Найважливіші позиціїФормування в молодших школярів ключової здоров‘язбережувальної компетентності; навчально-виховний процес і створення умов до збереження здоров'я молодших школярів;процес компетентнісного підходу до збереження і зміцнення здоров'я молодших школярів, формування позитивної мотивації до здорового способу життя;активізація пізнавальної діяльності учнів з предметів оздоровчого циклу;оптимізація тренінгової діяльності з учнями в ході навчально-виховного процесу; організація здоров‘язберігаючого дозвілля; критерії та рівні сформованості здоров’язберігаючої компетентності учнів; технологія формування здоров’язберігаючої компетентності учнів засобами фізичного виховання;- навчально-методичні рекомендації з формування здоров’язберігаючої компетентності учнів.
Відповідно до Конституції України, найвищою соціальною цінністю в державі є людина, її життя і здоров’я. У законі України «Про загальну середню освіту» одним із завдань загальної середньої освіти є виховання свідомого ставлення до свого здоров`я та здоров`я громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження та зміцнення фізичного та психічного здоров`я учнів. Серед пріоритетних напрямів розвитку освіти, визначених Національною доктриною розвитку освіти, Державним стандартом початкової загальної освіти є пропаганда здорового способу життя, стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя, формування здоровязбережувальної компетенції.
Сукупність компонентів змісту становить основу для реалізації всіх функцій навчально-виховного процесу. Освітня галузь «Здоров'я і фізична культура»Мета:формування здоров’язбережувальної компетентності учнів на основі оволодіння ними знаннями про здоров’я та безпеку, практичними навичками здорового способу життя і безпечної поведінки, формування в них ціннісного ставлення до життя і здоров’я, сприяння їх фізичному, психічному, соціальному і духовному розвитку.
Реалізація мети та завдань предмета буде ефективною за умов:постійного мотивування учнів до здорового способу життя і безпечної життєдіяльності;застосування інтерактивних технологій навчання, що забезпечують індивідуалізацію сприйняття, активну участь кожного учня і групову взаємодію;переважання практичних дій і вправлянь учнів у засвоєнні навчального матеріалу;забезпечення зв’язку між теоретичними відомостями й можливостями їх практичного застосування; організація комунікативного спілкування, застосування в навчальному процесі ігрових методів, елементів дискусії, методу проектів, які є ефективними засобами розвитку особистості, її громадянських якостей;забезпечення змістових та мотиваційних зв’язків предмета з навчальним матеріалом інших предметів початкової школи (фізична культура, природознавство, Я у світі, читання тощо);співпраці вчителя з батьками, батьків з дітьми;ціннісного ставлення вчителя до свого здоров’я, особистого прикладу дотримання правил здорового і безпечного способу життя.