ПОГОДЖУЮ
заст. директора з НВР
________ПІБ
(підпис)
15.09. 2023р.
Календарно-тематичне планування
з української мови в 11 класі
на 2023 – 2024 н. р. (І/ІІ семестр)
учитель української мови та літератури
ПІБ
Розглянуто
на засіданні динамічної групи
суспільно-гуманітарного циклу
(протокол №1 від 15.09.2023р.)
Керівник ПІБ
м. -//- , 2023р.
Календарно-тематичне планування
з української мови
11 клас
(140 год, 4 год на тиждень)
Календарно-тематичне планування для 11-го класу складено відповідно до Програми для загально- освітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. Українська мова: 10–11 класи. – Профільний рівень / Мацько Л. І., Груба Т. Л., Семеног О. М., Симоненко Т. В. (Наказ МОН України № 1407 від 23. 10. 2017 р.).
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю |
І |
ІІ |
Перевірка мовної теми* |
3 |
3 |
Письмо: |
|
|
переказ |
1 |
1 |
есе |
1 |
1 |
твір |
|
1 |
Правопис: |
|
|
диктант** |
1 |
1 |
Індивідуальні форми контролю |
Діалог |
Усний твір |
Усний переказ |
- |
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
МОВА, ІНДИВІД, СУСПІЛЬСТВО (10г) |
|||
1. |
Мова як особлива система знаків, її місце з-поміж інших знакових систем. Проблеми взаємодії мови і культури, мови і соціуму. Роль мови у формуванні й самовираженні особистості |
|
|
2. |
Українська мова в «діалозі культур». Відображення в сучасній українській мові культури інших народів |
|
|
3. |
Українська мова у світі. Українська діаспора. Лінгвістика як наука про мову |
|
|
4. |
Історія мовознавства в особистостях. Видатні мовознавці вітчизняної науки |
|
|
5. |
Історія мовознавства в особистостях. Видатні мовознавці вітчизняної науки |
|
|
6. |
Система функціональних стилів сучасної української мови. Поняття стилю мовлення |
|
|
7. |
Система функціональних стилів сучасної української мови. Поняття стилю мовлення |
|
|
8. |
Підстилі, основні жанри та характерні мовні засоби стилів |
|
|
9. |
Норма літературної мови |
|
|
10. |
Контрольна робота. Диктант |
|
|
РИТОРИКА ЯК НАУКА І МИСТЕЦТВО СЛОВА (11г) |
|||
11. |
Лінгвістична риторика. Основні поняття риторики: логос, етос, пафос, топос. Ритор і оратор. Риторичні ідеали у різні історичні епохи |
|
Діалог |
12. |
Виступ під час дискусії (підготовлений і непідготовлений) на суспільну або морально-етичну теми |
|
|
13. |
Виступ під час дискусії (підготовлений і непідготовлений) на суспільну або морально-етичну теми |
|
|
14. |
Поняття про сучасний риторичний текст |
|
Усний переказ |
15. |
Докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв, їхніх учинків та ін.) |
|
|
16. |
Інвенція. Диспозиція. Методи викладу матеріалу. Теза й аргументація. Різні види аргументації |
|
Зошит |
17. |
Промова. Елокуція й елоквенція як учення про мовну форму промов. Меморія як система усного запам’ятовування промов |
|
|
18. |
Акція. Риторична техніка |
|
|
19. |
Аудіювання текстів різного характеру. Різновиди аудіювання. Аудіювання зразків ораторського мистецтва |
|
|
20. |
Еристика як мистецтво суперечки. Етика полемічної майстерності |
|
|
21. |
Контрольна робота №1 з мовних тем «Мова, індивід, суспільство. Риторика як наука й мистецтво слова» (Тестові завдання відкритого типу) |
|
Тематична |
З ІСТОРІЇ РИТОРИКИ Й ОРАТОРСЬКОГО МИСТЕЦТВА (3г) |
|||
22. |
Видатні оратори Стародавньої Греції та Риму |
|
|
23. |
Контрольна робота. Докладний переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням (висловленням власного ставлення до подій, героїв та ін.) |
|
|
24. |
Ораторське мистецтво в Україні |
|
|
ОСНОВИ ОРАТОРСЬКОГО МИСТЕЦТВА (19г) |
|||
25. |
Види ораторського мистецтва і жанри. Академічне красномовство, його характерні ознаки, різновиди (наукове, науково-популярне, навчальне) |
|
|
26. |
Практична риторика. Добір матеріалу, його систематизація |
|
|
27. |
Композиція ораторського виступу. Особливості побудови вступу, основної частини, закінчення. Судове красномовство, особливості захисного і звинувачувального виступу |
|
|
28. |
Духовне красномовство (гомілетика), його жанри і характерні риси |
|
|
29. |
Добір аргументів і способів активізації мислення та емоційно-почуттєвої діяльності аудиторії. Види аргументації. Способиивстановлення контакту зі слухачами |
|
|
30. |
Мовні засоби оформлення тексту ораторського виступу залежно від мети спілкування й адресата мовлення |
|
|
31. |
Контрольна робота. Твір-роздум на морально-етичну тему в публіцистичному стилі |
|
|
32. |
Соціально-побутове красномовство, його види (ювілейна промова, привітання, тост тощо) |
|
Зошит |
33. |
Театральна (сценічна) риторика. Педагогічна риторика |
|
|
34. |
Вимоги до оратора. Постава, виразність міміки і жестів, їх природність, відповідність змісту викладу |
|
|
35. |
Виголошення промови. Роль початкової фрази перед виступом |
|
|
36. |
Вимоги до культури мовлення |
|
|
37. |
Види ораторського мистецтва за метою висловлення: інформувальні, переконувальні, розважальні та інші виступи |
|
|
38. |
Спілкування з аудиторією як творчий процес. Прийоми встановлення і збереження контакту з аудиторією |
|
|
39. |
Техніка мовлення. Тональність виступу |
|
|
40. |
Промова, її види |
|
|
41. |
Культура ведення дискусій, полеміки, дебатів професійного характеру |
|
|
42. |
Види читання. Читання мовчки текстів діалогічного і монологічного характеру, в т.ч. електронного, різних стилів, типів і жанрів мовлення |
|
|
43. |
Контрольна робота №2 з мовних тем «З історії риторики й ораторського мистецтва. Основи ораторського мистецтва» (Тестові завдання відкритого типу) |
23.11. |
Тематична |
ПОГЛИБЛЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ ІЗ СИНТАКСИСУ, ПУНКТУАЦІЇ І СТИЛІСТИКИ (38г) |
|||
44. |
Загальна характеристика синтаксичних одиниць. Словосполучення як оди- ниця синтаксису. Типи словосполучень за морфологічним вираженням головного слова. Типи підрядного зв’язку у словосполученні. Використання синонімічних дієслівних словосполучень у різних стилях |
|
|
45. |
Речення як основна синтаксична і комунікативна одиниця. Стилістичні функції модальних різновидів речень. Риторичне запитання, його стилістичні функції |
|
|
46. |
Пунктуаційні норми. Пунктограми у кінці речення |
|
|
47. |
Граматична основа речення. Порядок слів у реченні як стильова ознака мовлення. Складні випадки координації підмета і присудка |
|
|
48. |
Діалог, складений відповідно до запропонованої ситуації, діалог – обмін думками, враженнями (офіційна і неофіційна розмова); обговорення самостійно обраної теми |
|
Зошит |
49. |
Складні випадки кваліфікації другорядних членів речення. Написання прикладки. Порівняльний зворот, його функції в реченні |
|
|
50. |
Пунктуаційні норми. Пунктуаційна помилка. Складні випадки використання розділових знаків. Тире між підметом і присудком у простому реченні |
|
|
51. |
Контрольна робота. Есей |
|
|
52. |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених звертаннями, однорідними членами речення |
|
|
53. |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених відокремленими означеннями, прикладками, обставинами |
|
|
54. |
Розділові знаки у простих реченнях, ускладнених вставними словами і реченнями |
|
|
55. |
Офіційно-діловий стиль: основні ознаки, підстилі, жанри, сфера використання, призначення |
|
|
56. |
Складні і багатокомпонентні речення. Особливості структури та семантики сполучникових (складносурядних та складнопідрядних) і безсполучникових, багатокомпонентних речень |
|
|
57. |
Розділові знаки у складному реченні |
|
|
58. |
Складнопідрядні означальні речення і дієприкметникові звороти; складнопідрядні обставинні речення і дієприслівникові звороти |
|
|
59. |
Складнопідрядні речення з підрядними порівняльними і порівняльні звороти |
|
|
60. |
Період |
|
|
61. |
Лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості структур офіційно-ділових текстів різних жанрів |
|
|
62. |
Урок мовленнєвого розвитку. Ділові папери. Автобіографія, заява, характеристика |
|
|
63. |
Контрольна робота №3 з мовної теми «Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики» (І частина) (Тестові завдання відкритого типу) |
|
|
64. |
Повторення та узагальнення вивченого |
|
Зошит Тематична |
ІІ семестр
№ |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
Примітки |
|||
65. |
Пряма і непряма мова. Здогадана пряма мова, напівпряма мова. Синоніміка і стилістичні способи передачі прямої мови в тексті |
|
|
|||
66. |
Інтонування речень з прямою мовою, діалогом. Цитування. Основні пунктограми при прямій мові, цитуванні |
|
|
|||
67. |
Мовленнєве спілкування в різних навчальних ситуаціях офіційно-ділового характеру. Етика професійного спілкування |
|
|
|||
68. |
Ділові папери. Офіційний лист, діловий лист |
|
|
|||
69. |
Мовний етикет ділової (телефонної) розмови. Особливості складання повідомлення на електронному носії (електронна пошта) |
|
|
|||
70. |
Контрольна робота. Диктант |
|
|
|||
71. |
Зміст і будова тексту. Складне синтаксичне ціле як семантико-синтаксична одиниця тексту. Основні пунктограми у зв’язному тексті |
|
|
|||
72. |
Ділові папери. Оголошення, розписка, індивідуальний звіт |
|
Усний твір |
|||
73. |
Стилістичні функції абзацу. Сурядні і підрядні сполучники як засоби
зв’язку в тексті. Гіпертекст |
|
|
|||
74. |
Діалог на професійну тему. Телефонна ділова розмова |
|
|
|||
75. |
Діалог-полеміка, діалог-дискусія, самостійне визначення теми і змісту діалогу |
|
|
|||
76. |
Діалог-полеміка, діалог-дискусія, самостійне визначення теми і змісту діалогу |
|
|
|||
77. |
Дискусія з обстоюванням альтернативних поглядів. Дебати |
|
|
|||
78. |
Редагування тексту професійної тематики |
|
|
|||
79. |
Дискурс як комунікативний процес і як текст. Професійний дискурс |
|
|
|||
80. |
Зображувально-виражальні засоби синтаксису: синтаксичний паралелізм; риторичне питання, звертання; повторювані сполучники |
|
|
|||
81. |
Контрольна робота №4 з мовної теми «Поглиблення і систематизація найважливіших відомостей із синтаксису, пунктуації і стилістики» (ІІ частина) (Тестові завдання відкритого типу |
|
Тематична |
|||
ПІДГОТОВКА ДО ДЕРЖАВНОЇ ПІДСУМКОВОЇ АТЕСТАЦІЇ. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАЙВАЖЛИВІШИХ ВІДОМОСТЕЙ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. ФОНЕТИКА, ОРФОЕПІЯ, ОРФОГРАФІЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (59г) |
||||||
ФОНЕТИКА, ОРФОЕПІЯ, ОРФОГРАФІЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (12г) |
||||||
82. |
Асимілятивні, дисимілятивні процеси, подовження, спрощення у групах приголосних. Основні чергування звуків |
|
|
|||
83. |
Художній стиль: призначення, сфера використання поширення, основні ознаки. Естетична функція мови у художньому творі |
|
|
|||
84. |
Ділові папери. Доручення, довіреність, резюме |
|
|
|||
85. |
Складні випадки наголошення слів. Мовні недоліки у вимові й наголосі та шляхи їх усунення |
|
|
|||
86. |
Складні випадки вживання знака м’якшення, апострофа |
|
|
|||
87. |
Написання слів іншомовного походження |
|
|
|||
88. |
Джерела багатства й виразності українського мовлення |
|
|
|||
89. |
Написання прізвищ та географічних назв |
|
|
|||
90. |
Написання слів разом, окремо, з дефісом |
|
|
|||
91. |
Правила переносу та скорочення слів |
|
|
|||
92. |
Редагування тексту з орфографічними помилками |
|
|
|||
93. |
Бібліографія. Анотація |
|
|
|||
ЛЕКСИКОЛОГІЯ І ФРАЗЕОЛОГІЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (17г) |
||||||
94. |
Уживання слів у переносному значенні, синонімів, антонімів, омонімів у текстах різних стилів |
|
|
|||
95. |
Синонімія як засіб художньої виразності |
|
|
|||
96. |
Ділові папери. Протокол (складний), акт |
|
|
|||
97. |
Особливості синтаксису художнього тексту |
|
|
|||
98. |
Монолог у художньому творі: звернений монолог, внутрішній монолог |
|
|
|||
99. |
Переклад текстів різних стилів, типів і жанрів мовлення |
|
|
|||
100. |
Реферат на професійну тему |
|
|
|||
101. |
Доповідь на науково-популярну або морально-етичну тему |
|
|
|||
102. |
Підготовка до стислого переказу тексту художнього стилю із творчим завданням |
|
|
|||
103. |
Контрольна робота. Стислий переказ тексту художнього стилю із творчим завданням |
|
|
|||
104. |
Терміни і професіоналізми. Філологічні, лінгвістичні, літературознавчі терміни |
|
|
|||
105. |
Відгук про твір мистецтва, кінофільм (телепередачу) у публіцистичному стилі |
|
|
|||
106. |
Фразеологія художнього мовлення, наукова, публіцистична, офіційно-ділова |
|
|
|||
107. |
Оцінка використаних автором мовних засобів, аналіз структури тексту. Аналіз мовних засобів щодо адекватності мети висловлювання, відповідності типу, стилю, жанру мовлення |
|
|
|||
108. |
Публіцистичний стиль, сфера його використання, призначення, основні ознаки. Лексичні, морфологічні, синтаксичні особливості публіцистичного стилю |
|
|
|||
109. |
Підстилі публіцистичного стилю. Основні жанри публіцистичного стилю: нарис, замітка, стаття |
|
|
|||
110. |
Контрольна робота №5 з мовної теми «Підготовка до ДПА. Фонетика, орфоепія, орфографія, лексикологія і фразеологія української мови» (І частина) (Тестові завдання відкритого типу) |
|
Тематична |
|||
МОРФЕМІКА, СЛОВОТВІР, МОРФОЛОГІЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (30г) |
||||||
111. |
Словотвір іменників на позначення назв жителів певного населеного пункту |
|
|
|||
112. |
Творення присвійних прикметників. Творення прикметникових форм від різних географічних назв |
|
|
|||
113. |
Інтерв’ю, репортаж, кореспонденція, рецензія |
|
|
|||
114. |
Основні способи творення дієслів, прислівників. Складні, складноско- рочені слова, способи їх творення та написання |
|
|
|||
115. |
Основні способи творення дієслів, прислівників. Складні, складноско- рочені слова, способи їх творення та написання |
|
|
|||
116. |
Рід і число іменників, їх стилістичні властивості |
|
|
|||
117. |
Відмінювання іменників. |
|
|
|||
118. |
Ступені порівняння прикметників. Відмінювання прикметників |
|
|
|||
119. |
Презентація, реклама |
|
|
|||
120. |
Розряди числівників за значенням, їх характеристика. Паралельне вико- ристання відмінкових форм числа |
|
|
|||
121. |
Відмінювання займенників. Явище прономіналізації. Правопис займен- ників |
|
|
|||
122. |
Доповідь для участі в лінгвістичній конференції. Добірка запитань до відео-, прес-конференції |
|
|
|||
123. |
Види, часи, способи дієслів. Особові, родові, числові форми дієслів, творення їх |
|
|
|||
124. |
Перехідні і неперехідні дієслова. Стан дієслова |
|
|
|||
125. |
Формування культури публіцистичного мовлення: способи привернення уваги, принципи побудови, засоби структурування тексту |
|
|
|||
126. |
Творення і правопис дієприкметників і дієприслівників. Дієприкметниковий та дієприслівниковий звороти |
|
|
|||
127. |
Морфологічні типи прислівників. Ступені порівняння означальних прислівників |
|
|
|||
128. |
Виступ на зборах, семінарах (підготовлений і заздалегідь не підготовлений) |
|
|
|||
129. |
Правопис прислівників і прислівникових сполучень. Мовленнєві помилки у вживанні прислівників і шляхи їх подолання |
|
|
|||
130. |
Правопис складних прийменників та сполучників. Перехід повнозначних слів у прийменники та сполучники |
|
|
|||
131. |
Підготовка до твору-роздуму на професійну тему в публіцистичному стилі |
|
|
|||
132. |
Контрольна робота. Твір-роздум на професійну тему в публіцистичному стилі |
|
|
|||
133. |
Правопис заперечних часток. Естетична цінність часток і звуконаслідувань |
|
|
|||
134. |
Контрольна робота. Есей. |
|
|
|||
135. |
Стаття до журналу або шкільного вебсайта в публіцистичному стилі |
|
|
|||
136. |
Конфесійний стиль, сфери поширення і основне призначення. Церковні служби, молитва, повчання, проповіді; богослужбові книги, спілкування в конфесіях, культових установах |
|
|
|||
137. |
Переклади Євангелія. Псалми Т. Шевченка. Основні мовні стильові засоби конфесійного стилю. Маркована (конфесійна) лексика. Старослов’янізми – мовна ознака конфесійного стилю. Інверсійний порядок слів |
|
|
|||
138. |
Сфера поширення і основне призначення епістолярного стилю. Основні мовні стильові засоби епістолярного стилю. Тематика листів. Офіційне й неофіційне листування. Побудова епістолярного тексту |
|
|
|||
139. |
Епістолярний етикет – невід’ємний складник української мовленнєвої культури. Електронне листування |
|
|
|||
140. |
Контрольна робота №6 з мовної теми «Підготовка до ДПА. Морфеміка, словотвір, морфологія української мови» (ІІ частина) (Тестові завдання відкритого типу) |
|
Зошит Тематична |
|||