Г.К.Андерсен. "Соловей"

Про матеріал
Г.К. Андерсен дуже любив природу і дітей. Саме вони діють у його казках. Цього разу героєм його твору стала маленька, але дуже співуча пташка – соловей.Він володіє унікальним співочим даром, яким щедро ділиться з навколишнім світом, він не злопам'ятний. Соловей не робить різниці між мешканцями імператорського палацу і простими жителями китайських сіл. Він співає для всіх, і його чудові пісні здатні навіть прогнати смерть.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Протиставлення “справжнього” і штучного в казці “Соловей” Г. К. Андерсена Підготувала вчитель зарубіжної літератури Млиновецького НВК Карпець М. Г.

Номер слайду 2

Протиставлення “справжнього” і штучного в казці “Соловей” Г. К. Андерсена Підготувала вчитель зарубіжної літератури Млиновецького НВК Карпець М. Г.style.font. Stylestyle.font. Weightstyle.text. Decoration. Underline

Номер слайду 3

Де відбувається дія казки?Опишіть палац імператора. - Як імператор дізнався про солов’я? Як цей випадок характеризує імператора? «Виявляється, у нас тут живе незвичайна пташка, яка зветься «соловей». Кажуть, що вона найкраща у моїй великій державі. Чому мені про неї ніколи не доповідали?» - Яким був соловей? З чим автор порівнює його спів? ( Зі скляними дзвіночками.)

Номер слайду 4

А яке враження справив спів солов’я на імператора? Чому? Він заплакав, тому що вперше почув голос природи. Душа імператора розкрилась назустріч пісні – і він заплакав.

Номер слайду 5

- А чому ж соловей відмовився від нагороди?Він вже отримав вищу нагороду – сльози. Талант радує людей від усієї душі, а не за плату.

Номер слайду 6

Опишіть штучного солов’я. Хто зробив китайському імператорові дивний подарунок?

Номер слайду 7

- Чому придворні були у захваті, а прості люди відчували, що щось тутне те? Живого співу живої душі ніщо не замінить. Адже в живій душі знаходить відгук те, що йде від серця, а в придворних живої душі небуло, тому їм милим був штучний соловей.

Номер слайду 8

- Чому справжній і штучний соловей не змогли співати разом?- Чому справжній соловей залишив палац? Всі захопилися цяцькою, апро нього забули. Соловей – творець, йому нецікаво було слухати співіграшки.

Номер слайду 9

- Що трапилось з іграшкою? Які заходи вжив імператор, щоб оживити штучного птаха? Він послав за придворним медиком.- А що ж трапилося далі? Що мучить імператора в останні хвилини його життя?Чи допоміг штучний птах імператорові?Що примусило справжнього солов’я повернутися до імператора?

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Переваги справжнього та штучного солов’я. Яка пташка приваблює нас своїм виглядом? {69 C7853 C-536 D-4 A76-A0 AE-DD22124 D55 A5}Маленька сіра пташка. Осипана коштовним камінням. Співав як шарманка. Співав так, що виступали сльози. Непримітна. Дорогоцінний. Дорога іграшка. Живий птах. Механічний. Справжній. Жив на воліЖив на шовковій подушціМовчав у важку для імператора хвилину. Прогнав співом Смерть. Відновити лад, знайшовши відповідні епітети і дії, що характеризують справжнього солов’я і штучного.

Номер слайду 12

Антитеза – різке протиставлення героїв, ситуацій, характерів, душевних або природних станів - Тож яка краса протиставляється у казці? Штучна Справжня- Як у художній літературі називається прийом протиставлення?

Номер слайду 13

Справжній соловей. Штучний соловей Зовнішній вигляд. Маленька, сіра. Золота іграшка Спів. Сльози. Одна пісня Реагування на хворобу імператора. Рятує імператора своєю піснею. Мовчить. Складання порівняльної таблиці образів справжнього і штучного солов’я.

Номер слайду 14

Розгадайте головоломку. Не зощото,щитьвсетеблило

Номер слайду 15

Тема – сила справжнього мистецтва, його влада над смертю.Ідея – перемога справжнього мистецтва над штучним та смертю. Лише душа, милосердя, співчуття, стають свідченням справжньої краси.

Номер слайду 16

Чого навчає казка “Соловейко”? Казка вчить нас любити і цінувати красу природи, вчить розуміти прекрасне, вчить тому, що ніколи ніяка досконала машина, зроблена руками людини, не замінить витвори природи.. Потрібно вміти прощати, по-доброму ставитися до людей, допомагати їм у скрутну хвилину, бути вірним. Авторський задум казки Г. К. Андерсена «Соловей» полягає у протиставленні істинної краси та штучної красивості, ствердженні всеперемагаючої сили мистецтва та висміюванні невігластва, відсутності розуміння природи й мистецтва, бездушності й низькопоклонства перед вельможними людьми.

Номер слайду 17

Домашнє завдання. -Написати листа другові “Мені сподобалася казка Г. К.андерсена “Соловей”; - намалювати ілюстрації до казки (за бажанням).

pptx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
1042
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку