Формування предметних компетентностей на уроках української літератури у 5- му класі для дітей з особливими освітніми потребами ( вади слуху) при вивченні теми « Загадки як різнов

Про матеріал
Формування предметних компетентностей на уроках української літератури у 5- му класі для дітей з особливими освітніми потребами ( вади слуху) при вивченні теми « Загадки як різновид усної народної творчості»
Перегляд файлу

  Формування предметних компетентностей на уроках української літератури у 5- му класі  для дітей з особливими освітніми потребами ( вади слуху) при вивченні теми « Загадки як різновид усної народної творчості»

 

Виконай завдання!

   Сніжана захоплено розповідала мамі, що на уроці української літератури клас вивчав тему « Загадки».

  •          Завдання загадок – розвивати мислення, розвивати кмітливість. Їх нелегко відгадувати, адже деякі бувають занадто складними.
  •          Щоб уміти розгадати загадку, треба знати, як вона побудована. Тоді успіх- гарантовано, пояснила мама. – Спробуймо визначити кілька «секретів» складання загадок.

Приєднуйся до Сніжани з мамою і ти, друже! Біля наведених груп загадок напиши, яка особливість їхньої будови.

  • Довгі ноги, довгий ніс, по болоті ходить срізь.

 

  • І червона, й соковита,                       Припече мороз вона

            Та гірка вона все літо.                        Стала добра і смачна.

 

  • Круглий, як куля,                                 Червоний, як кров,

           Зелений, як трава,                               Солодкий, як мед.

 

  • Не кущ, а з листочками, не сорочка, а шита, не чоловік, а навчає.

           Не оса, а жало має, не вогонь, а обпікає. Коли йдете в ліс гуляти, обминіть     

           її,  малята.

 

  • Що на ярмарку не купиш?

           Без чого хату не можна збудувати?

 

  • Сидить бабуся в дев`яти кожухах; хто побаче, той заплаче.

            Мама дітей годує, а сама все голодна.

      Із поданих слів утвори загадки. Відгадай їх.

  • Двора, сковорода, лежить, червона, серед.
  • Їсть, б`є, не, ходить, не, п`є, а, і.
  • Ступиш, всюди, маєш, куди, бачиш, хоч, а, вживаєш, не.
  • Кінь, світі, є, на, не, вдержати, крилатий, світу, всьому.

    Об`єднай частини загадок. Відгадай їх.

Якої пряжі…                                     … двояка їжа?

У воді родиться …                          … той двох навчить?

У чому …                                           … нема в продажі?

Хто мовчить …                                 … а води боїться.

Доповни поданий текст необхідною інформацією. Заповни таблицю « Види загадок».

Загадки поділяються на окремі види за такими ознаками:

  1. На якій основі побудовані:

а) порівняння;

б) ……………………. .

      2.  Що є об`єктом загадки:

           а) людина і предмети її життя;

           б) явища;

           в) рослинний світ;

           г) ………………………………. світ.

      3. Яким реченням ( за метою висловлювання) виражені:

           а) ………………………………….;

           б) …………………………………. .

      4. За жанром:

          а) ……………………………….;

          б) віршована. Якщо віршована, то це:

          а) « звичайний» вірш;

         б) ………………………………… .

   5. За « настроєм»:

       а)  лірична;

       б) жартівлива. Якщо жартівлива, то це:

       а) логічна;

       б) математична;

        в) мовна.

Напиши послідовність складання загадок. Використовуй слова: спочатку, потім, після цього…

…………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………

Склади за написаною послідовністю 2-3 загадки різних видів.

 

 

docx
Додав(-ла)
Щур Алла
Додано
19 серпня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку