Фрагмент заняття з навчання дошкільників кількісному й порядковому рахунку
«У гостях у Тітоньки Сови» (Може бути використано як частина інтегрованого заняття)
Мета: розвивати навчально-пізнавальні навички: уміння слухати, міркувати, приймати й виконувати завдання, розвивати асоціативно-образне мислення, тактильні відчуття, пам’ять, увагу, вміння зосереджуватися; вправляти у розв’язуванні задач; закріпити знання про геометричні фігури;
формувати математичну та сенсорно-пізнавальну компетенції;
виховувати активність, викликати позитивні емоції від роботи в підгрупах.
Обладнання й матеріали: м’яка іграшка сови, медіафайли (відео), дидактичні картини, роздатковий матеріал: листя й плоди дерев, картки з зображенням дерев (клену, берези, дуба, каштана, горобини).
Хід заняття:
1.1. [Вітання з дітьми. Розповідь вихователя про зачарований ліс, де проживає багато різних таємничих тварин, з однією з котрих відбудеться знайомство. Зацікавлюючий момент і знайомство з Тітонькою Совою]
1.2. В: дітки, а чи хочете ви дізнатися, чому саме ми завітали сьогодні в гості до Тітоньки Сови?
Чи знаєте ви про те, що сови вважаються одними з найрозумніших птахів? [Розповідь про сов].
2.1. В: тільки що Тітонька Сова сказала мені про те, що вона хоче вам розповісти. Вам цікаво, що це?
Т С: діточки, сьогодні я повідаю вам про маленьку частинку однієї з найголовніших наук у нашому житті- математики- лічбу! Чи знали ви, якою вона буває? Ні? Тоді пропоную вам переглянути відео. Мерщій дивитися! [Діти переглядають відео з гіперпосилання].
В: оце так! Дітки, у мене з’явилась ідея. А давайте ми зараз разом із Тітонькою Совою спробуємо полічити й назвати наші дерева в зачарованому лісі? Ви згодні?
[Дітям дається роздатковий матеріал: листя клена, берези, дуба, каштана, горобини, кленові «носики», березові «сережки», жолуді, каштани, грона горобини, картки з зображеннями даних дерев. На видне місце прикріплюється загальне зображення дерев для подальшого рахунку]
Вихователем ставиться завдання: по черзі назвати дерево, кількість розданого листя та його плоди/цвіт, порахувати їх кількість. Назвати дерево по порядку (з зображення).
В: давайте спробуємо. Я почну: це клен. [Показує на клен на зображенні]. У нього 9 листочків. [Вихователь перераховує роздані листки від 1 до 9]. Це «носики», їх 3 [рахунок від 1 до 3]. Він перший по черзі. [Вихователь вказує на зображенні на те, що клен знаходиться на першому місці].
2.2. Фізкультхвилинка
Висновок: прощання з Тітонькою Совою. Узагальнення, підведення підсумків, враження дітей від заняття.