Фронтальне опрацювання матеріалу "Мова і мовлення"

Про матеріал
  • Урок фронтального опрацювання навчального матеріалу (ФОМ). Має на меті осмислення учнями навчального матеріалу і формування умінь і навичок. Структура його така: 1) повторення учнями блоку навчальної інформації; 2) фронтальне виконання завдань, визначених спеціальною програмою; 3) фіксація по пам`яті відповідей на основі запитань у зошиті; 4) контрольне опитування.
  • .Даний урок - урок фронтального опрацювання матеріалу (ФОМ) блоку "Мова і мовлення" містить вправи і завдання.
Перегляд файлу

 

№ 2, № 3  ФОМ      Фронтальне опрацювання матеріалу блоку №1  (2години)

Тема:     Мова і мовлення

Девіз уроку: Мова – це віконце, через яке людина бачить світ.

 

C:\Users\Iam\Desktop\images.jpgІ. Робота  над засвоєнням понять, визначень, правил

1. Повторення тез 1 – 4  блоку «Мова і мовлення».

2. Усно дати відповідь на питання:

  Чому мову називають безсмертним скарбом народу?

  Чим відрізняється усне мовлення від писемного?

  Як допомагають у спілкуванні міміка і жести?

  Яким має бути усне і писемне мовлення?

  Що таке культура мовлення і культура спілкування?

  Як берегти і примножувати багатства рідної мови?

 

ІІ. Відпрацювання практичних умінь і навичок

І. Мова і мовлення. Висловлювання про мову

1.1.  Прочитай і спиши висловлювання про мову. Поясни, як ти їх розумієш.

 Мова – коштовний скарб народу. Любов до України неможлива без любові до рідного слова.

1.2.  Вправа 5 ( ст. 5) Прочитай висловлювання, поміркуй над їх змістом.

         Зроби звукобуквений аналіз виділених слів.

1.3. Прочитай і спиши висловлювання про мову. Поясни, як ти  розумієш виділені слова?

         Підкресли слова, в яких букв більше, ніж звуків.

        Найбільше і найдорожче добро в кожного народу – це його мова. Ота жива схованка людського духу, його багата скарбниця, в яку народ складає і своє давнє життя, і свої сподівання, розум, досвід, почування.

 

ІІ. Культура мовлення.

2.1. Прочитай виразно вірш. Спиши, підкресли слова ввічливості.

Мова

Сію дитині в серденьку ласку:

сійся, родися ніжне « Будь ласка»,

вдячне « Спасибі», « Вибач» тремтливе –

слово у серці, як зернятко в ниві.

« Доброго ранку», « Світлої днини» -

щедро даруй ти людям, дитино.

Мова барвиста, мова багата,

рідна і тепла, як батьківська хата.

2.2. Прочитай і поясни, як ти розумієш подані вислови.

         Ні пари з вуст;  байдики бити;   ловити ґав;   намолоти сім мішків гречаної вовни.

2.3. Спиши текст, добираючи за змістом подані у дужках слова.

        Мова – одна з багатьох  … , створених людьми. Вона віддзвонює … народу, його … .

  У мові – уся … народу. Слово рідне ввібрало в себе віковічний .. Дніпра, …  колосся, 

Діброви, … соловейка, … трударя на важкій ниві.

 ( Душа, плин, диво, історія, спів, доля, пісня, шепіт, шурхіт.)

2.4. Вправа 18 ( ст. 10)

2.5. Вправа 20 ( ст. 10) Розіграйте казку колективно. Дайте відповіді на запитання до тексту.

docx
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
713
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку