Фрагмент уроку математики на тему: " Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні."

Про матеріал
Матеріал містить роботу в парах змінного складу, матемаматичний диктант по варіантах, диференційовані завдання
Перегляд файлу

Тема: Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні.

Мета:  Ознайомити учнів із алгоритмом письмового множення багатоцифрових чисел на розрядні;

Розвивати математичне зв’язне мовлення, логічне мислення, увагу, вміння виконувати само- та взаємоперевірку;

Виховувати інтерес до математики.

Тип: Засвоєння нових знань(прикладний урок).

Обладнання: ІКТ, сигнальні картки, зоровий план уроку.

Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

1. Привітання.

Чи почули ви дзвінок

на улюблений урок?

Кожен з вас приготувався,

 на перерві постарався.

Зараз сядуть всі дівчатка,

а за ними і хлоп’ятка.

Цікавинки посилаємо,

працювати починаємо.

-         Щоб налаштуватися на роботу, проведемо з вами аутотренінг.

 

2. Аутотренінг.(слайд 1)

Щоб урок наш розпочати,

треба хором проказати:

я – уважний і серйозний,

хоч іще малого зросту,

впевнений, кмітливий я,

прагну здобувать знання!

-         Налаштувались на роботу, а тепер давайте подивимось, які завдання нам треба виконати.

 

3. Зоровий план уроку.

- А якими ви маєте бути, щоб всі завдання ми встигли виконати?

- А чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- Чи справдяться ваші очікування, ми дізнаємось в кінці уроку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок.
  1.     Встанови закономірність і встав пропущені числа:(слайд 2)

550, 550, *, 650, *, *, 800, *

7000, 6300, 5600, *, 4200, *, *, 2100, *

20, 40, 80, *, *, 640, *

2) Гра «Учитель»

- В яких прикладах помилився учень: (слайд 3)

13*100=130                                 230*3=690

1500*2=3000                               1000-821=220

80*40=320                                    1м=1000см

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

-         Для того, щоб перевірити, як ви засвоїли матеріал минулого уроку і як виконали домашнє завдання, пограємо в гру «Так чи ні».

  1.     Добуток чисел 60 і 60 дорівнює 3600; (+)
  2.     1/10 від числа 120 дорівнює 12; (+)
  3.     3/4 від числа 12 дорівнює 3; (-)
  4.     3000 зменшили на 2000 отримали 1000; (+)
  5.     900 збільшили в 40 разів отримали 3600; (-)
  6.     І множник – 210, ІІ множник – 300, добуток – 63000.(+)

 Самоперевірка. ( слайд 4 )

+      +       -       +       -        +

 

-         Щоб підготуватись до вивчення нового матеріалу, напишемо математичний диктант.

  1. Математичний диктант (по варіантах):

1) І в. – знайти 3/4 години;

     ІІ в. – зменшіть це число в 3 рази.

  1.     І в. – знайдіть суму чисел 430 і 570;

ІІ в. – знайдіть цього числа половину.

  1.     І в. – знайдіть частку чисел 32 і 16;

ІІ в. – в скільки разів це число менше, ніж 400.

  1.     І в. – 1/3 числа дорівнює 300, знайдіть все число;

ІІ в. – знайдіть різницю цього числа з числом 120.

  1.     І в. – я задумала число, зменшила його на 500 і отримала25. Яке

     число я задумала;

     ІІ в. – збільшіть це число в 200 разів.

Взаємоперевірка. ( слайд 5 )

І в. – 45 хв, 1000, 2, 900, 525;

ІІ в. – 15 хв, 500, 200, 780, 105000.

-         Подивіться на числа ІІ варіанту.

-         Знайдіть найменше число.

-         Яке число найбільше?

-         Яке число «зайве»? Чому?

-         А яке завдання було найважче? (Останнє, тому що треба було помножити великі числа.)

-         Отже, для того, щоб такі завдання не викликали у вас труднощів, і щоб ви їх швидко і правильно рахували, сьогодні на уроці ми будемо вчитись обчислювати такі приклади письмово.

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

 

ІV. Засвоєння нових знань.

  1. Пояснення вчителем:

24

   300

____

 

  1. Пояснення учнем:

5784

       50

______

 

  1. Робота в парах:
  1.                                                      25
  1.                                                 500

     ______                ______

 

  1. Вибір варіантів:

 

  1. Завдання за вибором:

1 в.                           2 в.

(самост.)                ( з учителем)

                                506          173

( 2 стовпчик)             50             80

                                ____         _____

 

                                Перевірка.

Фізкультхвилинка. Гра на увагу.

 

1 в.                           2 в.

Рівняння                (самост.)

                                   24             16

  1.                              500

                                    ____          _____

 

                                   Перевірка.

    1 в.                           2 в.

Записати і                  Рівняння

обчислити                  х:400=36

вираз:

20000зменшити

на добуток 173 і 80.

                                    Перевірка.

  1. Самостійна робота (по варіантах).

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання (за вибором).

doc
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
12 лютого
Переглядів
161
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку