Комунікативна компетентність«Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром»Способи формування:- при проведенні нестандартних уроків, уроків-змагань;- при рецензуванні та доповненні відповідей учнів; - при роботі в групах, парах; - при висловлюванні власної думки;- при застосуванні взаємоопитування та взаємоперевірки з можливим подальшим коментуванням.
Соціальна компетентність. Способи формування: - при наданні учням можливості проявити ініціативу;- при проведенні самооцінки та взаємооцінки; - при розв’язуванні завдань різного рівня;при виконанні індивідуальних творчих завдань; - при залученні учнів до роботи в групах з урахуванням індивідуальних можливостей здобувачів освіти. «Ми виховуємо учня не як носія знань, а як людину, яка має жити в суспільстві і приносити йому користь»
Компетентність продуктивної творчої діяльностіСпособи формування:- при створенні на уроках проблемних ситуацій на основі сучасного життя;- при розв’язуванні задач підвищеної складності;- при складанні та розв’язуванні учнями завдань, кросвордів, тестів.«Поганий учитель підносить істину, хороший – учить її знаходити»
Інтерактивні технології, які використовую на уроках для активізації розумової діяльності При перевірці домашнього завдання бліцопитування «учень—учень» естафета мозковий штурм самоперевірка гра «Знайди помилку»На мотиваційному етапі коло ідей проблемаекскурс в історіюдослідження На етапі опрацювання навчального матеріалу робота в групах робота в парідіалогсинтез думокспільний проект пошук інформаціїзмагання пар, групсамостійна робота. На рефлексивно – оцінювальному етапі метод незакінчених реченьбліцтест твоя позиціядоведи«дерево знань»«мікрофон»«сторітеллінг»Домашнє завдання творчі,практичні,науково-дослідницькі.
Головне у роботі вчителя – результативність. Тому, щоб виявити рівень навченості учнів, використовую різноманітні методи контролю: - щоденне спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю учнів на заняттях, що дозволяє скласти уявлення про те, як учні сприймають і осмислюють навчальний матеріал, в якій мірі виявляють самостійність, кмітливість, творчість тощо;- усне опитування (індивідуальне і фронтальне) полягає в постановці перед здобувачами освіти запитань за змістом вивченого матеріалу і оцінюванні повноти, логічності і обґрунтованості їхніх відповідей;- письмовий контроль знань і умінь здійснюю за допомогою письмових робіт (диктанти, перекази, класні й домашні твори, письмові відповіді на питання, реферати, вправи), це дозволяє виявити уміння учнів послідовно викладати матеріал, висловлювати свої думки на письмі;- тестування здійснюю за допомогою підбору стандартних завдань, які дають можливість за порівняно короткий час перевірити засвоєння навчального матеріалу всіма учнями, виміряти обсяг і рівень конкретних знань, умінь і навичок.
ВВАЖАЮ, ЩО ЗА ДОПОМОГОЮ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ: Формуються навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблеми;У роботі задіяні всі здобувачі освіти;Кожен отримує можливість висловлювати свою думку;Створюється “ситуація успіху”;За короткий час опановується багато нового матеріалу;Формується доброзичливе ставлення до опонента;Здобувачі освіти вчаться працювати у команді.
ВИСНОВКИ: Інноваційні технології дозволяють розв'язати одразу декілька завдань: розвивають комунікативні вміння й навички, допомагають встановленню емоційних контактів між учасниками процесу;забезпечують виховне завдання, оскільки змушують працювати в команді, прислухатися до думки кожного; знімають нервове напруження, дають можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на основні питання.