Гендерний підхід на заняттях з фізичного виховання дітей дошкільного віку: вплив на психічний і фізичний розвиток дитини (зразки конспектів занять)

Про матеріал
Забезпечення гендерного підходу до організації занять в сучасному закладі дошкільної освіти – зокрема, фізичне виховання дошкільників – має важливе значення для створення оптимальних сприятливих умов для успішного засвоєння дітьми програмового матеріалу. Поєднання елементів логоритмики, різноманітних оздоровчих технологій з врахуванням гендерних відмінностей малят забезпечить максимальний розвивальний і виховний ефект освітнього заходу.
Перегляд файлу

1

 

 

Сторінка інструктора з фізкультури

Дошкільний навчальний заклад «Веселка»

Костянтинівської сільської ради

Мелітопольського району

Запорізької області

 

Гендерний підхід на заняттях з фізичного виховання для дітей дошкільного віку

(молодша група)

 

«Вітамінка в гостях у дітей»

Спортивна розвага для ІІ молодшої групи

 

Ведуча: Добрий день, малята!

             Як вас зібралося багато.

             Ану на мене подивіться

             І веселіше посміхніться.

Сьогодні будемо ми гратись

І весело розважатись.

Та щоб не гаяти ні днини

Нам допоможуть вітаміни.

Але ж куди це подівалися усі вітаміни ?

А нумо підніміть угору долоньки, чи не сховали ви їх? (діти піднімають угору руки)

Ану підніміть ніжки, може вони сховались під ногами ? ..Ні і тут не має. А я зрозуміла, вітаміни слід запросити до нас. Нумо разом всі гукнемо: «1, 2, 3 вітамінка прилети!»

З’являється Вітамінка (іграшка)

 

Вітамінка: Віта, Віта, Вітамінка

                   Я як жовта апельсинка.

                   Я люб’язна та корисна

                    Від хвороб та недугів

                   Захищаю дітлахів.

 

Добрий день малята, хлопчики й дівчата. Мене звати Вітамінка. Я всім вам допомагаю робити ваші щічки рум’яненькими, а вас всіх здоровенькими.

Скажіть мені , дітки, а ви моркву їсте? ...А яблука?... Груші?...Огірочки?...

Помідорчики?...Цибульку?... Часничок?... Молодці! У цих овочах та фруктах я живу.

А чи знаєте ви. Яка зараз пора року? ...Так, Осінь! Давайте сходимо до осені вгості.

 

(Діти ідуть кроком, перестрибують через «струмочки», ідуть дрібними кроками, підлізають під «кущиками»,ідуть по «доріжці здоров’я»,біжать..)

 

- У господині Осені овочів і фруктів багато.

 

Люблять їх дорослі, люблять їх малята.

 

          Гра – атракціон «Хто швидше перенесе овочі»

                               (грає 3-4  дитини)

 

Вітамінка: Ой здається дощ починається. Не люблю за це осінь.

                 Можна застудитися. Що будемо робити?

 

Ведуча: Ховатися під парасольку, ми з дітками завжди так робимо.

 

                                Гра «Сонечко і дощик»

 

Вітамінка: Молодці, малята, дуже спритно ховалися під парасольку

                  і ніхто не намочився.

 При дорозі яблунька стоїть.

На гілочці яблучко висить.

Ви до гілочки стрибайте,

Яблучко дістати намагайтесь.

 

              Гра – вправа «Дострибни до яблучка»

 

Вітамінка: Весело з вами, малята, та мене чекають інші дітки .

                   В групі на вас чекає смачний вітамінний салат. Їжте на 

                  здоров’я . Хай у вас завжди будуть рум’яні щічки.

                   До  зустрічі! 

 

Діти під музику виходять з залу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Сторінка інструктора з фізкультури

Дошкільний навчальний заклад «Веселка»

Костянтинівської сільської ради

Мелітопольського району

Запорізької області

 

Гендерний підхід на заняттях з фізичного виховання для дітей дошкільного віку

(молодша група)

 

«Гуси»

Конспект заняття з фізкультури з елементами логоритміки

для ІІ молодшої групи

 

Програмовий зміст: розучити комплекс загально розвивальних вправ «Гуси»; вправляти дітей в різновидах ходьби з елементами логоритміки і бігу; підстрибуванні вгору, намагаючись дістати предмет, підвішений на 10-12см вище піднятої вгору руки дитини; закріплювати вміння дітей підлізати під дугами на четвереньках; розвивати рівновагу під час ходьби по гімнастичній лаві. Сприяти профілактиці плоскостопості, позитивним емоціям. Виховувати інтерес до фізичних вправ.

Обладнання: дуги-«кущики» (3 шт.); гімнастична лава; повітряні кульки з дзвониками; масажна доріжка.

                                       Хід заняття

І. Діти, давайте уявимо себе маленькими гусятками: дівчатка – гусочки, хлопчики  - гусачки, а я – ваша мама - гуска.

Діти крокують в колоні за вихователем.

По доріжці крок за крок

Один за одним ідемо.

 Добре нам крокувать,

І весело промовлять – га-га-га…(діти промовляють)

Стали на п’ятки, крильця заховали за спинку.

Тук-тук, тук-тук,

Наших лапок чути стук.

Наші лапочки ідуть

І до озера ведуть: тук-тук, тук-тук… (діти промовляють)

Ходьба дрібними кроками, руки за спиною.

Пливуть гусенята – червонії лапки,

Пливуть вони в озері замість зарядки,

Сірі за білими, за мамою гускою,

Пливуть всі веселою стрічкою вузькою.

 Легкий біг.

Почнемо по колу біг,

Ось робота нам для ніг.

Швидко бігли наші ніжки,

Притомились, сіли трішки. (Діти присідають)

Відпочили, повставали

І вперед покрокували.

Свої крила піднімай

І крокуй не відставай.

Вгору – вниз, вгору – вниз

Ну, а зараз зупинись. (Перешиковуються в коло)

ІІ. Комплекс ЗРВ «Гуси»

Стали струнко всі малята

Ну за мною повторяти:

Крила вгору, крила вниз

Будь уважним, не барись.

Нумо - вгору, нумо – вниз,

На сусіда не дивись.

1. В. п. – стійка, ноги злегка розставлені, руки вздовж тулуба.1-руки через сторони вгору; 2-в. п. Повторити 6-8 разів.

 А гусак наш як уміє

Тягне вперед довгу шию.

2. В. п. – ноги на ширині пліч, руки на поясі. 1-нахил тулуба вперед, руки – «крила» назад, промовляючи «га-га-га»; 2-в. п. Повторити 6 разів.

Дружно  ми усі присіли,

Дуже страшно зашипіли: «ш-ш-ш..»

3. В. п. – стійка. 1- присісти, руки на коліна, промовляючи: «ш-ш-ш…». Повторити 6-8 разів.

На травичку сіли

Вправо-вліво нахилились.

Старанно нахиляємось,

Крилами травички торкаємось.

4. В. п. – сидячи на підлозі, руки в сторони. 1- нахил вправо; 2- в. п.;те саме вліво. Повторити 6 разів.

Ну, а зараз усі встали

І тихенько пострибали.

5. Стрибки на місці з рухами рук вгору-вниз. (12 разів)

Тепер відпочиваємо:

Носиком повітрячко вдихаємо,

 «Га-га-га» -  всі промовляємо.

6. Вправа на дихання.

Повернулися , малята,

Йдем за мною мандрувати.

 

 ІІІ.  Діти потоковим способом виконують основні рухи:

  • підлізають під дугами – «кущиками» на четвереньках;
  • підстрибують вгору до повітряних кульок з дзвониками;
  • йдуть по лаві – «місточку», руки на поясі;
  • масажують ніжки - «лапки» на масажній доріжці.

                                  Гра «Гуси»

Діти, нам потрібно вибрати ватажка, який буде слідкувати, щоб гуси не попали в біду. Він повинен подати сигнал у разі небезпеки і всі гуси ховаються.

Діти під спокійну  тиху музику ходять по галявині: скубуть травичку, п’ють водичку, на травичці відпочивають, лапками махають. Музика звучить голосно – це небезпека, ватажок голосно дує в ріжок і всі розбігаються.

Гру повторити 3-4 рази.

 

 ІV. Ходьба з рухами рук в сторони – вниз, промовляючи «га-га...»


Сторінка інструктора з фізкультури

Дошкільний навчальний заклад «Веселка»

Костянтинівської сільської ради

Мелітопольського району

Запорізької області

 

Гендерний підхід на заняттях з фізичного виховання для дітей дошкільного віку

(молодша група)

 

«Колобок»

Заняття з фізичної культури для дітей ІІ молодшої групи

 

МЕТА: Повторити комплекс ЗРВ „Зайчик". В ігровій формі формувати навички ходьби звичайної, ходьби звивистою доріжкою, ходьби з високим підніманням ніг та бігу, стрибків. Удосконалювати навички повзання між предметами, стрибків в глибину з куба ( висота 15-20 см). Вправляти у навичках самомасажу кистей рук. Виробляти вміння узгоджувати свої рухи з рухами товаришів. Розвивати спритність, увагу, рішучість. Виховувати цікавість до фізичних вправ та вправ з психогімнастики.

 

МАТЕРІАЛ: Зал оформлений відповідно сюжету заняття: три куби (висотою 20 см), штучна трава, каштани ( по кількості дітей), доріжка здоров'я (каштанова), 5 голубих стрічок, 5 пеньків; казкові персонажі (Колобок-вихователь, Лисичка, Зайчик, Вовк, Ведмідь, їжачок).

Хід заняття

  • Зліталися пташки з моря,

Сідали в нашому дворі,

Пісні нам співали,

Казку розповідали. Ось яку... Хто це дітки? З якої він казки?

Колобок рум'яний, кругленький,

Не хоче лежати на підвіконні,

Хоче покотитися, погратися.

І   Вступна частина.

Покотився колобок

З двору стежкою в лісок.

Ходьба звичайна ( по листочках).

Покотився Колобок,

В лісі перебрів струмок.

Ходьба з високим підніманням ніг.

( 5 стрічок )

Раптом чує хтось тупцює

То Ведмідь-набрід танцює.

Ходьба по доріжці здоров 'я ( каштани ).

Волохатий, величезний

Обмела дуби кремезні.

Ходьба звивистою доріжкою (між; пеньками).

Мовить Колобочок нишком

Ти ходи, Мишко, як мишка.

Ходьба на носках.

Пострибай неначе зайчик,

Так легенько наче м'ячик.

Стрибки на обох ногах.

Покотився Колобок

Далі стежкою в лісок.

Біг (перешикування в коло).

 

II.   Підготовча частина.

Несміливе Зайченя

З-за кущика вигляда.

  1. Нахили головою вліво-вправо.
    В. п. — о. с.

Сірі лапки піднімає

Колобку привіт махає.

  1. Піднімання рук через сторони вгору.

В. п. - о. с

Чистить шубку Зайчик сів

Міцно лапки притулив

Нахилився. Раз-два-три

Чистим зубки дружно й ми.

  1. В, п. сидячи

їсть травичку наймання

Куцохвосте зайченя.

  1. Присідання.

Зайчик Колобку сказав:

Ти котись, я пострибав.

  1. Стрибки на обох ногах.

Покотився Колобок

Далі стежкою в лісок.

  1. Ходьба ( перешикування в колону ).

 

III.   Основна частина.

  • І зустрівся ненароком
  • На узліссі з сірим Вовком

„ Ти втомивсь неначе дуже, Відпочити треба, друже! Бач, деньочків як багато Нумо дружно з них стрибати! Раз і два! Раз і два! Ось і втоми вже нема.

  1. Стрибки в глибину (з куба ).

І побачив між квітками

Колобочка із голками.

Доторкнувся і злякався,

У травичці заховався.

  1. Повзання (між травою ).

І не бачить йде Лисичка,

І несе смачні кислички.

Бачить, що поміж травою

Колобочок з дітворою.

Налетів вітрець швиденько,

Колобка збудив легенько.

  1. Вправи на дихання.

IV.    Заключна частина.

Щоб продовжить далі казку

Ти не їж мене, будь-ласка,

Краще позбирай з дітьми

Ти осіннії плоди ( каштани )

Масаж для кистей рук, •— Доганяй дітей хутчіше.

  1. Біг.

І послухай в лісі тишу.

  1. Ходьба.

Може пташечка співа?

Не лінуйся нахилитись

І травичці поклонитись.

Ой, яка м'яка трава Покотилась дітвора.

  1. Лежачи на спинах качаються.

Ой, яка м'яка травичка
Світить сонечко нам в личка.

  1. Психогімнастика.

А тепер усім спасибі

Всі живіть у дружбі й мирі!

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Сторінка інструктора з фізкультури

Дошкільний навчальний заклад «Веселка»

Костянтинівської сільської ради

Мелітопольського району

Запорізької області

 

Гендерний підхід на заняттях з фізичного виховання для дітей дошкільного віку

(середня група)

 

«Три поросятка»

Конспект заняття з фізичної культури

для середньої групи

 

Завдання:

1. Вдосконалення навичок метання малого м’яча.

2. Сприяти розвитку рівноваги та координації рухів.

3. Виховання працьовитості та взаємодопомоги.

 

Інвентар і обладнання: ребриста дошка, маленькі м’ячі для метання, маска вовка, мотузка для позначення річки.

 

Частина заняття

Зміст роботи

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина

Шикування дітей в колону по одному.

Повідомлення завдань заняття.

 

 

 

 

Ходьба та її різновиди:

звичайна;

на носках;

руки вгору.

Біг у повільному темпі.

 

Ходьба звичайна. Вправи на відновлення дихання.

Потім діти  стають у велике коло.

25 – 30 с.

15 – 20 с.

 

 

 

1 коло

 

 

 

 

25 – 30 с.

 

 

6 – 8 р.

 

 

Педагог: Сьогодні ми дітки побуваємо в казці «Три порося». Уявімо, що ми всі поросятка, які прибігли на лісову галявинку».

Педагог: Світить яскраве сонечко. Підемо на зустріч йому.

 

 

 

Всім стало весело і поросята побігли по галявинці.

Потім вони пішли по доріжці.

 

А що в казці робили поросята?

Ось і ми з вами зараз будемо будувати будинки.

Загально-розвиваючі вправи

Махи руками праворуч-ліворуч, імітація косовиці.

Повороти вправо-вліво, руки в сторони, долонями вгору.

Нахили до правої і лівої ноги переміно.

 

 

 

 

 

Присісти, руки  вниз.

 

 

 

 

Перекладати предмет з однієї руки в другу перед собою.

Ноги нарізно – переступати з ноги на ногу, похитуючись.

Стрибки на місці.

2 – 3 р.

5 – 6 р.

3 – 4 р.

 

 

3 – 4 р.

 

3 – 4 р.

 

3 – 4 р.

 

 

5 – 8  р.

Косимо траву.

(виконувати з великою амплітудою).

Сушимо траву на сонечку.

 

Солому складаємо в купку. (коліна не згинати).

Солом’яний будинок готовий, тепер побудуємо будинок з гілочок.

Збираємо гілки і складаємо їх у купу.

Будинок з гілочок готовий, тепер допоможемо третьому поросяті побудувати кам’яний будиночок.

Перекладають цеглинки з однієї руки в іншу.

Милуємося будинком.

 

Будинки побудували і поросята радіють.

(легко на носочках)

Основна частина

Метання шишок вперед.

 

 

Стрибки вперед.

 

 

 

 

 

Діти збирають шишки.

 

Ходьба по дошці.

 

 

Рухлива гра

«Три порося».

 

відстань 1,5-2 м.

 

відстань

25-30 см.

 

 

 

 

 

 

На галявині поросята знайшли шишки, почали кидати їх через річку. Намагатися перекинути їх через «річку».

Поросята знайшли вузьке місце в річці і почали перестрибувати через неї.

Стрибати на двох ногах, просуваючись вперед.

На тому березі, вони зібрали шишки.

Не наштовхуючись один на одного.

І повернулись на галявину по містку

 

. Діти (по троє) стоять в обручах (будиночки поросят). Умова: коли троє поросят і вони знаходяться в будиночку, вовк чіпати їх не може.

Звучить весела музика, і всі поросята біжать на галявинку: «Ми маленькі поросятка, гуляємо по лісі, квіти збираємо». Інструктор оголошує про небезпеку: «Раптом виходить вовк, він зубами - клац!».

Всі поросята повинні зайняти свої будиночки.

Заключна частина

Шикування дітей в колону.

 

Підсумок заняття.

 

Вихід дітей у групову кімнату.

30 – 40 с.

 

 

50 – 60 с.

 

20 – 30 с.

Слідкувати за правильністю виконання вправ.

Відзначити активних дітей.

 


Сторінка інструктора з фізкультури

Дошкільний навчальний заклад «Веселка»

Костянтинівської сільської ради

Мелітопольського району

Запорізької області

 

Гендерний підхід на заняттях з фізичного виховання для дітей дошкільного віку

(середня група)

 

«Тренування»

Конспект заняття з фізкультури для середньої групи

 

Програмовий зміст: повторити комплекс загальнорозвивальних вправ на гімнастичних лавах; відпрацьовувати стрибки через лаву з опорою на руки; повзання по лаві на грудях і животі рухаючи руками разом і поперемінно; вправляти в стрибках у глибину у зазначене місце, ходьбі по лаві, піднімаючись на носки; закріплювати навички повзання по лаві в упорі стоячи на колінах, сидячи на лаві, стрибків на двох ногах, просуваючись вздовж лави, тримаючись руками за боки лави, кувирок вперед. Розвивати силу , спритність, витривалість. Зміцнювати стопу, формувати поставу. Виховувати впевненість в собі, наполегливість.

 

Спосіб організації: потоковий

 

Обладнання:  гімнастичні лави (4шт.); обручі (4шт.); гімнастичні мати (2шт.); круги вирізані з ліноліума (4шт.); аудіо записи.

 

Хід заняття

 

Мотивація, інтрига: Діти, незабаром відбудуться спортивні змагання «Перші кроки», де будуть брати участь діти з усіх дитсадків нашого міста. Сьогодні ми розпочнемо підготовку до цих змагань – тренування. Ми повправляємося у стрибках через лаву, повзанні по лаві сидячи, на грудях і животі, ходьбі по лаві та інших рухах. Я впевнена, що і хлопчиків і у дівчаток є достатньо вмінь і навичок, але перш ніж ми приступимо до тренуваня, давайте звільнимося від болю, образ, зла. Ввідна медитація – вправа «Виливання з глечика» . Ну, що ж, тепер нічого не буде нам заважати тренуватися. Хто буде правильно і старанно виконувати всі рухи і буде дисциплінованим в кінці заняття отримає «олімпійський факел» і у нього буде можливість назватися «олімпійцем». Почнемо наше тренування .

 

І. Ходьба в колоні кроком; ходьба на носках, руки вгорі; ходьба в напівприсіді; ходьба на зовнішній стороні стоп; ходьба «стоніжка» (на середніх чотирьох, руки на п’ятках у товариша). Біг з подоланням перешкод (підлізання, перестрибування). Перешикування у три колони.

 

ІІ. Комплекс ЗРВ на гімнастичних лавах.

 

ІІІ. Діти потоком виконують рухи  (4 лави стоїть поперек спортивної зали):

1. стрибки через лаву з опорою на руки (2 рази);

2. повзання по лаві на грудях і животі, рухаючи руками разом і поперемінно (2 рази);

3. стрибки вздовж лави ( лава між ніг, руками триматися за краї лави) (1 раз);

4. повзання по лаві в положенні сидячи (2 рази);

5. ходьба по лаві піднімаючись на носки (на кружечках) і зістрибуючи у зазначене місце (2 рази);

6. масаж стоп;

7. повзання по лаві в упорі стоячи на колінах, кувирок вперед.

 

Рухлива гра « Чий вінок кращий».Релаксація «Сон на березі моря»

 

ІV. Підбиття підсумків. Марш самооцінки.                           


Сторінка інструктора з фізкультури

Дошкільний навчальний заклад «Веселка»

Костянтинівської сільської ради

Мелітопольського району

Запорізької області

 

Гендерний підхід на заняттях з фізичного виховання для дітей дошкільного віку

(старша група)

 

 

«Малята-здоров’ята»

Спортивна розвага з використанням оздоровчих технологій

 

Ведуча Увага! Увага! Говорить і показує спортивна зала дитячого садочка. Я рада вітати вас на розважальній передачі «Малята-здоров’ята». Зустрічайте малят-здоров’ят середньої групи

Діти під марш заходять у спортивний зал, в правій руці у них  - м’яч. Йдуть по периметру залу.

Вони щохвилини дбають про своє здоров’я. Зараз вони масажують долоні (діти йдуть на носках, руки з м’ячем вперед, масаж долонь) . Тепер роблять масаж грудної клітки, щоб легко дихалось (ходьба звичайна, масаж м’ячем грудей). Діти прагнуть мати струнку поставу, тому вони масажують спини один одному (діти йдуть в колоні, ліва рука на плечі у товариша,  правою рукою виконують масаж спини м’ячем).

Дозвольте вас познайомити.

Гра-вправа «Коловорот» (Діти йдуть в колоні кроком, в-ль називає ім’я дитини, щостоїть в кінці колони, вона перебігає і стає попереду і т. д.). Діти шикуються в шеренгу.

Ведуча: Розпочнемо нашу зустріч з «Гірлянди настрою». Ми всі – лампочки. Помограйте, будь ласка, я перевірю чи всі вони працюють... Щойно я назву цифру «три» - піде електричний струм, вхопіться руками і наші гірлянди засяють різними вогниками (діти з’єднують руки, моргають, посміхаються). Бачу настрій у вас чудовий і щоб його підтримати запрошую вас на гру «Шторм» (діти діляться на дві команди і перекидають повітряні кульки до певного сигналу через волейбольну сітку, нижній край якої торкається підлоги).

Щоб заспокоїтьсь і відновити своє дихання виконаємо вправу хатха-йога «Слухання тиші».

- Що це за предмет з’явився тут ? Діти, це ви його принесли ?...Ні? А можливо це ви, гості? ...Дивно. Підійду ближче подивлюся. Зовні схоже на старовинну лампу. А скільки пилу на ній ( ведуча витирає пил, під спецефекти з’являється Джин і танцює).

Джин: Я із лампи Джин товстенький,

            Щедрий, лагідний, маленький.

            Із чарівним заклинанням

            Ваші збудуться бажання.

            Слухаюсь і підкоряюсь!

            О світ очей , маленькі діти!

(Джин чхає кілька разів, обіймає себе за плечі, трясеться)

Джин: О горе, мені, горе! Напевно я захворів на грип! Що це за країна така похмура і холодна ?

Діти: Україна!

В-ль: шановний Джине, зараз у нас осінь і така погода характерна для цієї пори року. А щоб ти не захворів, ми подаруємо тобі намисто з часнику.

Джин: О, прекрасна чужоземко, дякую тобі! (нюхає намисто) Де я тільки не бував та такої осені ще не стрічав. А яка ваша осінь?

 

                           Рухлива гра «Розваги»

 

Джин: А ваші дітки не хворіють при такій погоді?

Ведуча: ні, адже це малята - здоров’ята і вони роблять все для того, щоб бути здоровими. Джине, а давай ми у них зараз запитаємо: «Діти, що ви робите для того, щоб бути здоровими ?»

Діти по черзі відповідають (Метод мікрофона)

  • Щодень робимо ранкову гімнастику.
  • Займаємось фізкультурою і спортом.
  • Гартуємося сонцем, повітрям, водою.
  • Відвідуємо сауну.
  • Робимо масажі та самомасажі.
  • Займаємося Східною гімнастикою, яка зцілює не тільки тіло, а й душу.
  • П’ємо цілющі чаї.
  • Їмо поживну вітамінну їжу.

 Всі разом: «Ми хочемо і будемо здоровими! ( метод позитивного мислення)

Джин: Я тут для того, щоб збувалися ваші бажання.

Чи бажають мої маленькі господарі рухатися ?

Діти: Так!

Джин: Слухаюсь і підкоряюсь.

             Чікурі-маурі, карут, баламут,

             Тапки – скороходи хай з’являться тут!

 

                        Естафета «Тапки – скороходи»

       (ходьба та стрибки в тапках з масажними устілками)

 

У Джина дзвонить телефон, на зв’язку Шахеризада.

Шахеризада: Я, володарка казок, звана Шахеризада.

                         Джине, мені потрібна твоя допомога.

Злий чаклун Абрахам поселився неподалік мого палацу і вносить смуток, забирає все добре із людських душ.

Джин: О, найкраща, наймудріша з жінок, я подумаю, як тобі допомогти.

Малята – здоров’ята, допоможіть, «намистинки добра» в кукурудзі знайдіть. Як тільки всі намистинки знайдуться, чари злого Абрахама зникнуть.

 

                           Естафета «Знайди намистинки»

(Біг «змійкою» до посудини з кукурудзою, де заховані намистинки; відшукати намистинку і бігом повернутися назад).

 

Джин: Дякую вам, діти. Ваші серця повні добра повернули радість людям Сходу. За це прийміть в дарунок «Східний танок» (виступ дівчинки, яка відвідує акробатичний гурток)

Джин: Час прощатися з вами, о світ очей моїх, малята – здоров’ята. Мене чекає Шахеризада з намистом добра. Прийміть від мене ці східні ласощі. Нехай ваше життя буде таким же солодким, як наш ізюм (дає піалу з ізюмом)

Будьте здорові! До побачення! (Виходить з залу)

Ведуча: Діти, вам сподобався танок? Щоб так танцювати потрібно мати гарну поставу. Давайте ми з вами повправляємось, поносимо на голові «шапочки з каштанів», заодно і потанцюємо.

 

                         Гра «Втримай шапочку з каштанів на голові»

(діти рухаються під музику, тримаючи на голові сіточку з каштанами масою 500 г)

 

 Ведуча: Молодці, малята, а зараз я запрошую вас на сеанс кольоротерапії

(діти лягають на спинки, в руках тримають голубі стрічки, які звисають, дивляться на них, рухають ними під спокійну музику)

Ведуча: Щоб бути здоровими , потрібно бути впевненими у собі.

 

                                      «Марш самооцінки»

Діти виходять з залу.

 

 

 

 

 


Сторінка інструктора з фізкультури

Дошкільний навчальний заклад «Веселка»

Костянтинівської сільської ради

Мелітопольського району

Запорізької області

 

Гендерний підхід на заняттях з фізичного виховання для дітей дошкільного віку

(середня група)

 

«Чарівні зимові пригоди»

Спортивне свято (старша група)

 

Ведуча:  Рада вітати вас, любі дошкільнята!

Сьогодні у нас спортивне свято. На наше свято я запросила Сніговика.

Сніговик: Здрастуйте, малята,

Хлопчики й дівчата.

Я веселий сніговик

До морозу я звик.

Чого ви так стоїте?

Змерзнути не боїтесь?

Давайте ж скоріш гратись,

Щоб морозець відганяти!

                                Розминка

 Сніговик: Молодці, малята. Ви такі спритні і швидкі, що я навіть стомився, і здається починаю розставати. Ой, ой, допоможіть, спасіть! Дайте мені чого – небудь холодненького ( сідає на стілець і ніби засинає)

Ведуча: Діти, що будемо робити? Може спробуємо подути на сніговичка холодним вітерцем?

Діти виконують вправу на дихання «Холодний вітер»

(Сніговик на мить відкриває очі, а потім знову засинає)

Ведуча: Не допомагає. Та мені здається я знаю як допомогти сніговичку. Давайте покличемо Діда Мороза. Напевно тіль він зможе допомогти сніговичку. Давайте всі разом покличемо його.

Заходить Дід Мороз

Дід Мороз:  Чую, чую, йду, йду!

                     Поспішав до вас, малята,

                     Мої друзі-дошкільнята!

                     Чув я, що у вас біда й вам потрібна моя допомога.

Ведуча: Дідусе Морозе, ми дуже раді тебе бачити. Допоможи, будьласка, Сніговичку. Він з дітками так розминався, що почав розставати...

Дід Мороз: Ну, це не проблема! Давайте я на нього подую холодним північним вітром.

(Звукозапис вітру – дід Мороз дує на сніговика, той оживає)

Сніговик: Ох, як добре!

                   Дід Мороз, Дід Мороз!

                   Ми тебе так довго чекали,

                   Грати в ігри всі бажали.

Дід Мороз: Я не проти з вами грати,

                    Але деже хочу знати:

                    Чи ви всі сміливі,

                    Сильні та умілі?

Чи є такі, хто не любить фізкультуру, не робить зарядку?

Ведуча: Що ви , дідусю, у нас всі діти люблять фізкультуру. Правда, малята?

Дід Мороз: Ну, тоді, дітвора, починається гра! Швидко в коло всі вставайте. Сніжки один одному передавайте, а я їх ловити буду, як впіймаю – заберу!

                   Гра «Впіймай сніжку»(сер. і ст. гр.)

(роздаються 8-10 сніжок, діти по сигналу передають їх по кругу, Дід Мороз намагається заважати, забирати сніжки) Після гри діти сідають на лави.Сніговик прощається і йде, йому знову стало душно.

Дід Мороз: Молодці!  Давненько я не бачив таких спритних і веселих малят. Мені дуже хочеться , щоб це свято запам’яталося вам чимось незвичним, казковим. І, знаєте, що я вирішив? Я вирішив подарувати вам подарунки,але подарунки не прості, а корисні, спортивні! Вони вам допоможуть набратися побільше сили, спритності, здоров’я. (дістає клюшки, мішки, диски здоров’я і т.п.)

Ведуча: Дякуємо, дідусю за подарунки. Діти, як ви думаєте, що можна робити за допомогою цих речей?

                         Естафета «Стрибки в мішку» (ст. гр.)

                 Гра – атракіон «Прокоти снігову кулю» (сер. гр.)

Звучить музика, заходить Баба Яга.

Баба Яга: фуфир, чуфир!

               Людським духом пахне!

              Хто такі? Чому тут?

              Не збагну.

Дід Мороз: здрастуй, стара, здрастуй, Яга!

Ведуча: Свято тут у нас спортивне,

               Діти свою силу і спритність показують!

Баба Яга: Ах, свято! Їх , значить запросили... А мене?  Чому це таку спортсменку проігнорували? Га?

Ведуча: А, що ти вмієш?

Дід Мороз: Ну, Яга, розкажи нам по порядку:

                   Часто робиш ти зарядку?

                   Спортом займаєшся?

                   Водою обливаєшся?

Баба Яга: Ох, займаюсь, займаюсь, займаюсь, (робить вигляд, що робить зарядку, хватається за поясницю), ой! Обливаюсь, обливаюсь..

Ведуча: Бабусю Ягусю, а давайно наші діти з тобою силою поміряються. Подивимось хто сильніший.

             Гра «Перетягування канату»(ст. гр.)

Баба Яга: Ой, ой, образили бабусю, ой, ой, образили стареньку.

Дід Мороз: Тобі, Яга, ще б потренуватися. Рано тобі ще з нашими малятами змагатися.

Та й ви, малята, засиділися.

Свято наше спортивне продовжувати пора,

Святу спортивному скажемо: «Ура!»

Ведуча: гру пограти хочете?

                    Гра «Ніс до носа..» (грають всі діти)

На центр залу виходить Яга, бігає, стрибає і т. п.

Ведуча: Молодець. Баба Яга! Ти готова до змагань?

 Баба Яга: Готова , миленька, готова... щас, як заберу всі ваші подаруночки і сама собі свято влаштую.

Дід Мороз: Почекай, почекай, стара. Подарунки ми тобі і самі віддамо, якщо ти покажеш як ними потрібно користуватися.

Баба Яга: А шо ним користуватися! (бере клюшки). Береш ці..як їх.. ну ці палки...а , згадала -  весла – і гребеш, гребеш ними куди-небудь...

Дід Мороз: Ну і далеко ти гребеш?

Баба Яга : Далеко. Далеко, звідси не видно...ага а ось які гарні яєчка(бере м’ячі, намагається їх кусати, бити один в одного). Щось вони не розбиваються?! Міцні! Напевно страусині? (питає в дітей).

Ведуча: Бабусю, все у нас нормальне, все справжнє. Ти не засмучуйся, наші діти тобі зараз покажуть як всім користуватися. Для цього мені потрібно дві команди по 6 чоловік. Проводяться естафети:

                                            «Веселий хокей» 

                 (діти клюшкою ведуть повітряні кульки)

                                         «М’яч в корзину»  

 (вихователі тримають в руках баскетбольні кільця, а діти по черзі     закидають м’ячі)    

Баба Яга намагається повторити всі рухи після останньої естафети, витирає «піт», охає.

Баба Яга: Ой замучилась, ой не можу більше.

Ведуча: Ну, що, бабусю, сама бачиш які наші діти сильні, спритні і умілі, а ти їм нашкодити хотіла... ех, ти!

Баба Яга: Шо ти, миленька, та в мені шкоди вже зовсім не зосталося , вся     вишла. Та ви мене, стару, пробачте.

Ведуча: Пробачимо її, дідусю, діти? Мені здається вона перевиховалась.

Дід Мороз : Добре, добре. Ми її пробачимо, але нехай вона з дітьми в гру пограє.

Ведуча: Бабусю, а ти знаєш які-небудь ігри?

Баба Яга: А як же не знати. Бодай 300 років живу на білому світі. Ну-мо, в коло всі ставайте. Зараз ми дізнаємось, хто з вас найуважніший.

Червоний прапорець покажу – тупайте ногами, жовтий – плескайте в долоні, а синій – стрибайте, домовились?

                              Гра «Хто найуважніший»

Баба Яга хвалить дітей і пропонує їм сісти на свої місця

 Баба Яга: Ой які спортивні діти, найсміливіші діти на світі.

Дід Мороз: Ми закінчуємо свято!

                     До побачення, дітвора!    

                     На прощання побажаємо бути здоровими завжди!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Сторінка інструктора з фізкультури

Дошкільний навчальний заклад «Веселка»

Костянтинівської сільської ради

Мелітопольського району

Запорізької області

 

Гендерний підхід на заняттях з фізичного виховання для дітей дошкільного віку

(середня група)

 

«Готуємося до Малих Олімпійських ігор»

Конспект заняття з фізкультури для старшої групи

 

Програмовий зміст: розучити комплекс ЗРВ в загадках; вправляти дітей у різновидах ходьби в поєднанні з логоритмікою; під час бігу виконувати різні завдання; з хлопчиками відпрацьовувати техніку виконання силових вправ (качання пресу живота, віджимання від підлоги), закріплювати вміння повзати по лаві на животі, поперемінно рухаючи руками; з дівчатками удосконалювати техніку виконання акробатичних вправ: «берізка», «місток», «ластівка»; закріплювати навички ходьби по гімнастичній лаві;

Вправляти дітей у найпростіших видах самомасажу, розслабленні під музику; сприяти активізації функції внутрішніх органів, розвитку моторики і координації рухів та фізичних якостей; забезпечувати емоційну сферу; виховувати впевненість в собі, наполегливість, бажання займатися спортивними вправами.

Спосіб організації: поточно – груповий.

Обладнання: лави гімнастичні, обручі (2 шт.), мати гімнастичні, кубики льоду; аудіозаписи повільної музики.

                                          Хід заняття

Діти, незабаром у дитячому садку відбудуться Малі Олімпійські ігри, де хлопчики змагатимуться у виконанні силових вправ, а дівчатка – акробатичних. Сьогодні у нас відбудеться підготовка до цих змагань.  Та перш ніж ми почнемо займатися, давайте привітаємо лікарів природи, котрі дають нам силу та здоров’я.

                               Етюд душі  «Лікарі природи»

Опустіть руки вниз, долонями до підлоги і промовляйте: «Я вітаю тебе , Земле!». Простягніть руки перед собою, долонями догори: «Я вітаю тебе , Вода!». Зігніть руки в ліктях, піднявши долоні до плечей, зверніться до неба: «Я вітаю тебе, Повітря!». Здійміть руки вгору. Долонями вперед: «Я вітаю тебе сонечко!».

І. Ну, що ж, почнемо заняття. Група , рівняйсь ! Направо! Кроком руш! А тепер промовляємо «топ – топ!» (крокують); «хлоп – хлоп!»                                                                                                 

(2 хлопки в долоні). Ідемо на п’ятках, руки за головою, лікті розведені, промовляємо: «Тук – тук, тук – тук

                                             Чути п’яток наших стук.

                                              Наші п’яточки ідуть ,

                                              Вони нас вперед ведуть!»

Хлопчики присіли, руки на колінах; дівчатка в напівприсіді. Руки на поясі: «Чок-чок, чок-чок, наступлю на каблучок!». Піднялися, переходимо на біг , це робота вам для ніг. Біжимо як «струмочки», «озеро» (утворюють коло і продовжують біг), знову побігли «струмочки» (біг по периметру залу),  «калюжа» ( перестрибують  через обручі, які з’явилися ). Біг «звивистим струмочком» (дівчатка присідають, а хлопчики їх «змійкою» оббігають). Переходимо на ходьбу, руки вгору підняли – повітря вдихнули , через рот його хутчіш назад повернули. В колони по трьох шеренгами шикуйсь.

 

ІІ. Комплекс ЗРВ (вихователь загадує загадки, а діти відгадують і виконують вправи)

1. До сонечка я схожий і сонце я люблю.

    До сонця повертаю голівоньку свою.

    Стою стрункий високий, в зелених шатах я

     І золотом убрана голівонька моя.        

                                                         (соняшник)

В. п. – о. с., голова опущена. 1-права нога наза, руки вгору, поворот голови вправо; 2-в. п.;3-4 – те саме з лівої ноги. Повторити 8-10 разів.

2. Не птах, а з крилами,

    Не бджола, а над квітами літає.

                                            (метелик)

В. п. – сід, ноги в колінах зігнуті, стопа до стопи, руки тримають стопи. 1-3 – пружні рухи ногами, намагатися колінами торкнутися підлоги, 4-в. п. Повторити 8 разів.

3. В темнім лісі проживає.

    Довгий хвіст пухнастий має.

    Їй на місці не сидиться,

    А зовуть її ?     (лисиця)

В. п. – стійка на колінах, руки на поясі. 1-сід на підлогу праворуч, руки вперед; 2- в. п.; 3-4 – те саме ліворуч. Повторити по 5 разів у кожен бік.

4. У воді купалася,  сухою зосталася.

                                          (качка)

В. п. – сід на п’ятках, руки позаду в замок. 1-нахил вперед, лобом торкнутися підлоги, зчеплені руки вгору; 2- в. п. ; 3-4 те саме. Повторити 10 разів.

5. Великі горби маю, у пустелі вантажі підіймаю.

                                                         (верблюд)                                             

В. п. – опора на кисті рук та долоні. 1-згтнаючи ноги в колінах, вигнути спину вниз; 2- в. п.; 3-4- те саме. Повторити 8-10 разів.

6. Ось дивись цей хитрунець,

    Сплів химерний ятірець

    Ятірець легкий, як пух

    Не для рибок, а для мух.

                             (павук)

В. п. – упор присівши. 1- відставити праву ногу в сторону на п’ятку; 2-в. п.; 3- ліву ногу відставити в сторону на п’ятку; 4- в. п. Повторити 10 разів.

7. Що то воно:

    У воді водиться,

    З хвостом родиться,

    А як виростає, хвіст відпадає.

                                   (жаба)

В. п.  – присісти, руки на колінах. Стрибки (20 разів).

8. Наче птиця крила має

     Все літає та співає:

   Я медок вам ношу

   Не чіпайте, бо вкушу!

   Хто це?       (бджілка)

Етюд психогімнастики «Весела бджілка»

Вдих вільний. На видосі звук: «з-з-з-з». Уявляти, що бджола сіла на ніс , на руку, на ногу: вчити спрямовувати певний потік повітря, що видихається на певну частину тіла.

Діти перешиковуються у дві шеренги: хлопчики і дівчатка.

ІІІ.  Основні рухи

Хлопчики:

1. повзання по лаві на животі, поперемінно рухаючи руками;

2. качання пресу ( в. п. лежачи, ноги зігнуті в колінах під прямим кутом, руки за головою);

3. віджимання від підлоги (в. п. – упор лежачи, руки прямі на ширині плечей кистями вперед, тулуб і ноги утворюють пряму лінію).

Дівчатка:

1. «Берізка»;

2. «Місток»;

3. «Ластівка» на гімнастичній лаві.

 

                                         Гра «Гусінь»

Хлопчики та дівчата сідають окремими командами на килим один за одним. Охоплюють один одного за пояс, руками в замок. За сигналом просуваються вперед, допомагаючи ногами. Перемагає та команда, яка першою долає відстань.

                                        Самомасаж

Добре якщо маєш струнке, міцне тіло! Але за тілом треба стежити і допоможе нам у цьому нескладний масаж. Сядьте на килимки. Погладьте руками свою шию, щоб була стрункою; розгладьте грудні м’язи – щоб легко дихалося; проведіть правою рукою по лівій зверху вниз і навпаки; а тепер помасажуйте ніжки.

 

Релаксація під музику у поєднанні з кольоротерапією (діти розфарбовують себе уявним пензликом).

 

Загартування: гра з кубиками льоду (натерти руки , щічки)

 

ІІІ. Наше заняття закінчилось. Я впевнена, що і в хлопчики і  дівчатка покажуть хороші результати на Малих олімпійських іграх.

Діти виходять із зали.

 

 

 

 

docx
Додано
13 травня 2020
Переглядів
2102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку