Кравченко Людмила Валеріївна
Карта проєкту
Назва проєкту |
“Формування життєвих компетентностей учнів засобами навчального проєкту на уроках української літератури під час вивчення творчості Т.Г. Шевченка в умовах дистанційного навчання” |
Мета проєкту |
Виховувати людину, здатну робити свідомий вибір, брати на себе відповідальність, реалізовувати правильні рішення, безконфліктно співіснувати. Це є основою для позитивної поведінки, яка дозволяє людині адекватно виконувати норми і правила, прийняті у суспільстві. У процесі навчання, під час роботи над проєктом необхідно звернути увагу на формування таких життєвих навичок як комунікація, прийняття рішень, критичне і творче мислення, управління емоціями, стресовими та конфліктними ситуаціями. |
Завдання проєкту |
|
Учасники проєкту |
Учні, вчитель |
Термін реалізації |
8 академічних годин |
Обґрунтування проєкту |
Школа має дати державі випускника, здатного самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці; грамотно опрацьовувати інформацію; бути комунікабельним, контактним у різних соціальних групах; самостійно працювати над розвитком власного інтелекту, культурного і морального рівня; критично та творчо мислити, генерувати нові ідеї; планувати стратегію власного життя; швидко адаптуватися до будь-яких змін в оточуючому середовищі. Метод проєктів є одним із провідних засобів перетворення школи навчання в школу життя, оволодіння учнями навичками планування власної діяльності, навичками вибору засобів та шляхів її здійснення, формування та актуалізації життєвого досвіду учнів. Використання методу проєктів на уроках української літератури сприяє підвищенню мотивації учнів до навчальної діяльності та формуванню в них життєвих компетентностей. |
Актуальність проєкту |
Кожна людина хоче досягнути певного життєвого успіху. Сучасна освіта націлена на оволодіння учнями життєвих умінь і навичок, дає можливість особистісному росту та індивідуальному розвитку, самовизначенню та самореалізації. Соціальне замовлення часу можна визначити за такою формулою: від хорошого фахівця - до хорошого співробітника. Хороший співробітник - це людина, яка вміє прцювати в команді, бути комунікабельною, може самостійно вирішувати, творчо мислити, людина ініціативна, здатна генерувати нові ідеї. Вона вміє уникати будь-які конфліктні ситуації та виходити з них. Основні завдання сучасної освіти полягають у задоволенні життєвих потреб людини, сприянню розвитку члена суспільства, що зможе успішно виконувати, покладені на нього соціальні ролі, бути творцем свого життя. Тому впроваджено компетентнісний підхід до формування змісту й організації навчального процесу. Якість середньої освіти визначається тим, наскільки підготовлені до життя випускники школи. Тому сьогодні, як ніколи, гостро стоїть завдання осмислення й пізнання буття, створення такої філософії освіти, яка відкрита до таємниць життя людини, її прагнень, життєвого потенціалу. На цій основі формується новапедагогіка - педагогіка компетентної, відповідальної людини. Найціннішим надбанням життєвої компетентності є те, що її мета, зміст близькі не лише реформаторам-педагогам, а й дітям, які стають співтворцями нових моделей сучасної школи, глибше осмислюють своє життя, навчаються, щоб оволодіти мистецтвом життєтворчості, мистецтвом ефективного виконання життєвих і соціальних ролей. Я погоджуюсь, що якість шкільної освіти визначається тим, наскільки підготовлені випускники школи. Розумію, що знання, вміння та навички, яких набувають учні в процесі вивчення шкільних предметів, не переходять автоматично в повну готовність. І тому рівень життєвої компетенції учнів є низьким. Вони не можуть використати свої знання для розв’язування життєвих проблем, не можуть знайти виходу з нестандартних ситуацій. Саме тому, на мою думку, використання методу проєктів під час навчання учнів дає можливість розв’язати завдання, поставлені перед школою та вчителем. |
План проєкту (конкретно, які кроки, щоб його втілити на папері) + дата по пунктах |
З’ясування життєвих проблем та негараздів у житті Т.Г. Шевченка. Цікаві факти у творчості Т.Г. Шевченка. Створення сторінки Т.Г. Шевченка в соціальних мережах.
|
Очікувані результати проєкту |
Мої учні:
|
Критерії оцінювання проєкту |
При оцінюванні проєкту звертаємо увагу на об’єм і повноту знайденої інформації, рівень творчості, оригінальність розкриття теми, оформлення, відповідність до стандартних вимог, уміння подати (презентувати) результати навчальної діяльності. |
Способи інформування |
На уроці. Під час дистанційного навчання - спілкування у групах (Вайбер), по телефону. Можна застосувати хмарні технології, онлайн-сервіси (за наявності зв’язку з усіма учнями класу). Презентація, перегляд фільму або відеоролику тощо. |
Реалізація проєкту сприятиме формуванню ключових компетентностей.
Проєктна діяльність учнів на уроках української літератури має стати не тільки ефективною, а й захоплюючою.