Казки люблять всі. Навіть ті, хто не зізнається в цьому. У казковій формі проблему легше побачити і легше сприйняти. Для казкового героя легше знайти вихід зі складної ситуації – адже в казцї все можна ! До того ж усім відомо, що казки завжди добре закінчуються. Ось тому така популярна казкотерапія.
Тема: " Подорож до казкового містечка."
( інтегрований урок з читання, української мови )
Мета: - розвивати читацькі навички;
Хід уроку:
І. Оголошення теми та мети.
- Діти, сьогодні ми з вами побуваємо у чудовому казковому містечку. Це містечко не просте, ми повинні добре знати вивчені букви, щоб подорожувати в ньому. А поїдемо ми з вами в кареті.
ІІ. Для того щоб ми могли їхати потрібно прочитати слова, які написані на листочках, інакше карета з місця не зрушить.
( левеня, льон, дівчинка, йорж, сонечко, чистить, річка, їжачок.)
ІІІ. Дорога в "кареті".
Наша карета мчить через ліс. В лісі ростуть цікаві дерева, квіти.
4. Пропуск у казкове містечко.
Дуже я потрібна всім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
( Книга).
5. Подорож по місту.
1). Вулиця Складова.
- Свою подорож ми почнемо з вулиці, першої від воріт міста. Хто вже знає її назву ? ( назва вулиці написана на папері і прикріплена до дошки).
- Щоб ми могли проїхати нею, треба прочитати і виконати завдання. Прочитай спочатку склади за стрілочкою. Утвори з них слова. Пригадай, з якої пісеньки про улюблену тобою тваринку тут йдеться?
ти сі кий Чи можете заспівати
ко ку рень колискову?
2). Вулиця Садова.
- Далі ми повертаємо на вулицю Садову.
-Чому вона так називається?
-Хто збирає яблука? ( Їжачки ).
-Давайте допоможемо їжачкам.
Кожне яблуко незвичайне, зірвати і покласти в кошик можна тоді, коли прочитаєш речення. (Дібрані з книжок ).
-Не хвилюйтесь, любі діти!
Дочекаємося літа.
-Вітер в лісі повіває-
Він стару вербу гойдає.
-Юля вранці їла,
Юля юшки не любила.
-Тихо, тихо в темнім
лісі, хтось таємний
спить в горісі.
-Рак ранесенько проснувся
в черевики гарні взувся.
-Дзьобнув хлібця горобець,-
Дзьоб обтер об стовбурець.
-Ось уже всі яблука у кошичках. Їжачки вам дякують. Можна рушати далі.
3.) Вулиця Загадкова.
( Кросворд.)
1.Мовчить, а сто дурнів навчить.
2.Залізний вовк, конопляний хвіст.
4.) Вулиця Рухлива.
Фізхвилинка. Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться,
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
Веретеном покрутіться,
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
5.) Вулиця Пиши-Читай.
-Добре, друзі!
-Відкрийте зошити, щоб підтвердити знання, виконаймо завдання.
Я ж вам хочу пригадати,
Як під час письма сидіти
Ви усі повинні, діти:
Спинки прямо, не горбіться
Ніжками в підлогу впріться,
Лиш голівки нахиляйте,
Зошити у всіх відкриті
І всі записи охайні, щоб оцінки були гарні.
В словах цих пропущені букви не марно-
З них скласти слова зможеш ти гарно.
м и Ш а
з і р К а
к О б з а р
с і Л ь
г А в а
Записали всі? Гаразд.
Що ж, увага, перший клас!
Чи потрібні букви всі
Подивіться ось такі? ( Виставляється декілька букв з розрізної азбуки, серед яких є пропущені букви.) Яке слово заховалось?
6.) Вулиця Каліграфічна.
( Діти відгадують по вертикалі слово )
Правильно ви розповіли,
Але це лише півділа.
Будуть зошити охайні
Коли будете уважні.
К в а
Рано вранці жабенята
Вчаться голосно читати.
І не дивно, що слова
Обов’язково містять "Ква".
От і спробуй відгадати,
Що читали жабенята.
1.К В А_
Цей "ква" влітку від спраги рятує.
2.К В А _ _ _ _
Цей "ква" учень на дошці малює.
3. _ _ _ К В А
К В А _ _ _ _
Ці "ква" на городі зростають
І разом до борщу потрапляють.
4. _ _ К В А _
Цей "ква" вас читати навчить.
5. _ _ К В А
Цей- звук означає й мовчить.
6. К В А _ _ _ _ _
Родина велика в "ква" цьому живе.
7. _ К В А _ _ _ _
А в цьому – рибка- красуня пливе.
Погубилися слова, не хотіли йти в садочок, то ж поставте їх в рядочок, щоб могли ми прочитати, про що нам хочуть розказати.
Сонце, пригріва, весняне.
Струмки, в, біжать, рівчаках.
7.) Вулиця Танцювальна (фізхвилинка)
8.) Вулиця Квіткова.
Які квіти ростуть на вулиці.
о р т я а д н я л і л е
м а р о ш к а п а н т ю л ь
й а р а т с ц и с н а р
Прочитайте про першу квітку весни.
М. Познаньська. Пролісок.
Бесіда про охорону квітів, природу.
9). Повернення з казкового містечка.
Оце на сьогодні і вся подорож. Час вертатися назад. Чи сподобалося вам?
10.) Домашнє завдання.
Намалювати будь-яку весняну квітку, скласти про неї загадку і записати в зошит.