Фрагмент уроку. Тема. Спілкування. Форми спілкування.

Про матеріал
Сьогодні ми будемо спілкуватись, використовуючи різні форми роботи. Звичайно, що є багато тем для комунікації, але я обрала для контактування одну з найактуальніших сьогодення. Яку саме, Ви дізнаєтесь, коли прослухаєте оповідання Василя Сухомлинського «Дідусева заповідь»
Перегляд файлу

Українська мова

Уров розвитку зв’язного мовлення

Фрагмент уроку

 

Тема. Спілкування. Форми спілкування.

Мета: показати  шляхи формування соціальної  компетентності учнів  через  зміст  та  методи початкового  навчання.

 

- Доброго дня! Я, Федорова Аліна Іванівна, запрошую вас на урок української мови.

Готуючись до семінару, я знайшла вислів відомого французького письменника і поета Антуана де Сент-Екзюпері, який сказав:

«Єдина мені відома розкіш – це розкіш людського спілкування».

- Чому спілкування – це розкіш?

- А як на Вашу думку? Чи вважаєте ви, що вміння спілкуватись є необхідною умовою, яка допоможе дитині адаптуватися в суспільстві?

 

Сьогодні ми будемо спілкуватись, використовуючи різні форми роботи. Звичайно, що є багато тем для комунікації, але я обрала для контактування одну з найактуальніших сьогодення. Яку саме, Ви  дізнаєтесь, коли прослухаєте оповідання Василя Сухомлинського «Дідусева заповідь»

 

Василь Сухомлинський «Дідусева заповідь»

Я навчаюсь у четвертому класі. На почесному місці в нас портрет мого дідуся Павла. Під портретом напис: "Він віддав своє життя за Батьківщину".

Із розповідей мами, бабусі, я знаю, що дідусь мій був розвідником. Він поліг смертю героя в Карпатських горах.

Наближався день пам'яті мого дідуся. Щороку цього дня бабуся приносить до дідусевого портрета букет квітів. А цієї весни я виплекав білі квіточки абрикоси й поніс їх раненько до школи. Там ще нікого не було. Я поставив квіти біля портрета. Сів за парту. Коли це бачу: дідусь усміхнувся.

Дідусю, — попросив я, скажіть, будь ласка, ким мені бути? Мені й льотчиком хочеться стати, й агрономом, і лікарем. Ким мені бути?

Будь патріотом, — почув я голос дідуся. — Це найголовніше

 

- Будь патріотом! Що вміщує в собі цей вислів? Чи має він нове наповнення сьогодні?

- У наш час ми дуже часто чуємо і промовляємо слова «патріот»,  «патріотизм». А що це, дань моді, чи стан душі людини? Чи може це зміст життя?

- У чому, на вашу думку, сьогодні найбільше проявляється патріотизм українців? Звідки його джерела?

 

- Дякую. А зараз я пропоную перейти до роботи в групах.

 

Робота в групах

- У Вас на столах лежать конверти з надписом «Українська мова». Розкрийте, будь ласка, їх, прочитайте свої завдання та виконайте їх. На цю роботу вам відведено ___3_____ хвилини. (Слідкуєш за часом)

Завдання

 

Група 1

 

Продовжіть оповідання В. Сухомлинського «Дідусева заповідь» у вигляді діалогу. (по 3-4 репліки)

 

Група 2

 

Складіть твір-міркування (3-5 речень) за темою

«Якою людиною був дідусь Павло, що зміг віддати своє життя за Батьківщину?»

 

Група 3

 

Складіть запитання, які, на вашу думку, міг би поставити учень 4-го класу воїнові  Збройних Сил України, який захищає зараз нашу Батьківщину.

 

Група 4

 

Складіть настанови, які може дати захисник Вітчизни учневі 4-го класу. (Яким бути дитині? Чому треба навчатись, поки ти зростаєш?)

Довідник: настанова – вказівка або порада діяти певним чином.

 

Група 5

 

Складіть монолог. З якими молитвенними словами мати воїна, який зараз захищає рідну землю, звертається до Бога.

 

(Звіт груп)

(домагатись, щоб усі учасники вислуховували звітування груп)

При цьому вчитель реагує на слова, щось додає.

 

- Здавна українці кажуть: «Не дай Боже в лиху годину сказати, а в добру — промовчати». Бо переконані, що слово має дивовижну енергетичну силу. Все сказане неминуче повертається до людини. З цього приводу поетеса та народознавець, вчитель Гарафіна  Петрівна Маковій говорить: «Що людина  від себе подасть, то до неї й повертатися буде через усе життя».

Народилась Г.Маковій 2 лютого 1949 року в  Чернівецькій області.   Закінчила філологічний факультет Чернівецького національного університету ім. Ю.Федьковича. Вчителювала в рідній школі, є відмінником народної освіти. Разом зі своїми вихованцями посадила парк пам'яті загиблих на війні сельчан, створила в школі музей «Берегиня». Дослідила духовне коріння свого села.

 

 

Складання Есе (3-4 речення).

- Уявіть собі, що ваші учні – випускники 4-го класу. Це завершальний день Вашої роботи з дітьми. Які слова Ви хотіли б донести до кожного учня. Почніть промову словами «Дорогі мої діти….»

Прослуховування есе.

ДЯКУЮ ЗА СПІЛКУВАННЯ.

 

doc
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку