Формування навичок компаративного аналізу літературних творів через розвиток критичного мислення школярів: шляхи застосування прийому «6 капелюхів мислення» (на прикладі творів Лесі Ворониної «Таємне товариство боягузів» та Роберта Шеклі «Запах думок»)Мендусь Тетяна Петрівна, вчитель української мови, літератури та зарубіжної літератури ліцею№7 міста Гайсин
Педагогічні можливості уроку компаративного аналізу:формування гуманістичного світогляду учнів;розуміння цілісності та взаємопов’язаності літературного процесу;усвідомлення закономірності розвитку різних національних літератур;повніше розкриття ідейно-естетичного змісту виучуваного твору;застосування раніше здобутих знань і створення взаємної опори в засвоєнні досліджуваних понять.
Під час проведення компаративного аналізу звернемо увагу на:зіставлення літературних творів та їх окремих компонентів (тем, жанру, образів, проблематики), явищ, фактів, що належать до різних літератур;встановлення зв’язків між українською та американською національними літературами;розгляд розвитку традиційних тем, сюжетів, мотивів, образів у літературних творах.
Завдання уроку компаративного аналізу:довести спорідненість світоглядних позицій та художньої манери авторів порівнюваних творів;з'ясувати причини взаємодії різнонаціональних літератур;визначити специфіку кожного з художніх творів; звернути увагу на типологію твору і причину її появи;пояснити відмінності, які є виявом національної самобутності та індивідуального стилю митців.