Тема: Котик Мурчик
Мета: вчити дітей передавати на малюнку образ живого об’єкта (котика); закріпити вміння зображувати тварин; вчити бачити різноманітність зображень, виразного образу, закріплювати знання про українські народні казки; розвивати уяву, увагу, образне сприйняття, естетичний смак; виховувати охайність, посидючість, любов до тварин.
Матеріали і обладнання: зразки малюнків з зображенням котика, ілюстрації до казки «Котик і півник», геометричні фігури для кожної дитини, фарби, пензлики, білий папір, серветки.
План.
1. Пальчикова гімнастика.
Рука — це пензлик, пальці— волосинки. Плавними рухами «розфарбовуйте» знизу догори, справа вліво. Пальці мають бути м'якими й пружними. Уявіть собі, що ви малюєте будинки, хмари, поля, алею, гори і моря, про які говориться у віршику
Акварель
Намалювати можна нею
Будинки, хмари і поля.
Зелену затишну алею,
Високі гори і моря.
2. Ігрова ситуація.
До дітей приходить півник Голосисте Горлечко.
На дворі і на току —
Скрізь луна :»Ку-ку-рі-ку!»
Гордо птах цей походжає,
Дуже пишний хвостик має,
Шпори, гребінець чарівний…
Що за птах цей, дітки? …(Півень).
- З якої казки прийшов гість? (згадати казку)
- Він не може знайти свого друга Котика.
Мотивація: «Хто буде захищати півника від лисички? Намалюємо йому товариша – котика»
3. Розглянути зображення котика.
Котик Мурчик - наш голубчик:
Лапки білі, зубки гострі.
Ходить котик тихо,
Буде мишкам лихо!
- Чим покрито тулуб кішки?
- Скільки лапок у кішки?
- Скільки вушок у кішки?
- Покажіть, як вмивається кішка.
-Подивіться на зображення кішки і скажіть, з яких геометричних фігур можна скласти кішку?
(Тулуб, лапи, хвіст - овали, голова - коло, вуха - трикутники).
-У кожного на столі є геометричні фігури, викладіть кожен свого кошеня.
Діти викладають з геометричних фігур кота, вихователь допомагає і виправляє дітей.
4. Показ прийому малювання.
Розімнемо наші пальчики.
Пішов котик на торжок, (Показати «вушка» над головою.)
Купив котик пиріжок. (Прихлопувати ліву долоньку зверху правої, потім поміняти руки.)
Пішов котик на вуличку, (Показати «вушка» над головою.)
Купив котик булочку. (Прихлопувати ліву долоньку зверху правим кулачком, потім міняємо руки.)
Самому скуштувати (Дитина знизує плічками.)
Або зайчику віддати? (Пальці правої руки стиснуті в кулак. Вказівний і середній пальці показують вушка. Пальчики можна згинати.)
Я і сам вкушу (Дитина знизує плічками.)
І зайчику віднесу. (Пальці правої руки стиснуті в кулак. Вказівний і середній пальці показують вушка.)
А тепер намалюємо котику м’яку, пухнасту шубку.
Набираю щіточкою фарбу коричневого кольору і «тичком» торкаюсь до паперу, але без води. Так я заповнюю весь контур малюнка. Щіточку тримаю вертикально (рівно). Тоді наше котик буде пухнастий.
5. Самостійна робота дітей.
6. Підсумок.
Півник задоволений вашими роботами, і пропонує вам затанцювати.
Тупи-тупи-тупоньки
Крильцями до купоньки
Стриба-стриба-стрибунець
Гарний в мене гребінець
Кукуріку! Кукурік