Презентація призначена для ознайомлення із основними каліграфічними уміннями та навичками. Формування в учнів початкових класів каліграфічних умінь та навичок.
Формування в учнів початкових класів каліграфічних умінь та навичок. Викладач філологічних дисциплін Пахолок Зоряна Володимирівна
Номер слайду 2
Каліграфія - це не просто наука про гарне письмо, це - справжнє МИСТЕЦТВО, яке відоме здавна.
Номер слайду 3
Письмо – комплексний вид навчальної діяльності. Воно складається з цілої низки структурних компонентів, багатьох правил і умінь, оволодіння якими – складний, тривалий і нелегкий процес не тільки для шестирічних, а й взагалі для учнів початкових класів. Дитина, навчаючись писати, по суті повинна оволодіти трьома основними групами навичок, а саме:технічними – правильно користуватися письмовим знаряддям, координувати рухи руки, дотримуватися гігієнічних правил;графічними – правильно зображувати окремі букви, склади, слова, писати букви з необхідним нахилом, розміщувати їх рівномірно в слові і в рядку, правильно з’єднувати, дотримуватися визначеної віддалі між словами;орфографічними – правильно визначати звуковий і буквений склад слів, коментувати їх написання, самостійно добирати слова.
Номер слайду 4
На початкових етапах оволодіння письмом, коли в дитини ще відсутні кінестатичні уявлення, рухи контролюються зором. Педагог пише потрібну букву на дошці, пояснює спосіб дії. Дитина стежить зором, подумки аналізує структуру букви, в корі головного мозку в неї утворюється модель буквеного знака, який треба відтворити в зошиті. Написання букви в зошиті також супроводжується зоровим контролем, відбувається зорове зіставлення написаного із зразком і коригування величини, форми, положення букви на лінійці та її окремих частин. Дитина має справу з такими просторовими відношеннями як справа, зліва, вгорі, внизу, під лінією, на лінії, посередині рядка та інше. Учитель має враховувати специфіку самого процесу письма, як складного комплексу дій для того, хто буде ним оволодівати, особливостей системи знаків, які має дитина засвоїти і набути навичок самостійного їх використання. Відхилення молодших школярів від усталених норм написання літер є наслідком сукупності причин, що мають різноплановий характер. Основні перераховуємо нижче.
Номер слайду 5
Вікові психофізіологічні особливості учнів початкової школи Відсутність стійкої мотивації до навчання. Низька опірність при тривалому напруженні. Несформованість просторових уявлень. Невміння синтезувати частини (елементи) в ціле (букви). Неточність та повільність рухів під час письма через слабкість дрібної моторики руки. Обмежені можливості слухового сприймання. Нестійкість уваги.
Номер слайду 6
Окремі індивідуальні особливості першокласників. Темперамент. Властивості характеру Різниця порівняно з іншими учнями класу в розвитку мовлення,Стан здоров’я. Ліворукість Мовленнєві вади. Наявність набутої в дошкільний період звички неправильно тримати ручку в руці, писати елементи літер. Гіперактивність чи гіперповільність.
Номер слайду 7
вчити дітей використовувати у своєму мовленні багату, активних, точно вживану лексику, а також вправляти в навичках каліграфічного письма;розвивати усне і писемне мовлення школярів; розвивати творчу, активну особистість, здатну любити красу;сприяти виробленню постійного бажання вчитися пізнавати світ. Основними завданнями формування каліграфічних вмінь є:
Номер слайду 8
Навчання дітей каліграфії має проводитися за зразками вчителя на класній дошці і в зошитах. На різних етапах зміст навчання письма буде різним, проте треба завжди бути послідовним у його вивченні та йти дорогою від простого до складного. Саме тому на початковому етапі навчання в школі формування писемного мовлення розглядається як мета навчання. Але дорога до писемного мовлення досить тривала і далеко не проста. Успіх на багато в чому залежить від того наскільки добре сформовані базові навички письма. Тому навчання письма у початковій школі має велике значення для учнів. Культура писемного мовлення передбачає грамотне, правильне висловлення думки за допомогою графічних знаків – літер (на письмі), охайне, чисте, відповідно до мовних норм, каліграфічних та естетичних правил, письмо. Використовуючи найрізноманітніші методичні прийоми ,вчитель забезпечує виконання програмових вимог щодо формування навичок каліграфічного письма та запобігає графічних відхилень у молодших школярів.