у ведмежат» .

Допоможіть ведмедикам полічити яблука.

Зафарбуйте цілі яблука червоним кольором, половинки —жовтим.

За допомогою стрілочок з’єднайте відповідні половинки.

Скільки всього яблук? Обведіть відповідну цифру. (Перевірка та оцінювання результатів.)

3 завдання «Куди летять пташки?» .

Допоможіть ведмедику визначити напрямок польоту птахів. Розфарбуйте пташок, які летять угору, червоним кольором, униз — синім, уліво — жовтим, управо — зеленим. Полічіть, скільки пташок летить уліво, обведіть відповідну цифру. Як ви визначали напрямок польоту птахів? (Перевірка та оцінювання результатів.)

Час зустрічі з ведмежатами скінчився.

Які завдання були для вас найлегшими, найважчими? Чому?

 

 

images (1).jpgТема. Лінійне вимірювання.

 Кількісна та порядкова лічба.

Мета: навчати вимірювати довжину предметів однією умовною мірою, результат фіксувати фішкою; закріплювати вміння визначати відстань зорово та за допомогою умовної міри. Вправляти в порядковій та кількісній лічбі. Закріплювати, поглиблювати набуті знання та вміння дошкільників, підтримуючи в процесі

роботи їхній інтерес до математичних завдань.

Підготовча робота: читання казки «Червона Шапочка».

Демонстраційний матеріал: схематичне зображення двох стежок —прямої завдовжки 40 см та ламаної завдовжки 50 см, одна умовна міра (довжина 10 см), фішки (геометричні фігури — кольорова вставка).

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка, умовна міра (РЗ, кольорова вставка), кольорові олівці, фішки (будь-які дрібні предмети або геометричні фігури, кольорова вставка).

Хід заняття

Бджілка-Розумниця просить вас допомогти Червоній Шапочці дістатися до бабусі швидше, ніж Вовк. Для цього треба бути уважними та виконати правильно всі завдання.

Робота з демонстраційним матеріалом.

Перше завдання — знайти коротшу стежину.

Виміряйте довжину стежин, використовуючи лише одну умовну міру. Як це можна зробити? Чим можна виміряти?

Як можна назвати предмети, запропоновані вами для вимірювання? (Умовна міра.)

Ми будемо вимірювати смужками.

Як називається смужка, якою будемо вимірювати? (Умовна міра.)

Як можна фіксувати результат, не використовуючи олівець?

(Результат можна фіксувати фішками.)

Які предмети можна використати для того, щоб позначати кількість відкладених мір? (Будь-які дрібні предмети, можна запропонувати відкладати геометричні фігури з кольорової вставки.)

Виміряйте довжину кожної стежини. Кількість мір позначте відповідною цифрою (діти вимірюють довжину стежин біля дошки).

Скільки умовних мір у прямій стежці? Скільки умовних мір у ламаній стежці?

Яка стежка довша? Яка стежка коротша? Чому ви так думаєте?

Прямою чи ламаною стежкою має піти дівчинка, щоб швидше

дістатися до бабусі? Чому?

Як ви це визначили? За допомогою чого? Чи завжди пряма

лінія коротша за ламану?

1 завдання «Визнач коротшу стежину» .

Як ви вважаєте, світла чи темна стежина довша? Чому? Як перевірити?

Виміряйте довжину кожної стежини, використовуючи тільки одну умовну міру.

Що треба зробити для того, щоб не забути кількість відміряних умовних мір?

(Відкладати геометричну фігуру.)

Кількість мір у кожній стежині позначте відповідними цифрами за допомогою стрілочок. Необхідну стежину зафарбуйте.

Доведіть свій вибір (взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.)

2 завдання «Визнач відстань» .

У лісі дівчинка побачила ящірок. Визначте на око відстань між ними.

Між якими ящірками відстань більша: між першою та другою чи між другою та третьою? (Відстань слід визначати від голови до голови.)

Перевірте свій вибір за допомогою умовної міри. (Взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.)

Фізкультхвилинка .

3 завдання «Склади букет» .

Дівчинка вирішила нарвати для бабусі квітів. Але всі квіти зривати не можна. Чому? (Щоб наступного року з насіння зновувиросли квіти.)

Дівчинці можна для букета зривати тільки через одну квітку (кожну другу).

Підкажіть, які квіти можна брати. Намалюйте в кожній другій квіточці серединку.

Полічіть, скільки квіточок із серединкою, обведіть відповідну цифру.

Розфарбуйте квіти так, щоб вони відрізнялись одна від одної.

По скільки квіток різного кольору треба взяти, щоб скласти групу із семи?

Зі скількох одиниць складається число 7?

(Взаємоперевірка та взаємо оцінювання результатів.)

Червона Шапочка дякує вам за допомогу. Що цікавого вонадізналась під час подорожі

 

images (1).jpg

Тема. Подорож до країни математики

 (заняття-розвага)

Заняття в дошкільному навчальному закладі.

Математика в дитячому садку.

Старша група

Програмовий зміст: закріплювати знання дітей про арифметичну задачу, склад числа, уміння лічити в межах десяти; формувати знання про геометричні фігури, пори року, довжину предметів, уміння орієнтуватись у просторі; розвивати кмітливість, уважність; виховувати інтерес до заняття, бажання допомагати одне одному.

Демонстраційний матеріал: загадки, геометричні фігури, зошити, олівці, цифри.

Роздавальний матеріал: умовні мірки, смужки.

Хід заняття

Заняття можна провести в залі або в групі, прикрашеній ілюстраціями про математику. Діти заходять до зали, сідають.

Ведуча

І сувора, й солов’їна

Математики країна.

Праця тут іде завзято

Вмій лиш спритно рахувати, додавати, віднімати,

Вмій збагнути все кмітливо, дати відповідь сміливо.

Ледарів у нас немає. Хто руки не піднімає?

Вирушаємо у путь — нас цікаві речі ждуть.

— Діти, сьогодні ми з вами можемо потрапити до країни Математики, і для цього не потрібно далеко йти чи їхати. Головна умова — всі присутні повинні бути уважними, добре відповідати, охоче гратись. Зараз я загадуватиму загадки, а ви будете давати відповіді. Отже, починаємо.

• Тане сніжок, сяє лужок,

День прибуває. Коли це буває?

• Голі поля, мокра земля,

Дощ поливає. Коли це буває?

• Сніг на полях, лід на річках,

Хуга гуляє. Коли це буває?

• Сонце пече, липа цвіте,

Хліб достигає. Коли це буває?

— Молодці, а тепер перевіримо, як ви умієте міркувати. На скільки одиниць число 6 більше від числа 4? Яка смужка довша — та, що ліворуч, чи та, що праворуч? (Діти визначають приблизно, потім ведуча перевіряє умовною міркою.)

— А зараз послухайте ось таку історію:

Без допомоги Петя сам

Вже взувся в черевички,

Та тільки мульки в них ногам,

Хоч ніжки й невеличкі.

На дворі з Петі малюки

Сміються до знемоги:

Ви подивіться — навпаки

У Петі ходять ноги.

Крізь сльози Петя отказав:

— Невинний в тім, що сталось,

Це, мабуть, ноги, коли спав,

Місцями помінялись.

— Хто зможе нам відповісти, чому сміялись малюки? (Відповіді дітей.)

Ведуча. Зовсім не помітно ми підійшли до країни Математики. Далеко-далеко за морем стоїть старовинна стіна, в тій стіні маленькі дверцята, а за ними кояться великі дива. Але ж біля воріт вартові. Як туди пройти?

Дівчинка

Я сама в дитячий сад не боюсь ходити,

Бо вже всі будинки вряд можу полічити.

Дев’ять відлічу підряд, а десятий — наш дитсад.

1-й вартовий.

Ми віримо, що ви вмієте добре лічити, але в нашу країну можуть потрапити лише ті, хто правильно виконає обов’язкове вхідне завдання.

2-й вартовий.

Подивіться — на столі картинки з різними цифрами. Ми піднімаємо якусь цифру угору, а ви підходитимете до столу парами та обиратимете такі дві цифри, які покажуть, з яких двох чисел складається наше число. (Так, по черзі, до країни заходять всі діти.)

Цариця Математики. Вітаю вас у своїй незвичайній країні. А ось і перша цікава гра. (Показує геометричні фігури.)

— Назвіть кожну з них поспіль. Чим схожа друга та четверта фігура? Чим відрізняються? Чим схожа перша та п’ята? Яку загальну назву можна їм дати?

— Друге завдання — для вас.

Дидактична гра «Веселий м’яч».

Покотись, веселий м’яч,

Швидко-швидко побіжи,

В кого будеш у руках.

Від п’яти почнеш лічить. (Діти лічать від заданого числа.)

До залу закочують «кіоск», і вартові вигукують:

— Підбігай, поспішай, додавай, віднімай!

Цариця математики.

Подивіться, діти, це надзвичайний кіоск з надзвичайними речами: зошитами, олівцями, пензликами. Але купити їх можна лише за правильну відповідь.

1. Якось бігло через ліс 8 кіз.

П’ять були з них білі, білі,

Ну, а інші сірі, сірі.

Скільки бігло через ліс сірих кіз?

2. Посадив ведмідь в лісочку

6 берізок, 3 дубочки.

Рахувати сам не вмів,

Тож зозулю попросив.

Почала вона літати,

Почала вона кувати,

Та не може полічіть.

Ну ж бо, ви допоможіть.

3. Ось вам намисто, яке хоче вдягнути цариця Математики, але не може його з’єднати. Допоможіть.

Завдання для дітей: потрібно розмістити відповідні цифри і знаки, щоб отримати правильну відповідь.

Цариця математики. (вдягає намисто). Як гарно, я вам дуже вдячна. На згадку про себе я дарую кожному математичну кульку і чекаю нових зустрічей з вами!

images (1).jpg

Тема. Кількісна і порядкова лічба.

Геометричні фігури.

 

Мета: продовжувати вчити дітей кількісної та порядкової лічби у межах 6. Розвивати вміння класифікувати геометричні фігури за формою, перегруповувати за зміненим критерієм(величина, колір). Створювати атмосферу співпраці на заняттях. Навчати слухати інструкцію педагога та діяти згідно з нею.

 

Підготовча робота: читання казки «Попелюшка».

 

Демонстраційний матеріал: на дошці намальоване велике коло, різні

за величиною та кольором геометричні фігури.

 

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка,

кольорові олівці, геометричні фігури, умовні міри (, кольорова вставка).

 

Хід заняття

Діти, до королеви Математики звернулась по допомогу фея із казки «Попелюшка». Вона чула, що ви дуже кмітливі та старанні. Фея просить допомогти Попелюшці виконати роботу, щоб дівчинка змогла побувати на балу.

 

1 завдання «Знайди замок Попелюшки» .

Визначте, у якому замку живе Попелюшка. Полічіть, скільки замків. Чим вони схожі? Чим відрізняються? Здогадайтеся, за яким правилом збудовано замки. (Кожний замок складається з геометричних фігур однієї форми.) Попелюшка живе в замку, де це правило порушено. Знайдіть замок Попелюшки та розфарбуйте його. Визначте найкоротший шлях до замку. Доведіть свій вибір за допомогою умовної міри (запропонувати декілька умовних мір). Яким ще способом можна визначити найкоротший шлях до

замку?

Який за рахунком замок Попелюшки, якщо лічити зліва направо? (Другий.)

А якщо рухатися справа наліво? (Третій.)

У який бік треба йти, щоб швидше дістатися до потрібного

замку? Чому? (Якщо йти зліва направо, потрібний замок — другий, а якщо справа наліво — третій. Два менше, ніж три, на одиницю, отже, зручніше йти зліва направо.)

Яке число більше? На скільки? Яке менше? На скільки?

У який бік треба йти, щоб швидше дістатись до замку? Чому?

 

Розфарбуйте доріжку до замку Попелюшки.

(Перевірка та оцінювання результатів.)

 

2 завдання «Посади квіти» .

 

Посадіть під вікнами замку троянди. На картці зображенокола, це ямки під кущі троянд. Скільки їх? Скільки треба кущів посадити? Кожний кущ має свій колір, і саджати його треба в певному місці. Я буду називати колір троянд і місце куща в ряду. Ви

маєте знайти відповідний за рахунком кружечок і зафарбувати його зазначеним кольором (можна запропонувати дітям самостійно посадити квіти згідно зі схемою, стрілка вказує напрям відліку, цифра — місце в ряду).

 

Приготуйтесь і будьте уважні.

Зліва направо четвертим слід посадити жовтий кущ троянди.

Справа наліво третім — червоний.

Зліва направо третім — жовтогарячий.

Четвертим справа наліво — блакитний.

Тепер перевірмо, чи правильно ви посадили троянди. Які за

рахунком червоні троянди, якщо лічити справа наліво? Чи будуть вони на тому самому місці, якщо лічити зліва направо?

Чому? Якого кольору квіти на цьому місці зліва направо?

 

Що необхідно знати для того, щоб правильно знайти місце

предмета в ряду інших? (Напрямок відліку.)

 

Фізкультхвилинка .

 

Робота з демонстраційним матеріалом.

 

Розкладіть квасолю в кошики. У цій казці квасоля незвичайна. Розгляньте, яку вона має форму? (Круглу, трикутну, прямокутну, квадратну.)

Який колір? (Вона жовта, червона, синя, зелена.) Який розмір? (Велика, мала.)

Спочатку треба в кошик покласти всі червоні фігури. (Вихователь звертає увагу на велике коло та різні за формою й кольором

геометричні фігури, намальовані на дошці кольоровою крейдою,

та пропонує за допомогою стрілочок розмістити в колі червоні фігури.)

Які фігури лежать у кошику? (Червоні.)

Які фігури залишились за кошиком? (Відповіді дітей можуть

бути: сині, квадратні, великі тощо. Запропонувати дітям назвати

якість усіх фігур, які лежать за межами кола, за допомогою одного

слова, використовуючи при цьому слово «червоні» або «не червоні».)

Чому фігури різної форми поклали в один кошик? (Вони всі

червоні.)

Тепер покладіть у кошик усі трикутники. Чому фігури різного

кольору поклали в один кошик?

Які фігури залишились поза кошиком? (Не трикутні.)

 

3 завдання «Розбери квасолю» .

 

Допоможіть Попелюшці розкласти квасолю у два кошики (великі кола). У цій казці квасоля незвичайна, у вигляді геометричних фігур різної форми та величини. За допомогою стрілочок розташуйте фігури більшого розміру в лівому колі, меншого — у правому.

 

Якої форми фігури лежать у колі зліва? Чому фігури різної

форми поклали в одне коло? (Вони всі великі.) Якої форми фігури лежать у колі справа? Чому фігури різної форми поклали в одне коло? (Якщо діти швидко виконали це завдання, дайте їм додаткові на перегрупування за кольором, формою, використавши фігури.

 

 Наприклад,всі зелені фігури покладіть у ліве коло, а всі сині — у праве. Чому

фігури різної форми опинились в одному колі?) (Перевірка та оцінювання результатів.)

 

Ми виконали всі завдання. Завдяки вашій допомозі Попелюшка побувала на балу.

Які завдання для вас були найлегшими, найважчими?

 

 

images (1).jpgТема. Порядкова лічба. Орієнтування в часі.

 

Мета: показати дошкільникам значення часових інтервалів у житті людей, зацікавити засобами вимірювання часу. Ознайомити з часовим інтервалом тривалістю в одну хвилину. Навчати дітей усвідомлювати значення напрямку для порядкової лічби. Навчати здійснювати класифікацію геометричних фігур за допомогою граф. Продовжувати формувати вміння взаємоперевірки. Виховувати самостійність.

 

Підготовча робота: читання казки «Попелюшка».

 

Демонстраційний матеріал: пісочний годинник, годинник із секундною стрілкою.

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка,

кольорові олівці, геометричні фігури, умовна міра ( кольорова вставка).

 

Хід заняття

 

Бджілка-Розумниця кличе сьогодні вас на допомогу Попелюшці. Зла Мачуха наказала дівчинці виконати складну роботу.

 

1 завдання «Знайди замок Попелюшки».

 

Допоможіть знайти замок Попелюшки.

Чи однакові замки? Що в них спільного? Чим відрізняються?

З яких фігур збудовано кожний замок?

За яким правилом збудовано замки? (Кожний замок складається з геометричних фігур однієї форми.)

У якому замку порушено правило?

Чи всі замки збудовані з однакових фігур?

У замку Попелюшки одна фігура відрізняється від інших формою. Знайдіть замок Попелюшки та розфарбуйте його. Як можна за допомогою умовної міри визначити найкоротшу відстань до замку?

 

(Запропонувати для вимірювання тільки одну умовну міру, результат позначати фішками.)

 

Якщо нічим виміряти відстань, як можна за допомогою лічби визначити найкоротшу дорогу?

Покажіть стрілочкою, якою дорогою можна найшвидше дістатися до замку. Поясніть свій вибір.

(Взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.)

2 завдання «Знайди вагон» .

 

Солдати вирушають на пошуки Попелюшки. Допоможіть їм знайти свої вагони.

Покажіть стрілочкою кожному солдатові його вагон згідно з квитком. Нумерація вагонів починається з голови потяга. Визначте, чи в одному вагоні будуть їхати пажі, якщо вищий на зріст лічив вагони зліва, а нижчий — справа.

 

Поясніть чому.

Який на зріст паж припустився помилки? Чому? (Нижчий.

Вагони слід лічити зліва направо.)

Як виправити помилку? (Взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.)

 

Фізкультхвилинка

3 завдання «Наведи порядок» .

 

Допоможіть Попелюшці прибрати посуд. На малюнку посуд позначено геометричними фігурами.

Придумайте самостійно правило розташування фігур (у колі, за колом).

За допомогою стрілочок покажіть місце кожної фігури. Доведіть свій вибір.

Чому ці фігури розмістили в колі, а інші — за колом? (Якщо дитина не розуміє завдання, дайте їй зразок, використавши фігури

 

Наприклад: поклади в коло всі жовті фігури, а за колом — сині.

Чому фігури різної форми опинились у колі?

Розташуй у колі всі трикутники, а за колом — усі квадрати. Чому

фігури різного кольору опинились у колі? І под.).

 

(Взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.)

 

Робота з демонстраційним матеріалом.

«Допоможіть Попелюшці своєчасно повернутися додому».

 

Діти, що може допомогти Попелюшці своєчасно повернутисьтдодому? (Годинник.)

А скільки їй знадобиться часу, щоб залишити замок?

Чи вистачить їй однієї хвилини? Одна хвилина — це багато чи мало?

Час можна побачити на ось такому годиннику. Поки весь пісок висиплеться з одного балончика в інший, мине 1 хвилина.

Як ви думаєте, як називається цей годинник? (Пісочний.)

Чому? На нашому звичайному годиннику ми можемо побачити, як

спливає хвилина, стежачи за секундною стрілкою. За одну хвилину секундна стрілка має обійти коло.

 

Перевірмо, чи дійсно цейпісочний годинник розрахований на хвилину (вихователь звертає увагу на те, звідки почала свій шлях секундна стрілка, і перевертає пісочний годинник).

 

Що можна встигнути зробити за одну хвилину?

Попелюшка дякує вам за допомогу.

Яке завдання було найскладнішим? Чому?

 

images (1).jpgТема. Геометричні фігури.

Орієнтування у просторі.

 

Мета: продовжувати навчати дітей розрізняти геометричні фігури квадрат і прямокутник, закріпити характерні особливості геометричних фігур (трикутник, квадрат, прямокутник); навчати утворювати множину за однією з ознак (формою). Навчати визначати словом місце розташування предметів (зліва, справа, угорі, унизу, попереду, позаду). Розвивати вміння порівнювати. Виховувати зацікавленість змістом заняття.

Показати необхідність планування дій.

 

Підготовча робота: читання казки «Колобок».

 

Демонстраційний матеріал: велике коло, намальоване на дошці, геометричні фігури різної величини та форми, паперові квадрат та прямокутник.

 

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка, кольорові олівці, геометричні фігури ножиці.

 

Хід заняття

 

Діти, сьогодні ми з вами будемо подорожувати незвичайнимистежками казки «Колобок».

Чому Колобок добре котиться по доріжці? Якої він форми?

Колобок котився, котився і закотився в «геометричний» ліс.

Щоб тварини відпустили Колобка, допоможіть виконати їхні завдання.

Згадайте, хто перший зустрівся Колобку на шляху?

 

Робота з демонстраційним матеріалом.

Зайчик приготував для Колобка завдання — назбирати листя. Але ж Колобок утік від Бабусі та Дідуся і нічого не навчився. Та він чув, що ви дуже розумні й товариські діти і всім приходите на допомогу.

Допоможіть Колобку виконати завдання — назбирати в кошик листочків прямокутної форми.

 

(Вихователь звертає увагу дітей на дошку, де намальовані кольоровою крейдою зліва — велике коло, справа — різного кольору, величини, форми геометричні фігури.)

Ось це велике коло зліва буде кошиком, а різні геометричні фігури — листочками (див. малюнок).

 

Визначте фігури прямокутної форми та за допомогою стрілочок розташуйте їх у великому колі.

Якої форми фігури слід покласти в коло? (Вихователь викликає декількох дітей для роботи з демонстраційним матеріалом. Інших залучає до перевірки завдання.)

 

Якої форми фігури розташовані в колі? (Прямокутні.) Які за

колом? (Не прямокутні.)

Чому фігури різного кольору, величини поклали разом?

Чому ви думаєте, що це прямокутники?

Чи поклали ви до кола квадрати? Чому? Як довести, що квадрат — теж прямокутник? (За допомогою моделі кута. Відрізати від прямокутника кут і прикласти до кутів квадрата, вони однакові за величиною, прямі. Вихователь пропонує біля дошки довести за допомогою моделювання, що в обох фігур прямі кути.)

 

1 завдання «Перетвори» .

 

Зайчик приготував для Колобка таке завдання: перетворити фігури на речі, які Колобок міг бачити у Бабусі. Домалюйте прямокутники так, щоб вони були частинами предметів. (Перевірка та оцінювання результатів.) Із завданням ви впорались, тому Колобок помандрував далі.

 

2 завдання «Виклади доріжки».

Кого наступного зустрів Колобок?

Котрим зустрів Колобка Вовк? Його завдання складне, але дуже цікаве.

Викладіть доріжки з геометричних фігур, дотримуючись такого правила: у доріжці, яка веде до Вовка, поряд не має бути однакових за величиною фігур.

З якої фігури починається доріжка до Вовка?

Яку фігуру не можна класти поряд? Чому? Яку фігуру можна покласти? (Якщо дитина швидко виконала завдання, запропонуйте їй додаткові: викласти доріжку до Зайчика так, щоб поряд не було однакових фігур за формою, до Ведмедика — однакових за

формою та величиною.)

 

(Перевірка та оцінювання результатів.)

 

Фізкультхвилинка .

 

3 завдання «Визнач, де хто перебуває».

 

Котиться Колобок далі, а назустріч йому Ведмідь. Згадайте, яким за рахунком зустрівся Колобку Ведмідь у казці?

Розгляньте малюнок у зошиті. Визначте, у якому напрямку рухається Ведмідь, а у якому — Колобок.

Знайдіть, хто в лісі рухається вліво, а хто — вправо. Доведіть свою думку.

Тварин, які рухаються вправо, розфарбуйте.

Розкажіть, хто де перебуває (за допомогою прийменників за, між, попереду, позаду).

 

(Перевірка та оцінювання результатів.)

 

Діти, Колобок вирішив повернутися до Дідуся та Бабусі.

Чому? Як ви думаєте?

Чого він сьогодні навчився в «геометричному» лісі?

Тема. Число та цифра 7. Дні тижня.images (1).jpg

 

Мета: ознайомити дітей із числом та цифрою 7; закріпити вміння лічби за участю різних аналізаторів. Закріпити вміння послідовно називати дні тижня від будь-якого дня. Розвивати пам’ять. Формувати інтерес до занять математикою. Виховувати самостійність під час виконання завдань.

 

Підготовча робота: читання казки «Теремок».

 

Демонстраційний матеріал: ширма, числові фігури, цифри.

 

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка, геометричні фігури, картки із зображенням цифр, площинна лінійна модель днів тижня (РЗ, кольорова вставка), кольорові олівці.

 

Хід заняття

 

Діти, подивіться уважно на малюнок і скажіть, зустріч з якою казкою на вас чекає. Так, це казка «Теремок». Цей теремок незвичайний, у ньому є завдання для героїв цієї

казки. Допоможімо їх виконати.

 

Робота з демонстраційним матеріалом.

 

Завдання слід виконувати старанно, щоб тварини змогли потрапити до теремка.

Полічіть, скільки плесків у долоні я зроблю (4), і підніміть

відповідну цифру. (Вихователь плескає в долоні за ширмою.)

Полічіть, скільки разів я постукаю (2), і підніміть цифру на

одиницю меншу.

Полічіть, скільки предметів на картці, і підніміть цифру, на

одиницю більшу (4).

Я покажу цифру (5), а ви викладіть на верхній смужці стільки

ж квадратів.

На нижній смужці викладіть прямокутників на один більше.

Полічіть фігури, їхню кількість позначте відповідною цифрою (6).

Чого більше? (Прямокутників.) На скільки? Яких фігур менше? (Квадратів.) На скільки?

Яке число більше? (6.) На скільки? Яке число менше? На

скільки? Чому квадратів менше?

Що слід зробити, щоб фігур стало порівну? (Додати квадрат.)

По скільки їх стало? (По 6.) Скільки квадратів? Полічіть їх.

Як утворилося число 6?

Скільки було? Скільки додали?

 

Тепер додайте ще один квадрат. Скільки стало квадратів? (7.)

Як утворилось число 7? Скільки було? Скільки додали?

Чого більше? Чому квадратів більше? Яке число менше? Наскільки?

Що треба зробити, щоб було порівну?

Якщо прибрати один квадратик, по скільки стане фігур? (По 6.)

Як утворилося число 6? Скільки було? Скільки відняли?

Якщо додати один прямокутник, по скільки буде фігур? (По 7.)

Як утворилось число 7? Скільки було? Скільки додали?

 

1 завдання «Знайди доріжку» .

Допоможіть Мишці дістатися до теремка. Покажіть шлях через болото, з’єднайте цифри в порядку збільшення за допомогою стрілочок. З якої цифри почнете роботу?

 

(Перевірка та оцінювання результатів.)

 

Фізкультхвилинка .

2 завдання «Полічи» .

 

Допоможіть Жабці дістатися до теремка. Полічіть кількість нот, цяточок у комахи, кольорів у веселки. По скільки різних предметів у кожній групі? (Сім нот, сім кольорів веселки, сім цяточок у жука-сонечка.) Хто знає, якою цифрою позначається така кількість предметів?

 

(Вихователь аналізує, з яких частин складається цифра 7.)

 

Зі скількох паличок складається цифра 7? Як вони розташовані? З якого боку приєднується коротша паличка? На які цифри схожа 7? Чим відрізняється? Заштрихуйте цифру 7 за вказаним стрілочкою напрямком. Намалюйте сім будь-яких предметів (якщо дитина швидко виконалазавдання, запропонуйте додаткове: розфарбувати веселку). (Перевірка та оцінювання результатів.)

 

Допоможіть Зайчикові відгадати загадку: «Сім братів вікомрівні, а іменами різні». (Дні тижня.)

Робота з моделлю днів тижня

 

За допомогою фішок (площинна лінійна модель днів тижня, РЗ, кольорова вставка) викладіть тиждень, якщо він умовно починається із середи (завдання можна повторити декілька разів, починаючи від різних днів тижня).

 

Згадайте віршик про дні тижня

 

3 завдання «Визнач послідовність» .

 

Розфарбуйте послідовно дні тижня: тиждень, що зліва, умовно почніть розфарбовувати з четверга, а той, що справа,— із суботи.

 

(Перевірка та оцінювання результатів.)

Наша зустріч із казкою «Теремок» закінчилася.

Завдяки вашій допомозі звірятка будуть жити в затишному домі.

Що вам сьогодні на занятті запам’яталося найбільше? Чому?

images (1).jpg

Тема. Геометричні фігури.

Порядкова, кількісна лічба.

 

Мета: продовжувати вчити дітей розрізняти геометричні фігури (трикутник, прямокутник, квадрат, круг); видозмінювати їх шляхом практичних операцій. Закріплювати вміння кількісної лічби у межах 7, формувати уявлення про те, що кількість предметів не залежить від величини та просторового розташування. Сприяти розвитку інтересу дітей до математичних дій. Навчати порівнювати результат і зразок, позитивно ставитися до диференційованої оцінки педагога.

 

Підготовча робота: читання казки «Солом’яний Бичок».

 

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка, геометричні фігури (кольорова вставка) або додаткові фігури різного розміру та кольору, лічильні палички.

Хід заняття

 

Сьогодні королева Математика розповіла, що слід допомогти визволити тварин казки «Солом’яний бичок». Дід їх відпустить тоді, коли ви виконаєте його завдання.

 

1 завдання «Виклади героїв казки»

 

Викладіть героїв казки «Солом’яний бичок» з геометричних фігур (кольорова вставка, можна використовувати додаткові фігури).

 

Які геометричні фігури використали? Скільки всього тварин зображено на малюнку?

Зображення бичка придумайте самостійно.

Яку геометричну фігуру нагадує голова (тулуб, ноги)?

Чи однакові вони за величиною? (Перевірка та оцінювання результатів.)

 

Фізкультхвилинка.

 

2 завдання «Порівняй».

 

Допоможіть звільнити Зайчика. Визначте, зліва чи справа прямокутників більше. Доведіть свій вибір. Кількість прямокутників у кожній групі за допомогою стрілочок позначте відповідною цифрою. (Перевірка та оцінювання результатів.)

Де прямокутників більше? Менше? Яке число більше? На скільки?

Яке число менше? На скільки? Чому здається, що зліва прямокутників більше?

 

3 завдання «Перетвори» .

 

Допоможіть звільнити Лисичку. Викладіть з лічильних паличок будиночок за зразком.

Перекладіть одну паличку так, щоб будиночок був повернутий в інший бік.

Викладіть із лічильних паличок Бичка за зразком.Перекладіть дві палички так, щоб Бичок дивився вправо.

 

(Перевірка та оцінювання результатів.)

 

Тварини вдячні вам за допомогу. Що нового ви дізналися сьогодні?

 

images (1).jpgТема. Число 10. Геометричні фігури.

 

Мета: навчати відтворювати зображення за контурним зразком. Ознайомити з числом 10. Навчати позначати двозначні числа цифрами, закріпити вміння лічби у межах 10. Розвиватиувагу. Виховувати кмітливість.

 

Підготовча робота: читання казки «Солом’яний Бичок».

 

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка, кольорові олівці, 2 комплекти геометричних фігур для гри «Танграм».

 

Хід заняття

 

1 завдання «Виклади героїв казки» .

 

Викладіть героїв казки «Солом’яний бичок» за допомогою геометричних фігур гри «Танграм». Зайчика, Лисицю, Ведмедя викладіть за зразком, зображення інших героїв придумайте самостійно.

 

 Взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.

 

2 завдання «Визнач кількість».

 

Допоможіть Зайчику розкласти моркву в кошики. Намалюйте моркву в кожному кошику так, щоб у кожному попередньому кошику морквин було на одну менше, ніж у наступному. Кількість овочів у кожному кошику позначте, з’єднавши його

стрілочкою з відповідною цифрою.

Скільки овочів в останньому кошику? Чому? На скільки менше в попередньому?

Яке число більше? На скільки? Яке число менше? На скільки? Як утворилося число 10?

Якими цифрами позначається число 10?

Скільки морквин у першому кошику? Скільки їх у другому?

Чому ви так думаєте?

 

 (Взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.)

 

Фізкультхвилинка .

 

3 завдання «Розфарбуй бочки».

 

Допоможіть Ведмедику пофарбувати бочки. Зробіть це так, щоб бочки на верхній картці за кольором відрізнялись одна від одної. Скільки використали кольорових олівців?

По скільки олівців різного кольору взяли, щоб скласти групу з п’яти предметів?

На нижній картці використайте один олівець, але так, щоб бочки відрізнялись одна від одної. Скільки всього бочок?

По скільки предметів різного кольору треба, щоб скласти групу з п’яти?

Зі скількох одиниць складається число 5?

 

 (Взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.)

 

Зустріч із героями казки «Солом’яний бичок» закінчилася.

Що вам сподобалося на занятті найбільше? Чому?

 

images (1).jpg

Тема. Орієнтування у просторі. Порядкова лічба.

 

Мета: Навчати дітей визначати напрямок, користуючись схемою. Вправляти в порядковій та кількісній лічбі у межах 11. Розвивати конструктивне мислення.

Підготовча робота: читання казки «Снігова Королева».

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка, кольорові олівці.

Хід заняття

 

Сьогодні ми з вами будемо подорожувати стежинами казки «Снігова Королева».

 

1 завдання «Знайди безпечний шлях» .

 

Допоможіть Герді знайти безпечний шлях до Кая. Рухайтесь по лабіринту за схемою. Починайте зі стрілочки. У який бік слід повернути дівчинці? Скільки пройти, перш

ніж знову повернути вбік? Чому далі не можна йти в тому самому напрямку?

Чи можна знайти інший безпечний шлях, не користуючись схемою? Доведіть свою думку.

 

Фізкультхвилинка .

 

2 завдання «Допоможи розфарбувати квітки» .

 

Допоможіть Герді виконати завдання Чаклунки та вирушити далі на пошуки Кая.

Розфарбуйте третю квітку зліва. Як вона називається? Розфарбуйте шосту квітку справа, п’яту — зліва, четверту — справа. Що слід знати, щоб знайти місце предмета серед інших?

 

(Самоконтроль і самооцінювання.)

 

3 завдання «З’єднай половинки крижинок».

 

Допоможіть Каю знайти відповідні половинки крижинок. З’єднайте їх стрілочками.

Скільки цілих крижинок вийшло? Полічіть їх, обведіть відповідну цифру. Поясніть, чому ви з’єднали саме ці половинки.

 

 (Самоконтроль і самооцінювання.)

 

Герда та Кай дякують вам за допомогу. Які завдання були важкими? Чому?

images (1).jpg

Тема. Чотирикутник.

 

Мета: формувати в дітей прагнення якісно виконувати завдання; ознайомити з поняттям «чотирикутник», закріпити характерні ознаки знайомих геометричних фігур. Тренувати дітей орієнтуватись на обмеженій площині. Закріпити вміння будувати серіаційний ряд за величиною в порядку зменшення, виробляти вміння відлічувати предмети у межах 9. Протягом заняття формувати самостійність у навчальній діяльності,

розвивати вміння розв’язувати завдання шляхом цілеспрямованих практичних спроб.

 

Підготовча робота: читання казки «Гуси-лебеді».

 

Обладнання та роздавальний матеріал: робочий зошит 1, закладка, кольорові олівці, набір фігур до гри «Танграм» (,кольорова вставка).

 

Хід заняття

Сьогодні наша допомога потрібна дівчинці з казки «Гуси-Лебеді». Вона має виконати всі завдання та своєчасно повернутися з братиком додому.

 

1 завдання «Збудуй місток» .

 

Допоможіть дівчинці перейти річку. Збудуйте місток за схемою. Полічіть, скільки всього фігур? Скільки трикутників? Скільки трикутників великого розміру? Скільки маленьких трикутників? Скільки трикутників середнього розміру?

 

 (Вихователь пропонує щоразу знайти і показати відповідні фігури.)

 

Як можна назвати фігури, що залишилися, одним словом?

Чому?

Скільки у них вершин? Кутів? Сторін? Полічіть чотирикутники. Скільки з них квадратів?

Чи можна квадрат назвати чотирикутником?

Де розташовані великі трикутники? Якою за довжиною стороною вони зіставлені?

Де розташований середній трикутник? Довшою чи коротшою

стороною він приєднаний до великого трикутника?

Де розташований квадрат? Яка фігура між квадратом та середнім трикутником?

Якою стороною маленький трикутник приєднаний до середнього, а якою стороною до квадрата? Як розташовані чотирикутник і маленький трикутник?

 

 (Взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.)

 

Фізкультхвилинка .

 

2 завдання «Збери яблука».

 

Допоможіть дівчинці зібрати яблука, розкладаючи їх відповідно до величини кошика.

Визначте місце кожного яблука та укажіть його стрілочкою.

У який за розміром кошик слід покласти найбільші яблука?

Як можна визначити, які яблука класти в наступний, менший

за величиною, кошик?

 

(Взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.)

 

3 завдання «Витягни з печі пиріжки».

 

Допоможіть дівчинці визначити, які вироби спеклися.

Розфарбуйте в кожному ряду їхню кількість відповідно до зазначеної цифри.

Скільки спеклося бубликів? Скільки спеклося пиріжків? Скільки спеклося батонів?

Чи всі вироби ви зафарбували в кожному ряді? Чому?

 

(Взаємоперевірка та взаємооцінювання результатів.)

 

Дівчинка дякує вам за допомогу. Ви допомогли їй швидко впоратися із завданнями.

Які завдання були важкими? Чому?

 

 

 

docx
Додано
23 квітня 2020
Переглядів
1883
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку