Географічна вікторина для учнів 9-го класу "Моя Батьківщина - Україна"

Про матеріал
Пізнавально-розважальна гра для учнів 9 класу «Моя Батьківщина - Україна» має на меті розширення та поглиблення знаннь учнів про Україну; розвиток пізнавального інтересу до історії, природознавства, географії; формує вміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, спонукає до колективної творчості і поглиблює комунікативні здібності; виховує почуття патріотизму, любові до рідного краю, мови; формує повагу і любов до своєї Батьківщини.
Перегляд файлу

Дробишевська   загальноосвітня  школа І-ІІІ ступенів

Лиманської міської  ради Донецької області

 

                        

          

 

Вікторина для учнів 9 класу

 

 

«МОЯ БАТЬКІВЩИНА –

УКРАЇНА»

                                  

 

 

                      

 

                               Підготував учитель географії

                               Семенов Андрій Миколайович.                    

 

 

2021

 

Пізнавально-розважальна  гра  для  учнів  9  класу

                                        «Моя Батьківщина - Україна»

Мета: розширити та поглибити знання учнів про Україну;  розвивати пізнавальний інтерес до  історії, природознавства, географії,  вміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності; виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, мови, активну громадську позицію, повагу до своєї Батьківщини; пробуджувати національну свідомість.

Обладнання: мультимедійний проектор, екран, презентація, роздаткові матеріали для конкурсів.

Хід заходу

На фоні музичної заставки «Я люблю Україну» демонструються фотографії різних куточків  України (слайд № )

                               

Ведуча.   

                У всіх   людей одна святиня.

                Куди не глянь, де не спитай.

                Рідніша їм своя пустиня,

                Аніж земний в пустині рай.

                Їм красить все їх рідний край.

                Нема без кореня рослини.

                А нас, людей, без Батьківщини.

                                                  М.Чернявський

Ведуча.  Батьківщина, Вітчизна, Отчий край – ці слова означають місце народження кожного з нас на прекрасній планеті Земля, місце, де  живеш ти і твоя сім’я,  місце, яке ти називаєш краєм, тому що воно любе та миле твоєму серцю. Україна – це наша Батьківщина. І кожен з нас пишається тим, що народився і живе на такій чудовій, багатій,  мальовничій землі. Тут жили наші предки,  живуть наші батьки – тут корінь роду українського. І де б ми не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося до сліз, почувши рідне слово. Сьогодні є нагода довести, що ми любимо Україну, її мову, природу, історію багато знаємо про неї, та готові дізнатися ще більше.

 

Ведуча. Доброго дня, друзі!  Розпочинаємо пізнавально-розважальну гру «Моя Батьківщина - Україна». Сьогодні змагаються дві команди.   

Ведуча . А зараз дуже стисло про правила гри.  Безкомпромісна, жорстока і водночас весела гра буде тривати 7 раундів. Кожен раунд буде мати свої правила і систему оцінювання. Слідкувати за кількістю  балів буде лічильна комісія – наше шановне журі. Члени журі будуть оголошувати результати після кожного раунду.

Перший раунд   Розминка

Гравці з кожної команди по черзі відповідають на запитання. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

1. В якому кліматичному поясі лежить більша частина України? (Помірному)

2. З якою державою межує на півночі? (Білоруссю)

3. Яка кількість населення України? (45,5 млн. чол.)

4. Обласний центр Закарпаття (Ужгород)

5. Низовина на півдні (Причорноморська)

6. Годинний пояс України (Другий)

7. Яку погоду приносить циклон? (Похмуру, дощову)

8. Де починається річка Дністер? (У Карпатах)

9. Кам’яновугільний басейн на заході (Львівсько-Волинський)

10. Головна зернова культура (Озима пшениця)

11. Заповідник у Херсонській області (Асканія-Нова)

12. Де живуть гуцули? (У Карпатах)

13. Назвіть крайню південну точку України (мис Сарич)

14. Люди, що приїхали до України на постійне місце проживання (Іммігранти)

15. Які корисні копалини використовуються для виплавки металів? (Рудні)

16. Яка тектонічна структура лежить в основі більшої частини території України? (Східно-Європейська платформа)

17. Який океан має найбільший вплив на територію України? (Атлантичний)

18. Крайня східна область України (Луганська)

19. Електростанції якого типу виробляють найбільше електроенергії? (Теплові)

20. Як називають групи українців, що проживають за кордоном? (Діаспора)

21. В якій природній зоні ми живемо? (Степ)

22. Скільки в Україні діючих АЕС? (Чотири)

23. Назвіть дві основні технічні культури України (Цукровий буряк, соняшник)

24. Переважаючі вітри на території України (Західні)

 

(Журі оголошує результат  раунду)

Другий раунд - мовний.     «Утворюємо нові слова».  (слайд № )

Ведуча .  Другий  раунд присвячений нашій калиновій українській мові. «Хто не знає мови народу, на землі якого живе, той  є або гостем, або наймитом, або ж окупантом». Нам треба довести, що ми знаємо рідну мову і пишаємось своїми знаннями. 

   Ведуча. У Чорному та Азовському морі островів дуже мало. Найбільшим серед них є острів Джарилгач (слайд № ). Ваше завдання утворити якомога більше слів з букв, що утворюють назву цього острова. Це мають бути іменники, вжиті в однині, в називному відмінку. Кожна команда по черзі називає слово. Кожне назване слово оцінюється 1 балом. Слова не повинні повторюватися.

Жара, жага, дар, жир, рада, Рига, Алжир, жар, Чад, раджа, лад.          

 (Журі оголошує результат  раунду)

 

 

Третій раунд «Вірю не вірю»  (слайд № )

Ведуча. Кожній команді будемо ставити одне запитання. Відповісти потрібно одним словом – «Так», або «Ні». За кожну правильну відповідь 1 бал.  (слайд № )

  1. Чи вірите в те, що в Україні є природні ландшафти пустель? (Так)
  2. «Ясне сонечко» це прізвисько князя Ярослава Мудрого?  (Так)
  3. Чи правда, що в Україні діє «Закон про сало»? (Ні)
  4. Чи правда, що  першу школу для дівчат відкрила княгиня Ольга? (Ні)
  5. Чи правда, що місто Докучаєвськ Донецької області названо на честь видатного географа, дослідника ґрунтів?  (Так)
  6. Чи правда, що найстаріше дерево в Україні- це дуб на острові Хортиця, якому 700 років) (Ні) (Найдавніший дуб 1300р. Знайдений в Рівненській  області?
  7. Чи правда, що автор слів гімну України Павло Чубинський був видатним вченим-географом? (Так)
  8. Чи правда, що в Карпатах є долина гейзерів? (Ні)
  9. Чи  правда, що дельфіни годують своїх дітей молоком? (Так)
  10. Чи правда, що фламінго має пір’я рожевого кольору тому, що він їсть рожевих рачків? (Так)
  11. Чи правда, що в минулому столицею України було місто Харків? (Так)
  12. Чи  правда, що в школах спочатку навчали тільки хлопчиків? (Так)
  13. Чи правда, що місто Донецьк раніше мало назву Юзівка? (Так)
  14. Чи правда, що південь нашої Донецької області омивають води Чорного моря? (Ні)

 (Журі оголошує результат  раунду)

Четвертий  раунд «Фотоконкурс» (слайд № )

Ведуча. Перший раунд буде присвячений чарівним куточкам нашої країни. Зараз кожній команді по черзі буде показано 5 фото. Після короткого обговорення капітан команди дає відповідь на запитання: «Що зображено на фото?». Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

(слайди № )

Команда 1

Команда 2

Києво -Печерська Лавра

о. Хортиця.

Дніпровська ГЄС

Карпатські гори

Кримські гори

Місто Київ. Будинок Верховної ради.

Заповідник Асканія Нова

Святогірська Свято-Успенська лавра

 

(Журі оголошує результат  раунду)

 

П’ятий раунд «Картографічний»  (слайд № )

Ведуча. Відкрийте, будь ласка, політичну карту України у ваших атласах. Вам потрібно дати відповідь на три запитання. Виграє та команда, яка першою дасть правильну відповідь. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

1. Яка область має найбільшу площу? (Одеська 33,3 тис км2)

2. Яка область має найменшу площу? (Чернівецька 8 тис км2)

3. У яких областях назва обласного центру не співпадає з назвою області?

    (Волинська – Луцьк, Закарпатська – Ужгород)

(Журі оголошує результат  раунду)

Шостий раунд «Українська   кухня» (слайд № )

 Ведуча.  Українська кухня – це така ж спадщина українського народу , як і мова,  література, мистецтво, звичаї – це неоціненний скарб і здобуток, яким можна та варто пишатися, який не слід забувати. Створювалась вона  протягом багатьох років.

Отож, кожній  з команд  ми приготували торбинки  з різним насінням. Ваше завдання – відгадати,  що знаходиться в кожній торбинці, а точніше за описом рослини та її насінням назвати саму рослину. На кожну загадку буде дано три підказки. Якщо команда дає правильну відповідь з першої підказки, то отримує три бали, якщо з другої – два бали, з третьої – один бал.

 

  1. а) Запис з щоденника Христофора  Колумба 1492 рік,  острів Куба. «Я бачив тут рослину, яку місцеві аборигени називають маїсом і щодня використовують в їжу».

б) В Україні вона відома з 17 сторіччя. Ми в селі садимо її насіння коли розпустить бруньки дуб.

в) А починаємо вживати коли достигне «чілка» на її початках.   (Кукурудза).

 

  1. а) Він прийшов до нас з Південної Америки і є однією з головних   

    технічних культур сільського господарства. 

б) До кінця ХХ століття його садили, як декоративну рослину і назвали 

     «квітка сонця».

в) Винахідливий селянин на Полтавщині поклав його під прес і вижав з

    нього масло, яке ми тепер просто називаємо  олією. (Соняшник).

 

3   а) Вчені до сих пір не прийшли до єдиної думки звідки взялася дана  

         культура – Америки, Китаю чи Єгипту. Відомо, що древні люди  

         її використовували не лише в їжу, але і у косметології.

б) В Європі з неї вперше було створено косметичну пудру. А італійці   

    навчили весь світ споживати не лише насіння, а й молоді зелені 

    стручки.          

     в) В українській народній пісні про неї сказано: «обізвалась бараболя, а  

          за нею і …»            (Квасоля).

 

4   а) Овоч вперше привезений з далекої Мексики і має дослівний  

         переклад – ослячий огірок.

б) Це  найбільша в світі ягода.

в) Ходить …… по городу і питається свого роду. (Гарбуз).

 

(Журі оголошує результат  раунду)

 

 

 

Сьомий  раунд - математичний. (слайд № )

Ведуча.  Відкрийте, будь ласка, політичну карту України у ваших атласах. Вам потрібно визначити відстань у кілометрах між деякими містами України. Виграє та команда, відповідь якої буде більш точною. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

Відстань між м. Донецьк і м. Харків (248 км.)

Відстань між м. Одеса і м. Запоріжжя (365км.)

Відстань між м. Київ і м. Миколаїв (402 км.)

 

(Журі оголошує результат  раунду)

Конкурс вболівальників

Вболівальники від кожної команди по черзі називають обласні центри України. Той, хто припуститься помилки або не зможе назвати обласний центр, вибуває з гри.

 

Ведуча. А зараз оголошується музична  пауза. (Пісня).

Підведення підсумків.

Ведуча. Закінчилася наша гра, де ви  показали,  що добре  знаєте історію, природу, звичаї і традиції, культуру нашого народу. Тобто,  ви є гідними громадянами України.  Тож давайте виразимо наші почуття до неї і всі разом скажемо про це: «Я  люблю  Україну!»  (слайд № )

docx
Додано
14 лютого 2021
Переглядів
1922
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку