Г. ІБСЕН «ЛЯЛЬКОВИЙ ДІМ»: ОБРАЗНА СИСТЕМА П'ЄСИ.

Про матеріал
Сьогодні ми знову звертаємося до драми Г. Ібсена «Ляльковий дім». На перший погляд, головну увагу письменник зосередив на проблемі прав жінки, але побудова драми, система образів переконливо довели, що доля головної героїні відбила глибинні протиріччя сучасного драматургові суспільства. У цій п’‎єсі Ібсен заклав підвалини реалістичної соціально-психологічної драми. Пересічне, міщанське благополуччя родини адвоката Хельмера скінчилося у найнещасніший спосіб, оголивши брехливість моралі, існуючих у родині норм життя та проголошеної святості шлюбу. На початку драми автор відтворив життя-гру головних героїв та їхнє зовнішнє благополуччя, яке було лише оманою. Конфлікт, що розвинув дію п’‎єси, виник давно, але до певного часу герої його не усвідомлювали. Цей конфлікт було викрито разом із таємницею головної героїні — Нори. Як далі розвиватимуться події цієї драми — з’‎ясовуватимемо сьогодні.
Перегляд файлу

                                          9 клас                                                               09.04.2020

Тема: Г. ІБСЕН «ЛЯЛЬКОВИЙ ДІМ»: ОБРАЗНА СИСТЕМА П'ЄСИ.

Мета (формувати компетентності): предметні (знання системи образів драми Г. Ібсена «Ляльковий дім»; уміння визначати роль і значення кожного з героїв твору для розкриття його теми й ідеї; словниковий запас; розвинені зв'язне мовлення та критичне мислення; навички ідейно-художнього аналізу літературних творів; шанобливе ставлення до родинних цінностей, людської гідності); ключові (уміння вчитися: активну пізнавальну діяльність і критичне мислення; комунікативні: навички спілкування в колективі; навички роботи в групі; толерантне ставлення до думок і почуттів оточуючих; інформаційні: вміння визначати головне та роль деталі в тексті; навички роботи з книгою; загальнокультурні: естетичний смак; вишукані читацькі вподобання; світогляд).

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок.

Основні терміни й поняття: система образів, головні та другорядні герої, художні засоби.

Міжпредметні зв'язки: психологія, етика, образотворче мистецтво.

Обладнання: підручник; літературознавчий словник; портрет письменника, видання його творів, ілюстрації до них; роздавальний матеріал за темою уроку;

                                              Х ІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ Й МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Сьогодні ми знову звертаємося до драми Г. Ібсена «Ляльковий дім». На перший погляд, головну увагу письменник зосередив на проблемі прав жінки, але побудова драми, система образів переконливо довели, що доля головної героїні відбила глибинні протиріччя сучасного драматургові суспільства. У цій п’єсі Ібсен заклав підвалини реалістичної соціально-психологічної драми. Пересічне, міщанське благополуччя родини адвоката Хельмера скінчилося у найнещасніший спосіб, оголивши брехливість моралі, існуючих у родині норм життя та проголошеної святості шлюбу. На початку драми автор відтворив життя-гру головних героїв та їхнє зовнішнє благополуччя, яке було лише оманою. Конфлікт, що розвинув дію п’єси, виник давно, але до певного часу герої його не усвідомлювали. Цей конфлікт було викрито разом із таємницею головної героїні — Нори. Як далі розвиватимуться події цієї драми — з’ясовуватимемо сьогодні.

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Робота з текстом літературного твору

-Перекажіть другу дію драми Г. Ібсена «Ляльковий дім».

IV. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ (записати у зошит)

Цитатна характеристика Торвальда Хельмера

Риси характеру, принципи

Тези, цитати

Бездоганна репутація на службі

Боїться панібратства з боку підлеглих, думає не про дружину, родину, а про те, що скажуть про нього

Не мати боргів

«Жодних боргів! Ніколи не позичати! На домашнє вогнище, засноване на позичках, на боргах, лягає якась некрасива тінь залежності»

Дотримувати зовнішньої пристойності

Не можна і вигляду подати про неприємності: важливо зберегти репутацію благопристойної родини

Самовпевнений

Усіх повчає, навіть із дружиною розмовляє зверхньо

Дріб’язковий

Звільняє Крогстада, докоряє Норі за мигдальне печиво та варення

Риси характеру, принципи

Тези, цитати

Хвалькуватий, лицемірний

«...у мене вистачить і мужності, і сили. ...я така людина, яка все може взяти на себе»; милується своїми чеснотами

Байдужий

Не зважає на смертельну недугу товариша. Не розуміє внутрішнього стану Нори, коли вона танцює

Жорстокий

«Але дітей ти не будеш виховувати. Я не можу довірити їх тобі...»

Егоїстичний

Постійно вживає займенники «я», «мені», «моє» та ін.

 

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

1. Завершальне слово вчителя

— Основні проблеми твору Г. Ібсена — взаємини подружжя, становище жінки в суспільстві, секрети сімейного щастя та благополуччя, цінності в житті. людина повинна знайти себе, своє щастя, покликання, тому що тільки справжня людина, а не іграшка в чиїхось руках мала право на сімейне щастя, на виховання дітей. Усі герої, із якими ми познайомилися у творі, допомагають розкрити грані характеру головної героїні, а також становище жінки в тодішньому суспільстві. Так, жінка не мала права сама підписувати документи, розпоряджатися навіть своєю власністю; її призначення, особливо в забезпечених сім’ях,— займатися своїми дітьми, домашнім господарством, собою, щоб бути гарненькою лялькою при чоловікові: Хельмер прагнув на вечірці в сусіда (вищого за суспільним становищем) похвалитися гарненькою дружиною, яка в чудовому вбранні захоплено виконувала тарантелу.

2. Інтерактивний прийом «мікрофон»

-Продовжте речення: «Я схвалюю Нору за те, що вона..., але не розумію, чому вона...».

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Для всіх: прочитати третю дію драми Г. Ібсена «Ляльковий дім».

Схарактеризуйте героїв п’єси Г. Ібсена «Ляльковий дім»: Нору, Крогстада, фру Лінне, доктора Ранка,  взаємини між головною героїнею та другорядними персонажами.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Олексіївна Людмила
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 9 клас (Волощук Є.В., Звиняцьковський В.Я., Філенко О.М.)
Додано
30 квітня 2020
Переглядів
8143
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку