Генетичний код. Біосинтез білка

Про матеріал
Технологічна картка комбінованого уроку та перелік завдань до нього. Формує в учнів поняття про етапи біосинтезу білка та генетичний код.
Перегляд файлу

Клас: 9

Тема уроку: Генетичний код. Біосинтез білка

Мета уроку:

Навчальна: сформувати в учнів поняття про етапи біосинтезу білка, генетичний код.

Розвивальна: поглибити та розвинути уявлення учнів про ген, продовжити формування навичок розв’язання задач з молекулярної біології, розвивати вміння порівнювати, обґрунтовувати, робити висновки.

Виховна: дати учням наукові уявлення про механізм передачі спадкових ознак, формувати комунікативну компетентність: уміння висловлювати свою думку, відповідати на питання, працювати в групі, виховання бережного ставлення до свого здоров’я.

Завдання уроку:

  1. Згадати основних учасників процесу біосинтезу білка та місця його проведення.
  2. Розглянути основні етапи процесу біосинтезу білка.
  3. Ознайомитись з поняттям генетичного коду.
  4. Закріпити матеріал через виконання завдань.

Тип уроку: формування (засвоєння) нових знань. 

Інформаційні навчальні матеріали: електронні (паперові) варіанти підручників, комп’ютерна навчальна платформа Microsoft Teams, презентація уроку (PowerPoint), відеофрагмент «Біосинтез білка», Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps, тест Forms, опитування Reflect

Спосіб зворотного  зв’язку: обговорення в режимі відеоконференції на платформі Microsoft Teams, чат команди, обмін приватними повідомленнями.

 

 

 

 

 

Хід уроку

Етапи

Завдання

етапу

Зміст

Діяльність

учителя

Діяльність

учнів

Методи,

прийоми

Форми

роботи

Ключові

компетент ності

Очікувані 

результати

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Організа

ційний

Створення  умов для 

включення  учнів у на

вчальну

діяльність

Привітання, перевірка мікрофонів.

Відмічає відсутніх, запитує про настрій перед початком уроку.

Бесіда з вчителем

Словесні, прийом 

проєкту

вання

успіху

Індивідуальна, фронтальна

Вільне во

лодіння 

державною  мовою, 

іформа

ційно –

комуніка

ційна 

компетент ність

Емоційне 

реагування  на вчителя, налаштування на продуктивну роботу.

Мотивація

Створення

ситуації ус піху

Розповідь про зберігання на МКС жорсткого диску з записом генетичного коду деяких людей.

Ставить  запитання: «Що потрібно зробити, щоб запис нашого генетичного коду теж зберегли на МКС?»

Аналізує 

результати. Дає відповідь на запитання

 

Відповіда

ють запитання. 

 

Дослі

дження. 

Прийом 

проекту

вання 

успіху.

Фронтальна

Навчання 

впродовж 

життя

Уміння

вибудову

вати власну  думку щодо  запропоно ваного запитання.

Актуалізація знань

Повторення  попереднього вивченого 

матеріалу. 

Форму

вання в

учнів 

знання про  важливе значення білків для життя. Формування теми уроку.

 

На основі аналізу попередньої самостійної роботи виконання вправи за посилання або через сканування QR-коду

Дає завдання на повторення та закріплення матеріалу по енергетичному обміну в клітині

Виконують завдання, скрін сторінки з результатами відправляють в особистий чат вчителю

Вправа «Знайди правильне місце»

Індивідуальна

Компетент ності в 

галузі при родничих 

наук, тех

ніки і 

технологій.  Уміння 

вчитись 

впродовж 

життя.

Учні закріплюють попередньо вивчений матеріал

Відповідають на запитання вчителя

Вчитель ставить запитання: Яка органічна  речовина зазнавала розчеплення під час енергетичного обміну? Які ще групи органічних речовин вам відомі? Інформація про будову якої органічної речовини закодована в генах? Яке значення має білок в нашому житті? Скільки відсотків генів у нас відрізняються?

Відповідають на запитання вчителя.

Словесні

Фронтальна

Вивчення 

нового ма

теріалу 

 

Інструктаж

Інструктаж учнів з виконання завдання під час пояснення нового матеріалу

Вчитель надсилає учням таблицю, яку вони мають заповнити під час уроку

Учні отримують таблицю та перемальовують її собі в зошит

Запис в зошит, пояснення

Фронтальна

Іформа

ційно –

комуніка

ційна 

компетент ність

Учні креслять таблицю в зошит, закріплюють навички конспектування

 

Хвилинка 

релаксу Відпочинок очей

 

Виконання  вправи

Інструктаж  щодо вико нання 

вправи

Виконують вправу на відпочинок  очей

 

Словесні

Фронтальна

Екологічна  компетент ність

 

Зняття зо

рової 

втоми

 

 

Сформулювати в учнів поняття про етапи біосинтезу білка та особливості запису генетичного коду на основі вже отриманих знань та власного досвіду.

Пояснення нового матеріалу з використанням презентації

Вчитель пояснює новий матеріал на основі подібності процесу біосинтезу білка та приготування тортів

Учні беруть активну участь в поясненні нового матеріалу, відповідають на запитання, самостійно роблять записи в зошит

Пояснювально-ілюстративні, прийом формування успіху

Фронтальна

Компетент ності в 

галузі при родничих 

наук, тех

ніки і 

технологій.  Уміння 

вчитись 

впродовж 

життя

Учні засвоюють етапи біосинтезу, його учасників, їх функції в цьому процесі, формують навички роботи з таблицею генетичного коду. Вчаться порівнювати та робити висновки

Закріплення  вивченого 

матеріалу

Перевірка 

засвоєння 

знань

Завдання в Forms Етапи біосинтезу

Вчитель надсилає завдання в Forms Етапи біосинтезу, просить учнів розмістити процеси в правильній послідовності, аналізує отримані результати

Учні виконують завдання, результат відображається автоматично після здачі форми

Тестовий 

контроль

Індивідуа

льна

Навчання 

впродовж 

життя

Закріплення матеріалу

Рефлексія

Самооцінка

Опитування «Мій настрій» в Microsoft Reflect

Показує опитування в чаті команди

 

Вибирають  і показують  на шкалі свій  

емоційний стан впродовж уроку

 

Опитування

Індивідуальна

Навчання 

впродовж 

життя

Спромож

ність учня  до самооці нки свого стану, почуттів діяльності на уроці

 

Домашнє 

завдання

Закріп

лення, 

поглиб

лення, 

розширення  знань, на

бутих 

учнем під 

час уроку.

Інструктаж з виконання домашнього завдання

Вчитель пояснює виконання домашнього завдання. Опрацювати парагараф 25 підручника, переглянути відеофрагмент «Біосинтез білка», що буде розміщено на платформі Microsoft Teams в папці «Навчальні матеріали», виписати по таймінгу етапи біосинтезу та процеси, які там відбуваються. Завдання опубліковане на навчальній платформі

Активно слухають пояснення

Інструктаж

Фронтальна

Навчання 

впродовж 

життя

Поглиб

лення і 

розширення  знань, набу тих під час  уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перегляд файлу

Клас: 9

Тема уроку: Генетичний код. Біосинтез білка

Мета уроку:

Навчальна: сформувати в учнів поняття про етапи біосинтезу білка, генетичний код.

Розвивальна: поглибити та розвинути уявлення учнів про ген, продовжити формування навичок розв’язання задач з молекулярної біології, розвивати вміння порівнювати, обґрунтовувати, робити висновки.

Виховна: дати учням наукові уявлення про механізм передачі спадкових ознак, формувати комунікативну компетентність: уміння висловлювати свою думку, відповідати на питання, працювати в групі, виховання бережного ставлення до свого здоров’я.

Завдання уроку:

  1. Згадати основних учасників процесу біосинтезу білка та місця його проведення.
  2. Розглянути основні етапи процесу біосинтезу білка.
  3. Ознайомитись з поняттям генетичного коду.
  4. Закріпити матеріал через виконання завдань.

Тип уроку: формування (засвоєння) нових знань. 

Інформаційні навчальні матеріали: електронні (паперові) варіанти підручників, комп’ютерна навчальна платформа Microsoft Teams, презентація уроку (PowerPoint), відеофрагмент «Біосинтез білка», Інтернет-сервіс мультимедійних дидактичних вправ LearningApps, тест Forms, опитування Reflect

Спосіб зворотного  зв’язку: обговорення в режимі відеоконференції на платформі Microsoft Teams, чат команди, обмін приватними повідомленнями.

 

 

 

 

 

Хід уроку

Етапи

Завдання

етапу

Зміст

Діяльність

учителя

Діяльність

учнів

Методи,

прийоми

Форми

роботи

Ключові

компетент ності

Очікувані 

результати

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Організа

ційний

Створення  умов для 

включення  учнів у на

вчальну

діяльність

Привітання, перевірка мікрофонів.

Відмічає відсутніх, запитує про настрій перед початком уроку.

Бесіда з вчителем

Словесні, прийом 

проєкту

вання

успіху

Індивідуальна, фронтальна

Вільне во

лодіння 

державною  мовою, 

іформа

ційно –

комуніка

ційна 

компетент ність

Емоційне 

реагування  на вчителя, налаштування на продуктивну роботу.

Мотивація

Створення

ситуації ус піху

Розповідь про зберігання на МКС жорсткого диску з записом генетичного коду деяких людей.

Ставить  запитання: «Що потрібно зробити, щоб запис нашого генетичного коду теж зберегли на МКС?»

Аналізує 

результати. Дає відповідь на запитання

 

Відповіда

ють запитання. 

 

Дослі

дження. 

Прийом 

проекту

вання 

успіху.

Фронтальна

Навчання 

впродовж 

життя

Уміння

вибудову

вати власну  думку щодо  запропоно ваного запитання.

Актуалізація знань

Повторення  попереднього вивченого 

матеріалу. 

Форму

вання в

учнів 

знання про  важливе значення білків для життя. Формування теми уроку.

 

На основі аналізу попередньої самостійної роботи виконання вправи за посилання або через сканування QR-коду

Дає завдання на повторення та закріплення матеріалу по енергетичному обміну в клітині

Виконують завдання, скрін сторінки з результатами відправляють в особистий чат вчителю

Вправа «Знайди правильне місце»

Індивідуальна

Компетент ності в 

галузі при родничих 

наук, тех

ніки і 

технологій.  Уміння 

вчитись 

впродовж 

життя.

Учні закріплюють попередньо вивчений матеріал

Відповідають на запитання вчителя

Вчитель ставить запитання: Яка органічна  речовина зазнавала розчеплення під час енергетичного обміну? Які ще групи органічних речовин вам відомі? Інформація про будову якої органічної речовини закодована в генах? Яке значення має білок в нашому житті? Скільки відсотків генів у нас відрізняються?

Відповідають на запитання вчителя.

Словесні

Фронтальна

Вивчення 

нового ма

теріалу 

 

Інструктаж

Інструктаж учнів з виконання завдання під час пояснення нового матеріалу

Вчитель надсилає учням таблицю, яку вони мають заповнити під час уроку

Учні отримують таблицю та перемальовують її собі в зошит

Запис в зошит, пояснення

Фронтальна

Іформа

ційно –

комуніка

ційна 

компетент ність

Учні креслять таблицю в зошит, закріплюють навички конспектування

 

Хвилинка 

релаксу Відпочинок очей

 

Виконання  вправи

Інструктаж  щодо вико нання 

вправи

Виконують вправу на відпочинок  очей

 

Словесні

Фронтальна

Екологічна  компетент ність

 

Зняття зо

рової 

втоми

 

 

Сформулювати в учнів поняття про етапи біосинтезу білка та особливості запису генетичного коду на основі вже отриманих знань та власного досвіду.

Пояснення нового матеріалу з використанням презентації

Вчитель пояснює новий матеріал на основі подібності процесу біосинтезу білка та приготування тортів

Учні беруть активну участь в поясненні нового матеріалу, відповідають на запитання, самостійно роблять записи в зошит

Пояснювально-ілюстративні, прийом формування успіху

Фронтальна

Компетент ності в 

галузі при родничих 

наук, тех

ніки і 

технологій.  Уміння 

вчитись 

впродовж 

життя

Учні засвоюють етапи біосинтезу, його учасників, їх функції в цьому процесі, формують навички роботи з таблицею генетичного коду. Вчаться порівнювати та робити висновки

Закріплення  вивченого 

матеріалу

Перевірка 

засвоєння 

знань

Завдання в Forms Етапи біосинтезу

Вчитель надсилає завдання в Forms Етапи біосинтезу, просить учнів розмістити процеси в правильній послідовності, аналізує отримані результати

Учні виконують завдання, результат відображається автоматично після здачі форми

Тестовий 

контроль

Індивідуа

льна

Навчання 

впродовж 

життя

Закріплення матеріалу

Рефлексія

Самооцінка

Опитування «Мій настрій» в Microsoft Reflect

Показує опитування в чаті команди

 

Вибирають  і показують  на шкалі свій  

емоційний стан впродовж уроку

 

Опитування

Індивідуальна

Навчання 

впродовж 

життя

Спромож

ність учня  до самооці нки свого стану, почуттів діяльності на уроці

 

Домашнє 

завдання

Закріп

лення, 

поглиб

лення, 

розширення  знань, на

бутих 

учнем під 

час уроку.

Інструктаж з виконання домашнього завдання

Вчитель пояснює виконання домашнього завдання. Опрацювати парагараф 25 підручника, переглянути відеофрагмент «Біосинтез білка», що буде розміщено на платформі Microsoft Teams в папці «Навчальні матеріали», виписати по таймінгу етапи біосинтезу та процеси, які там відбуваються. Завдання опубліковане на навчальній платформі

Активно слухають пояснення

Інструктаж

Фронтальна

Навчання 

впродовж 

життя

Поглиб

лення і 

розширення  знань, набу тих під час  уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
До підручника
Біологія 9 клас (Соболь В. І.)
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
202
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку