... П’ять рівнів навчальної мотиваціїПерший рівень – високий рівень шкільної мотивації, навчальної активностіП’ятий рівень – негативне відношення до школи, шкільна дезадаптація. Четвертий рівень – низька шкільна мотивація. Другий рівень – гарна шкільна мотивація. Третій рівень – позитивне відношення до школи (але школа приваблює таких дітей переважно поза навчальною діяльністю)
Методи формування позитивних мотивів навчальної діяльності учнівсловесні, наочні, практичні, репродуктивні, пошуковілабораторні, практичні, експериментальні роботиіндуктивні й дедуктивнісамостійна навчальна роботанаочністьхудожність та емоційність мови вчителястворення ситуації захопленостіемоційне стимулювання учнів (почуття співпереживання, гордість)проблемно-пошуковінавчальні екскурсіїаналіз життєвих ситуаційстворення ситуації успіхунавчальні дискусіїпізнавальні ігри
Учитель = У + ЧИТЕЛЬ«ЧИТЕЛЬ» - дух«У» – світло, слово, життя, любов, знання, мудрість«У + ЧИТЕЛЬ» - дух, що творить, випромінює, дарує світло, слово, життя, любов, знання, мудрість Учень = У + ЧЕНЬ«У» – світло, слово, життя, любов, знання, мудрість«ЧЕНЬ» - чоло«У + ЧЕНЬ» - чоло, що шукає, приймає світло, слово, життя, любов, знання, мудрість
Поради для підвищення мотивації школярів до навчання: Створюйте комфортну психологічну атмосферу. Дізнавайтеся більше про своїх учнів. Змінюйте форми роботи на уроках. Демонструйте практичну значимість та перспективу застосування знань. Влаштовуйте челенджі та проводьте змагання. Дивуйте учнів на уроці.
Поради для підвищення мотивації школярів до навчання: Заохочуйте вести портфоліо досягнень – це допоможе учням відчути задоволення від навчання та надихатиме на нові досягнення. Надавайте свободу вибору- це підвищує інтерес до навчання. Призначайте ролі – учнівський колектив – це суспільство, де кожному учню важливо відчувати свою значимість. Прислухайтеся до ідей учнів. Використовуйте систему нагород.