Тема. Іван Котляревський. «Наталка Полтавка». Колоритні образи твору. Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Пісні у творі

Про матеріал
  • Тема. Іван Котляревський. «Наталка Полтавка». Колоритні образи твору. Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Пісні у творі
  • Мета : розкрити душевну красу героїні, вчити учнів характеризувати героїв, користуючись текстом; пояснювати роль і функцію пісень у драмі; виховувати чесність, порядність, почуття власної гідності, здатність глибоко кохати.
Перегляд файлу

Тема. Іван Котляревський. «Наталка Полтавка». Колоритні образи твору. Наталка як уособлення кращих рис української жінки. Пісні у творі

Мета : розкрити душевну красу героїні, вчити учнів характеризувати героїв, користуючись текстом; пояснювати роль і функцію пісень у драмі; виховувати чесність, порядність, почуття власної гідності, здатність глибоко кохати.

Перебіг уроку

Епіграф уроку:

 Бути коханим – це більше,

ніж бути багатим; адже бути коханим

означає бути щасливим.

Клод Тильє

1.Організаційний момент уроку

Учитель читає власну поезію:

У кохання є два крила,

Бо закоханих двоє ,

а душа лиш одна.

Якщо має почуття

Лиш одна сторона,

То воно,  як хвороба,

Що душу вбива.

А як люблять обоє,

То в серці весна,

І від співу кохання

Бринить ніжно душа…

- Що для вас є кохання, чи знайоме вам це почуття?

- Аналіз епіграфу уроку.

2. Актуалізація опорних знань учнів

 - А чи було місце для  кохання в житті Івана Котляревського?

(презентація та невеличка розповідь учителя)

  • А чому , шановні мої учні, я завела розмову про кохання?

3.Опрацювання навчального матеріалу.

- Хто є головними персонажами твору?

- Цитатний диктант

Завдання: за наведеними рядками визначте, про кого йдеться:

«Ти був бідним, любив мені – і за те потерпів і мусив мене оставити; я тебе любила і тепер люблю». (Петра)

Хто про себе говорить: «Противні мні статут та розділи, / Позви і копи страх надоїли, / Противен тож і чин мой преважний?» (Возний Тетерваковський)

«Не багата я і проста, но чесного роду, / Не стижуся прясти, шити і носити воду?» (Наталка)

Хто з героїв характеризує виборного: «Чоловік і добрий був би, так біда – хитрий, як лисиця, і на всі сторони мотається, де не посій, там і уродиться…?» (Микола)

«…живуть хоть не так, як люди, а хоть побіля людей, копійка водиться і про чорний день сміється». (Возний Тетерваковський)

Дійова особа,яка так висловлює думки про Наталку: «Золото не дівка! Наградив бог Терпилиху дочкою». (Виборний Макогоненко)

Він, понадіявшись на своє багатство, зачав знакомиться не з рівнею; зачав, бач, заводити банкет з повитчиками, з канцеляристами, купцями і цехмістрами – пив, гуляв і шахрував добро…». (Терпило)

Хто з героїв висловив думку «Бідність і багатство – єсть то божа воля, / З милим їх ділити – єсть щаслива доля?» (Наталка)

До кого звернулась Наталка з промовою: «Я покорюсь вашій волі і для вас за первого жениха, вам угодного, піду заміж, перенесу своє горе…не буду ніколи плакати?» (Терпилихи)

Кого мав на увазі виборний, зазначаючи: «Ради пройдисвіта, ланця, що,може, де в острозі сидить, може, умер або в москалі завербувався!...»? (Петра)

«Один собі живу на світі, як билинка на полі; сирота – без роду, без племені, без таланту і без приюту». (Микола)

«Так і я чорноморцями буду тетерю їсти, горілку пити, люльку курити і черкес бити. Тільки там труба утаїти, що я письменний: у них кажуть, із розумом не треба висоватись та се невелика штука». (Микола)

Тема уроку. Визначення завдань уроку.

Пояснення.(Колорит – характерні особливості, сукупності, своєрідності)

Характеристика героїв твору

Петро, Микола, Терпелиха(Горпина), Возний та Виборний

Характеризувати вправою «Струмок» Горпину, Возного та Виборного.

( методика вправи «Струмок» : учитель дає кожному ряду учнів аркуш , на якому кожен пише по одному реченню про героя, передаючи його наступному . Так до останньої парти і від неї починають зачитувати написане)

Характеризувати Петра та Миколу методом порівняння(спільне та відмінне між героями)

Характеристика Наталки

(відео , коли Наталка виконує пісню)

Метод «Чиста дошка» . Учні кажуть по одному слову , яка Наталка. Вчитель записує їхні слова. А потім діти пояснюють , чому вона саме така, і після кожного тлумачення вчитель витирає слова поступово. Після всього дошка чиста , образ Наталки  розкритий.

Виразне читання в ролях

  • Що для українця є пісня?
  • А чи любите ви пісні?
  • А скільки пісень у творові «Наталка Полтавка»?
  • На вашу думку, чому так?
  • Хочете послухати ?

(прослухування пісень із твору «Наталка Полтавка»)

Закріплення набутих  знань.

  • Чи потрібно боротися за кохання? І хто з двох закоханих має це робити?
  • Чи й справді образи драми є колоритними?
  • Яке місце займає пісні в п'єсі?

І знову повернемося до нашого епіграфу : що важливіше – багатство чи мати кохану людину поряд?

Оцінювання

Домашнє завдання

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
27 грудня 2017
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку