Ганс Крістіан Андерсен «Соловей». Соловей як втілення сили природи й мистецтва;протиставлення «справжнього» i «штучного» в казці «Соловей».

Про матеріал
Мета: продовжити знайомство учнів із творчістю Г.К. Андерсена і його казкою «Соловей»; формувати навички виразного, вдумливого читання, переказу та аналізу тексту, уміння бачити й цінувати «справжнє» і «штучне» мистецтво, силу його впливу на почуття та поведінку людей; враховувати естетичний смак читачів, розвивати їх творчу активність, пам'ять, образне мислення; виховувати любов до природи, почуття добра та милосердя.
Перегляд файлу

Ганс Крістіан Андерсен «Соловей».

Соловей як втілення сили природи й мистецтва;протиставлення «справжнього» i «штучного» в казці «Соловей».

 

 

Мета: продовжити знайомство учнів із творчістю Г.К. Андерсена і його казкою «Соловей»;  формувати навички виразного, вдумливого читання, переказу та аналізу тексту, уміння бачити й цінувати «справжнє» і «штучне» мистецтво, силу його впливу на почуття та поведінку людей; враховувати естетичний смак читачів, розвивати їх творчу активність, пам'ять, образне мислення; виховувати любов до природи, почуття добра та милосердя.

Обладнання: портрет Г.К. Андерсена, ілюстрації до казки «Соловей», роздатковий матеріал для роботи в групах, презентація (додаток), персональний комп'ютер, фонозапис співу солов'я, «чарівна» торбинка (із речами, які «належать» героям казок Анденрсена).

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

Теорія літератури: літературна казка, образи, антитеза, іронія.

 

 

Не все те золото, що блищить.

Прислів’я

 

Хід уроку

І. Психологічне налаштування на урок. Організаційний момент

ІІ.Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

1. Вступне слово вчителя про казкаря Г.К. Андерсена:

Казки Андерсена відомі нам раніше, ніж ми починаємо читати. Вони приходять до нас легкою, майже нечутною ходою, як прославлений ним чарівник, майстер снів і казок.Оле-Лукойє, або Оле Закрий очки. Він з’являється біля ліжечок дітей вечорами, без черевиків, з двома парасольками під рукою. Одна парасолька з кольоровими візерунками і картинами. Оле розкриває її над слухняними дітьми. Інша парасолька -звичайна, без малюнків. Якщо її відкривають над вами, вине бачите нічого, окрім темряви. Андерсен добріший відсвого маленького Оле-Лукойє.

«Він ніколи не залишає вас у темряві!» - так писав провеликого казкаря відомий дитячий письменник СамуїлМаршак.

A ми вже увійшли в казкову країну Андерсена.

2.Короткі розповіді учнів про письменника.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя: Кожній людині потрібно в житті самореалізуватися, тобто знайти своє місце і обрати те, чим вона може займатися,щоб принести користь іншим і самій бути щасливим. А для цього треба  навчитися розрізняти : що в житті є справжнім, а що - ні, тобто, штучним, і погодитися з думкою, що тільки той, хто жив для інших, а не для самого себе, може сказати, що прожив своє життя недаремно. В цьому нам допомагають кращі твори світової літературної класики , а зокрема казка Андерсена «Соловей».

ІІІ. Ознайомлення з темою, метою й завданнями уроку

ІV. Сприйняття і засвоєння учнями навчального матеріалу

Слово вчителя:Данія займає 407 островів, з них заселені лише 72*. Найвідомішими є  Зеландія, де знаходиться столиця країни Копенгаген, Фюн, острови-близнюки Лолланн і Фальстер, а також віддалений майже на 200 км на схід у Балтійському морі острів Борнгольм.

На узбережжі столиці Данії Копенгагена туристів зустрічає неофіційний символ країни – казкова Русалонька. Вона має 1,25 м у висоту й важить 175 кг. Автором казки про русалоньку є найвідоміший у світі казкар – Ганс Крістіан Андерсен.

 

 

 

 

ВО!круг книг" Блог библиотеки им. А.С.Пушкина г.Челябинска: Великий  сказочник Андерсен 

 

Невідомий Андерсен

Факт 1

Письменник мріяв стати знаменитим драматургом і автором романів. Він написав чимало творів для дорослих, однак жоден з них так і не став по-справжньому популярним. Попитом користувалися виключно його казки.

 

Факт 2

Він мріяв стати актором. Але мав звичку сутулитися. Може тому й не став знаменитим актором. Хоча його й взяли працювати в театр (щоправда, скоріше, пожаліли). Але жодної головної ролі горе-актор так і не зіграв.

 

Факт 3

Ні під час навчання в школі, ні в дорослому житті Г.Х.Андерсен так і не навчився грамотно писати. Дивно для письменника чи не так?

Сам автор цієї вади абсолютно не соромився, адже для нього головним було творити, і це у нього відмінно виходило.

 

Факт 4

Твори Г.Х.Андерсена перекладені на 135 мов світу.

 

Факт 5

В 1956 році була заснована премія ім.Г.Х.Андерсена за кращі твори, написані для дітей. Її вручають один раз на два роки.

Цікаво також, що відбувається ця подія 2 квітня, саме в день народження автора.

Крім того, цей день також відзначають як Міжнародний день дитячої книги.

 

10 лучших книг Ганса Христиана Андерсена - Скачать бесплатно книги fb2 

 

 

 

ганс Христиан андерсен

1805-1875

письменник-казкар

В люберецкой Центральной библиотеке прошла викторина для детей "Волшебный  зонтик Оле-Лукойе" - АртМосковия 

 

 

 

 

V. Робота над темою уроку.

3. Робота з текстом

  1. Де відбувається дія казки?
  2. Чи дійсно те, що «богдиханів палац був найкращий у світі»?
  3. Давайте звернемо увагу на те, із чого був зроблений палац.
  4. A як ви гадаєте, чи добре жити в такому палаці, де немає нічого справжнього, де все таке крихке. Доведіть це.
  5. A де ж починається справжнє життя?
  6. Знайдіть опис місць, де живе соловей?
  7. Чи знав імператор, що в його володіннях живе соловей?
  8. A хто знав про це?

 

4. Літературна вікторина.

  1. Звідки китайський імператор дізнався про солов'я? (З японської книги)
  2. Хто знав , де знаходиться соловей? (Маленька кухарочка)
  3. Які звуки придворні спочатку сприйняли за спів солов'я (Мукання корови, кумкання жаб)
  4. «Звучить добре і схоже, але чогось не вистачає». Про кого хто сказав? (Про штучного солов'я прості рибалки)
  5. Як виглядав штучний соловей?
  6. Чому живий соловей покинув палац імператора?
  7. Штучний соловей не міг розрадити хворого імператора, тому що…. (Неживий, його слід завести)
  8. Як придворні реагували на хворобу імператора? (Відвернулися від нього)
  9. Що за обличчя визирали з-за Смерті? Милі та потворні? (Добрі і недобрі справи імператора)
  10. Що відповів справжній соловей про винагороду за врятування імператора? (Його щирі сльози - найвища нагорода)

 

5. Літературна гра «Лови помилку»

  1. На квітах у імператорському палаці були причеплені бантики й етикетки з назвами. (Ні. А що?)
  2. Імператор захотів, щоб солов'ї співали дуетом. (Так. А що таке дует?)
  3. Солов'ї чудово співали разом. (Ні. Чому?)
  4. На грудях імператора сиділа кішка. (Ні)
  5. « Музику сюди! Музику! - кричав імператор. Співай хоч ти, мила пташечко, славна, золота!» І дорогоцінна пташечка заспівала. (Ні.)
  6. Імператора врятував своєю піснею справжній соловей. (Так)

 

Слово вчителя: Складається таке враження, що весь світ знає про солов'я, про нього писали в книгах, а імператор не знав. He здається вам, що соловей і мешканці палацу живуть по - різному, в різних світах? Щоб відповісти на питання: чим відрізняється життя солов'я від життя імператора попрацюємо в групах.

 

6. Робота в групах.

Дослідження обставин життя солов'я та імператора.

  1. група. Де живуть соловей і імператор?
  2. група. Що бачать соловей і імператор?
  3. група. Що чують соловей і імператор?

Світ, який оточує солов'я відрізняється натуральною красою живої природи, а світ імператора - штучний, крихкий.

 

7. Робота з теорії літератури.

Як називається художній прийом, який використовується автором для показу світу солов'я та світу імператора?

8. Експрес-опитування за казкою Андерсена «Соловей» (зачитуються правильні й неправильні твердження, епізоди тексту, учні, відповідаючи, проставляють

«+» - відповідь «Так»;

«-» - відповідь «Ні»

+1) Коли імператору доставили пакет із написом «Соловей», він вирішив, що це ще одна книга про солов'я.

+2) Імператор захотів, щоб солов'ї заспівали дуетом.

+3) Солов'ї чудово заспівали разом.

+4) «Зате краща пташка залишилася в нас!» - сказали придворні, коли соловей полетів до зеленого лісу.

+5) Спів штучного солов'я не сподобався бідним рибалкам.

+6) Тридцять три рази проспівав соловей той самий уривочок і зовсім не стомився.

+7) Після того, як сталася біда ,тільки раз на місяць дозволяли заводити штучного соловейка.

+8) Імператора спіткало лихо: він був при смерті.

+9) Бідолашний богдихан майже не міг дихнути, наче в нього на грудях лежала чорна кішка.

+10) «Музики,музики!» - кричав імператор. - Заспівай хоч ти, люба, осяяна пташко! -1 дорогоцінна пташка заспівала.

+11) Імператора врятував від смерті спів справжнього соловейка.

+12) Справжній соловейко бачив у очах імператора сльози під час свого співу, а сльози для серця співака - найкраща нагорода!

Взаємоперевірка виконаної роботи. Оцінювання робіт учнями.

 

  1. Порівняльний аналіз.

 

Назвіть головних героїв казки. Ha дошці запис

Урок "Протиставлення «справжнього» і «штучного» у казці Г.Х.Андерсена  «Соловей»"

Штучний соловей красивий тільки зовні, в середині у нього механізм, зроблений людиною, він уподібнення природі, справжньому мистецтву.

 

Справжній соловей непримітний, але має особливу внутрішню красу. Він витвір

природи, а його живий голос - це справжнє мистецтво.

 

VI. Закріплення вивченого матеріалу

10. Інтерактивна вправа «Асоціативна характеристика» з ключовим словом

А — авторитетний, активний…

Н — надзвичайний …

Д — добрий …

Е — енергійний…

Р — рішучий…

С — скромний …

Е — елегантний…

Н — найкращий…

 

 

Г. К. Андерсен. «Соловей». Образ Солов'я як втілення сили природи й  мистецтва | Конспект. Зарубіжна література

 

VII. Підбиття підсумків уроку

 Слово вчителя: Письменник у казці протиставляє живу красу штучній красивості. Андерсен прославляє свободу, простоту, дружбу, взаємодопомогу, красу живої природи. А от фальшиві цінності — це показне багатство, любов до влади, грошей, золота, милування своїм високим становищем.

Справжні мистецькі твори — картини, скульптури, — хоч і не живі, але якщо в них вкладено душу творця, здатні впливати на людину, навіть лікувати її душу.

У казці Андерсена в боротьбі, в протистоянні перемогло добро, мистецтво, отримало перемогу над смертю. Андерсен, як і всі казкарі світу, прагнув утвердити добро на землі, пробуджуючи його в людських душах за допомогою своїх казок. Казка має щасливий кінець. Соловей врятував імператора, змінив його відношення до життя, пообіцяв прилітати й розповідати про справжнє живе життя.

 

VІIІ. Домашнє завдання

Дібрати прислів’я про солов’я.

 

 

docx
Додано
7 лютого 2022
Переглядів
1039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку