"Гарпер Лі. “Убити пересмішника”. Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю."

Про матеріал
Розробка уроку спрямована на те, щоб, познайомити учнів із основними фактами життя і творчості письменниці; вчити учнів визначати тему, ідею, актуальні проблеми твору, їх місце серед суспільних проблем.
Перегляд файлу

Тема. Гарпер Лі. “Убити пересмішника”. Проблема входження молоді в

дорослий світ, зіткнення із жорстокістю.

Мета. Познайомити учнів із основними фактами життя і творчості письменниці; вчити учнів визначати тему, ідею, актуальні проблеми твору, їх місце серед суспільних проблем;

 розвивати навички роботи з текстом твору, навички творчого читання, зв’язне мовлення та логічне мислення; вміння правильно висловлювати та оформляти власну думку;

 виховувати гарні загальнолюдські моральні якості.

Обладнання. Портрет письменниці, ілюстративний матеріал, цитатний матеріал; роман “Убити пересмішника”.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Хід уроку.

Хороша книга не та, яка думає за тебе,

а та, яка змушує тебе думати

Гарпер Лі

І. Мотивація навчальної діяльності.

1. Вступне слово вчителя (з елементами бесіди).

Наших розумних, прекрасних друзів – книг на світі дуже багато, їх не злічити. Вони всі різні: тонкі й товсті, наукові й художні, історичні, про війну, фантастичні, корисні, ті, що читаєш із захватом і не зрозумілі, цікаві й не дуже… Та є такі книги, які навіть і не потрібно примушувати читати, їх читають і дорослі, і підлітки. Що гріха таїти? Адже зараз ви не дуже любите читати художню літературу. Зараз вам краще в Інтернеті… Але, повірте, літературне слово замінити неможливо нічим. Лише треба навчитись його любити, захоплюватися ним, підмічати невидимі тонкощі, черпати з нього прекрасне і корисне.

  Роман американської письменниці Г. Лі “Убити пересмішника” цікаво читати в любому віці. Адже ця книга про дітей і не лише: дорослим вона дозволяє відчути себе знову дітьми, подивитися на світ щирими і чесними очима. Тільки в дітей душа чиста, щира, відкрита і не спотворена чимось негативним.

Книга сучасної письменниці про Америку і американців, а якщо конкретніше, то вона – про проблеми родинного виховання, про складне життя і людину, про те, як багато чого залежить від особистості, від її душі, серця, совісті, моралі, принципів. В цій книзі письменниця розповідає про трагічні події суспільства.

– Розмірковуючи про зміст епіграфа уроку, над чим американська письменниця  закликає замислитися своїх читачів?

2. Завдання уроку:

– злитися, відчути і зрозуміти історію та культуру іншої країни;

– з’ясувати проблеми, порушені автором у творі, наголосити про їх актуальність в різних країнах світу.

ІІ. Виклад теми уроку.

1. Знайомство з письменницею Г. Лі (Нелл Гарпер Лі).

Учнівські повідомлення.

Нелл Гарпер Лі ( Nelle Harper Lee) народилася в 1926 році в Америці в штаті Алабама. З чотирьох дітей у сім’ї вона була наймолодшою. Її батько – юрист, він перебував на державній службі.

  Дівчинка була гарненькою, і її всі любили, тішились нею. Вона мала неабиякі здібності, хоч і зростала бешкетницею. Вона рано почала читати, закінчила місцеву школу, жіночий коледж, вивчала юриспруденцію в університеті.

 Навчаючись у вищому закладі, Гарпер Лі вступила в жіноче студентське братство. Саме тоді вона зробила декілька студентських публікацій, адже цілий рік була редактором гумористичного журналу. Через різні життєві негаразди Лі так і не закінчила університет, то ж і не мала юридичної освіти.

  У 50-х роках Гарпер Лі твердо вирішує присвятити себе літературній діяльності. В цей час вона живе в Англії, в Нью – Йорку і працює службовцем в авіакомпанії.

В грудні 1956 року письменниця отримала листа від друзів, у якому вони прислали їй подарунок у вигляді сплаченої річної відпустки. Друзі писали: “У тебе є один рік відпустки, щоб написати все, що тобі хочеться. Щасливого Різдва!”. І вона, завдяки великому оптимізму своїх справжніх друзів, їх підтримці та завдяки своєму працелюбству написала роман “Убити пересмішника”. ЇЇ книга стала бестселером, отримала позитивні відгуки літературних критиків, а також Пулітцерівську премію. Вона залишається у списку бестселерів у США до цього дня і стала видатною.

Герпер Лі такого успіху, звичайно, зовсім не очікувала.

У 1966 році Президент ОША Джонсон обрав Г. Лі в Національну Раду Мистецтв. З цього часу вона отримує численні почесні посади, продовжує жити в Нью-Йорку, рідко дає інтерв’ю та рідко виступає на

публіці. За час своєї літературної творчості авторка опублікувала кілька коротких есе в популярних виданнях. У 2007 році Г. Лі була удостоєна вищої цивільної нагороди США, Президентської медалі Свободи.

2. Словникова робота.

Бестселер (з англ. bestseller – той, що добре продається) — популярна книжка, яка входить до списку тих, що найбільше продаються. Термін “бестселер” лише говорить про його велику популярність.

3. Бесіда.

– Чому, на вашу думку, такий великий успіх має роман Г. Лі «Убити пересмішника»? (На думку критиків, одним із факторів успіху книги стало своєрідне звучання авторського голосу).

– Чи можна роман вважати автобіографічним? Чому?

– Хто є оповідачем подій у творі? 

– Чому авторка застосувала таку форму оповіді?

– Поясніть заголовок роману.

– Який час зображено в романі?

– Де відбуваються події?

– Чому головними героями роману є члени сім’ї Фінч?

– Поясніть епіграф до роману, чому письменниця взяла саме ці слова? ІІІ. Підсумок уроку.

Інтерактивна вправа “Незакінчене речення”: “Якщо б у романі оповідачем був дорослий, то…”

IV. Домашнє завдання:

1. Скласти в робочому зошиті ланцюжок основних подій роману.

2. Підготувати стислі характеристики персонажів роману (усно).

 

 

 

docx
Додано
17 червня 2021
Переглядів
2293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку