КОМУНАЛЬНИЙ ПОЗАШКІЛЬНИЙ
НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
ЦДЮТ СОНЯХ
"Творча майстерня" |
ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИЙ ВІДДІЛ ЗХК СТУДІЯ
Тема заняття |
СТИЛІЗАЦІЯ РОСЛИННИХ ФОРМ В ОРНАМЕНТІ
Мета заняття:
Освітня: ознайомити учнів з особливостями стилізації рослинних форм, розкрити поняття «стилізації», поглибити знання про орнамент, його види. Організація стрічкового орнаменту, що складається з рослинних мотивів, отриманих в процесі стилізації.
Розвиваюча: сприяти розвитку творчого мислення і дати можливість його реалізації, розширення кругозору та знань учнів в області декоративної композиції.
Виховна: виховувати в учнів почуття любові до мистецтва, формувати почуття композиції, прищеплювати акуратність при виконанні роботи.
РОСЛИННИЙ ОРНАМЕНТ СКЛАДАЄТЬСЯ ЗІ СТИЛІЗОВАНИХ ЛИСТЯ, КВІТІВ, ПЛОДІВ,
ГІЛОК І Т. Д.
НАЙБІЛЬШ ЧАСТО ЗУСТРІЧАЄТЬСЯ У ВСІХ НАРОДІВ МОТИВ «ДРЕВО ЖИТТЯ» - ЦЕ РОСЛИННИЙ ОРНАМЕНТ.
ЙОГО ЗОБРАЖУЮТЬ І ЯК КВІТУЧИЙ КУЩ, І БІЛЬШ ДЕКОРАТИВНО - УЗАГАЛЬНЕНО.
КОМПОЗИЦІЇ ТАКОГО ОРНАМЕНТУ ВЕЛЬМИ РІЗНОМАНІТНІ.
Орнамент- це прикраса.
Виникнення орнаменту сягає своїм корінням сивої давнини.
Орнамент- це візерунок, побудований на ритмічному повторенні геометричних елементів, рослинних, тваринних мотивів і т.д.
Орнаменти призначені для оформлення різноманітних речей (предметів побуту, меблів, одягу, зброї, архітектури).
Ми з вами розглянемо рослинний орнамент.
Розглядаючи всі ці орнаменти, ми помічаємо, що природна форма, силою уяви за допомогою умовних ліній, плям перетворюється у щось нове.
Існуюча форма спрощується до гранично-узагальненої геометричній форми.
Те, що було втрачено природною формою при спрощенні та узагальненні, призвело до площинності зображення. Ось це і є стілізація - декоративне узагальнення, спрощення, сплощення зображуваних об'єктів за допомогою зміни форми і кольору.
Як же природні форми перетворюються в мотиви орнаменту?
Починаючи роботу, важливо виявити найбільш яскраво виражені особливості форми рослини її силуету, ракурсних поворотів.
При компонуванні мотивів необхідно звернути увагу на їх пластичну спрямованість (вертикальну, горизонтальну, діагональну) і відповідно їй розташовувати малюнок.
"Мистецтво це абстракція, виймайте її з природи,
фантазуючи на її основі,
і думайте більше про процес творчості,
ніж про результат".
Поль Гоген