Комунальний заклад “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Запорізької обласної ради
Кафедра початкової освіти
Авторська розробка
на тему: “ Розробити фрагмент уроку за технологією «Входження в картину».”
Виконала:
Омел’яненко Ольга Анатоліївна
асистент учителя
загальноосвітньої школи
№ 4 м. Запоріжжя
група №3
Запоріжжя
2021
Актуальним у сучасному світі є підготовка розвиненої інтелектуальної особистості, яка буде креативною, здатною ризикувати, вирішувати складні проблеми. Одним із засобів у формуванні творчої особистості є залучення дітей до творів мистецтва. Дуже важливо щоб дитина не просто дивилася на картину, заучувала ім’я художників або назви картин, але й захоплювалася мистецтвом, відчувала його. Це зробити не легко. На сьогоднішній день є методики, які допомагають дитині легше та швидше навчатися процесу творчості. Однією з таких методик є технологія «Входження в картину». Це американська програма «Стратегія візуального мислення», метою якої є формування у дітей мотивації розмірковувати про твори мистецтва. Дітям пропонується роздивитися картину як подію та відчути що відбувається саме зараз. Дана технологія сприяє розвитку етичних почуттів, вміння висловлювати власну думку, розвитку художнього бачення твору мистецтва.
Метою цієї авторської розробки є показати як за допомогою технології «Входження в картину» вчитель може за допомогою правильно поставлених запитань пробудити у дітей бажання розмірковувати про твори мистецтва, відчувати «дух» картини.
Фрагмент уроку за технологією «Входження в картину»
«На добраніч усім» Д. Дейлі
Спочатку запропонуємо дітям підійти ближче до картини, та «пірнути» у неї.
- Що відбувається на картині? ( відповіді дітей)
Пропоную дітям не просто споглядати на картину, а зануритися в цю подію. (Хлопчик спить, собака не спить, а щось спостерігає, поряд з героями розкидані іграшки)
Чому ви так думаєте? Діти повинні аргументувати свою думку
-Як ви гадаєте, яка це пора року? (зима). Ви впевнені? Чому ви так думаєте, доведіть? (на задньому плані є новорічна ялинка з іграшками)
- Як гадаєте, де відбувається подія? ( певно в кімнаті хлопчика, адже поряд іграшки з якими він грався. Хлопчику тепло, комфортно і він заснув).
-Що говорить про те, що хлопчику тепло? ( собака поряд, тепла ковдра…)
-Який це час доби?
-Що робив хлопчик перед тим як заснув? Якими іграшками він грався?
-Чи відчуваєте ви якісь запахи? ( Ні, не відчуваю… Відчуваю запах ялинки… А я відчуваю запах смачної їжі, що доноситься з іншої кімнати де мама готує…)
-Чи чуєте ви якісь звуки? ( подих собаки…, можливо тріск каміну…)
-Який настрій у вас створює ця картина і чому?
-Якщо б на цій картині були б ви, на місці кого б хотіли бути? Чому?
-Що б ви змінили у цій картині, якщо б опинилися там?
Гра «Перетворення»
Дітям пропонується перетворитися в одного з героїв картини. Якщо це собака, то про що думає собака, чому не спить. Якщо це хлопчик, то чи бачить він якийсь сон і т.д.
Прийом «Прислуховувальний пристрій»
Заплющте очі. Уявіть що все що зображено на картині ожило та може розмовляти. За допомогою пристрою діти уявляють про що розмовляють іграшки, собака, хлопчик, ялинка…
Гра «Прибери раму»
Пропонуємо дітям уявити що зникла рама з картини
-Що треба додати до збраженого на картині?
-Що прибрали б?
-Чому?
Підсумок. Цю картину написав Джим Дейлі - американський художник, який малює картини масляними фарбами. Вона має назву «На добраніч усім».
Отож, метод «Входження в картину» сприяють формуванню у дітей висловлювати власну думку, розповідати про свої почуття та враження, вміння бачити прекрасне. Різноманітні вправи допоможуть легше сприйняти картину, активізують мовлення.
Список використаних джерел та посилань
1.Барб-Галль Ф. Як розмовляти з дітьми про мистецтво / пер. з франц. Софії Рябчук.- Львів: Видавництво Старого Лева, 2014. – 192 с.
2. https://osvitoria.media/experience/krok-za-ramky-yak-zatsikavyty-ditej-vizualnym-mystetstvom/ Крок за рамки: як зацікавити дітей візуальним мистецтвом