Фрагмент уроку з природознавства на тему " Що таке колообіг води в природі"

Про матеріал

Сформувати в учнів уявлення про колообіг води в природі; ознайомити з тепловими процесами випаровування і конденсацією; закріпити знання учнів про різні стани води і її властивості; розвивати спостережливість і допитливість, вчити робити висновки; виховувати бережливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

Фрагмент уроку природознавства у 2 класі

 «Що таке колообіг води в природі».

Мета: сформувати в учнів уявлення про колообіг води в природі; ознайомити з тепловими процесами випаровування і конденсацією; закріпити знання учнів про різні стани води і її властивості; розвивати спостережливість і допитливість, вчити робити висновки; виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання: мультфільм «Капітошка», слайди, малюнок       

                          Капітошки, відгадки до загадок у малюнках, фото

                         «Колообіг води у природі».

  •       Діти, я знаю що ви всі любите дивитися мультики. Я пропоную вам переглянути невеличкий фрагмент вже відомого вам мультфільму і сказати про що йтиме мова на сьогоднішньому уроці.
  1. Перегляд фрагменту мультфільму «Капітошка» - 1хв.30с.

(фрагмент зупиняється на тому місці де Капітошка підстрибує на грибочку і потім зникає з екрану …).

(Малюнок Капітошки з’являється на дошці.)

- Діти, хто це потрапив до нашого класу? (Капітошка).

- А насправді це що? (Краплинка води).

- Про що йтиме мова на сьогоднішньому уроці? (Відповіді дітей).

Дійсно, ми поговоримо про воду.

- Як ви вважаєте, чи все ми знаємо про воду?

- Навіщо нам щось знати про неї?

Сьогодні ми спробуємо відповісти на ваші деякі запитання.

Подивіться на записи на дошці:

Я вже знаю:                    Я дізнаюся зараз:                  Я буду знати:

 

  •       Пригадайте, що ми вже знаємо про воду?

 Краплинка прийшла зі своїми подружками. Пішов дощ і краплинки покрапали на парти. На кожній краплинці написані загадки.

  1. Загадки.
  •       Влітку текла, а взимку під скло лягла. (Річка).
  •       Мене просять і чекають, а як йду, то всі тікають.(Дощ).
  •       Прозорий мов скло, а не вставиш у вікно. (Лід).
  •       Як звуться горошинки, що так схожі на зернинки.(Град).

 

  •       Я падаю на ваші хати,

    Я білий – білий, волохатий.

    Я прилипаю вам до ніг.

    І називаюсь просто…(Сніг)

 

  •       Уночі понад водою

  Білій дим пливе рікою.

  Тільки сонечко засяє –

  Білий дим кудись зникає. (Туман).

 

  -  Гляньте вгору. Що то є?

     Он до неба дістає.

     Сонце промені кидає,

     А вона їх затуляє. (Хмара).

 

 

                                       (Пара).

Учні відгадують загадки і малюнки відгадок прикріплюють до малюнка Капітошки створюючи асоціативний кущ.

 

  1. Підводимо підсумок:

Річка, дощ – це вода в рідкому стані.

Лід, град, сніг – це вода в твердому стані.

Туман, хмара, пара – це вода в газоподібному стані.

 (У таблицю «Я вже знаю» позначаємо стан води).

                                                      СТАН ВОДИ

 

                     Рідкий                       твердий                     газоподібний

 

Краплинка – мандрівниця запрошує нас продовжити  подорож.

(В таблиці «Я дізнаюся зараз» позначаємо Краплинка – мандрівниця.)

 

  1. Робота в групах.

Об’єднайтеся в групи за станом води. Малюнки хмаринок, сніжинок, краплинок. Групи працюють над деформованими реченнями.

 

1 група «хмаринки» - поверхні, річок, морів, океанів, Сонце, нагріває.

                                     Вода, Сонця, під дією, випаровується.

2 група «сніжинки» - високо, Пара, вгору, піднімається.

                                       перетворюється, води, Вона, на краплини.

3 група «краплинки» - хмару, випадають, Утворивши, краплинки, як

                                           дощ.

                 Просочується, попадає, в річки, моря, океани, Вода, в грунт.

 

(Сонце нагріває поверхні річок, морів, океанів. Вода під дією Сонця випаровується.

Пара піднімається високо вгору. Вона перетворюється на краплини води.

Утворивши хмару краплинки випадають як дощ. Вода попадає в річки, моря, океани, просочується в грунт).

 Звіт груп. Підводимо підсумок.

Слайд «Колообіг води в природі»

(У таблиці «Я знатиму» розміщуємо малюнок «Колообіг води в природі».)

  •       Що нового дізналися про воду? (Відповіді дітей).

 

5. Гра «Павутинка».

- Обєднайтеся в одне спільне коло.

Гра «Уяви»

Тема: Де в природі міститься вода?(використовую під час систематизації та узагальнення знань)

- заплющте очі й уявіть себе рослиною або твариною водойми.

- Як би ви могли говорити, що б ви сказали людям?

- Чому ви так вирішили?

- Памятайте, що чистоту води в водоймі можна оцінити за наявністю живих істот: бабок, травневих мух, водяних жуків, водяних метеликів, мух одноденок та ставкових клопів-водомірок, які є супутниками чистої води. У забрудненій воді їх дуже мало або зовсім немає.

 

Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».

Гра «Я почну, а ти закінчуй».

- Сьогодні дорогою до школи я бачив…

- Біля школи росте…

- Нашу землю вдень освітлює…

- Уночі я бачила на небі…

- Ми п’ємо…

- Риби живуть у…

- Ми дихаємо…

Дерево рішень

Дозволяє учням  глибше зрозуміти механізм прийняття складних рішень.

Попередня робота

- Обрати проблему, що не має однозначного розв’язання. ( Наприклад,  Тема: «Де в природі міститься вода?», проблема «вода корисна і шкідлива»)

Описание: дуб малюнок- Запропонувати дома прочитати інформацію для розв’язання проблеми.

 

          Розв’язання

 

Переваги           Недоліки

 

 

 

Варіанти розв’язання

                                       

  

 

 

 

                                                     Проблема

 

Проблема:  Вода корисна чи шкідлива?

Варіанти розв’язання: загадки, прислів’я, приказки , вірші, оповідання, перегляд відеофільму «Вода – руйнівник»

       Переваги: Недоліки:

люди       тварини вода- руйнівник   

 рослини      злива

їжа  здоров’я     повінь

 річка        сніг

  Розв’язання: Без води не має життя на Землі. Більшу частину Землі займає

вода 71 %.

  1. Складання казки.

Гра «Павутинка»

Обєднайтеся в одне спільне коло. Складіть казку про краплинку-мандрівницю за початком:

Описание: капелькаНа червоній троянді жила маленька краплинка… (учні передають клубочок синіх ниток один одному, складаючи казку по реченю. Коли казка закінчилася учасники гри підімають ниточки вверх над головою утворивши хмарку.)

 

Краплинка – мандрівниця

(казка)

 

На червоній троянді жила маленька краплинка. Їй було весело і затишно. Вона гралася з сонячним промінчиком, переливалася різними кольорами веселки. Не помітила Краплинка як вона піднялася високо-високо і опинилася на хмаринці. Червона троянда засумувала, нахилила голівку, опустила листочки. Побачила це Краплинка, не знає як допомогти квіточці. Та раптом де не візьмись з’явився вітер, нагнав хмари, пішов рясний дощ. Багато краплинок впали на землю. Зраділа і Краплинка, що вона знову зустрінеться з червоною трояндою. Та тільки вона вже була не сама, а зі своїми подружками. Квіточка відчула дотик Краплинки і знову ожила.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Савчук Марія
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
3546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку