До розіграшу
залишилось:
15 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

План-конспект відкритого особистісно–зорієнтованого уроку з української літератури на тему: «Енеїда» І.П.Котляревського

Про матеріал

План - конспект

відкритого

особистісно – зорієнтованого уроку

з української літератури,

проведеного у 9 – А класі,

на тему :

«Енеїда» І.П.Котляревського – Енциклопедія українського життя XVІІІ століття

Перегляд файлу

ЕНЕРГОДАРСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ № 2

ЕНЕРГОДАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

План  - конспект

відкритого

 особистісно – зорієнтованого уроку

з української літератури,

проведеного у  9 – А класі,

на тему :

 

„ «Енеїда» І.П.Котляревського – Енциклопедія українського життя XVІІІ століття

 

                                          Підготувала

 

                                      Щирова

                                                         Олена Анатоліївна,

                                                                   вчитель української мови

                                               та літератури,

                                        спеціаліст

 І кваліфікаційної категорії

 

 

 

 

 

Енергодар

2015

 

Клас : 9- А

Дата:

Тема: «Енеїда» І.П.Котляревського – енциклопедія українського життя XVІІІ століття»

      Мета:

Освітній аспект: розширити, систематизувати знання учнів про твір, що вивчається;

Розвиваючий аспект: розвивати навички дослідницько– пошукової, самостійної роботи із джерелами, координації діяльності в групі, вміння презентувати результати пошуків і досліджень;

Виховний аспект:  виховувати бажання пізнавати історичне минуле України, допитливість, працьовитість, комунікабельність.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Форма уроку: - урок-дослідження

Методи:

  • Мовні, практичні, наочні

Обладнання:

 Інтерактивна дошка, комп'ютер, флешка, підручник української літератури за редакцією В.Ф.Погребенник, К.Н.Баліна - К. : вид-во «Грамота», 2009.

І. Етап орієнтації

Даний урок останній в темі. Учні розширюють, систематизують знання про твір, що вивчається; розвивають навички дослідницько–пошукової, самостійної роботи із джерелами, координації діяльності в групі, вміння презентувати результати пошуків і досліджень.

ІІ. Цілепокладання

Оголошення  теми (Слайд 1), проектного плану (Слайд 2),

учні визначають мету уроку ( Слайд 3) і завдання уроку (Мотивація).

 

Проблемне питання: Обгрунтувати правильність вислову М.Рильського, що «Енеїда» І.П.Котляревського – енциклопедія українського народного життя XVІІІ століття»

 

ІІІ. Проектування

 

Ознайомлення учнів з планом уроку:

 

  1. Презентація проектів
  2. Релаксація
  3. Підсумки уроку. Оцінювання. (Виступ експертної групи).
  4. Літературний диктант
  5. Рефлексія
  6. Домашнє завдання

 

ІV.  Етап реалізації плану уроку

Виступи учнів щодо проблемного питання:

  • «Український національний характер, менталітет українців у поемі «Енеїда»;
  • «Запорізька Січ у змалюванні І.П.Котляревського»;
  • «Народні пісні у поемі»;
  • «Народні страви у поемі»
  • «Гумор і сатира у поемі «Енеїда»

V.  Контрольно-оціночний етап

 

Виступи експертів за критеріями оцінювання

 

VІ. Домашнє завдання (різнорівневе):

  • Підготувати реферат з ілюстраціями на тему: «Г.Квітка-Основ’яненко  – «батько української прози»
  • Скласти хронологічну таблицю : Життєвий і творчий шлях Г.Квітки-Основ’яненко
  • Скласти план автобіографічної статті за підручником с. 125 – 130

Літературний диктант

 

  1.              1798 рік – це рік…… (виходу «Енеїди»).
  2.              Який жанр «Енеїди»?...... (бурлескно-травестійна поема).
  3.              Що лежить в основі твору?...... (античний сюжет).
  4.              Сюжет якого автора наслідував І.Котляревський?..... (Вергілія)
  5.              Яке завдання дали Енеєві боги?...(Заснувати Рим)
  6.              Хто з богів захищав Енея, а хто йому перешкоджав?....   

         (Венера, Афіна)

  1.              Які цілком оригінальні сцени є у ІІІ частині поеми?.... (Рай і    

         пекло)

  1.              Що таке бурлеск?...(Змалювання у жартівливому, зниженому     

         тоні)

  1.              Що таке травестія?..... («переодягнення», перенесення в інші

         історичні умови)

  1.        Якою мовою написаний твір?..... (живою розмовною

         українською мовою)

  1.        Як Котляревський характеризує богів, що живуть на

         Олімпі?.... (негативно: хабарники, пияки…)

  1.        Зі скількох частин складається поема і скільки років автор

         2працював над нею?.... (із 6 частин, 30 років).

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
4 січня
Переглядів
1087
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку