Конспект уроку у 1 класі з теми Ознайомлення з буквою Т, звуками т, т'. Для учнів 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів. Учні з особливими потребами
Тема: Ознайомлення з буквою «Тт», звуками [т], [т'].
Мета: Вивчити нову букву і звуки, які вона позначає. Вчити дітей артикулювати звуки
[т] та [т1], розвивати фонематичне сприймання, орфоепічні навички.
Формувати уміння читати та відповідати на запитання поширеними реченнями.
Удосконалювати звуковимову та культуру мовлення. Працювати над збагаченням,
уточненням та активізацією словника.
Розвивати зв'язне мовлення та психічні процеси.
Виховувати почуття захоплення художнім словом, інтерес до вивчення мови. Обладнання: Зображення друкованої літери «Тт», наочність до дидактичної гри "Магазин", предметні малюнки, таблиці складів, схеми-моделі слів, лялька.
Хід уроку:
I Організація початку уроку
II Оголошення теми, мотивація навчальної діяльності
Робота зі звуками
1) Виділення звуків [т],[т ']. Опис їх вимови вчителем.
[показ вчителя декілька разів]
2) Активне промовляння виділених звуків дітьми, аналіз акустичних особливостей звуків.
3) Вправи на впізнавання звуків.
У діжі сидить І, здається, спить А коли скисає То через край діжки Ніжки спускає ( Тісто )
Складемо звукову модель слова тісто і слова тигр
- 0 - - |
= 0 - - 0 |
А тепер назвіть слова, які починаються на [ т ] ( трактор, троянда, трамвай)
На [ т`] (тінь, тісто)
А тепер подумайте і назвіть слова в яких звук [т ], [ т`] стоять в середині слова (літак, дитина, літо) Назвіть слова, які закінчуються на ці звуки ( лист, кіт, міст)
4) Дидактична гра «Магазин» Зараз ми з вами підемо у магазин. Купіть лише ті предмети, у назвах яких є звуки [т] і [т']. (тигр, кіт, дзеркальце, трамвай, серце, дзиґа, дзвіночок)
5) Моделювання звукової будови слів
Наступне завдання Баби Яги — Вашим завданням буде скласти звукову модель слова «трактор».
[вчитель викликає одного учня до дошки]
— Промовимо разом слово «трактор». Отже, на який склад падає наголос? (на 1-й)
Дидактична гра "Яке я задумала слово?"
— А зараз ми будемо робити останню пелюстку. Для цього вам потрібно
дізнатися, яке я загадала слово.
[в ч. працює з наочністю]
Третій - як 3 у слові "трактор"
Четвертий - як останній у слові "кіт"
Останній - як 3 звук у слові "нарцис".
III Ознайомлення з буквою "т"
1)
—Звуки [т] і [т'], з якими ми щойно працювали, позначаються літерою "т".
[Вчитель показує літери Тт]
Це і є наша сьогоднішня іменинниця.
—Подивіться, яка вона гарна, справжня принцеса. [Вч. показує ляльку з літерою]
2) Зіставлення малої і великої літери
—Уважно роздивіться велику і малу літери. Чим вони відрізняються, а чим схожі? (відрізняються розміром, схожі формою) —Як ви гадаєте, на що схожа літера «т»? (...) 3) Ознайомлення з місцем букви «т» у касі букв.
—Наша принцеса буква «т» живе у буквеному місті, не в цегляному замку, [вч. показує, де знаходиться буква у касі]
• Фізхвилинка
Знає добре буква кожна, Що хворіти їй не можна, І тому на фіззарядку Всі піднялись без оглядки. Буква «т» чекає збоку: Всім узяти руки в боки. І робіть як я, малятка, -Починається зарядка!
Руки вгору, руки вниз На сусіда подивись. Встали, сіли, встали, сіли І за парту тихо сіли.
IV. Вправи з читання
1)
—А тепер розважимо іменинницю. Покажемо принцесі, як ми вміємо читати. Прочитайте хором подані нижче склади:
[—] ти ли ни ри ли
[==] ці ні сі ті зі —Які звуки позначають букви на позначення приголосних у першому рядку -тверді чи м'які? (тверді) —А в другому? (м'які)
—Чому? (тому що після них стоїть звук [і], який пом'якшує попередні приголосні)
—Скажіть, чому до цих складів підходить модель? (тому, що перший звук -приг. м'як., а другий - гол.) —Промовте приголосні звуки окремо (спочатку першого рядка, а потім другого)
2) Читання складів у стовпчиках
—Порадуймо нашу принцесу
—Прочитайте хором пари складів.
ти ті
та тя
ту тю
те ть
[вчитель викликає 1 учня до дошки]
3) Читання складів у стовпчиках
— Діти, для нашої принцеси-іменинниці найцікавішими є ігри з літерами, тому
прочитаймо хором слова у стовпчиках. (Транспорт, троянда, тварини, центр, ворота)
Словникова робота:
—Поясніть значення слів «центр»
центр— середина; —Що може мати центр? (місто, коло...)
Фізхвилинка
Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Ти навшпиньки піднімись І сусіду посміхнись. Всі присіли, встали, сіли. І за парту тихо сіли.
V Ознайомлення з текстом
1) Вступна бесіда, розгляд ілюстрації
2) Читання тексту вчителем
3) Бесіда за змістом вірша
4)читання тексту дітьми(хором)
5) Аналітико- синтетична вправа
VI Підсумок уроку
1) Висновок
2) Вербальне оцінювання