Тема. Іван Котляревський. «Наталка Полтавка». Колоритні образи твору. Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Пісні у творі

Про матеріал
  • Тема. Іван Котляревський. «Наталка Полтавка». Колоритні образи твору. Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Пісні у творі
  • Мета : розкрити душевну красу героїні, вчити учнів характеризувати героїв, користуючись текстом; пояснювати роль і функцію пісень у драмі; виховувати чесність, порядність, почуття власної гідності, здатність глибоко кохати.
Перегляд файлу

Тема. Іван Котляревський. «Наталка Полтавка». Колоритні образи твору. Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Пісні у творі

Мета : розкрити душевну красу героїні, вчити учнів характеризувати героїв, користуючись текстом; пояснювати роль і функцію пісень у драмі; виховувати чесність, порядність, почуття власної гідності, здатність глибоко кохати.

Перебіг уроку

Епіграф уроку:

 Бути коханим – це більше,

ніж бути багатим; адже бути коханим

означає бути щасливим.

Клод Тильє

1.Організаційний момент уроку

Учитель читає власну поезію:

У кохання є два крила,

Бо закоханих двоє ,

а душа лиш одна.

Якщо має почуття

Лиш одна сторона,

То воно,  як хвороба,

Що душу вбива.

А як люблять обоє,

То в серці весна,

І від співу кохання

Бринить ніжно душа…

- Що для вас є кохання, чи знайоме вам це почуття?

- Аналіз епіграфу уроку.

2. Актуалізація опорних знань учнів

 - А чи було місце для  кохання в житті Івана Котляревського?

(презентація та невеличка розповідь учителя)

  • А чому , шановні мої учні, я завела розмову про кохання?

3.Опрацювання навчального матеріалу.

- Хто є головними персонажами твору?

- Цитатний диктант

Завдання: за наведеними рядками визначте, про кого йдеться:

«Ти був бідним, любив мені – і за те потерпів і мусив мене оставити; я тебе любила і тепер люблю». (Петра)

Хто про себе говорить: «Противні мні статут та розділи, / Позви і копи страх надоїли, / Противен тож і чин мой преважний?» (Возний Тетерваковський)

«Не багата я і проста, но чесного роду, / Не стижуся прясти, шити і носити воду?» (Наталка)

Хто з героїв характеризує виборного: «Чоловік і добрий був би, так біда – хитрий, як лисиця, і на всі сторони мотається, де не посій, там і уродиться…?» (Микола)

«…живуть хоть не так, як люди, а хоть побіля людей, копійка водиться і про чорний день сміється». (Возний Тетерваковський)

Дійова особа,яка так висловлює думки про Наталку: «Золото не дівка! Наградив бог Терпилиху дочкою». (Виборний Макогоненко)

Він, понадіявшись на своє багатство, зачав знакомиться не з рівнею; зачав, бач, заводити банкет з повитчиками, з канцеляристами, купцями і цехмістрами – пив, гуляв і шахрував добро…». (Терпило)

Хто з героїв висловив думку «Бідність і багатство – єсть то божа воля, / З милим їх ділити – єсть щаслива доля?» (Наталка)

До кого звернулась Наталка з промовою: «Я покорюсь вашій волі і для вас за первого жениха, вам угодного, піду заміж, перенесу своє горе…не буду ніколи плакати?» (Терпилихи)

Кого мав на увазі виборний, зазначаючи: «Ради пройдисвіта, ланця, що,може, де в острозі сидить, може, умер або в москалі завербувався!...»? (Петра)

«Один собі живу на світі, як билинка на полі; сирота – без роду, без племені, без таланту і без приюту». (Микола)

«Так і я чорноморцями буду тетерю їсти, горілку пити, люльку курити і черкес бити. Тільки там труба утаїти, що я письменний: у них кажуть, із розумом не треба висоватись та се невелика штука». (Микола)

Тема уроку. Визначення завдань уроку.

Пояснення.(Колорит – характерні особливості, сукупності, своєрідності)

Характеристика героїв твору

Петро, Микола, Терпелиха(Горпина), Возний та Виборний

Характеризувати вправою «Струмок» Горпину, Возного та Виборного.

( методика вправи «Струмок» : учитель дає кожному ряду учнів аркуш , на якому кожен пише по одному реченню про героя, передаючи його наступному . Так до останньої парти і від неї починають зачитувати написане)

Характеризувати Петра та Миколу методом порівняння(спільне та відмінне між героями)

Характеристика Наталки

(відео , коли Наталка виконує пісню)

Метод «Чиста дошка» . Учні кажуть по одному слову , яка Наталка. Вчитель записує їхні слова. А потім діти пояснюють , чому вона саме така, і після кожного тлумачення вчитель витирає слова поступово. Після всього дошка чиста , образ Наталки  розкритий.

Виразне читання в ролях

  • Що для українця є пісня?
  • А чи любите ви пісні?
  • А скільки пісень у творові «Наталка Полтавка»?
  • На вашу думку, чому так?
  • Хочете послухати ?

(прослухування пісень із твору «Наталка Полтавка»)

Закріплення набутих  знань.

  • Чи потрібно боротися за кохання? І хто з двох закоханих має це робити?
  • Чи й справді образи драми є колоритними?
  • Яке місце займає пісні в п'єсі?

І знову повернемося до нашого епіграфу : що важливіше – багатство чи мати кохану людину поряд?

Оцінювання

Домашнє завдання

docx
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
6005
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку