комунікабельності – вміння працювати у злагоді з іншими, спільно доходити мети вміння мислити, а не накопичувати певну суму знань і поглядів вміння застосовувати, знання та навички за будь-яких обставин загального підходу до мислення і вирішення питань Сучасне інформаційно-технологічне суспільство вимагає від учнів:
Когнітивна компетенція розглядаються конкретні ситуації, які можуть виникнути як під час роботи з комп’ютером так і в процесі життєдіяльності в зошитах учні записують лише найнеобхідніше, а за потреби роздаю друковані конспекти, опорні схеми пропонуються задачі і проблеми, максимально наближені до життя, а на уроці за допомогою комп’ютера учні розв’язують їх Мотивація навчання ставляться не лише теоретичні питання, а практичні (ситуативні) завдання які потребують виконання їх за комп’ютером (обов’язково з коментарем) Перевірка домашнього завдання Пояснення нового матеріалу Закріплення нового матеріалу
Емоційно-вольова компетенція робота зі шкільним сайтом: вдосконалення, поповнення матеріалами, спілкування у гостьовій книзі робота над шкільною газетою: написання статті, оформлення газети, створення фотографій та ін інформування учнів про безкоштовні навчальні ресурси Інтернету здійснення віртуальної подорожі до будь-якої країни світу підбір та обробка потрібної музики чи відеокліпу до позакласних та загально-шкільних заходів
Життєтворча компетенція Служби Інтернету Обробка мультимедійних даних Основи програмування Комп’ютерні презентації Текстовий процесор Електронні таблиці реклама підприємства, представлення себе або своїх захоплень, розповідь про свій родовід створення реклами підприємства, створення відеофільмів розрахунки заробітної плати, обчислення комунальних послуг, аналіз успішності проведення відеоконференції з колегами, надсилання листів партнерам, пошук інформації, створення сайтів створення резюме, рекламного проспекту, створення ділової документації створення розрахункових програм
Діти стають більш комунікабельними. Різко підвищується пізнавальна активність, зростає мотивація, ініціатива. Зростає спрага до знань, бажання здобути знання або якусь інформацію самостійно, розвивається культура навчальної праці. Учні запропоновують свої ідеї, шукають нові рішення різних проблем. У класі поліпшуються міжособистіснi стосунки, формується толерантне ставлення до однолітків та дорослих. Здійснюється творчий підхід до будь-якої справи. Учні вміють самостійно опрацьовувати матеріал, знаходити необхідну інформацію. Краще володіють практичним навичками роботи на ПК. Кожен учень навчається у свій спосіб і своєму темпі Позитивні результати: Проблеми та труднощі: Недостатня матеріально-технічна база і це не лише мала кількість комп’ютерів, а й відсутність підручників (інформаційно-технологічний профіль) Відношення до навчання окремих учнів, переважно старшої школи, які не хочуть і не будуть навчатися, які б методи і способи, підходи та форми ми б не використовували
Закон України «Про дошкільну освіту» (2001 р.) Закон України «Про охорону дитинства» (2002 р.) «Національна доктрина розвитку освіти» (2002 р.) Журнал «Комп’ютер у школі та сім’ї» Життєва компетентність особистості / За ред. Л.В. Сохань, І.Г. Сохань, Г.М. Несен. – К.: - Богдана,2003. – 520 с. Растянников А.В., Степаньев С.Ю., Ушаков Д.В. Рефлексивное развитие компетентностей в совместном творчестве. – М, 2002. Сохань Л., Сохань И. Время Нового Мира и человек. – К., 2001. – 131 с. Павлютенков Є.М.. Орієнтуватися на життєву компетентність людини. Школа життєтворчості особистості: Науково-методичний збірник / Ред.кол. В.М.Доній (голова), Г.М.Несен (заст.голови), І.Г.Єрмаков (наук.ред.) та ін. – К.: ІСДО, 1995.– 480с. Титаренко Т.М. Життєвий світ особистості та детермінанти його побудови // Мистецтво життєтворчості особистості: У 2 ч. Ч.1. Теорія і технологія життєтворчості: Наук.-метод. Посібник. – К, 1997. – С, 206-227. Титаренко Т.М. Життєвий світ особистості: структурно-генетичний підхід: Автореф. дис... д-ра психол. наук. – К.,1 994. Інтернет-ресурси: сайт Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти (http://moippo.mk.ua); матеріали електронної вільної енциклопедії «Вікіпедія» (http://uk.wikipedia.org); сайт спільноти вчителів інформатики Новоодеського району (http://spilnota-inf.edukit.mk.ua/); Сайт «Інформатика та освітні ІКТ» (http://informkon.at.ua/); Сайт «Школа программиста» (http://informkon.at.ua/); Інтернет-портал організаційно-методичного забезпечення дистанційних олімпіад з програмування для обдарованої молоді навчальних закладів України (http://www.e-olimp.com/ua/news); Издательский дом «Первое сентября» (http://1september.ru/). Використана література