Розкривається зміст ключової здоров‘язбережувальної компетентності. процес компетентнісного підходу до збереження і зміцнення здоров'я молодших школярів.
Тема: Формування в молодших школярів ключової здоров‘язбережувальної компетентності. Матеріали досвіду роботи учителя початкових класів ЗОШ№3 Нестеренко Л.І. Управління освіти. Краматорської міської радиміський методичний кабінет. Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3
Номер слайду 2
«Турбота про здоров’я – це найважливіша праця вихователя. Від життєдіяльності, бадьорості дітей залежить їхнє духовне життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра у власні сили…» В. Сухомлинський
Номер слайду 3
Найважливіші позиціїФормування в молодших школярів ключової здоров‘язбережувальної компетентності; навчально-виховний процес і створення умов до збереження здоров'я молодших школярів;процес компетентнісного підходу до збереження і зміцнення здоров'я молодших школярів, формування позитивної мотивації до здорового способу життя;активізація пізнавальної діяльності учнів з предметів оздоровчого циклу;оптимізація тренінгової діяльності з учнями в ході навчально-виховного процесу; організація здоров‘язберігаючого дозвілля; критерії та рівні сформованості здоров’язберігаючої компетентності учнів; технологія формування здоров’язберігаючої компетентності учнів засобами фізичного виховання;- навчально-методичні рекомендації з формування здоров’язберігаючої компетентності учнів.
Номер слайду 4
Відповідно до Конституції України, найвищою соціальною цінністю в державі є людина, її життя і здоров’я. У законі України «Про загальну середню освіту» одним із завдань загальної середньої освіти є виховання свідомого ставлення до свого здоров`я та здоров`я громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров`я учнів. Серед пріоритетних напрямів розвитку освіти, визначених Національною доктриною розвитку освіти, Державним стандартом початкової загальної освіти є пропаганда здорового способу життя, стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя, формування здоровязбережувальної компетенції.
Номер слайду 5
Сукупність компонентів змісту становить основу для реалізації всіх функцій навчально-виховного процесу. Освітня галузь «Здоров'я і фізична культура»Мета:формування здоров’язбережувальної компетентності учнів на основі оволодіння ними знаннями про здоров’я та безпеку, практичними навичками здорового способу життя і безпечної поведінки, формування в них ціннісного ставлення до життя і здоров’я, сприяння їх фізичному, психічному, соціальному і духовному розвитку.
Номер слайду 6
Для досягнення зазначеної мети передбачається виконання таких завдань:формування в учнів знань про здоров’я, здоровий спосіб життя, безпечну поведінку, взаємозв’язок організму людини з природним, техногенним і соціальним оточенням;
Номер слайду 7
розвиток в учнів активної мотивації дбайливого ставлення до власного здоров'я і занять фізичною культурою, удосконалення фізичної, соціальної, психічної та духовної складових здоров'я;
Номер слайду 8
виховання в учнів потреби в здоров'ї, яке є важливою життєвою цінністю, свідомого прагнення до ведення здорового способу життя; розвиток умінь самостійно приймати рішення щодо власних учинків;
Номер слайду 9
Набуття учнями власного здоров'язбережувального досвіду з урахуванням стану здоров'я;
Номер слайду 10
використання в повсякденному житті досвіду здоров'язбережувальної діяльності для власного здоров'я та здоров'я інших людей.
Номер слайду 11
формування в учнів соціальної і життєвої компетентності на основі засвоєння ними соціальних норм; розвиток навичок взаємодії у сім'ї, школі, колективі, громадянському суспільстві;
Номер слайду 12
формування в учнів основ споживчої культури, умінь приймати рішення щодо власної поведінки у різноманітних життєвих ситуаціях;
Номер слайду 13
оволодіння учнями моделями поведінки і способами діяльності, які відповідають українському законодавству.
Номер слайду 14
Реалізація мети та завдань предмета буде ефективною за умов:постійного мотивування учнів до здорового способу життя і безпечної життєдіяльності;застосування інтерактивних технологій навчання, що забезпечують індивідуалізацію сприйняття, активну участь кожного учня і групову взаємодію;переважання практичних дій і вправлянь учнів у засвоєнні навчального матеріалу;забезпечення зв’язку між теоретичними відомостями й можливостями їх практичного застосування; організація комунікативного спілкування, застосування в навчальному процесі ігрових методів, елементів дискусії, методу проектів, які є ефективними засобами розвитку особистості, її громадянських якостей;забезпечення змістових та мотиваційних зв’язків предмета з навчальним матеріалом інших предметів початкової школи (фізична культура, природознавство, Я у світі, читання тощо);співпраці вчителя з батьками, батьків з дітьми;ціннісного ставлення вчителя до свого здоров’я, особистого прикладу дотримання правил здорового і безпечного способу життя.
Номер слайду 15
Змістову основу предмета складають такі базові поняття: здоров'я, здоровий спосіб життя, безпечна поведінка, здоров’язбережувальна компетентність, здоров’язбережувальні компетенції (життєві і спеціальні навички).
Номер слайду 16
Здоров'я розглядається як: стан загального фізичного, психологічного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб і фізичних вад (ВООЗ).процес формування, збереження, зміцнення, відновлення фізичної, соціальної, психічної та духовної його складових.
Номер слайду 17
Здоровий спосіб життя — усталений спосіб життєдіяльності людини, метою якого є формування, збереження, зміцнення і відновлення здоров’я.
Номер слайду 18
Безпечна поведінка — поведінка людини, яка не загрожує її життю і здоров'ю та безпеці інших людей.
Номер слайду 19
Здоров’язбережувальна компетентність – здатність учня застосовувати здоров’язбережувальні компетенції в умовах конкретної життєвої або навчальної ситуації на користь збереження, зміцнення і формування здоров’я.
Номер слайду 20
«Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати». Лікар і філософ Авіцена style.colorfillcolorfill.typestyle.colorfillcolorfill.type