Формування орфографічних навичок молодших школярів.
Попередження орфографічних помилок – одна з головних умов успішного навчання учнів грамотного письма. Цьому я приділяю найсерйознішу увагу на всіх етапах навчального процесу.
При вивченні орфографічних тем основним завданням є встановлення міри володіння умінням знаходити слова на вивченні правила і способи вживання правил письма, як в спеціальних орфографічних вправах, так і у вправах творчого характеру. Щоб полегшити дітям роботу, орфографічна зіркість яких ще недостатньо розвинена, виконання завдань, я пропоную роботи, невеликі за об'ємом, відповідним чином орфографічно насичені, де потрібні орфограми були б представлені найбільш випукло. Дітям можу довіряти складати орфографічні вправи один для одного, що формує у них орфографічну зіркість.
При вивченні будь-якої орфографічної теми з метою попередження помилок широко використовую такі види вправ, як пояснювальний і попереджувальний диктанти, письмо тексту по пам'яті з попереднім орфографічним розбором, коментований
диктант і запис тексту під диктування з подальшою звіркою із записом на дошці або підручнику, вибіркове списування і вибірковий диктант. Коментування допомагає тим, хто вчиться уникнути можливих помилок і сприяє найміцнішому засвоєнню матеріалу.Елементи коментування включаю в найрізноманітніші види вправ, що виконуються на різних етапах уроку. Розвитку у дитяти мовного чуття « словесного інстинкту», «підсвідомої граматики» надаю великого значення, оскільки від нього залежить успіх навчання в початковій школі.
Запропонований підхід забезпечує оцінку різних компонентів орфографічних знань і умінь, дозволяє своєчасно виявляти проблеми в навчанні правопису, цілеспрямовано планувати систему вправ, вибір методів і прийомів роботи. Зрештою усувається розрив між знаннями правил і вживанням їх в практиці письма.