Формування предметних компетентностей на уроках української літератури у 5- му класі для дітей з особливими освітніми потребами ( вади слуху) при вивченні теми « Загадки як різновид усної народної творчості»
Виконай завдання!
Сніжана захоплено розповідала мамі, що на уроці української літератури клас вивчав тему « Загадки».
Приєднуйся до Сніжани з мамою і ти, друже! Біля наведених груп загадок напиши, яка особливість їхньої будови.
Та гірка вона все літо. Стала добра і смачна.
Зелений, як трава, Солодкий, як мед.
Не оса, а жало має, не вогонь, а обпікає. Коли йдете в ліс гуляти, обминіть
її, малята.
Без чого хату не можна збудувати?
Мама дітей годує, а сама все голодна.
Із поданих слів утвори загадки. Відгадай їх.
Об`єднай частини загадок. Відгадай їх.
Якої пряжі… … двояка їжа?
У воді родиться … … той двох навчить?
У чому … … нема в продажі?
Хто мовчить … … а води боїться.
Доповни поданий текст необхідною інформацією. Заповни таблицю « Види загадок».
Загадки поділяються на окремі види за такими ознаками:
а) порівняння;
б) ……………………. .
2. Що є об`єктом загадки:
а) людина і предмети її життя;
б) явища;
в) рослинний світ;
г) ………………………………. світ.
3. Яким реченням ( за метою висловлювання) виражені:
а) ………………………………….;
б) …………………………………. .
4. За жанром:
а) ……………………………….;
б) віршована. Якщо віршована, то це:
а) « звичайний» вірш;
б) ………………………………… .
5. За « настроєм»:
а) лірична;
б) жартівлива. Якщо жартівлива, то це:
а) логічна;
б) математична;
в) мовна.
Напиши послідовність складання загадок. Використовуй слова: спочатку, потім, після цього…
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………
Склади за написаною послідовністю 2-3 загадки різних видів.