Урок 1. Поняття бази даних і систем керування базами даних, їх призначення.
Цілі:
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник.
Програмне забезпечення: браузер, офісні програми.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Вправа «Мозковий штурм»
Розглядаючи картку, спираючись на вивчений раніше матеріал, розповісти, які дії виконуються? До чого вони приводять?
(На дошці записуються усі ідеї. Потім здійснюється вибір правильних.)
IV. Вивчення нового матеріалу
Для полегшення пошуку потрібних відомостей людиною винайдено багато засобів:
Обсяги повідомлень, які накопичило людство, невпинно зростають.
Завдання учням.
Що вам відомо про наступні події та історичні міста?
Обсяг даних у світі зростає за рік на 30%.
Якщо в 2000 році 75% усіх даних у світі зберігалося здебільшого у друкованому або рукописному вигляді, то на сьогоднішній день частка даних, що зберігаються в електронному (цифровому, комп'ютерному) поданні складає 94% від загального обсягу даних у світі.
База даних — це впорядкований за певними правилами набір взаємопов'язаних даних.
Основним призначенням бази даних є гарантоване систематизоване збереження даних і надання доступу до них користувачеві або комп'ютерній програмі, тобто забезпечення швидкого пошуку потрібних даних.
Завдання учням.
Де використовуються електронні бази даних ? Наведіть приклади.
База даних є досить складним за своєю структурою об'єктом, тому перед створенням вона заздалегідь проектується — створюється модель бази даних. Під час створення моделі бази даних використовують ту чи іншу модель даних.
Процес створення комп'ютерної бази даних є одним з прикладів розв'язування задач з використанням комп'ютера.
Етапи створення бази даних
Робота з підручником: § 3.1
Завдання учням. Яка робота виконується на кожному етапі створення баз даних? Коротко охарактеризуйте.
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
Підручник ст. 81
VI. Підсумки уроку
Фронтальне опитування
Рефлексія
1. Під час уроку я
2. Найбільше мені сподобалося…
3. На уроках найкраще в мене виходило…
4. Я мав (-ла) труднощі з…
5. Я хотів би ще дізнатися про…
VІI. Домашнє завдання
Підручник § 3.1 ст. 75-76
VІІI. Оцінювання роботи учнів