Зарубіжна література, 10 клас
|
||
|
Тема |
Дата уроку |
1 |
Розділ 1. Оригінальна і перекладна література в сучасному світі (1 год.). Значення художньої літератури для людини й людства XXI ст. Формування читача в епоху цифрових технологій. Оригінали й переклади художніх творів, їхня роль у розвитку особистості. Перекладна література як важливий складник вітчизняної культури й чинник формування української нації. (ТЛ) Автор, читач, художній переклад, діалог культур. (ЛК) Використання Інтернету для розширення кола читання. (УС) Українські бібліотеки. Електронні ресурси українських бібліотек. (ЕК) Відмінності перекладного твору від оригінального. (МЗ) Інформатика, художня культура. |
|
2 |
Розділ 2. Золоті сторінки далеких епох. (7 год.). Стародавня Греція. Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер. «Одіссея» (1-2 уривки за вибором учителя) (ТЛ) Міф, епічна поема. Гомер. «Одіссея». Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Уславлення людського розуму, вірності, винахідливості й допитливості. Засудження беззаконня, насильства й несправедливості та самовпевненості й марнославства. Образ Одіссея. |
|
3 |
Італія. Специфіка італійського Відродження, його основні етапи, представники. Роль Данте Аліґ’єрі в історії європейської культури. Поема «Божественна комедія» як філософсько-художній синтез середньовічної культури й утілення ідей раннього Відродження |
|
4 |
Данте Аліґ’єрі. «Божественна комедія» (Пекло, І, V). Особливості композиції поеми. Концепція світу й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору. |
|
5 |
Англія. Ренесанс в Англії. Здобутки й представники. Здобутки драматургії В. Шекспіра. Філософські та моральні проблеми в трагедії «Гамлет». (ТЛ) Трагедія. |
|
6 |
В. Шекспір. «Гамлет». Робота над змістом. Провідні мотиви твору. Художній простір (данське королівство як символ). Напам’ять: один із монологів Гамлета за вибором учителя |
|
7 |
Гамлет – вічний образ світової літератури. Багатогранність шекспірівських характерів. Відкритість твору в часі, його рецепція та інтерпретації в наступні епохи. (ТЛ) Вічний образ. (ЛК) Утілення поем Гомера і Данте, трагедії В. Шекспіра у творах мистецтва. |
|
8 |
Урок розвитку мовлення 1 (писемний). Підготовка до творчої роботи |
|
9 |
Контрольна робота 1. Твір-роздум за творами Гомера, Данте, Шекспіра |
|
10 |
Проза й поезія пізнього романтизму та переходу до реалізму XIX ст. (6 год.) Специфіка переходу від романтизму до реалізму. Німеччина. Романтизм у Німеччині. Е. Т. А. Гофман як представник гротескної течії романтизму. Віхи мистецького шляху. Протиставлення філістерів та ентузіастів як провідний конфлікт творчості Е. Т. А. Гофмана. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Робота над змістом. (ТЛ) Гротеск, фантастика, соціальна сатира, психологізм, верлібр. |
|
11 |
Е. Т. А. Гофман. «Крихітка Цахес на прізвисько Цинобер». Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка. |
|
12 |
США. Розвиток романтизму в США, видатні представники. В. Вітмен. «Листя трави» (1-2 уривки за вибором учителя). Місце В. Вітмена в літературному процесі США. Особливості світобачення митця. Зв’язок збірки «Листя трави» з історією та життям Америки. Напам’ять: один уривок за вибором учня |
|
13 |
Урок розвитку мовлення 2 (усний). Диспут про місце поезії в житті сучасної молоді |
|
14 |
Тематика, проблематика, композиція збірки «Листя трави». Образ ліричного героя. Символи. Традиції й художнє новаторство В. Вітмена. |
|
15 |
Контрольна робота 1. Романтизм. Гофман, Фет (тестові й письмові різнорівневі завдання за варіантами) |
|
16 |
Урок позакласного читання 1. Д. Грін. «Паперові міста» (або «Провина зірок») |
|
17 |
Розділ 4. Роман XIX ст. (6 год.). Франція. Стендаль (М. А. Бейль). «Червоне і чорне». Творчий шлях письменника, його внесок у скарбницю психологічної прози XIX ст. |
|
18 |
Стендаль. «Червоне і чорне». Конфлікт молодої людини та суспільства в романі «Червоне і чорне». Образ Жульєна Сореля. |
|
19 |
Стендаль. «Червоне і чорне». Зображення соціального середовища у творі. Символіка. |
|
20 |
Англія. О. Вайльд. Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». |
|
21 |
О. Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя. |
|
22 |
О. Вайльд. «Портрет Доріана Грея». Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману. (ЛК) Екранізації романів XIX ст. |
|
23 |
Урок розвитку мовлення 3 (писемний). Підготовка до творчої роботи |
|
24 |
Контрольна робота 3. Твір-роздум за творами Стендаля та О. Вайльда |
|
25 |
Розділ 5. Перехід до модернізму. Взаємодія символізму та імпресіонізму в ліриці (4 год.) (4-5 творів за вибором учителя). Модернізм як літературно-мистецький напрям кінця XIX – початку XX ст. Течії раннього модернізму: символізм, імпресіонізм, неоромантизм. (ТЛ) Модернізм, символізм, імпресіонізм, неоромантизм, символ. Франція. Ш. Бодлер. «Квіти зла». |
|
26 |
Ш. Бодлер – пізній романтик і зачинатель модернізму. Збірка «Квіти зла» (загальна характеристика). Образи, символи, особливості поетичної мови у віршах Ш. Бодлера. |
|
27 |
П. Верлен. Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики. Напам’ять: один вірш за вибором учня. (ЛК) Імпресіонізм та символізм у різних видах мистецтва. |
|
28 |
Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія». |
|
29 |
Урок розвитку мовлення 4 (усний) Складання тез власного виступу |
|
30 |
Художнє новаторство А. Рембо. Поєднання рис імпресіонізму й символізму в сонеті «Голосівки». Образ ліричного героя у вірші «Моя циганерія». |
|
31 |
Розділ 6. Драматургія кінця XIX – початку XX ст. (3 год.). Зміни в драматургії на межі XIX–XX ст. Бельгія. Моріс Метерлінк (1862 – 1942). «Синій птах». М. Метерлінк як теоретик і практик «нової драми». Концепція символістського театру. Ідея одухотворення життя й відновлення втрачених зв’язків у драмі-феєрії «Синій птах». Робота над змістом. (ТЛ) «Нова драма», дія (зовнішня і внутрішня), символ, підтекст, драма-феєрія. |
|
32 |
Особливості розвитку сюжету. Роль фантастики. Символіка образів. Трактування фіналу. (ЕК) Ознаки казки в драмі «Синій птах» М. Метерлінка. Порівняння драм «Синій птах» М. Метерлінка і «Лісова пісня» Лесі Українки. |
|
33 |
Розділ 7. Сучасна література в юнацькому читанні (2 год.). (1-2 твори за вибором учителя та учнів). Польща. Й. Яґелло – польська письменниця, авторка творів для дітей та молоді. «Кава з кардамоном»: Синтез підліткової повісті (стосунки в родині, перше кохання) та детективу (розгадування сімейної таємниці). Проблема батьків і дітей. Образ головної героїні. Мова твору. (ТЛ) Класична і масова література. Художність. |
|
34 |
Урок позакласного читання 2. Йоанна Ягелло. «Шоколад з чилі» |
|
35 |
Розділ 8. Підсумки (1 год.). Узагальнення й систематизація навчального матеріалу. |
|