Фрагмент відкритого уроку з української мови в 2 класі

Про матеріал

Розробка фрагмента відкритого уроку з української мови в 2 класі (словникова робота на уроці). Розробка містить завдання, які виконували учні 2 класу на словниковій роботі.

Перегляд файлу

Фрагмент відкритого уроку з української мови у 2 – А класі

Словникова робота на уроці.

 

 

Хід уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

  • Скажіть, будь ласка, які букви в словах вказують на м’якість приголосних?
  •  Які звуки вони позначають?
  • Як на письмі позначаються м’які подовжені звуки?
  • Як вони позначаються у звуковій моделі?
  • Які звуки допомагають визначити кількість складів у слові?
  • Добре, молодці? Запишіть, будь ласка число, класна робота.

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Сьогодні ми будемо закріплювати вміння писати слова з подвоєними приголосними буквами, будемо робити звуковий аналіз слів.

IV. Словникова робота.

  • Але спочатку давайте пригадаємо, які словникові слова ми з вами вже вивчили, пограємо в гру «Шифрувальник». Розшифруємо всі слова.

 

ФААЛВІТ (алфавіт)                           ЛИВУЦЯ (вулиця)

ЩИКІВБАТЬНА (Батьківщина)       РЕГОЙ (герой)

ДЬМЕВДІ (ведмідь)                           ДИНВА (диван)

РЕНЬВЕСЕ (вересень)                       НОРОКВОЙЖА (жайворонок)

ДАНТИКТ (диктант)                          ЛИКИМ (килим)

 

  • Дякую вам, молодці. Гарно справились.
  • Сьогодні ми з вами познайомимось ще з двома цікавими словами, ці слова вам відомі. А що це за слова, ви дізнаєтесь розв’язавши «Веселі приклади»

 

ЧИ +ТАНК – К + НЯ = ЧИТАННЯ

ЗАВ + ДАХ – Х + ННЯ = ЗАВДАННЯ

 

  • Так, це слова читання і завдання. Зверніть увагу, що ці слова також мають подовжений м’який приголосний (Н’:)
  • Давайте познайомимось з ними ближче: ЧИТАННЯ за тлумачним словником означає   один з найважливіших видів мовної діяльності, тісно пов'язаний як з вимовою, так і з розумінням мови. Також «читання» — це здатність сприймати та розуміти інформацію, яка записана (передана) тим або іншим способом або відтворена технічними пристроями. Давайте запишемо це слово у зошит.

 

Каліграфічна хвилиночка

 

Чи та  ан ня  читання

  • Давайте підберем до цього слова слова–родичі: читач, читанка, читальний.
  • Скільки складів у цьому слові? Що допомогло вам визначити кількість складів? На який склад падає наголос?
  • Зробимо звукову модель. (дитина біля дошки). Як ми позначаємо подовжений м’який звук НН?
  • Скільки букв, а скільки звуків в цьому слові?
  • Добре.

Наступне слово – за тлумачним словником ЗАВДАННЯ  це те, що визначено або заплановано для виконання; доручення; поставлена перед ким-небудь мета або задача. Запишемо:

Зав да ан ня завдання

  • Давайте до цього слова доберем слова близькі за значеннямзадача, доручення, вправа.
  •  Скільки складів у цьому слові? На який склад падає наголос?
  • Зробимо звукову модель. (дитина біля дошки).
  • Скільки букв, а скільки звуків в цьому слові?
  • Добре.

 

 

  • А зараз хочу з вами пограти в гру «Вибери пару»

                                                   Бойове

                                                   цікаве

                                                   повільне

Читання (яке?)                          позакласне

 чітке

                                                    виразне

Завдання (яке?)                         монотонне  

                                                   самостійне

                                                   творче

                                                   легке

                                                   важливе

                                                   письмове

                                                          нове

  • Треба до цих слів добрати пару і записати через кому отримані словосполучення.
  • Добре, молодці. Ще ці слова можна зустріти і в прислів’ях. Давайте пограємо з вами в гру « Збери прислів’я»

 

  • «ЧИТАННЯ, НАВЧАННЯ, БЕЗ, НЕМАЄ» Складіть його і запишіть у зошит.

 

  • Добре. Дякую вам. Які два словникові слова ми з вами вивчили сьогодні. Добре. Дякую нашим гостям, а ми переходимо до основної частини уроку.
docx
Додано
1 липня 2018
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку