Фрагмент відкритого уроку з української мови у 2 – А класі
Словникова робота на уроці.
Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
-
Скажіть, будь ласка, які букви в словах вказують на м’якість приголосних?
-
Які звуки вони позначають?
-
Як на письмі позначаються м’які подовжені звуки?
-
Як вони позначаються у звуковій моделі?
-
Які звуки допомагають визначити кількість складів у слові?
-
Добре, молодці? Запишіть, будь ласка число, класна робота.
ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.
-
Сьогодні ми будемо закріплювати вміння писати слова з подвоєними приголосними буквами, будемо робити звуковий аналіз слів.
IV. Словникова робота.
-
Але спочатку давайте пригадаємо, які словникові слова ми з вами вже вивчили, пограємо в гру «Шифрувальник». Розшифруємо всі слова.
ФААЛВІТ (алфавіт) ЛИВУЦЯ (вулиця)
ЩИКІВБАТЬНА (Батьківщина) РЕГОЙ (герой)
ДЬМЕВДІ (ведмідь) ДИНВА (диван)
РЕНЬВЕСЕ (вересень) НОРОКВОЙЖА (жайворонок)
ДАНТИКТ (диктант) ЛИКИМ (килим)
-
Дякую вам, молодці. Гарно справились.
-
Сьогодні ми з вами познайомимось ще з двома цікавими словами, ці слова вам відомі. А що це за слова, ви дізнаєтесь розв’язавши «Веселі приклади»
ЧИ +ТАНК – К + НЯ = ЧИТАННЯ
ЗАВ + ДАХ – Х + ННЯ = ЗАВДАННЯ
-
Так, це слова читання і завдання. Зверніть увагу, що ці слова також мають подовжений м’який приголосний (Н’:)
-
Давайте познайомимось з ними ближче: ЧИТАННЯ за тлумачним словником означає – один з найважливіших видів мовної діяльності, тісно пов'язаний як з вимовою, так і з розумінням мови. Також «читання» — це здатність сприймати та розуміти інформацію, яка записана (передана) тим або іншим способом або відтворена технічними пристроями. Давайте запишемо це слово у зошит.
Каліграфічна хвилиночка
Чи та ан ня читання
-
Давайте підберем до цього слова слова–родичі: читач, читанка, читальний.
-
Скільки складів у цьому слові? Що допомогло вам визначити кількість складів? На який склад падає наголос?
-
Зробимо звукову модель. (дитина біля дошки). Як ми позначаємо подовжений м’який звук НН?
-
Скільки букв, а скільки звуків в цьому слові?
-
Добре.
Наступне слово – за тлумачним словником ЗАВДАННЯ це те, що визначено або заплановано для виконання; доручення; поставлена перед ким-небудь мета або задача. Запишемо:
Зав да ан ня завдання
-
Давайте до цього слова доберем слова близькі за значенням – задача, доручення, вправа.
-
Скільки складів у цьому слові? На який склад падає наголос?
-
Зробимо звукову модель. (дитина біля дошки).
-
Скільки букв, а скільки звуків в цьому слові?
-
Добре.
-
А зараз хочу з вами пограти в гру «Вибери пару»
Бойове
цікаве
повільне
Читання (яке?) позакласне
чітке
виразне
Завдання (яке?) монотонне
самостійне
творче
легке
важливе
письмове
нове
-
Треба до цих слів добрати пару і записати через кому отримані словосполучення.
-
Добре, молодці. Ще ці слова можна зустріти і в прислів’ях. Давайте пограємо з вами в гру « Збери прислів’я»
-
«ЧИТАННЯ, НАВЧАННЯ, БЕЗ, НЕМАЄ» Складіть його і запишіть у зошит.
-
Добре. Дякую вам. Які два словникові слова ми з вами вивчили сьогодні. Добре. Дякую нашим гостям, а ми переходимо до основної частини уроку.