Тема: « В гості до Лісовичка.»
Мета: Формувати у дітей основи екологічної культури; розширити та систематизувати знання дітей про природу, формувати інтерес до проблеми охорони природи, ознайомити дітей з правилами поведінки в природі Закріплювати знання про казки, вміння розпізнавати їх за описом. Вчити заучувати вірш з опорою на мнемо квадрати. Формувати вміння відповідати повним реченням на запитання педагога, слухати один одного і доповнювати відповіді товаришів. Розвивати зв ’язне мовлення, пам ’ять, мислення, увагу.
Матеріали та обладнення: Картинки з ілюстраціями казок,екологічні знаки,аудіо записи « Чарівні звуки».
Хід заняття
В-Д: Відкладіть усі ви справи
Балачки свої, забави
Станьте зручно всі ,будь ласка
Надіслала лист нам казка
Світом казки мандрувати
Я запрошую усіх
Буде вам усім цікаво
Будуть жарти, буде сміх
Станете чарівниками
Знайдете ви глек добра
Тож всі очі закривайте
І у казку вирушайте.
Ви чуєте чарівна музика лунає
Вона у казку нас гукає
Давайте сядемо усі на килимок
Послухаємо її чарівний голосок.
Тепер потрібно оченята всім закрити
Я знаю, диво нас чекає любі діти
(вчитель-дефектолог перетворюється на Лісовичка)
Лісовичок: О, що за гості у моєму лісі? Добрий день малята, ви мене впізнали? Я Старичок-Лісовичок. Хазяїн казкового лісу. В цьому лісі багато казок. А ви любити казки? Але з однією з казочок трапилася біда . Злий Вітер-Вітрисько налетів на неї налякав героїв так , що казкові тваринки розбіглися по інших казках та переплуталися, і тепер самостійно не можуть повернутися додому. Все що вітер залишив на місці свого злочину ось ці малесенькі уривочки. Давайте розглянемо їх і з ’ ясуємо якій казочці потрібна наша допомога . Але спочатку давайте пригадаємо правила поведінки в лісі.
Тож вирушаємо у путь.
Д/В «Виклади казку за сюжетними картинками»
Що за хатка на узліссі?
Вся ворушиться, дрижить
Тут і вовк іде й ведмідь
Й кожен в хатці хоче жити
Та вже тісно їм усім –
Ось-ось-ось і трісне дім.( Теремок)
Тепер ми знаємо якій казочці потрібна допомога.
Ти котись , котись клубочок попереду у лісочок
Покажи малятам нашим як у казочку потрапить.
Бачу попереду якусь казочку. Діти пригадайте як називається ця казочка?
( «Заяча хатинка»). Як ви гадаєте якою була Лисичка? (хитра, зла ,вона вигнала зайчика з власної хатки) А Півник?( відповіді дітей)
Д/В «Який герой казки?» ( за сюжетними картинками)
Коза-Дереза хитра ,зла вона кривдила героїв казки.
Рак-Неборак-добрий ,він допоміг Зайчику вигнати з хатинки Козу.
Півник-добрий……, Мишинята-…….
Вовк-……..Мама-коза-….. ( Знаходимо картинку Мишки-норушки)
Ти котись , котись клубочок попереду у лісочок
Покажи малятам нашим як у казочку потрапить.
Бачу попереду нову казочку.
Яка дивна галявина? Схоже тут потрібна наша допомога! У лісі без сонечка так темно, що видно тільки тінь від дерев. Діти, а які дерева ростуть у лісі? (відповіді дітей). Як ви гадаєте, навіщо потрібні дерева? (відповіді дітей: Вони очищують повітря. Під ними є нори тварин, вони там живуть. На деревах птахи будують свої гнізда.) Давайте доберемо кольорові зображення дерев і прикрасимо ліс.
Гра «Вгадай дерево за силуетом».
Вихователь: Багато треба часу щоб дерево виросло і стало великим. Нажаль люди не бережуть дерева і вирубують їх. Дерев стає все менше і менше. Який знак тут потрібно поставити? (дитина обирає знак, пояснюючи свій вибір.) З’явились дерева і повіяло свіжим повітрям. Як ви вважаєте, чим відрізняється лісове повітря від того чим ми дихаємо у місті? (відповіді дітей: тому що у лісі багато дерев, вони захищають нас від пилу, брудного повітря, від загазованості машин). Давайте всі разом вдихнемо ковток чистого повітря!
Дихальна гімнастика Повітря свіже ми вдихаємо,
Руки до сонечка піднімаємо.
Видохнули, опустили.
Та ще раз повторили.
Лісовичок: Діти, звірята переплутали свої домівки! Допоможіть їм будь ласка!
Гра «Хто, де живе?»
Вихователь: Діти, скажіть, а можна з лісу брати тварин додому? (відповіді дітей). Давайте поставимо знак « Тварин із лісу брати не можна!»
( Під ялинкою сидить Котик)
Діти, з якої казки цей герой? (Пан Коцький , Котик і Півник)
Давайте зберемо казку
Д/В «Склади розрізну картинку»
Картиночки позбираємо і казочку упізнаємо.
Всі ви діти були праві ,бо головним героєм цих казок був Котик. А ось наші загублені герої Зайчик і Лисичка.
Фізкультхвилинка
За казками ми пішли, не одразу їх знайшли
Ніжками ми тупали, кулачками стукали.
Пам ’ятають казки нас.
Ось присіли ми на «раз», оченята закриваємо
Хто сховався тут вгадаємо.
Діти очі відкривайте, кого немає відгадайте.( Лісовичок накриває покривалом когось із дітей а діти повинні відгадати кого з дітей нестало)
(Знаходять Вовка і Ведмедя )
Ось малята і знайшли ми всіх героїв казки «Теремок»
А давайте її разом пригадаємо. Ось подивіться і послухайте
В полі теремок стоїть. Ось і мишка сіренька біжить.
Подивилась нікого немає. Тоді буду тут жити одна я.
Тільки відпочити сіла, хтось вже стукає у двері
Тук-тук-тук! Відчини,хто тут живе мені скажи.
-Я Мишка - Шкряботушка
-А ти хто?
-А я Жабка-Скрекотушка. Скрізь стрибаю,їм траву
Можна і я тут поживу.
Тільки сіли до вечері знову стукає хтось в двері
Тук-тук-тук! Відчини,хто тут живе мені скажи.
-Я Мишка - Шкряботушка
-А я Жабка-Скрекотушка.
-А ти хто?
- А я Зайчик –Побігайчик , дайте хліба окрайчик.
- Добре пустимо й тебе. Чують знову хтось іде.
Братик - Вовк. Сестра-Лисиця деж тут всім їм розміститься.
Тільки вечір наступає Ведмідь в терем заглядає.
Тук-тук-тук! Відчини,хто тут живе мені скажи.
Виліз він на дах ,та тільки всівся, тріснув теремок і розвалився
Та недовго звірі сумували ,а швидко новий теремок побудували
(Заучування вірша за допомогою мнемоквадратів, самостійна. розповідь 1-2 дітьми з допомогою педагога)
Лісовичок: Повертаємось ми нині із казкової країни.
У казках герої чемні,добрі,ввічливі, непевно ви такими будете
Казки не забудете.
І знов чарівна музика лунає , додому нас вона гукає
Порахуйте малята до10 і в садочку знову опинитись ви
Очі закривайте,рахувати починайте.
Підсумок заняття.
Вчитель-дефектолог: Де вибули? Що цікавого дізналися та навчилися? Чи допомогли ви Лісовичку?